Dentysta ? Lapisowanie ?

Drogie Mamuski mam do Was pytanie 🙂 Wlasciwie to pisze w imieniu mojej siostry, ktora ma dwuletnia coreczke.
Ostatnio byly u dentysty i okazalo sie, ze mala ma dwie dziurki. Jedna z przodu, a druga w 4-ce. I teraz moje pytania: czy rzeczywiscie takim maluchom normalnie leczy sie zeby? tzn.plombuje, boruje, itp.? Wiem, ze kiedys wychodzilo sie z zalozenia, ze to mleczaki i ze i tak wyleca wiec po co naprawiac, ale to strasznie dano bylo. Tylko sie zastanawiam czy nie istnieja jakies inne zabiegi, zele, czy cos w tym stylu?
A i jeszcze p.doktor powiedziala, ze na przednich zebach wykonuje sie zabieg lapisowania – tzn. naklada sie taki srodek, ktory ma zahamowac rozwoj prochnicy – czy moze wicie cos wiecej na ten temat?
i czy tego zabiegu lapisowania nie mozna by bylo wykonywac tez na pozostalych zebach?
przepraszam, ze troche chaotyczna ta wypowiedz

p.s.
pozdrawiamy i czekamy na odpowiedz 🙂

Tysiaczek i Tygrysek – Dawidek (11.04.2004)

11 odpowiedzi na pytanie: Dentysta ? Lapisowanie ?

basiczek Dodane ponad rok temu,

Re: Dentysta? Lapisowanie?

Witaj 😉
Jestem mamą 4 letniego Filipka. Gdy miał 3 latka niecałe zauważyłam próchnicę no i udałam się do stomatologa podkreśle że bardzo dobrego stomatologa i od tamtej pory co pół roku chodzimy lapisować właśnie te “chore” ząbki aby się próchnica nie rozprzestrzeniała i się nie rozprzestrzenia 🙂 Pani stomatolog pędzluje mu (bo to takim pędzelkiem się nakłada) także zdrowe ząbki obok tych niezdrowych.Dodam jeszcze że próchnica na ząbkach jest nadal ale się nie rozprzestrzenia i nie powiększa. Moim zdaniem takiego maluszka nie powinno się “dręczyć” borowaniem.

Pozdrawiam

basiczek+filipek 4 latka

basiczek Dodane ponad rok temu,

Re: Dentysta? Lapisowanie?

zapomniałam dodać że są to ząbki tylnie, nie wiem dlaczego wasz sytomatolog twierdzi że tylko przednie można lapisować i tylko zdrowe.
ja lapisuje filipkowi i jestem zadowolona 🙂 no i Filipek też 🙂

basiczek+Filipek 4 latka

tysia Dodane ponad rok temu,

Re: Dentysta? Lapisowanie?

Dzieki sliczne za odpowiedz 🙂
Mam jeszcze jedno pytanko ; ile kosztuje Was ten zabieg? Placicie od jednego zabka?

Tysiaczek i Tygrysek – Dawidek (11.04.2004)

basiczek Dodane ponad rok temu,

Re: Dentysta? Lapisowanie?

Witaj 🙂
ja płaciłam 20 zł. za wizytę(nie od ząbka) i musiałam chodzić z synkiem 4-5 razy(tak kazała pani dentystka) i chodziłam co tydzień.
Pozdrawiam i życzę miłych wizyt u dentysty 😉

basiczek+Filipek 4 latka

ida Dodane ponad rok temu,

Re: Dentysta? Lapisowanie?

Basiczek,myślę,że mit o tym,że małego dziecka nie należy stresować prawdziwym leczeniem ząbków to wielka bzdura.
Moje dzioecko ma na 20 ząbków 16 chorych,fakt,że kiedy pojawiły się pierwsze objawy próchnicy to dentysta to zbagatelizował,a kiedy wszytkie ząbki były jużchore, zaczelismy lapisowanie.W efekcuie moje dwu letnie dziecko miało zęby takie,że aż strach,nie mówiąc jużotym,jak komentowali to ludzie(Samuel był przez dwa lta karmiony piersią,próchnica na tle gentycznym-po mężu).Fakt,że znaleznienie dentysty kosztowało nas wiele zdrowia i nerwów,nie mówiąc ile nerwów mojego dziecka,ponieważ w jednym gabinecie miał plombowanego ząbka na siłe. Nie wierzyłam,że kiedykolwiek pozbędzie się bariery otworzenia buzi czy umycia zębów.Ale wreszcie moje marzenie spełniło się trafiliśmy na takiego specjalistę,że Samuel ani razu nie miał oporu by otworzyć buźkę i jedynym problemem jest to,że dziecko nie chce wychodzić z gabinetu.Wyobraź sobie,że dziś ma 2,5 roku i miał jużleczenie kanałow,przy korym nawet nie drgnął(to ja w życiu nie miałam kanałowego) i ma teraz ładne kolorowe plomby.Lapi który miał dotchczas został usunięty z ząbków i jego uśmiech jest dziś naprawdęsliczny.Fakt płacimy sporo pieniędzy ale okazuje się,że są tacy ludzie co potrafią się zająć siętakim maleństwem,szukaliśmy bardzo długo i nawet spotkałam się ze stwierdzeniem z ust pewnego stomatologa,że próchnicy u takiego malucha nie leczy się:(
Tak więc życzę powodzenia

