dziewczyny.
kolezanka przed chwila zadzwonila do mnei, ze u jej synka podejrzewaja autyzm.
maly ma 19miesiecy i nie mowi ani slowa, jest dosc aktywny,
nei mowi swojego imienia
czesto na nie nie reaguje
gen jak na swoj wiek jest malusi, bo ma tylko 76cm wzrostu i 10kg.
chce polecic jej jakas lekture, prosze napiszcie tytuly ksiazek jakie warto poczytac.
i moze doswiadczenia z dziecmi autystycznymi?
jakie objawy
kiedy zdiagnozowano
keidy trzeba zaczac sie martwic
moze czasami przegapiamy jakies wazne symptomy,a wiadomo im wczesniej postawiona diagnoza tym lepiej dla dziecka.
szzcerze mnei zaszokowala diagnoza malego JJ, ale ja doswiadczenia nei mam zadnego.
kolezanka sie zalamala 🙁
chce ja podtrzymac na duchu, ale bez wiedzy co mge jej powiedziec.
piszcie co wiecie prosze.
dziekuje
ania
Strona 6 odpowiedzi na pytanie: autyzm- objawy
ale chyba już w pierwszym ośrodku stwierdzili opóźnienie w rozwoju? czy się mylę?
ot tak, dla przypomnienia Twoje słowa
W stimulusie stwierdzili OPOZNIENIE POZNAWCZE wykluczyli calosciowe opoznienie rozwoju w tym autyzm i powiedzieli ze spokojnie ze sie nie mamy martwic bo to mozna nadgonic i jest to prawdopodobnie spowodowane naszym zaniedbaniem
w prodeste stwierdzili ZNACZNE OPOZNIENIE W ROZWOJU ktore ich zdaniem jest na tyle duze ze nie moglo na nie wplynac nasze zaniedbanie a co do autyzmu i calosciowego zaburzenia rozwoju nie sa jeszcze pewni i powiedza nam w piatek
moim skromnym zdaniem masz zdrowego małego chłopczyka który uczy się szybko tego co mu wygodne i nie zawsze reaguje na swoje imię bo to człowiek jest i czasem może mieć kogoś “w poważaniu” (jak wszyscy)
… nie szukaj dziury w całym tylko się ciesz z kazdego sukcesu maluszka 🙂
Pozdrówki 🙂
daj znać co z tą diagnozą
Marta,
daj znać co z tą diagnozą. Piszę, bo parę dni temu u mojego synka (obecnie 22 m-ce) stwierdzono całosciowe zaburzenia w rozwoju.
Twój opis pasuje do naszego dziecka, m.in. podchodzenie i mocne ściskanie nas (takie straszenie), układanie się na łóżku twarzą i szorowanie policzków, a pupa w górze, ogólna niechęć do zmian i płaczliwość, gdy zostanie wprowadzone coś nowego do zabawy, bardzo słaba mowa (mówi tylko mama, tata, baba, ziazia (dziadek), ba(banan), bu (bus), nana (lala), i rurura (odkurzacz).
niedaleko stad
to masz szczescie bo twoje dziecko duzzzzzo mowi
nie pisalam bo diagnoza w prodeste nie wniosla nic nowego maly ma opoznienia w wielu obszarach i to spore….. Ale….mam watpliwosci co do autyzmu….otoz maly jeszcze nie zaczal terapii a iudzie jak burza przede wszystkim nauczyl sie do nas przytulac chodzi za nami krok w krok i sam spontanicznei sie do nas tuli w ciagu jednego dnia nauczylam go puszczac buziaczka zaczal tez bic brawo na ksiazeczkach pomalu wskazuje paluszkiem zniknely zachowania negatywne w sklepie juz nie placze nie wyrywa sie na spacerach caly czas jest z nim kontakt usmiecha sie b czesto zaczal jesc i gryzc dzis sam zjadl cala nektarynke banana ciastko! do duzo na niego chyba zaczyna nasladowac- nie wiem czy to nasladowanie ale….-jak ide przed blok i jest tam zwirek to pokazuje mu jak lapac kamyki i je rzucac powtarza to po mnie buziaka tez pokazuje bo mu pokazywalam ale jest jeszcze kilka rzeczy niepokojacych nie wskazuje nadal paluszkiem niby kilka razy pokazal reka w kierunku ktory go interesowal ale sama nie jestem pewna czy to wskazywanie no i zaburzenia sensoryczne sa i wiem ze nie znikna od tak sobie…
niedaleko stad
opisz prosze dokladniej wasz przypadek…..
