Czy to kolka?

Adas dzisiaj wlasnie skonczyl 7 tygodni. Od poczatku karmie go piersia. Do niedawna jadl doskonale. Mniej wiecej od tygodnia zaczely sie problemy. Co drugie karmienie Adas prezy sie, nie moze uchwycic piersi, macha rozpaczliwie nozkami i okropnie placze. Wszystko wskazuje na to ze jest glodny, ale piersi uchwycic nie moze. Dodatkowo slychac jak potwornie burczy mu w brzuszku. Zaczyna puszczac baki. Wg opinii lekarzy i poloznych sa to klopoty z perystaltyka jelit, ktore nalezy przeczekac. Podaje mu 3 razy dziennie Debridat, ale nie wiem czy przynosi to ulge (moze troche). Zaznaczyc bym chciala, ze w nocy Adas oproznia piersi bez jednego wyprezenia. Moze ktos mial podobne klopoty. Ratujcie. Jak tak dalej pojdzie chyba oszaleje. Jola

5 odpowiedzi na pytanie: Czy to kolka?

  1. Re: Czy to kolka?

    Trudno mi powiedzieć,czy to jest kolka, ale mój synuś zachowuje się tak samo(nie słychać burczenia).W moim przypadku było mało pokarmu(tak sądzę) i nie chciało się ssać leniuszkowi.Asia

    • Re: Czy to kolka?

      moja córeczka ma 9 tygodni i takie prężenie przy karmieniu zdarza sie nam przynajmniej raz dziennie, przyczyn może byc kilka:
      1. właśnie robi kupke
      2. łyknęła za dużo powietrza i przeszkadza jej ssać – przerywamy jedzenie i biorę ja do odbicia
      3. ma zapchany nosek i nie moze oddychać przy ssaniu – czyścimy nosek
      4.jest podenerwowana, rozdrażniona – wtedy tez przerywamy i przytulamy sie, aż sie przynajmniej troche uspokoi
      5. nadwrazliwość jelita, na to to juz leki i wogóle stwierdza to lekarz, ja nie byłam, bo zawsze pomagały wyżej wymienione sposoby
      pozdrawiam serdecznie
      magda

      • Re: Czy to kolka?

        Moj Adas mial cos takiego. Ale jesli chodzi o puszczanie baczkow, hihi, to zostala mu ta reakcja do dzis. No czasmai wogole nie zareaguje. Mial kolke tylko dwa razy po tym jak napilam sie gazowanego. A dzisiaj? Juz spokoj. Wiesz? Dzodzia moze przechodzi kryzys karmienia piersia? Duzo dzieci miewa je miedzy 15 a 20 tygodniem zycia. To wcale nie swiadczy o kolkach, nawet jak mu burczy w brzuszku. Male dzieci bardzo szybko trawia, zostaje im wiec pusty brzuszek, dlatego tak slychac. Niech lekarze nie przesadzja. Czy tego nie biora pod uwage? Pozdrawiam i nie martw sie. Ale nie daj sie dzidzi i staraj sie go karmic pomimo jego buntu.

        Anetka

        • Re: Czy to kolka?

          U mnie sytuacja jest identyczna. Z tym, że mój synek zachowuje się tak od 2 tygodni prawie codziennie podczas karmienia około 20-22.00. Od pediatry wiem, że on po prostu jest głodny, a wieczorem jest mniej pokarmu. Lekarz zaproponował aby o tej porze dać mu butelkę (ale pod warunkiem, że sama sprawdzę czy jest pokarm!!!). I tak robimy. Kiedy mały zaczyna rozrabiać daję mu butelkę i skutkuje. Potem spi 5 godzin pomimo, że ma dopiero 6 tygodni. Na szczęście zdarza się to mniej więcej co drugi dzień.
          Zresztą zaczęło sie wszystko gdy leżałam z nim w szpitalu (żółtaczka po raz trzeci) i zaczęłam tracić pokarm.
          Podzrawiam, Magda.

          • Re: Czy to kolka?

            Moja malutka miała to przez 2 miesiące, codziennie wieczorem (nieraz bardzo długo do 22 lub 23 godz.Ona płakała i ja razem z nią.Ale przetrzymałyśmy ten okres bez dokarmiania (przybywała na wadze bardzo dobrze), myslę, że były to kolki. Nic nie pomagało, lekarka dała mi nawet czopki ale też nie pomogły, po prostu trzeba przeczekać. przestałam pić mleko. Teraz ma 8 miesięcy a ja dalej nie piję mleka, bo dostaje wysypki.

            mania

            Znasz odpowiedź na pytanie: Czy to kolka?

            Dodaj komentarz

            Mozarella w ciąży

            Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

            Czytaj dalej →

            Ile kosztuje żłobek?

            Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

            Czytaj dalej →

            Dziewczyny po cc – dreny

            Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

            Czytaj dalej →

            Meskie imie miedzynarodowe.

            Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

            Czytaj dalej →

            Wielotorbielowatość nerek

            W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

            Czytaj dalej →

            Ruchome kolano

            Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

            Czytaj dalej →
            Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
            Logo
            Enable registration in settings - general