Czy nie za dużo śpi w ciągu dnia?

Leon jest śpiochem. Od urodzenia taki był. No i to dobrze. Tak zawsze mówi jego Pani Doktorka. Sen to zdrowie, podczas snu rozwija się układ nerwowy dziecka.
Ok.

No ale Leosiek ma już osiem miesięcy i zalicza się do starszaków jeśli chodzi o sen.

A w dzień śpi tak:

– pobudka – g. 6.30

– kaszka Sinlac – g. 7

– zabawa, gadanie, pierdoły, sprzątanie

– sen 8.30 – 10 (prawie 1, 5 godziny)

– około 11 lub troszkę później Leon je jakiś deserek: przeważnie jabłuszko z marchewką (teraz powoli wprowadzam brzoskwinie)

– znów zabawa do około 12 – tej

– sen 12 – 12.30 czasem nawet do 13 – tej z minutami

– zupka z mięchem – g. 13

– od g. 14- tej do 16.30 spacer i na spacerze w zależności od tego ile spał przed obiadkiem, Leon śpi od 1 godz. do 2 godzin

– zupka g.17- ta

– do wieczora czyli do około g.19 – tej zabawa

– g. 19 – ta kąpiel, butla ( Nutramigen z dodatkiem Sinlacu – na rzadko)

– g. 20 Leon śpi już jak aniołek do godz. 6.30

Czyli w sumie na dobę śpi około 14 godzin.
Czy to dużo czy mało Waszym fachowym zdaniem?

Dodam, że nie mam z nim żadnych problemów jeśli chodzi o usypianie, sam się kładzie na boczek i zasypia.

Pozdrówki i Całuchi ! ! !
Pinia i Leon ( 8 miesięcy, wygląda na 18)

11 odpowiedzi na pytanie: Czy nie za dużo śpi w ciągu dnia?

  1. Re: Czy nie za dużo śpi w ciągu dnia?

    skarb nie dziecko..skarb….
    nie martw sie.. Nie spi za duzo..jak obliczylam spi oklo 5 godzin dziennie (no 4 i pol) to nie jest tak duzo….

    • Re: Czy nie za dużo śpi w ciągu dnia?

      ja tez mam spiocha
      wstal o 8, potem spal od 9.40 do 11.20 (1.40)
      zabawa, zupka i usnal o 12.40 (teraz spi)

      jest aktywny w dzien gora 1,5-2 h, potem juz trze oczka i chce spac

      Ewa i Krzyś (4 miesiące)
      [Zobacz stronę]

      • Re: Czy nie za dużo śpi w ciągu dnia?

        No wiem, że to skarb, tak go kocham, mój Piniolek słodki

        Pytam o to jego spanie, bo Leon ma kolegę – rówieśnika (diabeł wcielony), który w dzień śpi 1-1,5 godziny i to zasypia w mękach wielkich.

        A jak Leosiek śpi to w domu wszystko mam zrobione: obiad, obiadek leośkowy, posprzątane (w miarę, no bo nie poodkurzam przecież). Nawet prasowanie, którego nie cierpię!

        I jak już nie mam co do roboty to siadam i patrzę na niego jak słodko sobie śpi.
        Boże jak ja go kocham………………………………………

        Pozdrówki i Całuchi ! ! !
        Pinia i Leon ( 8 miesięcy, wygląda na 18)

        • Re: Czy nie za dużo śpi w ciągu dnia?

          Ty się Pnia ciesz z tego powodu..hi,hi………

          Julka kulka i 9 miesięczny Karolek

          • Re: Czy nie za dużo śpi w ciągu dnia?

            wedlug pewnej ksiazki spi idealnie jesli chodzi o ilosc godzin, roznica jest tylko w tym, ze “ksiazkowo” sa 2 drzemki w ciagu dnia. Chcialabym miec tylko taki problem…:)


            kleeo i Natalia (ur.26.07.02)

            • Re: Czy nie za dużo śpi w ciągu dnia?

              cora mojego brata jeszcze wiecej spala w tym okresie.. Az wszyscy sie dziwili.. Ale lekarz twierdzil ze ok
              pozd

              dorota…termin…1 czerwca!

              • Re: Czy nie za dużo śpi w ciągu dnia?

                śpi książkowo
                tylko pozazdrościć

                ech……
                Ignaś śpi od 22 30 do 5 rano i w dzień 3 razy po 10 min
                teraz mu zęby wychodzą i nawet przez sen popłakuje

                1,5h w dzień?
                nawet nie mogę sobie czegoś takiego wyobrazić
                mam nadzieję że jak w paszczy będzie wieęcej ząbków to wszystko to odeśpi…
                ech………………

                Inaśkowa mama pół roczku!!!

                • Re: Czy nie za dużo śpi w ciągu dnia?

                  i ja mam takiego spiocha anolka,nawet odkurzyc podczas snu moge bez problemy-no mozenie zawsze ale czesto. No i tez tak czasem siedze i patrze na niego – i nie moge sie doczekac kiedy juz sie obudzi,- i kiedy tak nie moge sie doczekac…………..to przyznam sie ze czaami mu dokuczam zeby sie juz w koncu obudzil,no bo mamuska sie juz stesknila i chce sie pobawic !!!!!!!!!!!!!!!!! 😉

                  NATAla i KAPEREK (4 i 3/4 miesiaca !)

                  Edited by NATA on 2003/04/07 22:39.

                  • Re: Czy nie za dużo śpi w ciągu dnia?

                    wiesz, chyba raczej nie powinnas go budzic; gdzies czytalam ze niemowlat nie nalezy wybudzac ze snu (szczegolnie glebokiego), bo moze to miec konsekwencje neurologiczne (zaburzenia rozwoju)
                    na pewno te kilka razy w ciagu dnia malemu nie zaszkodzily, ale moze sprobuj sie powstrzymywac… zdazysz sie nim nacieszyc jak sie wyspi, a i ty troche odpoczniesz (na forum, hihi)

                    pozdrawiam

                    Ewa i Krzyś (4 miesiące)
                    [Zobacz stronę]

                    • Re: Czy nie za dużo śpi w ciągu dnia?

                      oooooo dzieki !! juz go nie bede smyrac 😉 juz niemge sie doczekac kiedy da mi w kosc ;-)…………wiem wiem zatesknie jeszcze za tymi popludniowymi drzemkami.
                      No ale przeciez czlowiekowi to nigdy nie dogodzi hih hih hih hih 😉

                      NATAla i KAPEREK (4 i 3/4 miesiaca !)

                      • Re: Czy nie za dużo śpi w ciągu dnia?

                        teraz pewnie tez spi?

                        jak moj, hihihi

                        Ewa i Krzyś (4 miesiące)
                        [Zobacz stronę]

                        Znasz odpowiedź na pytanie: Czy nie za dużo śpi w ciągu dnia?

                        Dodaj komentarz

                        Mozarella w ciąży

                        Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                        Czytaj dalej →

                        Ile kosztuje żłobek?

                        Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                        Czytaj dalej →

                        Dziewczyny po cc – dreny

                        Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                        Czytaj dalej →

                        Meskie imie miedzynarodowe.

                        Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                        Czytaj dalej →

                        Wielotorbielowatość nerek

                        W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                        Czytaj dalej →

                        Ruchome kolano

                        Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                        Czytaj dalej →
                        Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                        Logo
                        Enable registration in settings - general