do mam których dzieci nie raczkowały

CZy są jakieś mamy,których pociechy nie raczkowały?Piotruś nie lubi leżeć na brzuchu, polezy chwilkę i od razu wyje,a potem przewraca się na plecy. Na panelach kręci się dookoła osi i trochę pełza,ale do raczkowania to mu daleko chociaz ma już prawie 11 miesięcy.Wiem, ze niektóre pociechy przeskakują ten etap i nie jest on konieczny do dalszego rozwoju,chociaz rehabilitanci zalecają aby dziecko raczkowało. Ciekawa jestem jak dzieci,które nie raczkowały dawały sobie później radę w chodzeniu itp. Pozdrowionka

Iwona i Piotruś(07.05.02)

9 odpowiedzi na pytanie: do mam których dzieci nie raczkowały

anet Dodane ponad rok temu,

Re: do mam których dzieci nie raczkowały

dzieci moich kolezanek (3) nie raczkowaly a od razu zaczely chodzic, teraz maja kolo 2lat i wszystko tez jest dobrze
Moze Cie to troche uspokoi.
<img src=”/upload/4/14/_96757_s.jpg”>

Aneta+Agniesia (ur 7.07.2002)

kleeo Dodane ponad rok temu,

Re: do mam których dzieci nie raczkowały

moj syn nie raczkowal, tylko zaczal od razu chodzic, mial wtedy 10 mcy, ale w niczym mu to nie przeszkodzilo.


kleeo i Natalia (ur.26.07.02)

basik Dodane ponad rok temu,

Re: do mam których dzieci nie raczkowały

Ja nie raczkowalam i zaczelam chodzic bardzo pozno, az rodzice mieli pietra. Potem wszytko bylo ok, chociaz moze nadstandardowo duzo sie przewracalam (teraz czytam wlasnie, ze to moze byc skutek pominiecia raczkowania, znienawidzenia lezenia na brzuszku..) Ale masz racje, teraz kazdy rehabilitant uwaza, ze bez raczkowania jakos rozwoj dziecka jest “niepelny”…

Basik i Tynia urodzona 3.10.2002

majab Dodane ponad rok temu,

Re: do mam których dzieci nie raczkowały

Ja Ci raczej nie pomogę bo Majka raczkuje ale podobno dzieci, które nie raczkują szybciej zaczynają chodzić 🙂
U mnie w domu to się sprawdziło brat i siostra nie raczkowali i chodzili na roczek a ja raczkowałam i nie chciałam chodzić, dopiero ok. 15-16 miesiąca zaczęłam
i życzymy szybkiego tuptania

Iwona i Majka (07.05.02)

kinga10 Dodane ponad rok temu,

Re: do mam których dzieci nie raczkowały

Moja Marysia nie raczkowala ani nie pelzala…. A lata jak samolot…..zaczela chodzic na przelomie 12 i 13 miesiaca wiec standardowo…. A szeroka norma dla chodzenia wynosi nawet do 18 miesiaca wiec nie martw sie na zapas.

KINGA

Dodane ponad rok temu,

Re: do mam których dzieci nie raczkowały

Rehabilitantom w raczkowaniu chodzi o prawidłowe ustawienie się miednicy, jeśli dziecko pomija fazę raczkowania, to może mieć w przyszłości wady postawy i skoliozę i jeszcze coś, nie pamiętam co. Dzieci trzymane przez dłuższy czas w łóżeczkach, kojcach pomijają często fazę pełzania i raczkowania, zaczynają wstawać i od razu chodzić, co nie jest wskazane.

[i] Asia i Julia (8 m-cy)

czarna Dodane ponad rok temu,

Re: do mam których dzieci nie raczkowały

czesc
moja Ewa nie raczkowala nie pelzala nie przemieszczala sie tez w zaden inny sposob…. No… Na rekach mamy tylko 😉
w wieku 11 mies zaczela chodzic 😉
a nastepnie zaczela raczkowac!!!!i do dzies (a ma 15 mies) czasem jak sie zmeczy przechodzi na czworaki

misia1 Dodane ponad rok temu,

Re: do mam których dzieci nie raczkowały

Moja Ania tez nie raczkowala. powodem tego moze byc chodzik. Korzystalam z tego i nadal korzysta moja druga corka, ktora ma teraz 10 miesiecy. Na chodziku biega, a na czworakach nie umie nawet wstac. Obie musialam nosic choc ponoc to tez jest blad bo powinnam polozyc na podlodze i niech ucza sie same poruszania. Ale kazdy chyba wybiera ta najprostsza droge. Trzeba przeciez cos zrobic w domu, a dziecko placze.

Misia1

pluto Dodane ponad rok temu,

Re: do mam których dzieci nie raczkowały

Karol nie raczkował….. A teraz juz chodzi…za rączki oczywiście, ale już chodzi…….
Do momentu aż skończył pół roku nie poruszał się samodzielnie wogóle…. Ale to pewnie dlatego, że nie kładłam Go na brzuszek…….potem zaczął się obracać wokół własnej osi, tyrlikać, siadać i zaczął pełzać miesiąc temu…. A teraz już chodzi….
Też słyszałam,że jeżeli dzieci nie raczkują to moga mieć potem kręgosłup bardziej podatny na skrzywienia……

Julka kulka i 9 miesięczny Karolek

Znasz odpowiedź na pytanie: do mam których dzieci nie raczkowały

Dodaj komentarz

Mam z dzieckiem taki problem
kłopoty z otwieraniem strony
dziewczyny czy też macie problem z wejściem na "kiedy dziecko juz jest"?Nie moge dzis przez cały dzien wejść, wyskakuje jakis błąd Iwona i Piotruś(07.05.02)
Czytaj dalej
Mam z dzieckiem taki problem
Kładziecie Wasze dzieciaczki na boczku?
Pytanie jak w temacie. Czy kładziecie Wasze pociechy na boczku do snu? Moja mama panikuje, że zbyt rzadko układam Mateusza na boku. Mat ma 11 tygodni. Co sądzicie? Jak robicie? Dorota
Czytaj dalej