ENDOMETRIOZA

Czesc dziewczyny! Pozwolcie, ze do Was dolacze. Mam prawie 30 lat i wlasnie zdiagnozowano mi endometrioze. Blagam poradzcie, czy mam szanse na swoje malenstwo, czy nie mam o czym marzyc. Jakie sa Wasze doswiadczenia? Dolaczam do Forum, bo tylko czytajac Wasza korespondencje, czulam sie jakbym Was podgladala. Teraz jest mi razniej!

Izorek

9 odpowiedzi na pytanie: ENDOMETRIOZA

  1. Re: ENDOMETRIOZA

    U mnie też wykryli endometriozę (już minęło 1,5 roku), którą miałam usuniętą i leczoną Danazolem (3 m-ce). Z endometriozą jest ten problem, że jeśli fizycznie nie przeszkadza w zapłodnieniu (zrosty itp.) to jej związek z niepłodnością jest dość dyskusyjny i dostatecznie nie udowodniony. Właśnie jestem po lekturze “Niepłodności” – praca zbiorowa, p. red. Szamatowicza. Tam ten mechanizm jest nieźle opisany. Jeśli będziesz miała pytania to chętnie odpowiem (tylko sobie książkę do pracy przyniosę:-) ).

    • Re: ENDOMETRIOZA

      Cześć, u mnie też stwierdzono endometriozę II stopnia. Początkowo brałam przez 4 miesiące zastrzyki, tzn. jeden zastrzyk na miesiąc, które wstrzymywały miesiączkę w tym okresie, przez co miały doprowadzić do “zaleczenia”, bo wyleczyć się z tego nie da. Od tego czasu, czyli ponad 2 lata, nie miałam diagnozowane czy endometrioza się powiększa i czy pojawiają się jakieś nowe ogniska. Po “zaleczeniu” miałam kilka inseminacji, a potem in vitro. U mnie ogniska endometriozy są tak umiejscowione, że w zasadzie nie powinny utrudniać drogi koórkom jajowym i w efekcie naturalnego zapłodnienia, ale generalnie uważa się, że endometrioza jest jednym ze wskazań do IVF. Po ostatnim zabiegu IVF i transferze lekarz powiedział, że endometrioza może być również powodem trudności w zagnieżdzaniu się poprzez hamowanie rozwoju embrionu, albo już pobrane komórki jajowe są “wadliwe” ze względu na endometriozę. Ale to wszystko to zwykłe MOŻE. Wielu kobietom z endo udaje się zachodzić w ciążę naturalnie, a wielu kolejnym po IVF.
      Piszesz, że zdiagnozowano endormetriozę, ale jak i co lekarz na to. My służymy swoim doświadczeniem i wiedzą, ale ustal przede wszystkim ze swoim lekarzem co on dalej proponuje. Pozdrawiam.

      • Re: ENDOMETRIOZA

        Aga – mysle, ze nikt nie jest w stanie powiedziec dokladnie co dalej. Lekarze sami wiedza niewiele, bo choroba zostala stosunkowo niedawno zdiagnozowana. Moja doktor na razie radzi probowac zajsc w ciaze (probuje, oj, probuje), a jesli przez pare miesiecy nie bedzie rezultatu, to sugeruje in vitro. Dzieki za info. Powodzenia!

        Izorek

        • Re: ENDOMETRIOZA

          Olu- dzięki. Sęk właśnie w tym, że lekarze niewiele wiedzą. Zaproponowano mi też testowanie nowego leku (program sponsorowany przez Amerykanów), ale stchórzyłam. Rok temu miałam obumarłą ciążę (ok.10 tyg.), ale żaden z lekarzy nie potrafi jednoznacznie odpowiedzieć, czy było to skutkiem endometriozy. Bardzo chciałabym zajść w ciążę, boję się jednak, żeby nie skończyło się to tak jak rok temu.

          Izorek

          • Re: ENDOMETRIOZA

            Izorku,
            porozmawiaj jeszcze z twoim doktorem. Endo i fakt ze poprzednia ciaza obumarla moze swiadczyc o immunologiczych przyczynach nieplodnosci. Moze za to trzeba sie zabrac a nie za endo (jak twierdzi moj doktor – 50% kobiet ma endometrioze tylko nie zdiagnozowana i nie maja zadnych problemow z zachodzeniem). Z czystej ciekawosci – jaki lek Ci proponowano. Sama katuje sie teraz Synarelem i mam nadzieje, ze beda w grudniu efekty.
            Pozdrowienia. Marta

            • Re: ENDOMETRIOZA

              Izka ( jak sądzę), jest dokładnie tak jak mówią dziewczyny- trzeba to leczyć, ale nikt nie wtkazał czy przyczyną niepłodnosci jest wndo czy endo jest przyczyną niepłodności. Napisz gdzie sie leczysz. Myslę, ze AGA będzie twoim najlepszym doradcą, bo ona o endometriozie wie chyba wszystko. Buziaki,M

              • Re: ENDOMETRIOZA

                Izorku, jedyne co mogę dodać, to cytat z mojej ulubionej książki 🙂
                “Uważa się, że leczenie endometriozy nie zwiększa częstości zajść w ciążę.”
                A tak na marginesie endometriozę wyleczysz dopiero… jak zajdziesz w ciążę 🙂

                • Re: ENDOMETRIOZA

                  Asiu – no wlasnie. I w tym tkwi problem. Mam nadzieje, ze mi sie uda. Moja lekarz powiedziała że byłoby to najlepszym rozwiązaniem i dała mi na to 3 m-ce. O niczym innym tak nie marzę, jak o tym żeby zajść w ciąże. Może jestem staroświecka, albo głupia, ale wierzę w naturalne metody. Przecież zastrzyki hormonalne, mają ten sam efekt co ciąża. Po prostu wstrzymują okres na kilka miesięcy.
                  Pozdrawiam Cię serdecznie.

                  Izorek

                  • Re: ENDOMETRIOZA

                    Marta – na razie zaproponowano mi lek naturalny, czyli zajście w ciąże. Jeśli przez 3 m-ce to się nie stanie, to lekarz chce wysłać mnie do kliniki niepłodności, aby wspomóc zapłodnienie (chodzi jej o in vitro). Wiem, że Amerykanie testują teraz nowy lek. Można zgłosić się do programu w szpitalu im. prof. Orłowskiego w Warszawie przy ul. Czerniakowskiej. Program prowadzi dr Bińkowska. Leki i badnia są za darmo. Jest to ostatni dzwonek jeśli ktoś się chce zgłosić. Ja sama stchórzyłam, bo jak by nie było jest to zawsze tylko testowanie, a poza tym nie chcę czekać z ciążą. Gdybym jednak miała już dziecko, to na pewno bym się zdecydowała.
                    Na razie!

                    Izorek

                    Znasz odpowiedź na pytanie: ENDOMETRIOZA

                    Dodaj komentarz

                    Mozarella w ciąży

                    Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                    Czytaj dalej →

                    Ile kosztuje żłobek?

                    Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                    Czytaj dalej →

                    Dziewczyny po cc – dreny

                    Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                    Czytaj dalej →

                    Meskie imie miedzynarodowe.

                    Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                    Czytaj dalej →

                    Wielotorbielowatość nerek

                    W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                    Czytaj dalej →

                    Ruchome kolano

                    Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                    Czytaj dalej →
                    Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                    Logo
                    Enable registration in settings - general