Ciąża a praca przy komputerze

Witam wszystkie przyszle mamy i Wasze brzuszki 🙂

Mam takie pytanie czy jest gdzies napisane, że bedac w ciazy jest zakaz pracy przy kompie?? Moja gin twierdzi ze moge pracowac a pracodawca wysyła mnie na przymusowe zwolnienie 🙁 Czy byłyscie w podobnej sytuacji?? Dlaczego mi zabraniaja pracy jesli dobrze sie czuje i moge pracowac? nie moge tego zrozumiec.

Pozdrawiam
warmdream & Bąbelek (22.02.04)

14 odpowiedzi na pytanie: Ciąża a praca przy komputerze

  1. Re: Ciąża a praca przy komputerze

    Kodeks Pracy przewiduje ograniczenie pracy kobiety ciężarnej przy komputerze do 4 godzin. Sprawdzałam, ale niestety nie potrafię podać art.ustawy. Ja również siedze w pracy przy kompie -czasami trochę dłużej niż 4 godziny, ale myślę że niektóre przyszłe mamusie przesiadują więcej w domciu na necie niż ja w pracy. Mam nadzieję że nie będzie z tego w przyszłości żadnych negatywnych konsekwencji.

    Pozdrawiam
    _Gosia i Jakub (29.10)

    • Re: Ciąża a praca przy komputerze

      Jest, bodajże w BHP zapisane, że kobieta w ciaży może najwyżej pracowac 4 h przy komputerze. w gestii pracodawcy jest poszukanie Ci takiego stanowiska pracy, które by nie kolidowało z takimi wymogami, a bezpieczeństwem Twoim i rozwijajacego się dziecka.

      ,

      Magda, Rafał i Albercik (7.09.03)

      • Re: Ciąża a praca przy komputerze

        MOJA PRACA TO GŁÓWNIE KOMPUTER BEZ TEGO ANI RUSZ. MYŚLĘ,ŻE TAK JEST RÓWNIEŻ W TWOIM PRZYPADKU. PRACODAWCA MOŻE TEŻ JEST JUŻ TATĄ CZY MAMĄ I WIE ILE WYSIŁKU JEST POTRZEBNE DO ZAJMOWANIA SIĘ NIEMOWLAKIEM.A TE POWIEDZMY 8 MIESIĘCY CHCE DAĆ CI NA DŁUGI “URLOP” PRZYGOTOWAWCZY.KORZYSTAJ PRACY JESZCZE NIE RAZ BĘDZIESZ MIAŁA DOŚĆ A PŁATNE JEST 100%.JA MAM NAWET WIĘCEJ NIŻ JAKBM PRACOWAŁA,BO CZEGOŚTAM MI NIE ZABIERAJĄ.

        SIWA I DZIDZIA (22.12.2003)

        • Re: Ciąża a praca przy komputerze

          Moja praca również w 100% składa się z “patrzeniem w ekran komputera” ;( i niestety mimo że kobieta w ciąży może pracować tylko 4 godz przy kompie ja muszę siedzieć 8 a czasem nawet 10 godzin. Już czasem mi kręgosłup dokucza i ból oczu ;((

          “Jeśli coś uparcie gaśnie, zufaj iskierce nadziei”
          ZORZA
          Termin: 17 marca 2004

          • Re: Ciąża a praca przy komputerze

            JA siedzę 8 godzin przed monitorem, bo własciwie nie specjalnie mogę robić cos innego. MAm zdrową 4 letnią córeczkę i w ciąży z nią też pracowałam podobnie. Staram się wychodzic na jakies pól godz. na spacer, albo cos załatwić, żeby trochę odetchnąc. Te 4 godziny to fajna sprawa o ile można sobie tak ustawić pracę, bo inaczej to co? Isc na zwolnienie i patrzec w TV? Jak szef sam wysyła, to może chce ograniczyć koszty, bo po jakims miesiącu płaci już ZUS, a może jest cudownym facetem i dba o zdrowie pracowników…

            nautica i nureczek (22.12.03)

