Coś prostego na Swięta?

Dziewczyny,
Poratujcie jakimiś przepisami na proste, zawsze udające się dania świąteczne. Moja mama i tesciowa będą przygotowywać główne świąteczne potrawy typu zupa,pierogi, ryba ale ja też chcę coś przyrządzić. Może macie jakieś przepisy na fajnego śledzika lub może jakieś pyszne ciasto?
Dzięki.


Kasia & Patrysia (01.04.04)

5 odpowiedzi na pytanie: Coś prostego na Swięta?

annah Dodane ponad rok temu,

Re: Coś prostego na Swięta?

Jak co roku polecam Piernik naszej Kosi.Prosty i smaczny
Piernik Niemiecki
4 cale jajka
2,5 szkl maki
1 szkl cukru
1 szkl mleka
200g miodu
2 przyprawy korzenne
1 olejek rumowy
2 kopiate lyzki kakao
½ kostki masla
½ sloika dzemu
2 lyzeczki sody
Miod roztopic z maslem w garnku. Jajka utrzec z cukrem, dodac mleko i reszte skladnikow, a na koniec ostudzone maslo z miodem.
Wszystko wymieszac (mikserem) .
Piec okolo 1 godziny 180°C w waskiej foremce.
Mozna dac bakalie.

Nie wiem czy ten typowo swiateczny ale tez polecam
Placek orzechowy (Kornela)
Ciasto:
200g miekkiego masla
300g maki
1 cale jajko
2 zoltka
2 lyzki smietany
2 lyzeczki proszku do pieczenia
Wszystkie skladniki wymieszac reka: do tego dac make z proszkiem do pieczenia, miekkie maslo, jajko, na koniec smietane.
Ciasto przelozyc rekana blache, piec.
180C 20 minut

Nadzienie:
300g siekanych orzechow
150g masla
150g cukru
150g plynnego miodu
Maslo z cukrem roztopic dodac do tego miod i wszystko razem krotko zagotowac.Zdjac nastepnie z ognia. Dodac orzechy i wymieszac. Przelozyc mase na ciasto.
Piec jeszcze 20-30 minut 180C, az orzechy beda brazowe.

Anna i Maksiu 12.01.2003

elzbieta Dodane ponad rok temu,

Re: Coś prostego na Swięta?

Tuńczyk to też ryba, a sałatka jest prosta i pyszna.

2 puszki tuńczyka
1 puszka kukurydzy
papryka czerwona i zielona- pokroić
pęczek szczypiorku lub szczypioru z dymki- pokroić
majonez wg. gustu
sól, pieprz
-wszystko wymieszać

Niby torcik.

1. Upiec biszkopt na prostokątnej blaszce z 4 jajek.
2. 2 kg. jabłek
2 galaretki (zielona lub żółta)
Jabłka pokroić w cienkie plasterki i przysmażyć na maśle, aż sie troche rozdrobią.
Galaretki rozpuścić w 1 szkl. wody. Wymieszać z jabłkami i jak będą gęstnieć to wylać na biszkopt.
3. Masa:
1 kostka masła
20 dag. wiórek kokosowych
3/4 szkl. cukru
7 łyżek mleka
cukier waniliowy
Kokos spażyć w mleku, dodać cukier i grzać aż sie roztopi. Wystudzić. Masło dobrze utrzeć i dodać kokos i cukier wanil. Zmiksować i rozsmarować na jabłkach.
Polać polewą czekoladową.

Życzę smacznego

Ela i Tymek (09.09.04.)

chica Dodane ponad rok temu,

Re: Coś prostego na Swięta?

Proponuje sledzika na slodko, hit mojego stolu z kazdej okazji, takze na swieta.
Sledzie solone namoczyc, jesli dysponujemy sledziami marynowanymi nie trzeba ich namaczac. Pokroic na mniejsze kawalki kazdy plat-na 3-4 czesci. Pokroic cebulke w kostke, dodac ananasy krojone z puszki, (moga byc te brzoskwinie pol na pol, ja robie zazwyczaj z brzoskwiniami) przygotowac zalewe – smietana, jogurt naturalny, majonez w rownych czesciach, dolac troche soku z ananasow (ja daje na oko 5-7 lyzek- jesli bedzie za rzadki dodac troche wiecej majonezu. Namoczyc rodzynki, dodac do zalewy, przyprawic troszeczke pieprzem, troszeczke sola -uwazac z sola, bo sledzie juz sa slone. Wylozyc sledzie na polmisek, polac przygotowanym sosem tak, zeby pokryl wszystkie sledzie. Mozna wczesniej wymieszac w innym naczyniu i przelozyc. Zycze smacznego! Naprawde pychotka! Wszyscy bywalcy mojego domu uwielbiaja te sledziki:-))

Ola (16.10.03)

kosia Dodane ponad rok temu,

Re: Coś prostego na Swięta?

Ja tez polecam swoj piernik :)))

Albo Puszysta babke orzechowa:

składniki
2 1/4 szklanki maki
2 lyzeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
5 jajek (zoltka i bialka osobno)
1 1/2 szklanki cukru
3/4 szklanki oleju
lyzeczka ekstraktu z wanilii
skorka otarta z cytryny (niekoniecznie)
2/3 szklanki mleka
szklanka posiekanych orzechow wloskich

sposób przygotowania
Piekarnik rozgrzac do temperatury 180ºC. Forme na babke wysmarowac maslem i posypac maka. Make, proszek do pieczenia i sol przesiac. Zoltka, cukier, olej, wanilie i skorke z cytryny ubic mikserem, az masa bedzie puszysta. Dodac polowe mleka, polowe maki (ciagle ubijajac), i znowu reszte mleka i maki. Z bialek ubic puszysta piane, dodac 1/4 do masy i dobrze wymieszac, reszte piany bardzo delikatnie polaczyc z masa. Dodac posiekane orzechy, wylozyc ciasto do formy. Piec okolo 1 godziny, az ciasto jest lekko przyrumienione, najlepiej sprawdzic patyczkiem wbijajac go w srodek ciasta – patyczek powinien byc suchy. Lekko przestudzic babke w formie, wyjac z formy i zostawic do wystygniecia na drucianej siateczce.

dodatkowe informacje
Ciasto mozna rowniez piec w formie keksowej. Jest rownie pyszna z innego rodzaju orzechami, lub mieszanka – 1/2 szklanki orzechow i rodzynek

Przepis jest bajaderki z mniamniam.pl Bardzo polecam ta babnkle, prosta, dlugo swieza (mozesz upiec ze 3 dni przed swietami) i po prostu palce swiateczne lizac:)))

kosia
[Zobacz stronę]

orange Dodane ponad rok temu,

Re: Coś prostego na Swięta?

Aniu,

Dzięki za przepis na piernik i placek orzechowy Kornela

Wypróbuję!

Znasz odpowiedź na pytanie: Coś prostego na Swięta??

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Mam z dzieckiem taki problem
Slad po szczepionce...
Zaczyna mnie to juz niepokoic [img]/images/forum/icons/frown.gif[/img]. Moj synek niedawno skonczyl 5 miesiecy, a nadal slad po szczepieniu przeciw gruzlicy (pierwsza doba zycia) jest bardzo wyrazny, rozowy i mam wrazenie, ze
Czytaj dalej
Noworodek, niemowlę
Jak to z tymi prezentami.
Dziewczyny mam takie pytanie moze glupie ale sie zapytam. Chodzi mi o to , juz niedlugo mikolajki i sie zastanawiam czy takim maluszka sie kupuje prezenty. Moj synek ma 8
Czytaj dalej