Dlaczego nie wolno mleka?

Czy ktos jest w stanie mi powiedzec, dlaczego nalezy wykluczyc nabial z diety matki karmiacej?
Czy tu chodzi o laktoze?
Pytam, bo intersuje mnie czy w zwiazku z tym mozna jesc specjalny nabial bezlaktozowy lub z niska zawartoscia laktozy.

Bożka, Amelia i Klara

16 odpowiedzi na pytanie: Dlaczego nie wolno mleka?

kantalupa Dodane ponad rok temu,

Re: Dlaczego nie wolno mleka?

Bozka, ja juz sama nie wiem. Skad sie wlasciwie wzielo to przekonanie o szkodliwosci nabialu? Mieszkam w Slowenii i po porodzie jedynym produktem, ktorego zabroniono mi spozywac (polozna i odpowiednik “doradcy laktacyjnego”) byly orzechy (plus oczywiscie alkohol i uzywki, ale to jakby poza dyskusja). Poczatkowo bardzo sie przejelam, Adamek miewal kolki, ciagle obsypana buzke a ja sobie wyrzucalam, ze to moja wina. I katowalam sie dietami, skonczylam na rozgotowanym kurczaku i gniecionych ziemniakach, ktore snily mi sie po nocach a wszystko zalewane solidnymi porcjami herbatki zwiekszajacej laktacje.
I co?
I nic. Jak kolki byly, tak byly, podobnie z wysypana buzka.
Polozna ktoregos dnia zlapala sie za glowe i kazala mi zaczc jesc normalnie (oczywiscie z glowa, bez zjadania tabliczki czekolady na raz itp.). Z niechecia, ale jej posluchalam. Jadlam nabial, solilam, uzywalam przypraw, pozwalalam sobie na okazjonalne pikantne jedzenie.
Na Adamku nie odbilo sie to w zaden sposob. Nie, kolki nie ustapily (pomarzyc!), ale na pewno sie nie wzmogly.
Podobno ograniczenia zywieniowe maja sens, kiedy dziecko wykazuje symptomy uczulen.
Moze o to wlasnie chodzi z mlekiem?

Przepraszam, ze tak sie rozpisalam, ale sama chetnie posledze watek, bo wkrotce znow mnie czeka caly ten karmieniowy balagan.

chilli Dodane ponad rok temu,

Re: Dlaczego nie wolno mleka?

nie z laktozą, bo tej nie zbijesz tylko z alergenem jakim jest bialko mleka krowiego, a ktore przenika do mleka matki.

Laktozy nie wyeliminujesz i jej poziomy nie jestes w stanie obnizyc przez niejedzenie mleka, bo laktozy Ty produkujesz.
Poza tym laktoza jest tylko w mleku. W masle, kefirze, jogurcie, serze juz jej nie ma wcale lub jest w minimalnej ilosci – laktoza pod wplywem przetwarzania rozpada sie.
A bialko krowie jest we wszystkich produktach pochodzenia krowiego nie tylko w mleku, masle ale tez w wolowinie, cielecinie.

marcowe szpileczki

cait Dodane ponad rok temu,

Re: Dlaczego nie wolno mleka?

To nie jest tak, że trzeba wykluczyć nabiał. Dobrze jest go poważnie ograniczyć profilaktycznie – przynajmniej do stwierdzenia, że dziecko nie ma skazy białkowej – a z nieprzetworzonego mleka wogóle zrezygnować. Ala miała 3 tygodnie, jak wysypało ją skazowo – od tej pory byłam przez kilka miesięcy na diecie eliminacyjnej. Co jakiś czas robiłam próbę prowokacyjną, aż przestała reagować na nabiał, który ja jadłam.

Cait + Alka (15 stycznia 2003) + Mr. Bean (ok. 10 grudnia 2006)

elik Dodane ponad rok temu,

Re: Dlaczego nie wolno mleka?

mleko i jego przetwory sa czesto alergizujace, ale przeciez nie zawsze. Nie wykluczalabym ot tak, dla zasady. Jak dziecku sie nic nie dzieje to nie ma potrzeby przechodzic na diete

Elik i Antek 2l i 8m+ 27 III

bozka Dodane ponad rok temu,

Re: Dlaczego nie wolno mleka?

Jestes na 100% pewna, ze to chodzi o bialko?
Wiem, ze laktozy sie nie wyeliminuje, ale moze krowia laktoza zwieksza produkcje mojej lub cos podobnego?
Zaintrygowalo mnie to, poniewaz przegladalam dzisiaj szwedzka broszure o karmieniu. Szwedzi nie zalecaja zadnej diety, ale na stronie o bolach brzuszka bylo napisane, ze jezeli noworodek ma czesto bole brzuszka i gazy nalezy zrezygnowac z kawy, napoji z koffeina i mleka.
Bede drazyc temat dalej…

Bożka, Amelia i Klara

chilli Dodane ponad rok temu,

Re: Dlaczego nie wolno mleka?

na 100% to ja niczego nie jestem pewna – napisalam to co mi gastrolog mlodej powiedzial jak mu zadawalam podobne pytania.

marcowe szpileczki

lea Dodane ponad rok temu,

Re: Dlaczego nie wolno mleka?

Osobiście nie zgadzam się z tym, ze nie wolno.
W ciązy i karmiąc jadłam zwiększoną ilośc produktów mlecznych, bo taką mialam ochotę, a dziecko na nie zle nie reagowalo.

