co na wysypkę?

Mój Maluch (8 miesięcy) ma cały brzuch i plecy obsypane. Czym najlepiej posmarować wysypkę? Wysypka jest czerwona, miejscami wlewa się w plamy, zastanawiam się czy Bartka to nie swędzi (choć nie zauważyłam by próbował się drapać). Oj coś mi się wydaje że zaprzyjaźnię się z kącikiem alergików… Ta skóra od urodzenia jest jakaś problematyczna – najpierw po urodzeniu był rumień, później pojawił się trądzik, ostatnio przerabialiśmy szorstkie i rumiane policzki plus brzydkie łokcie i kolana i stopy (tu stawiam na skazę białkową) a teraz jeszcze to coś. No i oczywiście nie mam pojęcia co teraz go tak urządziło 🙁

31 odpowiedzi na pytanie: co na wysypkę?

  1. u nas dermatolog powiedziala ze jak nie swedzi to niczym nie smarowc.

    • MY MIELIŚMY TAKI INCYDENT KIEDYŚ

      LEKARZ PRZEPISAŁ ZYRTEC KROPLE, PRZESZŁO PO 2 DNIACH
      DIABLI WIEDZĄ OD CZEGO TO BYŁO…

      • Możesz ewentualnie wapienko spróbować dać.

        • Zamieszczone przez vivian
          MY MIELIŚMY TAKI INCYDENT KIEDYŚ

          LEKARZ PRZEPISAŁ ZYRTEC KROPLE, PRZESZŁO PO 2 DNIACH
          DIABLI WIEDZĄ OD CZEGO TO BYŁO…

          zyrtec bierze od miesiąca, dziennie 10 kropli i mimo tego takie cosik się przytrafiło….
          Trzeba będzie zabrać się za ostre szukanie winowajcy.

          • Zamieszczone przez Mata_Hari
            Możesz ewentualnie wapienko spróbować dać.

            A dla takich małych dzieci jest takieś specjalne?

            • Zamieszczone przez Bociek
              A dla takich małych dzieci jest takieś specjalne?

              Jasne, normalne wapno w syropku!!!

              • Dziewczyny dzięki za odpowiedzi. Jutro kupię wapno.
                A wysypka wg mnie wyglada coraz gorzej 🙁

                • Zamieszczone przez Bociek
                  Mój Maluch (8 miesięcy) ma cały brzuch i plecy obsypane. Czym najlepiej posmarować wysypkę? Wysypka jest czerwona, miejscami wlewa się w plamy, zastanawiam się czy Bartka to nie swędzi (choć nie zauważyłam by próbował się drapać). Oj coś mi się wydaje że zaprzyjaźnię się z kącikiem alergików… Ta skóra od urodzenia jest jakaś problematyczna – najpierw po urodzeniu był rumień, później pojawił się trądzik, ostatnio przerabialiśmy szorstkie i rumiane policzki plus brzydkie łokcie i kolana i stopy (tu stawiam na skazę białkową) a teraz jeszcze to coś. No i oczywiście nie mam pojęcia co teraz go tak urządziło 🙁

                  A nie zmieniłaś proszku, mydełka czy czegoś innego do pielęgnacji?
                  U nas po ponad miesiącu wystąpiło uczulenie na płyn do prania. Dzięki Kurczakowi się domyśliłam. Krostki i plamki – te suche, okropne – smarowałam linomagiem bo wszystko co się robi na pupie po linomagu u nas znika. Więc tutaj, żeby nie porobiły rany, też zastosowałam. Strzał w 10. Chociaż nie powiem minęło ze 2-3 tygodnie zanim wszystko zeszło. No i byliśmy na samym nutramigenie, żeby wykluczyć, że to nie pokarmówka!

                  • Zamieszczone przez Bep
                    A nie zmieniłaś proszku, mydełka czy czegoś innego do pielęgnacji?
                    U nas po ponad miesiącu wystąpiło uczulenie na płyn do prania. Dzięki Kurczakowi się domyśliłam. Krostki i plamki – te suche, okropne – smarowałam linomagiem bo wszystko co się robi na pupie po linomagu u nas znika. Więc tutaj, żeby nie porobiły rany, też zastosowałam. Strzał w 10. Chociaż nie powiem minęło ze 2-3 tygodnie zanim wszystko zeszło. No i byliśmy na samym nutramigenie, żeby wykluczyć, że to nie pokarmówka!

