Ciąża a spanie na plecach

Mam pytanko- może któraś z was zetknęła się z opinią dotyczącą spania na plecach w ostatnich miesiącach ciąży. Przyznam, że zostało mi jeszcze dwa mmiesiące, a lubie leżeć na wznak, ale w jalimś czasopiśmie spory czas temu wyczytałam, że nie powinno się tak spać. Ale dlaczego? Tego już nie pamiętam. Jeżeli tylko cokolwiek wiecie na ten temat proszę o odpowiedź. Dzięki. Pozdrawiamn…

, Fasolki (15.04.2005) i Aniołka (02.09.2001)

4 odpowiedzi na pytanie: Ciąża a spanie na plecach

  1. Re: Ciąża a spanie na plecach

    Nie wiem czy czegoś nie przekręcę, ale obiło mi sie o uszy, że nie wolno spać na plecach, ponieważ duży brzuch uciska jakąs tętnicę i może to powodować niedotlenenie dziecka. Podobno kobieta też może to odczuwać jako napady gorąca i duszności. Ja jestem już w 9 miesiacu, ale nie mam takich objawów leżąc na plecach. Odczuwam tylko bóle kręgosłupa. Na wszelki wypadek nie śpię na wznak. Podobno najlepsza pozycja dla dzidziaka, to leżenie na lewym boku. Wtedy mu najwygodniej. troche męczące jest to przekladanie się z boku na bok. Czasami aż żebra bolą… Pospałoby sie na brzuchu…. już niedługo 🙂
    Pozdrawiam!!!!

    Koralka

    • Re: Ciąża a spanie na plecach

      Obiema rekami się podpisuję pod Twoją wypowiedzią. Mi lekarz dokładnie wyjasniał czemu nie można spać na plecach i zapamiętałam tyle że uciska tętnicę i powoduje dolegliwości o których piszesz.

      Ewcia i Natalka

      • POZYCJA DO SPANIA

        Witam
        Przytoczę tu fachową odpowiedz na podstawie ksiazki A. Eisenberg ” w oczekiwaniu na dizecko” :
        ” POZYCJA NA PLECACH sprawia, ze cala masa ciężarnej macicy spoczywa na kręgosłupie, jelitach i dwóch głównych naczyniach krwionośnych : aorcie oraz żyle głównej dolnej.
        Może to stać się przyczyną bółu pleców oraz hemoroidów, sprawić, że układ trawienny będzie mniej wydajny, przeszkadzać w oddychaniu i krążeniu krwi, a nawet wywoływać hipotemsję, tj. niskie ciśnienie krwi.
        Korzystną pozycją jest: zwijanie się w kłebek lub prostowanie w lezeniu na boku- najlepiej lewym- z założeniem jednej nogi na drugą lub z poduszką między nimi. Wtedy ułatwiony jest przepływ krwi ze składnikami odżywczymi do łożyska….
        Zmiana ułożenia moze byc niewygodna przez pare nocy, ale cialo dostosuje sie do niej bardzo szybko.
        To tyle z ksiazki. Aha, jeszcze pisze, ze tak nalezy spac od 4, 5 misiaca ciazy.

        Ja, cale szczescie cale zycie spie na lewym boku, wiec nie ma problemu.
        Pozdrawiam serdecznie.
        Buziaczki

        • Re: Ciąża a spanie na plecach

          Nie powinno sie spać na wznak bo maluszek uciska dwie główne arterie, Tętnice i żyłę dolna, moze dojsć do niedotlenienia maluszka.
          Generalnie preferowanym ułożeniem jest lewy bok, niestety boki są tylko dwa i mnie juz czasami oba bolą :o(

          Olinka

          Znasz odpowiedź na pytanie: Ciąża a spanie na plecach

          Dodaj komentarz

          Mozarella w ciąży

          Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

          Czytaj dalej →

          Ile kosztuje żłobek?

          Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

          Czytaj dalej →

          Dziewczyny po cc – dreny

          Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

          Czytaj dalej →

          Meskie imie miedzynarodowe.

          Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

          Czytaj dalej →

          Wielotorbielowatość nerek

          W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

          Czytaj dalej →

          Ruchome kolano

          Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

          Czytaj dalej →
          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
          Logo
          Enable registration in settings - general