czy coś jest nie tak?

Mam synka, ma 2,5 roku, wychowuję go praktycznie sama, bo męża wiecznie nie ma w domu, maluch jest bardzo kontaktowy, sam zjada obiadki, śniadanka, pomaga mi w czynnościach domowych, jak się ubrudzi to myje sobie rączki, niestety po czasie informuje mnie, że sisi albo kupa są już w majtach… zna ponad 30 słów (pies, kot, swinia, smierdzi, kupa, kłuje, ładny, mama, tata, baba, amu, góry, zdjęcie, itd),które rzadko używa, nadal gada “chińszczyzną”. Mąż sie denerwuje ze już powinien umieć mówić! Jeteśmy w separacji, więc nie wiem czy chce mi udowodnić, że jestem złą matką, czy rzeczywiście dziecko źle się rozwija?
Czy logopeda coś pomoże? Mój mały na prośby obcych na wszystko odpowiada stanowczym NIE!
Moja mama twierdzi, że nic się z nim nie dzieje… po prostu lubi się pieścić.
Co Wy na to?
Z góry dziękuję za odpowiedzi

9 odpowiedzi na pytanie: czy coś jest nie tak?

  1. Re: czy coś jest nie tak?

    Wszystko jest w najzupełniejszym porządku :)Nie martw i nie denerwuj się. Mój co prawda wcześnie zaczął mówić, ale mam sąsiadkę, naprzeciwko, jej córeczka Madzia ma 3,5 roku i… nadal mówi “chińszczyzną” 🙂 Poza tym… nadal chodzi w pampersie. Twój synek dobrze się zrozwija. i pamiętaj, że wraz z rozwoejm dziecko “zapomina” niektórych czynności, tak jest między innymi z wołaniem na nocnik. Z wszystkiego wyrośnie w swoim czasie. Mój miał 2 latka i liczył do 10, a teraz ma 4 i ledwo liczy do 8 🙂 Jest rozkojarzony 🙂 A więc głowa do góry i nie martw się, wszystko jest ok 🙂 Pozdrawiam

    • Re: czy coś jest nie tak?

      też tak myślę że lubi się pieścić 🙂 mam synka który ma 33 miesiące i gada jak szalony ale jeszcze dwa miesiące temu było podobnie.

      pozdrawiamy
      Ania mama Michałka

      • Re: czy coś jest nie tak?

        Jestem zdania ze na wszystko przyjdzie czas. I dla kazdego dziecka jest on inny wiec nie porownuj synka do innych dzieci. Na pewno sa rzeczy w ktorych wyprzedza rowiesnikow. Np. moja 4 letnia corcia zupke zjada sama, a 2 danie…..szkoda gadac, mowi ze jej nie smakuje, zrobila sie niejadkiem. Jednym slowem domaga sie podkarmiania. Poza tym maly moze lubic sie piescic, bo odreagowuje brak ojca, szuka zainteresowania wsrod pozostalych domownikow. Ale bez paniki, napewno rozwija sie dobrze.Glowa do gory

        • Re: czy coś jest nie tak?

          Wiesz nie wiem co Ci powiedzieć. Porozmawiaj z lekarzem-pediatrą. Moja Julcia ma trzyaltka i mówi chyba wszytskie słowa ale zaczęła się pieścić.
          Czasamim jak się zabawi to leci siusiu i popuści. Ale to chyba normalne. Jednakże nie przejmuj się i nie daj nikomu wmówić że jesteś złą matką! Robisz co się da by dziecku było dobrze i kochasz je.

          Julcia 26.04.2001

          • Re: czy coś jest nie tak?

            tak samo myślę!!!

            Julcia 26.04.2001

            • Re: czy coś jest nie tak?

              Olo mówi niewyraźnie, pod koniec sierpnia idziemy do logopedy. To z całą pewnościa nie jest twoja wina (choć wiem jak trudno w to uwierzyć, bo sama musiałam). Jedne dzieci mówią prędzej idealną polszczyzną inne później. Kiedy będziemy po wizycie, zdam na forum relację.

              Aga i Olo (11.01.2002)

              • Re: czy coś jest nie tak?

                Spokojnie!!!
                Pszczola ma 2,7 i nadal mowi swoim i tylko sobie znanym jezykiem, czasem trzeba sie naglowic aby wiedziec o co jej chodzi. We wrzesniu idzie do przeczkola moze miec problemy z dziecmi (nie lubia jesli nie wiedza o co chodzi innym) ale mysle ze damy rade!
                A jesli chodzi o nocnik to ta to tez przyjdzie czas bo Pszczola dobiero od trzech tygodni sama nobi do nocnika i wola.
                Bedzie dobrze i glowa do gory!!!

                Pozdrawiam

                Gosia i Pszczołka Maja 10.11.2001

                • Re: czy coś jest nie tak?

                  My nocnik już mamy opanowany, jeszcze czasem mu się zdarza nie zawołać jak jest czymś przejęty, ale 2 dni “pilnowania” i UDAŁO SIĘ!
                  Teraz jesteśmy na wakacjach u rodziny i muszę powiedzieć, że coraz więcej słów się uczy, coraz częściej mówi tak, żebyśmy zrozumieli… może więcej ludzi do obserwowania i zrozumiał, że warto mówić tak jak wszyscy inni.
                  !!

                  • Re: czy coś jest nie tak?

                    Witaj,
                    absolutnie nic się nie dzieje!
                    Każde dziecko rozwija się w swoim właściwym mu tempie i nie ma co panikować.
                    Mój syn w wieku Twojego mówił mniej wiecej porównywalnie i składał, a raczej usiłował, składać pierwsze zdania.
                    Jak skończył 3 latka poszedł do przedszkola i po miesiącu zaczął mówić całymi podrzędnie złożonymi zdaniami i buzia zamyka mu się tylko jak spi. i to nie do końca bo gada przez sen.
                    Twój mąż nie ma racji i warto aby sięgnął po jakiś poradnik dotyczący rozwoju dziecka.

                    Pozdrawiam
                    Marzena z Jakubem (3 lata 4 miesięce)

                    Znasz odpowiedź na pytanie: czy coś jest nie tak?

                    Dodaj komentarz

                    Mozarella w ciąży

                    Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                    Czytaj dalej →

                    Ile kosztuje żłobek?

                    Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                    Czytaj dalej →

                    Dziewczyny po cc – dreny

                    Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                    Czytaj dalej →

                    Meskie imie miedzynarodowe.

                    Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                    Czytaj dalej →

                    Wielotorbielowatość nerek

                    W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                    Czytaj dalej →

                    Ruchome kolano

                    Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                    Czytaj dalej →
                    Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                    Logo
                    Enable registration in settings - general