                    Też mi to przyszło do głowy. Proszek zmieniłam 3 miesiące temu więc mało prawdopodobne by on go uczulał, ale na wszelki wypadek kilka dni temu znów wróciłam do Jelpa.
                    Pozostało mi tylko czekać na poprawę

                    • no to i ja mam pytanie, bo Gaba (27 m-cy) nie alergik, ale od kiedy zaczęlismy ją odpieluszać tj dwa tygodnie temu pojawiła jej sie na brzuchu po prawej stronie na dole żeber taka spora plama czerwona złożona z krostek jakby malutkich pęcherzyków, pozniej przeniosło sie na prawą nogę tylko tam nie w jednym miejscu a rozsypane pojedyńcze krostki, na lewej nodze prawie nic, podaję od wczoraj wapno w syropie, nie swędzi jej to wcale i tak sie zastanawiam od czego to może byc…podejrzewam płyn do płukania bo… Az wstyd sie przyznac ale ten płyn trzmam prawie dwa lata, to jest ten do płukania ubran dla dzieci, zostało mi trochę a chciałam go zużyc, jak zaczelismy mała odpieluszać to płukałam pare razy w tym płynie ubrania, teraz juz go nie używam, czy to może być wina płynu?

                      • Zamieszczone przez Bociek
                        Dziewczyny dzięki za odpowiedzi. Jutro kupię wapno.
                        A wysypka wg mnie wyglada coraz gorzej 🙁

                        Polecam kąpiel w krochmalu działa kojąco a z wysypką jak się tak długo utrzymuje wybrała bym się do dermatologa, ciężko cokolwiek polecać jak nie wiadomo co wlaściwie dolega

                        • Zamieszczone przez ania_st
                          Polecam kąpiel w krochmalu działa kojąco a z wysypką jak się tak długo utrzymuje wybrała bym się do dermatologa, ciężko cokolwiek polecać jak nie wiadomo co wlaściwie dolega

                          Właśnie 2 dni temu mnie “oświeciło” za na problemy skórne najlepszy krochmal :D. Teraz tylko czekam aż Małemu minie katar bo na razie to zamiast kąpieli jest mycie pupy pod kranem w umywalce 😉

                          • Zamieszczone przez bykowa
                            no to i ja mam pytanie, bo Gaba (27 m-cy) nie alergik, ale od kiedy zaczęlismy ją odpieluszać tj dwa tygodnie temu pojawiła jej sie na brzuchu po prawej stronie na dole żeber taka spora plama czerwona złożona z krostek jakby malutkich pęcherzyków, pozniej przeniosło sie na prawą nogę tylko tam nie w jednym miejscu a rozsypane pojedyńcze krostki, na lewej nodze prawie nic, podaję od wczoraj wapno w syropie, nie swędzi jej to wcale i tak sie zastanawiam od czego to może byc…podejrzewam płyn do płukania bo… Az wstyd sie przyznac ale ten płyn trzmam prawie dwa lata, to jest ten do płukania ubran dla dzieci, zostało mi trochę a chciałam go zużyc, jak zaczelismy mała odpieluszać to płukałam pare razy w tym płynie ubrania, teraz juz go nie używam, czy to może być wina płynu?

                            Ze mnie laik jakich mało więc nie pomogę. Ale odstawienie płynu na pewno nie zaszkodzi

                            • no coż, “uczulenie” sie powieksza, trwa to juz dwa tygodnie i jest coraz gorzej, najpierw krostka na policzku, która caly czas jest, potem wysyp po jednej stronie brzicha, pozniej prawa noga, pozniej lewa noga, a teraz na wewnetrznej stronie calej reki, cholera nie wiem co to jest, moze to wina plynu do mycia i plynu do kapieli bo wlasnie dwa tyg temu kupilam jej pierwszy raz zestaw do kąpieli HIPP… A w dodatku ona pije wode z wanny, ale z tego co wiem to chyba dobry kosmetyk, jutro mam wizyte u lekarza, ale jak znając tą starą małpe to znowu na kazdy mój (dziecka) problem zleci badanie moczu….

                              ps DODAM JESZCZE ZE OK 2 TYG TEMU MIALAM SWĘDZĄCĄ KROSTKĘ PRZY USTACH, CHYBA OPRYSZCZKĘ…czy to moze byc rumien wielopostaciowy po zetknięciu sie z opryszczką?