No wiec opisze naszego małego.
Dodatko do tego co już napisałem to z nieprawidłowości zauważyliśmy i co potwierdzone przez psychologa i terapeute to:
– stymulowanie się poprzez postukiwanie przedmiotami (wiek 2 latka to powinno być coos wiecej niz postukiwanie przedmiotami), aczkolweik potrafi się rowniez nimi bawic, jednak w kazdej zabawie obecny etap to postukiwanie
– bujanie się na czworakach i na siedząco (to mu zabraniamy i obecnie coraz rzdziej to robi, 1-2 razy dziennie)
– zamyślanie się, brak kontaktu – najlepiej to widoczbne w piaskownicy, bo skupia sie wtedy na przesypywaniu piasku i wybieraniu kamyczków, że nic do niego nie dociera, wolanie itp.)
– fascynacja drzwiami, w nowych miejscach jak zobaczy drzwi i moze siegnac klamki to stoi i zamyka i otwiera. Tutaj udaje sie nam go od drzwi oderwac, poprzez stanowcze powiedzenie NIE WOLNO,
Dodatkowo, przypomniało mi się ze wieku 18-19 m-cy przez 2 miesiace miał regres w mowie. W zachowaniu nic nei zauwazyliśmy, jednak w mowie przez 2 m-ce było tylko jedno słowo “tatatatatata”, mimo, że umiał już pozostałe 5 słów czyli mama, tata, da (daj), baba, ba(banan).
Z innych pozytywnych rzeczy, to wymienie m.in.
– duży zasób słów w mowie biernej, typu pokaż kotka, dom, odkurzacz, bus, auto, ciastko, widelec, łyżka, łopatka, huśtawka, i wiele innych rzadziej używanych słów
– wskazywanie
– wskazywanie i mówienie (np wskazywanie na autobus i mówienie (bu))
– zabawy na niby, np karmienie kotka, misia, telefonowanie klockiem
– naśladownictwo
– umiejetnosc układania puzli, klocków
– wykonywanie polecen typu przynieś buty, zakładaj skarpetki, umyj zeby, daj mi lale,
– wskazywanie czesci ciala, oko, nos, wlosy, nogi, brzuch, siusiak i wiele innych
Może ta nasza diagnoza jest troche na wyrost, bo dość dużo dzieci ma opóźnioną mowę, czy jest marudnych. Może specjaliści rzeczywiscie potrafią już u dwulatka zauważyć wiele niepokojących sygnałów. My generalnie mocno obserwujemy naszego małego, organizując mu przy tym dużo zajęć i mamy nadzieję, że synek ma poprostu słabszy/wolniejszy rozwój.
Z ciekawostek, zauważyłem, że aby powiedział jakieś słowo (raczej sylabę) to trzeba to wałkować przez 2 dni po kilkadziesiat razy np. pokazuje na obrazku bude dla psa i mówię do znudzenia buda, buda, buda i każe mu patrzeć, potem po kilku minutach to samo oraz dodatkowo prosze o powtórzenie, i o dziwo zaczyna wtedy coś mówić najpierw po cichu bububu, a potem dada i razem buda.
a jak reklama w temacie glownym
To chyba error i wyleci z 7 wątków
niedaleko stad
skontaktuj sie prosze ze mna podaje moj nr gg 10158529
autyzm
witam serdecznie, mój bratanek jest chory na autyzm, chce się podzielić jego problemem, jest obszernie opisany na stronie www, zapraszam i zachęcam do odwiedzania, wierze że będzie to cenne źródło informacji.
witam, dawno nie pisałam, dużo czytam..