            • Re: Ciąża a praca przy komputerze

              Cześć

              Gosia i Magdzik mają rację. Kodeks przewiduje 4 godz pracę przy komputerze, ale mój gin i inni powiedzieli, że nie udowodniono jeszcze naukowo, że komputer szkodzi, no chyba że jest on odwrócony do ciebie tyłem. Są wtedy jakieś szkodliwe promieniowania. Jeśli chcesz pracować, A PRACODAWCA NIE MOŻE DAĆ cI INNEJ PRACY NIŻ PRZED KOMPUTEREM TO USPOKÓJ GO, ŻE NIKOMU O TYM NIE POWIESZ, że pracujesz dłużej niż 4 godz i robisz to wyłącznie na własne życzenie. Niektórzy się boją kontroli

              Pozdrawiam
              Aneta i Tymek (20.10.2003)

              • Re: Ciąża a praca przy komputerze

                Ja byłam dwa tygodnie na niespodziewanym zwolnieniu bo zaczełam krwawic, dzis wrociłam do pracy bo czuje sie swietnie a tu od rana pierwsze co słysze to to ze nie moge pracowac przy komputerze i musze isc do konca ciazy na przymusowe zwolnienie bo nie maja dla mnie pracy. Moja praca w 100% polega na siedzenie przy kompie (jesem informatykiem), przyniosłam zwolnienie i zaswiadczenie ze jestem w ciazy zeby miec płacone 100% bo wymagał tego pracodawca. Pani od BHP wzieła to moje zaswadczenie o ciazy i zaniosła do zakładowego lekarza a ten napisał zakaz pracy przy kompie i juz nic nie da sie z tym chyba zrobic, przynajmniej ja jestem bezradna, moj pracodawca nie chce slyszec o tym ze bede pracowac skoro mam zakaz, (zakaz ktorym kryje sie jakis zakladowy lekarz) a przeciez ja czuje sie swietnie. W domu chyba oszaleje przez 6 miesiecy bo tyle zostało jeszcze do porodu.
                Jestem bezradna i bardzo źle zaczał sie moj dzisiejszy dzien.

                pozdrawiam
                warmdream & Babelek (22.02.04)

                • Re: Ciąża a praca przy komputerze

                  Nie mogą Ci zakazac calkowicie pracy Mogą tylko ograniczyć pracę przy koompie do 4 godzin Idź do bhp i dowiedz sie na podstawie jakich artykułów podjęli taką decyzję!

                  Chyba ze korzystaja z tego ze jezeli pracodawca nie moze Cie przeniesc do innej pracy (czyli z mniejsza iloscia przy kompie) to wtedy chyba idziesz na L4

                  • Re: Ciąża a praca przy komputerze

                    Niestety większość pracodawców najchętniej pozbyłoby się TAKIEGO kłopotu. Ja osobiście nie pracuję ale moja bratowa jest programistką i jej szef z koleii chciał żeby urodziła w firme i pracowała dalej. Dzieckiem ktoś się zajmie. Emilka jest śliczną, zdrową dziewczynką i niesądzę, żeby jej komputer zaszkodził. A przepisy są po to żeby je albo przestrzegać albo łamać.

                    Asia i ONO (16.01.2004)

                    • Re: Ciąża a praca przy komputerze

                      Aż Ci zazdroszczę 🙂
                      Ja obecnie jestem na L4 ale juz w poniedziałek wracam do pracy. Szef korzystając z okazji ze mam stałe łącze netowe dał mi firmowy komputer do domu i tak na L4 siedzę i klepię różne rzeczy dla firmy w domu.
                      Ja przyznam się szczerze, ze chciałabym mieć choć troszkę takiego prawdziwego L4 – zajęłabym sięwyłącznie sobą i maluszkiem (czytała, spacerowała, podszkoliła angielski, odpoczywała bo potem czasu juz nie będzie).

                      [email protected] z Bąbelkiem
                      termin:19 luty 2004

                      • Re: Ciąża a praca przy komputerze

                        oj doskonale wiem jak sie czujesz!!! przerabialam to w ubieglym roku – teraz jestem madrzejsza o dosw. wiec dokad sie da bede ukrywac ze jestem w ciazy: no coz pracuje w dni wolne, co tydzien III zmiana a ja i tak to wole niz jakies “rewelacje” dla pracujacej kobiety w ciazy. Przyznam ze Twoja sytuacja jest jeszcze bardziej zakrecona, to paranoja ten wymysl lekarza zakladowego!!! Nie potrafie nic doradzic bo nie znam sie na prawie i calych tych przepisach, wiem tylko co na to kodeks pracy wg ktorego lekarz nie moze wystawic takiego zakazu
                        Nie wiem czy mam jeszcze adresy stron na ten temat, jak znajde to napisze