                              • no cóz, po wizycie juz, p. doktor powiedziala ze to liszaje, wywołane wirusem…Gaba dostała Zyrtec, profilaktycznie i maść Triderm, powiedziala ze te liszaje mogą byc jeszcze ze dwa tyg…w sumie to nie wygląda tak źle jak sie nazywa;)

                                • Zamieszczone przez bykowa
                                  no cóz, po wizycie juz, p. doktor powiedziala ze to liszaje, wywołane wirusem…Gaba dostała Zyrtec, profilaktycznie i maść Triderm, powiedziala ze te liszaje mogą byc jeszcze ze dwa tyg…w sumie to nie wygląda tak źle jak sie nazywa;)

                                  Dobrze że wyjaśniło się co to jest. A u nas wciąż są placki na plecach, moze to też jakaś choroba skórna? Zdaję się ze nie mam wyboru i trzeba iść do lekarza

                                  • No więc, po 8 dniach stosowania Tridermu masci sterydowej, to COŚ tylko sie rozprzestrzenia, mialam sie z tym pokazac u pediatry, ale nie, dziekuje, zapisuję mała do dermatologa…jak najszybciej, prywatnie, to mam nadzieje ze wtorek najpozniej bedziemy na wizycie…to wcale ja nie swędzi, to takie skupisko grudek drobniutkich, teraz przeniosło jej sie z brzucha na łopatkę…muszę patrzec pod światło, bo tam tylko tak widać, ale zauwazylam nowe grudki na łydce, masakra, co to moze byc, czy to na pewno Liszaj? tak jak to na pierwszy rzut oka stwierdzila p. pediatra?? cos mi tu nie gra, moze to od pasożytów, ale dziwne, bo ją to w ogole nie swędzi, nie czuje tego….

                                    • Wczoraj byłysmy u dermatologa, w sumie prawie z niczym bo wysypka ucichła, ale z tego co widziala powiedziala ze to egzema z podrażnienia, ze gaba ma wrażliwą skóre, i wina pory roku oraz warszawskiej wody, w sumie rok temu dokladnie miala cos podobnego, kazala tylko kąpaz mała w Balneum i smarowac alantanem, a sterydy odstawic i najlepiej jakbym w ogole ich nie podawała w formie Tridermu, czego na szcescie juz nie robie:), jest lepiej w każdym badz razie.

                                      • Zamieszczone przez bykowa
                                        Wczoraj byłysmy u dermatologa, w sumie prawie z niczym bo wysypka ucichła, ale z tego co widziala powiedziala ze to egzema z podrażnienia, ze gaba ma wrażliwą skóre, i wina pory roku oraz warszawskiej wody, w sumie rok temu dokladnie miala cos podobnego, kazala tylko kąpaz mała w Balneum i smarowac alantanem, a sterydy odstawic i najlepiej jakbym w ogole ich nie podawała w formie Tridermu, czego na szcescie juz nie robie:), jest lepiej w każdym badz razie.

                                        To dobrze że jest poprawa. I dzięki za natchnienie. Właśnie doszło do mnie że woda też może źle wpływać na organizm. Chyba zacznę Bartkowi gotować wszystko na wodzie mineralnej

                                        • Zamieszczone przez Bociek
                                          Mój Maluch (8 miesięcy) ma cały brzuch i plecy obsypane. Czym najlepiej posmarować wysypkę? Wysypka jest czerwona, miejscami wlewa się w plamy, zastanawiam się czy Bartka to nie swędzi (choć nie zauważyłam by próbował się drapać). Oj coś mi się wydaje że zaprzyjaźnię się z kącikiem alergików… Ta skóra od urodzenia jest jakaś problematyczna – najpierw po urodzeniu był rumień, później pojawił się trądzik, ostatnio przerabialiśmy szorstkie i rumiane policzki plus brzydkie łokcie i kolana i stopy (tu stawiam na skazę białkową) a teraz jeszcze to coś. No i oczywiście nie mam pojęcia co teraz go tak urządziło 🙁

                                          pocieszę Cię, że być może nic, moja starsza córka zaliczyła taką wysypkę po wakacjach, lekarka nie znalazła powodu ale poleciła smarować pudrem w płynie, bez recepty, kosztuje około 4zł, nie ma w nim prawie nic poza pudrem a dział po prostu wysuszająco na wysypkę

                                          jak się pojawiła tak zniknęła i nie było nawrotów

                                          a co rumienia i trądziku to są to fizjologiczne stany skóry, nie są wyznacznikiem skóry z problemami

                                          Znasz odpowiedź na pytanie: co na wysypkę?

                                          Dodaj komentarz

                                          Mozarella w ciąży

                                          Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                                          Czytaj dalej →

                                          Ile kosztuje żłobek?

                                          Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                                          Czytaj dalej →

                                          Dziewczyny po cc – dreny

                                          Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                                          Czytaj dalej →

                                          Meskie imie miedzynarodowe.

                                          Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                          Czytaj dalej →

                                          Wielotorbielowatość nerek

                                          W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                                          Czytaj dalej →

                                          Ruchome kolano

                                          Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                                          Czytaj dalej →
                                          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                          Logo
                                          Enable registration in settings - general