Garnki z Allegro

Skusiłam się na garnki Swisshome. Generalnie powinny być jakościowo podobne do Zeptera (bo cenowo są). Dałam za nie duuuuuuuuuuuuuuużo mniej, ale……..
Po drugim myciu w zmywarce z rączek odchodzi emalia (z części niemetalowej) a śruby którymi uszka są połączone z garnkami zrobiły się matowe. Na garnkach są oznakowania, że można być w zmywarce i mają 30 lat gwarancji. Kupiłam je na allegro i nie wiem co zrobić, bo z jednej strony to są one wadliwe i niewiadomo gdzie robione (miały być szwajcarskie) ale chyba nic lepszego za 800 zł nie dostanę.
Czy sprzedawca może się na mnie “wypiąć” czy mogę mu je odesłać (dwa dni ich używałam i nie mam pudełka) i powinien mi oddać kasę??? Kiepsko mi to wygląda bo na razie na mojego e-maila się nie odzywa 🙁

13 odpowiedzi na pytanie: Garnki z Allegro

  1. Przy zakupach w sieci mozesz chyba przez 14 dni oddać towar. Tylko pytam mojego domowego fachowca czy musi być oryginalne opakowanie… Ale na 99% tak.

    • masz paragon? pudełka mieć nie musisz.
      zadzwoniła bym do gościa, a meile wysyłała przez allegro

      • Zamieszczone przez gobin
        masz paragon? pudełka mieć nie musisz.
        zadzwoniła bym do gościa, a meile wysyłała przez allegro

        Kupowałam od prywatnej osoby i nie mam paragonu a pudełko poszło zaraz na śmietnik (świąteczne porządki), bo nie spodziewałam się takich akcji 🙁

        • Jak dzieci zasną to przekopiuję Ci co napisał najlepszy fachowiec i znawca w tej dziedzinie. Ale jak masz fakturę/paragon to z broszki 😉

          • Zamieszczone przez Neti
            Kupowałam od prywatnej osoby i nie mam paragonu a pudełko poszło zaraz na śmietnik (świąteczne porządki), bo nie spodziewałam się takich akcji 🙁

            Myślę, że jesteś na straconej pozycji.

            • No to kopiuję 🙂 To najlepsze źródło jakie znam 😀 Bardzo wiarygodne.
              Najpierw odnośnie zakupów w sieci – jako takich 😉
              1. Przy zakupach w sieci kupujący ma prawo wybrać czy chce korzystać z gwarancji, czy odpowiedzialności sprzedawcy; dodatkowo jest 10 dni na podjęcie decyzji o zwrocie towaru i kolejne 14 na jego zwrot,
              To jest ważne: zwrot tak, ale może nosić ślady normalnego użycia (zgodnie z prawem handlowym ma prawo użyć towaru zgodnie z przeznaczeniem jeśli kupiła poza siedzibą).
              Jeżeli reklamuje się z tytułu gwarancji, to zastosowanie mają jej postanowienia. Jeżeli jest na niej napisane, że trzeba mieć oryginalne opakowanie, to reklamując z tytułu gwarancji godzisz się na to.
              Jeżeli sprzęt zakupiono do użytku prywatnego, to zastosowanie ma ustawa konsumencka.
              Należy wtedy napisać pismo do sprzedawcy, że zawiadamia się go o niezgodności towaru z umową i żąda się doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną wymianę na nowy. Jedną kopię pisma zostawić sprzedawcy, a drugą (potwierdzoną przez sprzedawcę) zachować dla siebie. Zostawić sprzedawcy sprzęt i czekać na decyzję sprzedawcy, czy uznał reklamację – ma na to 14 dni. Jeżeli tego nie zrobi, to nie może już reklamacji odrzucić.
              Sprzedawca może kręcić najczęściej:
              a) że ma być oryginalnie zapakowane
              b) że ma 10 dni na dostarczenie
              oba to nieprawda jak widać wyżej.
              Ustawa nie przewiduje konieczności posiadania żadnego opakowania. Ważne, żeby zareklamować towar z tytułu niezgodności z umową, a nie z gwarancji
              Postawą prawną takiego działania jest ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Konieczne jest posiadanie dowodu zakupu – paragon – faktura.

              2. Napisałam o Twojej – konkretnie – sytuacji i masz takie wyjście. Skorzystać z

              I udać się ze sprawą do rzecznika praw konsumenta – bo kasa jest do odzyskania!

