antybiotyk na poczatku ciąży

witam
mam dośc pilne pytanko:
koleżanka byc może jest w ciąży (tzn. z mężem sie starają i istnieje możliwośc że jest choc jeszcze nie wie)
jest chora
lekarz zapisał jej antybiotyk zignorował całkiem jej sugestie że może byc w ciąży kilka dni
zapisał ramoclav (tj. amoxicillinum + acidum clavulanicum)
czy może któras z Was ma jakieś doświadczenie z tym antybiotykiem na samiutkim poczatku ciązy (np. kilkudniowej)
proszę odpiszcie

Aga i Wojtaś (..lipiec 2003.. )

11 odpowiedzi na pytanie: antybiotyk na poczatku ciąży

  1. Re: antybiotyk na poczatku ciąży

    Witaj,
    Ja nie miałam doświadczenia z tym antybiotykiem, ale najlepiej byłoby, gdyby koleżanka zgłosiła się do ginekologa i powiedziała o swoich podejrzeniach. Nawet jeśli jeszcze jest tak wcześnie, że lekarz nie będzie mógł zobaczyć ciąży, to na pewno powie, co zrobić w sprawie antybiotyku. Myślę, że tak byłoby najbezpieczniej.
    Powodzenia,
    Aneta i

    • Re: antybiotyk na poczatku ciąży

      kobieta dowiaduje sie że jest w ciązy koło 6 tygodnia – niektóre wczęsniej, bo mamy teraz nowoczesne środki do jej wykrywania. I matka natura tak skonstrułowała ciąze, zęby do bodajże 8tc nie szkodziło nic – płód nie jest związany z matką.

      marcowe szpileczki

      • Re: antybiotyk na poczatku ciąży

        ja jak planowałam Kamilę (jescze nie robiliśmy jej nawet) byłam chora i choć dziecko nawet nierobione powiedziałam lekarce… ona dała mi lekki antybiotyk Bioparox taki pryskany na zasadzie że lepiej nawet przed zajściem w ciążę?niezaśmiecać? organizmu….

        • Re: antybiotyk na poczatku ciąży

          Skad wiesz, że lekarz całkiem zignorował jej sugestie?
          Ja jak miałam anginę i było to zaraz przed @ powiedziałam lekarzowi, że są szanse, że jestem w ciąży to on zapisał mi taki antybiotyk, który jest w ciąży dopuszczony (niestety zupełnie nie pamiętam co). Może lekarz koleżanki też tak zrobił, tylko o tym, nie powiedział?

          Pozdrawiam,

          • Re: antybiotyk na poczatku ciąży

            oj ile ja sie juz Bioparoksu napsikałam :))
            mam ciągłe problemy z gardłem, i często stosuję
            działa średnio jak dla mnie, ale przynajmniej po 1 dniu zaczynam mówić, ale jak infekcja jest poważniejsza to nie działa niestety
            ja osobiście jak byłam w ciązy nic nie brałam, niestety byłam raz w szpitalu w 22 tygodniu, dostałam tam zinacef przez 2,5 dnia, nic sie nie wydarzyło złego z tego powodu na szczęscie, a antybiotyk był dany niepotrzebnie, ale to juz inna kwestia

            Aga i Wojtaś (..lipiec 2003.. )

            • Re: antybiotyk na poczatku ciąży

              bardzo mozliwe
              ale wiecie jak to jest, kazda przyszła chce by było wszystko jak najlepiej
              napisałam posta w zasadzie po to by ją uspokoić, że nie tylko ona ma brać antybiotyk w ciąży (albo w ciązy)

              Aga i Wojtaś (..lipiec 2003.. )

              • Re: antybiotyk na poczatku ciąży

                ja brałam amoksycyline w 14tc.
                ten antybiotyk jest dozwolony w ciazy.

                Dorota, Marta 3l. i Małgosia 30.09.2006.

                • Re: antybiotyk na poczatku ciąży

                  ten antybiotyk jest bezpieczny w ciąży a w szczególności w tak wczesnej. Do 2 tygodni po zapłodnieniu komorki jeszcze sie regeneruja.
                  Pozdrawiam i zycze zdrówka

                  Karola i marcowy Groszek 🙂

                  • Re: antybiotyk na poczatku ciąży

                    Z tego co piszesz ten Ramoclav ma taki sam skład jak Augmentin, a o Augmentinie wiem, że jest uznany za “bezpieczny” w ciąży (sama zresztą brałam go 3 tyg temu).

                    Kamelia z Michałkiem 14.08.2003 i marcową pijawką

                    • Re: antybiotyk na poczatku ciąży

                      masz rację on działa średnio ale lepiej niż same tabletki do ssania i w miarę nieszkodliwy….

                      • Re: antybiotyk na poczatku ciąży

                        To bedzie troche przydlugawa historia, no ale… Na samym poczatku ciazy, dostalam zapalenia pecherza i tez lekarka przepisala mi antybiotyk. Wtedy jeszcze nie wiedzialam, ze jestem w ciazy, ale uprzedzilam lekarke, ze jest to prawdopodobne. Wyslala mnie wiec na badania moczu i wynik byl negatywny. Wzielam ten antybiotyk, a potem okazalo sie, ze jak go bralam, to rzeczywiscie bylam juz jednak w ciazy, ale bylo za wczesnie zeby ten test ja wykryl (bo doslownie pare dni). Potem bardzo sie martwilam, czy ten antybiotyk nie zaszkodzil, wiec przy pierwszej wizycie zapytalam, jak to jest. Odpowiedz, ktora mnie uspokoila i mam nadzieje kolezanke uspokoi, to ze do 3 tygodnia fasolka nie jest jeszcze podatna na wplyw roznych lekarstw.

                        Ewa i Rene (19.08.2006)

                        Znasz odpowiedź na pytanie: antybiotyk na poczatku ciąży

                        Dodaj komentarz

                        Mozarella w ciąży

                        Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                        Czytaj dalej →

                        Ile kosztuje żłobek?

                        Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                        Czytaj dalej →

                        Dziewczyny po cc – dreny

                        Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                        Czytaj dalej →

                        Meskie imie miedzynarodowe.

                        Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                        Czytaj dalej →

                        Wielotorbielowatość nerek

                        W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                        Czytaj dalej →

                        Ruchome kolano

                        Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                        Czytaj dalej →
                        Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                        Logo
                        Enable registration in settings - general