Do mam – ile trwal porod? i jak to liczylyscie??

Zastanawiam sie czasem jak to jest z tym porodem. Czasami slysze – mój porod trwal dobe a innym razem slysze ze np. tylko dwie godziny. Jak to liczyc?? Czy od czasu skurczy, czy tez od momentu rozpoczecia akcji porodowej na lózku? A moze jeszcze inaczej? Prosze o odpowiedz. Dodam ze wlasciwie to na na razie nie boje sie tego dnia…. ale w ciazy jakos tam za duzo sie zastanawiam….:-)))

natka i milenka !!!! (hurra) (23.02.2003)

8 odpowiedzi na pytanie: Do mam – ile trwal porod? i jak to liczylyscie??

  1. Re: Do mam – ile trwal porod? i jak to liczylyscie??

    Hej!
    Właściwy poród zaczyna się od momentu wystąpienia regularnych skurczów (chyba). Przynjmniej ja mam tak wpisane w wypisie ze szpitala. Nieregularne skurcze miałam przez całą dobę poprzedzającą poród. Nie były jednak bardzo bolesne. Pojawły się także brązowawe upławy.
    O 22 odszedł mi czop śluzowy i wtedy skurcze stały się silniejsze i regularne, co 8-10 min. Kiedy zaczęłam wybierać się do szpitala to odeszły mi wody. Była 23. Do szpitala dotarliśmy ok. północy i wtedy skurcze stały się naprawdę silne. Miałam wtedy 1,5 cm rozwarcia. Dalej potoczyło się bardzo szybko. O 2.20 Maciek pojawił się na świecie.
    Cały poród trwał 4g 20min.
    Życzę równie szybkich i małobolesnych porodów.

    Zanka i Maciuś ur.02.07.03

    • Re: Do mam – ile trwal porod? i jak to liczylyscie??

      Mój poród był wywoływany.
      Cały czas byłam podłączona pod kroplówkę (oxytocyna), z której raczej leciało niż skraplało się.
      Podłączyli mi o 8.00 a o 9.00 dostałam skurczy i na drugim odeszły mi wody płodowe. Skurcze od pierwszego począwszy były bardzo bolesne.
      Szyjka nie chciała się rozwierać więc dostałam dożylnie coś co ją zmiękczyło.
      Dominika urodziła się o 15.35, trwało to więc 6h 35min.
      Pozdrawiam

      Agnieszka + Dominiczka(16.01.01)+ Dzidzi(20.04.04)

      • Re: Do mam – ile trwal porod? i jak to liczylyscie??

        U mnie policzyli za mnie. Mianowicie od zarejestrowania skurczy na KTG po podaniu oksytocyny. Podali ją koło 13 Zuzka urodziła się o 17 25. Ale dla mnie to się zaczął ok. 15 kiedy skurcze zrobiły się naprawde bolesne…

        Kaśka

        • Re: Do mam – ile trwal porod? i jak to liczylyscie??

          Ja liczylam porod od momentu kiedy podlaczyli mnie do kroplowki hihi,bo trafilam o szpitala z 4 cm rozwarciem [strasznie wolno szlo mimo, ze dwa dni wczesniej odeszly moi wody] Mysle ze wiekszosc kobiet liczy od momentu kiedy zaczna im sie czeste regularne skurcze.U mnie zaczelo sie kolo 9tej a 15.24 maly byl na swiecie.Oczywiscie sa rozne etapy porodu. Samo rozwieranie do 6ciu cm to nie byla dla mnie zadna tragedia po prostu czas lecial i to bardzo szybko,.Okolo 14.40 mialam rozwarcie 7cm ktore przez 5 minut doszlo mi do pelnego,10cio cm. rozwarcia a potem parcie i koniec

          Monia i Tymonek (08.08.03)

          • Re: Do mam – ile trwal porod? i jak to liczylyscie??

            Ja liczę od pierwszych bolesnych skurczy, które zaczęły się o 1 w nocy po gorącym prysznicu. Prze cały czas były nieregularne (czasami co 5 czasami co 15 minut), siedziałam w domu, bo lekarz i położna mówili mi, że to jeszcze nie to. O 17 następnego dnia postanowiłam pojechać do szpitala i sprawdzić czy po tylu godzinach bóli z małą wszystko ok. Tam było już 4 cm rozwarcia, o 19 – 8 cm, a Weronikę urodziłam o 21.30.

            Małgosia i Weronika – 29.10.03

            • Re: Do mam – ile trwal porod? i jak to liczylyscie??

              U mnie całość trwała 8,5 godziny : bóle porodowe 8 godzin i pół godzinki bóli partych po których urodziłam.

              • Re: Do mam – ile trwal porod? i jak to liczylyscie??

                Ha no właśnie nam w szkole rodzenia lekarz mówił, ze powinno się od czasu trafienia na porodówkę, bo tak to można i dwa dni rodzić. Ja miałam skurcze od 3 w nocy a o 1.45 następnej urodziłam. Na porodówkę trafiłam o 22.45 a o 1.45 urodziłąm, czyli trzy godzinki!!!! Pozdrawiam!

                • Re: Do mam – ile trwal porod? i jak to liczylyscie??

                  hihi czyli ja rodzilam 20 minut
                  Od pierwszego skurczu rodzilam w ok 4.5 – 5 godz.
                  Buzka

                  Znasz odpowiedź na pytanie: Do mam – ile trwal porod? i jak to liczylyscie??

                  Dodaj komentarz

                  Mozarella w ciąży

                  Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                  Czytaj dalej →

                  Ile kosztuje żłobek?

                  Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                  Czytaj dalej →

                  Dziewczyny po cc – dreny

                  Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                  Czytaj dalej →

                  Meskie imie miedzynarodowe.

                  Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                  Czytaj dalej →

                  Wielotorbielowatość nerek

                  W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                  Czytaj dalej →

                  Ruchome kolano

                  Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                  Czytaj dalej →
                  Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                  Logo
                  Enable registration in settings - general