badania prenatalne bezinwazyjne i inwazyjne

usg genetyczne, badania prenatalne bezinwazyjne i inwazyjne, testy podwojne, Pappa, potrojne…
na jakie sie zdecydowac?
czy jest sens isc na te badania?

Za kilka tyg koncze 35 lat, musze sie juz zdecydowac na te badania i nie wiem jaka decyzje podjac, mysle i mysle.
Badania prenatalne bezinwazyjne platne.
Moj syneek ma lekka wade serca i mam skierowanie od ginki na ukg serca dziecka w 20-22tc. Wg usg wszystko ok, ale mam sprawdzic dla pewnosci.

Mialyscie ktores z tych badan? jakie? jestescie zadowolone? nie zalujecie tej decyzji?

Sprawdź: Czym jest nieinwazyjny prenatalny test wolnego płodowego DNA – NIFT?

7 odpowiedzi na pytanie: badania prenatalne bezinwazyjne i inwazyjne

  1. No ja bym tylko bezinwazyjne – USG, jeśli USG ok to darowała bym sobie wszelkie testy z krwi- podwójne, potrójne Papa by oszczędzic sobie stresu w oczekiwaniu na wyniki które i tak żadnej gwarancji mi nie dadzą, ze dziecko zdrowe – wynikiem jest tylko prawdopodobieństwo.
    Badania inwazyjne? hym nie wiem czy można na nie iść bez wyraźnych wskazań lekarskich/jakiś przesłanek z badań bezinwazyjnych?
    Zdrowego bobasa zyczę

    • Zamieszczone przez ania_st
      Badania inwazyjne? hym nie wiem czy można na nie iść bez wyraźnych wskazań lekarskich/jakiś przesłanek z badań bezinwazyjnych?
      Zdrowego bobasa zyczę

      Jesli wykaze ryzyko wystapienia wad to wowczas bezplatnie moga skorzystac kobiety, ktore maja ukonczone 35 lat z badan inwazyjnych (chyba sie nie myle)
      Dziekasy wielkie!

      • Zamieszczone przez vieta
        Jesli wykaze ryzyko wystapienia wad to wowczas bezplatnie moga skorzystac kobiety, ktore maja ukonczone 35 lat z badan inwazyjnych (chyba sie nie myle)
        Dziekasy wielkie!

        No to jesli wskazaniem do inwazyjnych był by tylko wiek matki ja bym sie nie zdecydowała

        • Zamieszczone przez ania_st
          No to jesli wskazaniem do inwazyjnych był by tylko wiek matki ja bym sie nie zdecydowała

          nie tylko wiek;) jesli w badaniach nieinwazyjnych wyjdzie ryzyko wystapienia wad to wowczas mozna zrobic badania inwazyjne-platne.
          Kobiety, ktore ukonczyly 35 lat i u ktorych wystapilo ryzyko wystapienia wad nie placa za badania inwazyjne

          • Zamieszczone przez vieta
            nie tylko wiek;) jesli w badaniach nieinwazyjnych wyjdzie ryzyko wystapienia wad to wowczas mozna zrobic badania inwazyjne-platne.
            Kobiety, ktore ukonczyly 35 lat i u ktorych wystapilo ryzyko wystapienia wad nie placa za badania inwazyjne

            Jeśli w badaniach nieinwazyjnych wyjdą problemy to niezależnie od wieku inwazyjne sa za free

            • Zamieszczone przez ania_st
              Jeśli w badaniach nieinwazyjnych wyjdą problemy to niezależnie od wieku inwazyjne sa za free

              a tooo nie wiedzialam;)
              i dalam sobie luz z tymi badaniami

              • Zamieszczone przez vieta
                nie tylko wiek;) jesli w badaniach nieinwazyjnych wyjdzie ryzyko wystapienia wad to wowczas mozna zrobic badania inwazyjne-platne.
                Kobiety, ktore ukonczyly 35 lat i u ktorych wystapilo ryzyko wystapienia wad nie placa za badania inwazyjne

                Nie płacą i młodsze, jeśli są wskazania 😉

                Miałam tylko inwazyjne. Czytałam, że testy Pappa i te inne nie są miarodajne, a nerwów można stracić dużo. Jeśli byłyby wady to na USG w 11 tc powinny wyjść. Chyba wolałabym pójść na USG do dobrego specjalisty, najlepiej zajmującego się wadami wrodzonymi, który wie czego ew. szukać. No i ważne, aby badania były na dobrym sprzęcie.

                Znasz odpowiedź na pytanie: badania prenatalne bezinwazyjne i inwazyjne

                Dodaj komentarz

                Mozarella w ciąży

                Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                Czytaj dalej →

                Ile kosztuje żłobek?

                Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                Czytaj dalej →

                Dziewczyny po cc – dreny

                Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                Czytaj dalej →

                Meskie imie miedzynarodowe.

                Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                Czytaj dalej →

                Wielotorbielowatość nerek

                W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                Czytaj dalej →

                Ruchome kolano

                Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                Czytaj dalej →
                Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                Logo
                Enable registration in settings - general