                        +

                        Aneta+Agniesia(7.07.02)+?(17.01.04)

                        • Re: Ciąża a praca przy komputerze

                          Od poczatku ciazy do 6 miesiaca pracowalam w pelnym wymiarze(8 godz)a od poczatku 7 miesiaca pracowalam juz po 4 godz,ale w domu przesiadywalam przy kompie cale godziny i nie zaszkodzilo to dziecku,moj synio urodzil sie duzy, zdrowy i jest bardzo pogodnym dzieckiem z duzym zacieciem do klawiatury. Moj lekarz mowil ze nie ma przeciwskazan do pracy przy kompie bo nowoczesne monitory maja znacznie weliminowane wydzielanie promieniowania i nie zaszkodza malenstwu. Pozdrawiam

                          Ewa i Dominik (17.04.2003)

                          • Re: Ciąża a praca przy komputerze

                            Moja gin prowadząca tez mowi ze moge pracowac przy kompie, co ja mam zrobic od wczoraj siedze i czytam kodeksy i szukam czegos co by “usprawiedliwiło” lekarza zakładowego dlaczego on mi napisał całkowity zakaz pracy przy kompie?? niestety nic nie znalazłam poza tym ze jest ograniczenie pracy przy kompie do 4 godzin, wiec co mam robis?? jestem juz bezsilna a nie chce sie poddac, dzis rano zostałam powiadomiona, że przeniosa mnie na inne stanowisko pracy bez kompa (jest to cześciowo praca fizyczna dużo gorsza dla mnie), czy mam sie na to zgodzic?? czy dać już sobie z tym spokój i isc na to zwolnienie do konca ciazy??

                            pozdrawiam
                            warmdream&Bąbelek (22.02.04)

                            • Re: Ciąża a praca przy komputerze

                              Dzisiaj rano siedziałam nad kodeksem pracy i doczytałam się następujacej rzeczy: “PRACA PRZY KOMPUTERZE:
                              Wprawdzie nie ma przepisu, który zabraniałby kobietom w ciąży pracy przy komputerze, jednak powszechnie wiadomo, że praca przy monitorach ekranowych związana jest z równoległym działaniem kilku niekorzystnych czynników.
                              Czynniki te to:
                              • długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej,
                              • promieniowanie,
                              • pole elektromagnetyczne.
                              Powyższe czynniki mogą być źle tolerowane przez kobiety w ciąży i wpływać niekorzystnie na stan zdrowia. Ponadto znane są wyniki badań wskazujące, że praca przy monitorach ekranowych, wykonywana dłużej niż przez 20 godzin tygodniowo, może zwiększyć ryzyko poronienia.
                              Wobec tego ustawodawca zdecydował, że wzbronione jest wykonywanie przez kobiety w ciąży pracy przy obsłudze monitorów ekranowych dłużej niż 4 godziny na dobę”. Mam nadzieję, że to rowieje wątpliwości. Ja osobiście staram się co jakiś czas wyłączać komp., ale i tak nigdy nie zdarza mi się siedzieć przy nim krócej niż 6 godzin dziennie (jak dobrze idzie:-)).
                              Pozdrawiam.

                              Aga i dzidzia (05.02.2004)

                              Znasz odpowiedź na pytanie: Ciąża a praca przy komputerze

                              Dodaj komentarz

                              Angina u dwulatka

                              Mój Synek ma 2 lata i 2 miesiące. Od miesiąca kaszlał i smarkał a od środy dostał gorączki (w okolicach +/- 39) W tym samym dniu zaczął gorączkować mąż –...

                              Czytaj dalej →

                              Mozarella w ciąży

                              Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                              Czytaj dalej →

                              Ile kosztuje żłobek?

                              Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                              Czytaj dalej →

                              Dziewczyny po cc – dreny

                              Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                              Czytaj dalej →

                              Meskie imie miedzynarodowe.

                              Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                              Czytaj dalej →

                              Wielotorbielowatość nerek

                              W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                              Czytaj dalej →

                              Ruchome kolano

                              Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                              Czytaj dalej →
                              Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                              Logo
                              Enable registration in settings - general