Natrafiłam ostatnio na tą stronę
i wysłuchałam wywiadu
To w zasadzie moje pierwsze kroki w tym temacie – ale postanowiłam podzielić się znaleziskiem…
może już gdzieś było… niewiem.
Pozdrawiam!
Niektórzy lekarze ostro lansują tezę, że autyzm jest genetyczny. Jesli by tak było, to po pierwsze skąd taka gwałtowna narastajacą lawinowo (wraz ze zwiekszajacą sie liczba szczepień u dzieci) epidemia autyzmu. Gdyby to była choroba genetyczna ilość zachorowań utrzymywałaby sie na niezmiennym lub niewiele większym poziomie. Po drugie ilość zachorowań u chłopców jest czterokrotnie wyzsza niz u dziewczynek co jednoznacznie wskazuje na czynnik srodowiskowy (uszkodzenie jakimś pochodzacym z zewnetrznego srodowiska czynnikiem ) – podatność na uszkodzenia przez czynniki środowiskowe jest zawsze wyzsza u słabszych biologicznie chłopców.
Inni uwazaja ze istnieje pewna podatność na autyzm która jest zakodowana w GRUPIE genów i moze byc określana jako TENDENCJA. Jesli jej sie nie uruchomi czynnikami srodowiskowymi – dziecko nie zachoruje nigdy na autyzm. Tak samo jak niektóre osoby z tendencja do cukrzycy nie zachoruja na nia jeśli jej nie sprowokują lub inne osoby z tendencja do zachorowania na raka itd.
W zwiazku z tym ze obecnie w krajach gdzie masywnie szczepi sie niemowlęta, odsetek zachorowań na autyzm siega już 1 %!!!! nalezy mocno rozwazyć ryzyko zachorowania na te chorobę z udziałem czynników srodowiskowych jak np. szczepionki!!!! Szacuje sie ze w krajach z agresywna polityką sztucznej immunizacji co setne dziecko jest juz obecnie w spectrum autyzmu, a tendencja ta jest wciąż wzrostowa!!!!
Oczywiscie nie tylko szczepionki wywołuja autyzm. Ale szczepionki w wywoływaniu autyzmu są bardzo skuteczne!!! Na 50 dzieci chodzacych razem z moimi synkami do szkoły tylko u jednego autyzm został wywołany w wieku 3 lat czynnikiem innym niz szczepionka!
Ja natrafiłam na taką stronkę o autyzmie – Króciusieńki artykulik, ale podstawowe objawy w nim są.
nasz syn ma 7 lat, autyzm zdiagnozowano u niego jak miał 4 – mówił niewiele, zupełnie nie interesował się innymi dziećmi, poza tym był raczej spokojny, posłuszny, chociaż wybiórczo reagował na to co się do niego mówi. jest w terapii praktycznie od poczatku, najpierw miał rozpisane sekwencje z synapsis, potem doszedł logopeda oraz si – to wszystko w przedszkolu, teraz chodzi dodatkowo na terapię do nadal ma logopedę oraz si, w szkole pewnie od nowego semestru będzie też miał biofeedback. postępy widać, jest bardziej zainteresowany innymi dzieciakami, no i ruszyła u niego mowa, ma spory zasób słów, teraz musimy jedynie pracować nad formą wypowiedzi.
Jerzyk, to piękne co piszesz. Brawo dla Waszego dzielnego Syneczka! I dla Rodziców także, bo wierzę, że razem troszczycie się o sukces Syna.
Marta, Niedaleko_Stad, bądzie dobrej myśli.
Znasz odpowiedź na pytanie: autyzm- objawy