Cos polskiego tradycyjnego? Prosze o pomoc

Dziewczyny, zostalam zaproszona na przyjecie, na ktorym bedzie mieszane narodowosciowo towarzystwo (ok 15 osob). Polecono mi przygotowac cos polskiego (jakas zakaska), czego kazdy moglby skosztowac… No i kompletnie nie wiem, co to mogloby byc. Wszelkie pierogi, bigosy, krokiety itp odpadaja – tym moge u siebie w domu czestowac.
Jakas salatka moze?
Gdyby byl sezon to bym ogorki zakisila 😉

Jakby ktoras miala jakis fajny pomysl to prosze o pomoc. Przyjecie jest w niedziele.

24 odpowiedzi na pytanie: Cos polskiego tradycyjnego? Prosze o pomoc

aborka Dodane ponad rok temu,

sałatka jarzynowa – to typowo polska przystawka
śledzik z cebulką
jakieś jajka faszerowane pieczarkami
i wiecej nie powiem bo ja chyba raczej nie polskie przystawki robie 🙂

Dodane ponad rok temu,

do ogóreczka to ja bym proponowała smalczyk z chlebem razowym

chilli Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez EwkaM:do ogóreczka to ja bym proponowała smalczyk z chlebem razowym

Zamieszczone przez aborka:sałatka jarzynowa +
śledzik z cebulką

i pol litra 😀

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez szpilki:i pol litra 😀

:Śmiech:

Dodane ponad rok temu,

koreczki ze sledzikami 🙂

aborka Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez szpilki:i pol litra 😀

no fakt, jako polska zakąska to tylko te pół litra. przynajmniej sie nie narobisz a goście bedą zadowoleni, a jak nie to zapomną….

jane Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez aborka:no fakt, jako polska zakąska to tylko te pół litra. przynajmniej sie nie narobisz a goście bedą zadowoleni, a jak nie to zapomną….

hehe, wydaje mi sie, ze towarzystwo winiaste raczej nic wodkowe 🙂 Ale sprobuje jakiegos sledzia tu znalezc i zrobic.

Ewa – taki smalczyk to i mnie sie marzy od jakiegos czasu, tylko gdzie go tu dostac???

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Jane:

Ewa – taki smalczyk to i mnie sie marzy od jakiegos czasu, tylko gdzie go tu dostac???

zrobić samemu 🙂

mam sprawdzony przepis, furrorę zrobił na imprezie, mam już zapowiedziane, że następna impreza tylko z tym smalcem 😉

sole Dodane ponad rok temu,

Sledziki w lidlu znajdziesz , wiec nie problem.
Polecam tez w lidlu kopisz buraczki ( w sloiku w plasterkach) i korniszonki, mozesz zrobic efektowne koreczki :serek zolty, plasterek buraczka czerwonego, sledzika kawaleczke i ogoreczka i co tam jeszcze ci przyjdzie do glowy, zakaska gotowa a wszystko kupisz w lidlu. Ja tu na sycylii wlasnie mam problem z kupieniem polskich produktow takl ajk kapusta kiszona, ogorki, sledziki ale od kiedy odkrylam lidl tam znajduje wszystko. Polecam , bo chyba w Bulgarii tez jest lidl?

sole Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez olencja:zrobić samemu 🙂

mam sprawdzony przepis, furrorę zrobił na imprezie, mam już zapowiedziane, że następna impreza tylko z tym smalcem 😉

NO!!!!!
JA tez robie sama z cebulka, skwareczkami, czosnkiem..
A Ty jak robisz ? Moze czegos sie naucze zeby lepszy byl…

ahimsa Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez szpilki:i pol litra 😀
:Hura!::Hura!::Hura!::Śmiech:

No. Bardzo polskie:Hyhy:

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Jane:

Ewa – taki smalczyk to i mnie sie marzy od jakiegos czasu, tylko gdzie go tu dostac???

taki naprawdę lux to zakupuję w bomi

(kiedyś mąż zanabył w krakowskim kredensie jakies 2 – i żaden nie był tak smaczny)

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez sole:NO!!!!!
JA tez robie sama z cebulka, skwareczkami, czosnkiem..
A Ty jak robisz ? Moze czegos sie naucze zeby lepszy byl…

robię tak:

[Zobacz stronę]

jane Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez olencja:zrobić samemu 🙂

mam sprawdzony przepis, furrorę zrobił na imprezie, mam już zapowiedziane, że następna impreza tylko z tym smalcem 😉

Widzialam przepis, dzieki, postaram sie wykonac 🙂

jane Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez sole:Sledziki w lidlu znajdziesz , wiec nie problem.
Polecam tez w lidlu kopisz buraczki ( w sloiku w plasterkach) i korniszonki, mozesz zrobic efektowne koreczki :serek zolty, plasterek buraczka czerwonego, sledzika kawaleczke i ogoreczka i co tam jeszcze ci przyjdzie do glowy, zakaska gotowa a wszystko kupisz w lidlu. Ja tu na sycylii wlasnie mam problem z kupieniem polskich produktow takl ajk kapusta kiszona, ogorki, sledziki ale od kiedy odkrylam lidl tam znajduje wszystko. Polecam , bo chyba w Bulgarii tez jest lidl?