basiczek Dodane ponad rok temu,

Re: Dentysta? Lapisowanie?

witaj 🙂

Chyba żle mnie zrozumiałaś ponieważ ja nie mówiłam aby wogóle u małych dzieci nie leczyć zębów poprostu chodziło mi o to po co dzieciaki stresować jak nie ma takiej potrzeby. W waszym przypadku rzeczywiście nie było najweselej, przykro mi z tego powodu.
Mój Filip miał próchnicę na dolnych 4 po lapisowaniu ta próchnica nie rozprzestrzenia się a więc po co miałabym mu je leczyć? Może to dlatego że mój dentysta nie zbagatelizował tej próchnicy i tak od tamtej pory co pół roku powtarzamy lapisowanie.
A więc wydaje mi się że jeśli leczenie nie jest konieczne no to po co narażać dzieciaki na stres.

Pozdrawiam serdecznie 🙂

basiczek+Filipek 4 latka+przyszła fasolka (2 cykl starań)

gosiag Dodane ponad rok temu,

Re: Dentysta? Lapisowanie?

Jak zauważyłaś próchnicę na ząbkach – chodzi mi o to jak to konkretnie wygląda? Moja Jula ma 2 latka, żąbki na razie białe, ale po czym mogę rozpoznać pierwsze objawy próchnicy?

basiczek Dodane ponad rok temu,

Re: Dentysta? Lapisowanie?

Witaj 🙂

Jak Julcia ma białe ząbki to nie masz się co martwić chociaż profilaktycznie możesz odwiedzić dentystę on oglądnie ząbki Twojej córy i będziesz spokojniejsza.
U Filipa próchnica objawiła się tym że poprostu miał czarne dziurki na ząbkach.

Pozdrawiam serdecznie 🙂

basiczek+Filipek 4 latka+przyszła fasolka (2 cykl starań)

Dodane ponad rok temu,

Re: Dentysta? Lapisowanie?

Hej napisałaś tak: “po lapisowaniu ta próchnica nie rozprzestrzenia się a więc po co miałabym mu je leczyć?”
No własnie po zalapisowaniu próchnica nie rozprzestrzenia się ale te ząbki są nadal chore:(((i własnie po to trzeba je leczyć. Samo lapisowanie nie załatwia sprawy do końca.

basiczek Dodane ponad rok temu,

Re: Dentysta? Lapisowanie?

Drogi anonimie zgadzam się z Tobą że próchnica na tych ząbkach jest nadal ale te ząbki wogóle go nie bolą…próchnica wogóle się nie powiększa a ząbki i tak mu za jakieś dwa lata wypadną. Oczywiście mój syn jest pod opieką dentystki i jakby coś się zaczęło dziać to ona to zauważy i podejmie odpowiednie działania 😉

Pozdrawiam

basiczek+Filipek 4 latka+przyszła fasolka (2 cykl starań)

ida Dodane ponad rok temu,

Re: Dentysta? Lapisowanie?

Basiku zapomniałam się zalogować:)
Mówisz,że po co leczyć ząbki,które nie bolą,skoro i tak za dwa lata wypadną:)
Wyobraź sobie,że nie tylko Ty tak myślisz,ale nawet niektórzy dentyści. My nie zaryzykowaliśmy i nawet przy najmniejszej plamce próchniczej leczyliśmy ząbka, a nasz lekarz nie naraża dziecka”niepotrzebnie”na stres. Poza tym moje dziecko lubi kolorowe plomby.Ale to tylko moje zdanie.

Znasz odpowiedź na pytanie: Dentysta ? Lapisowanie ?

Dodaj komentarz

Noworodek, niemowlę
Dentysta ? Lapisowanie?
Drogie Mamuski mam do Was pytanie :) Wlasciwie to pisze w imieniu mojej siostry, ktora ma dwulnia coreczke. Ostatnio byly u dentysty i okazalo sie, ze mala ma dwie dziurki. Jedna
Czytaj dalej
Oczekując na dziecko
jaki najlepszy test ciążowy????
dziewczyny, mam pytanie, jakie stosowałyście testy ciążowe???
Czytaj dalej