-18

gutek Dodane ponad rok temu,

Re: Dlaczego nie wolno mleka?

A we mnie -w szpitalu po urodzeniu danielka- wręcz wpychali budynie, zupki mleczne i samo mleko….

kas Dodane ponad rok temu,

Re: Dlaczego nie wolno mleka?

Ja na 100% jestem pewna, że chodzi o białko. Laktoza i tak bedzie w mleku matki, bo taki jest skład mleka. Chocbyś ani grama nabiału nie zjadła to i tak w Twoim mleku bedzie laktoza.

Kas
[Zobacz stronę]

bozka Dodane ponad rok temu,

Potwierdzam, ze chodzi o bialko

Mam potwierdzenie od specjalisty.
Po poglebieniu wiedzy na temat alergii na bialko krowie doszlam tez wczoraj do takich samych wnioskow.
Moja watpliwosc wynikala z tego, iz myslalam, ze podstawowym i koniecznym objawem alergii na bialko krowie jest reakcja skorna. Dowiedzilalam sie jednak, ze u dziecka karmionego piersia taka alergia moze objawiac sie tylko kolka.
Czy zalecanie wykluczenia z diety karmiacej tylko mleka w kontekscie podejrzenia o aleregie na bialko krowie nie jest bez sensu???
Czy wykluczenie tylko czesciowo alergena moze spowodowac taka poprawe, ze objawy znikna/znacznie sie zmniejsza???
Mialoby to sens, gdyby z bialkiem krowim bylo tak samo jak z laktoza tzn. im bardziej przerobione mleko tym mniejszy problem. Z tego, co wiem, to tak nie jest???

P.s. Probuje dostac sie do pediatry w celu potwierdzenia/wykluczenia u Klary nietolerancji laktozy lub/i alergii na mleko krowie.

Bożka, Amelia i Klara

marti1 Dodane ponad rok temu,

Re: Potwierdzam, ze chodzi o bialko

jak jest podejrzenie alergii na białko mleka krowiego to wyklucznie z diety TYLKO MLEKA owszem jest bez sensu. i nie mogę do końca się zgodzić, że u dziecka karmionego piersią skaza może objawiać się tylko kolką. u nas od początku były zmiane skórne a na samym początku mały dostawał tylko moje mleko z piersi.

bozka Dodane ponad rok temu,

Re: Potwierdzam, ze chodzi o bialko

Chyba niezbyt precyzyjnie sie wyrazilam…
Chodzi o to, ze u dziecka karmionego piersia reakcja alergiczna nie musi byc silna tzn. moze to byc kolka ale i moga tez byc zmiany skorne i inne obajawy skazy.

Bożka, Amelia i Klara

marti1 Dodane ponad rok temu,

Re: Potwierdzam, ze chodzi o bialko

teraz rozumiem 🙂 no u nas najpierw był brzuch, później wysypka

cait Dodane ponad rok temu,

Re: Dlaczego nie wolno mleka?

Ba, ja smażoną rybę dostałam następnego dnia po porodzie 😉

Cait + Alka (15 stycznia 2003) + Mr. Bean (ok. 10 grudnia 2006)

cait Dodane ponad rok temu,

Re: Potwierdzam, ze chodzi o bialko

Trudno ocenić, bo ból brzucha u maluszka może powodować jakieś 500 innych czynników 🙁
Mleko jest najgorsze. Ale jeśli jest stwierdzona alergia, dieta nie ogranicza się do odstawienia mleka. Ja np. z mięs jadłam tylko indyka, bo mniej alergizuje niż kurczak, a trudno stwiedzić, czy dziecko tylko na białko krowie jest uczulone. Podobno królik też jest dobry.

Cait + Alka (15 stycznia 2003) + Mr. Bean (ok. 10 grudnia 2006)

chilli Dodane ponad rok temu,

Re: Potwierdzam, ze chodzi o bialko

W odpowiedzi na:


Czy zalecanie wykluczenia z diety karmiacej tylko mleka w kontekscie podejrzenia o aleregie na bialko krowie nie jest bez sensu???


jest bezsensu o czym juz pisalam w innym Twoim watku. Bialko jest czescia skladowa krowy i jej produktow.
A laktoza produktem.

Wykluczneie nietolerancji laktozy jest trudne – najprosciej zrobic test o ktorym napisalam przed chwila w watku o niskim przyroscie wagi i kolkach, drugim sposobem jest zrobienie badania PH kupy dziecka i trzeci to test na wydychany wodor po podaniu mleka. Trzeci w Polsce robia od wielkiego dzwonu i dzieciom powyzej 3 r.z. bo nie ma maseczek dla niemowlakow.

marcowe szpileczki

Znasz odpowiedź na pytanie: Dlaczego nie wolno mleka?

Dodaj komentarz

Tematy, których nie znalazłam w forum
chomiks - aktualny humor polityczny
www.chomiks.pl wesoła strona i właśnie jest nowy odcinek :-) przeglądałam archiwum i portal chyba można uznać za politycznie bezstronny... ( dopisuję : nie jednak nie jest bezstronny) Ale w gruncie rzeczy wesoły. pozdrawiam Ewa [i]Edited
Czytaj dalej
Dla starających się
znowu jedna...
zrobilam dzis rano test, znowu jedna kreska... po tym plamieniu bylam juz prawie pewna, ze to TO, ale chyba jednak nie. Moze za wczesnie zrbilam ten test? za kilka dni powtorze,
Czytaj dalej