No wlasnie nie ma 🙁 Ani tesco, ani carrefura, ani nic w ogole takiego nam znanego. Jest za to siec supermarketow tutejszych wielkosci Billi (jedna billa sie buduje) i tam, szczerze powiedziawszy, to sporo jest rzeczy, ale jesli chodzi o jakies tego typu wlasnie rarytasiki to kiepsko.

Np postanowilam zrobic pierniczki wg przepisu EwkiM i niestety – przyprawy do piernika niet. Chcialam zrobic za to migdalowe ciasteczka wg JoasiR i co? Aromatu migdalowego ze swieca szukac.
Przyprawa do piernika juz do mnie leci z Polski, moze sledzie tez zamowie? Od razu zrobione, bo to mama bedzie wysylac 😉
Zartuje 😀

O – wlasnie mi sie przypomnialo, ze otwarli tu niedawno sklepik z polska zywnoscia! Chyba sie przejde jutro 🙂

jane Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez EwkaM:taki naprawdę lux to zakupuję w bomi

(kiedyś mąż zanabył w krakowskim kredensie jakies 2 – i żaden nie był tak smaczny)

Ja raz nabylam w Czechach i nigdy wiecej!

Ale skusze sie moze na przepis Olencji, zobaczymy co mi z tego wyjdzie 😀

qr-chuck Dodane ponad rok temu,

Ostatnio na weselu znajomy Grek wyżarł nam wszystkie śledzie solone w oleju i cebulce (autentycznie już się bałam, że mu zaszkodzi :Strach:)…
I jeszcze strasznie mu smakowały krokiety (wg. mnie były takie sobie) z barszczem czerwonym – ale to odrzuciłaś…

Nie jestem oryginalna :D…

dorotka1 Dodane ponad rok temu,

jane zrob sama przyprawe do piernika – suszone gozdziki mielony imbir, ziele angielskie galke muszkatolowa cynamon kardamon razem mieszasz i tluczaesz w mozdzierzu i juz 🙂

jane Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kurczak:Ostatnio na weselu znajomy Grek wyżarł nam wszystkie śledzie solone w oleju i cebulce (autentycznie już się bałam, że mu zaszkodzi :Strach:)…
I jeszcze strasznie mu smakowały krokiety (wg. mnie były takie sobie) z barszczem czerwonym – ale to odrzuciłaś…

Nie jestem oryginalna :D…

Krokiety z barszczykiem to zrobie jak sama bede zapraszac. Wlasnie wczoraj ugotowalam barszczyk dla siebie, bo juz sie wigilii nie moge doczekac 🙂
Coraz lepszy mi wychodzi, choc do mamy mi daleko… Ale stara prawda mowi, ze cwiczenia czynia mistrza i coraz bardziej to zauwazam na polu kulinarnym. Szkoda, ze maz tego nie docenia, bo on okropne rzeczy jada – lepiej zeby sam sobie robil.

jane Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez dorotka1:jane zrob sama przyprawe do piernika – suszone gozdziki mielony imbir, ziele angielskie galke muszkatolowa cynamon kardamon razem mieszasz i tluczaesz w mozdzierzu i juz 🙂

O, dziekuje Ci bardzo, Dorotko 🙂 Pytanie, czy te wszystkie skladniki tu dostane i jak sie one nazywaja 😉
Ale poszukam – jutro sie wybieram do sklepu.

dorotka1 Dodane ponad rok temu,

mysle ze jesli akurat o przyprawy chodzi to znajdziesz wszystko a nawet wiecej 🙂

joannar Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez szpilki:i pol litra 😀

Ale czego?
😀

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez JoannaR:Ale czego?
😀

Polak wie czego 😉

kiara Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez olencja:Polak wie czego 😉

:Śmiech:

Znasz odpowiedź na pytanie: Cos polskiego tradycyjnego? Prosze o pomoc?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Leczenie niepłodności
29 miesiąc starań o pierwsze maleństwo
Helo, Postanowila zalozyć w koncu swoj wątek. U każdej z was cos się dzieje, więc i ja podziele się moimi staraniami. Moje sa troche inne jak podkreslalam, bo co by sie
Czytaj dalej
Zdrowie i uroda
Jaka powinna być prostownica do włosów?
Kobitki stosujące :) Poradźcie co powinna mieć prostownica, która ma być używana mocno okazjonalnie (nawet tylko na pasma, nie całość), ale jednak nie chciałabym sobie włosów zniszczyć. Powinna być ceramiczna, to
Czytaj dalej