              • Zamieszczone przez Bep
                No to kopiuję 🙂 To najlepsze źródło jakie znam 😀 Bardzo wiarygodne.
                Najpierw odnośnie zakupów w sieci – jako takich 😉
                1. Przy zakupach w sieci kupujący ma prawo wybrać czy chce korzystać z gwarancji, czy odpowiedzialności sprzedawcy; dodatkowo jest 10 dni na podjęcie decyzji o zwrocie towaru i kolejne 14 na jego zwrot,
                To jest ważne: zwrot tak, ale może nosić ślady normalnego użycia (zgodnie z prawem handlowym ma prawo użyć towaru zgodnie z przeznaczeniem jeśli kupiła poza siedzibą).
                Jeżeli reklamuje się z tytułu gwarancji, to zastosowanie mają jej postanowienia. Jeżeli jest na niej napisane, że trzeba mieć oryginalne opakowanie, to reklamując z tytułu gwarancji godzisz się na to.
                Jeżeli sprzęt zakupiono do użytku prywatnego, to zastosowanie ma ustawa konsumencka.
                Należy wtedy napisać pismo do sprzedawcy, że zawiadamia się go o niezgodności towaru z umową i żąda się doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną wymianę na nowy. Jedną kopię pisma zostawić sprzedawcy, a drugą (potwierdzoną przez sprzedawcę) zachować dla siebie. Zostawić sprzedawcy sprzęt i czekać na decyzję sprzedawcy, czy uznał reklamację – ma na to 14 dni. Jeżeli tego nie zrobi, to nie może już reklamacji odrzucić.
                Sprzedawca może kręcić najczęściej:
                a) że ma być oryginalnie zapakowane
                b) że ma 10 dni na dostarczenie
                oba to nieprawda jak widać wyżej.
                Ustawa nie przewiduje konieczności posiadania żadnego opakowania. Ważne, żeby zareklamować towar z tytułu niezgodności z umową, a nie z gwarancji
                Postawą prawną takiego działania jest ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Konieczne jest posiadanie dowodu zakupu – paragon – faktura.

                2. Napisałam o Twojej – konkretnie – sytuacji i masz takie wyjście. Skorzystać z

                I udać się ze sprawą do rzecznika praw konsumenta – bo kasa jest do odzyskania!

                Dokładnie! kasa jest do odzyskania. Rezcnik Praw Konsumenta= dobrze napisane pismo. I będziesz wiedziała, na czym stoisz, co może Ci wcisnąć ten sprzedawcam, co nie, co jest kitem.Walcz.

                • Zamieszczone przez Bep
                  No to kopiuję 🙂 To najlepsze źródło jakie znam 😀 Bardzo wiarygodne.
                  Najpierw odnośnie zakupów w sieci – jako takich 😉
                  1. Przy zakupach w sieci kupujący ma prawo wybrać czy chce korzystać z gwarancji, czy odpowiedzialności sprzedawcy; dodatkowo jest 10 dni na podjęcie decyzji o zwrocie towaru i kolejne 14 na jego zwrot,
                  To jest ważne: zwrot tak, ale może nosić ślady normalnego użycia (zgodnie z prawem handlowym ma prawo użyć towaru zgodnie z przeznaczeniem jeśli kupiła poza siedzibą).
                  Jeżeli reklamuje się z tytułu gwarancji, to zastosowanie mają jej postanowienia. Jeżeli jest na niej napisane, że trzeba mieć oryginalne opakowanie, to reklamując z tytułu gwarancji godzisz się na to.
                  Jeżeli sprzęt zakupiono do użytku prywatnego, to zastosowanie ma ustawa konsumencka.
                  Należy wtedy napisać pismo do sprzedawcy, że zawiadamia się go o niezgodności towaru z umową i żąda się doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną wymianę na nowy. Jedną kopię pisma zostawić sprzedawcy, a drugą (potwierdzoną przez sprzedawcę) zachować dla siebie. Zostawić sprzedawcy sprzęt i czekać na decyzję sprzedawcy, czy uznał reklamację – ma na to 14 dni. Jeżeli tego nie zrobi, to nie może już reklamacji odrzucić.
                  Sprzedawca może kręcić najczęściej:
                  a) że ma być oryginalnie zapakowane
                  b) że ma 10 dni na dostarczenie
                  oba to nieprawda jak widać wyżej.
                  Ustawa nie przewiduje konieczności posiadania żadnego opakowania. Ważne, żeby zareklamować towar z tytułu niezgodności z umową, a nie z gwarancji
                  Postawą prawną takiego działania jest ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Konieczne jest posiadanie dowodu zakupu – paragon – faktura.

                  2. Napisałam o Twojej – konkretnie – sytuacji i masz takie wyjście. Skorzystać z

                  I udać się ze sprawą do rzecznika praw konsumenta – bo kasa jest do odzyskania!

                  Dziękuję bardzo.
                  Poszperam jeszcze w bezpieczeństwie allegro, jak się załatwia zwrot towaru. Może uda się polubownie…

                  • Zamieszczone przez Neti
                    Dziękuję bardzo.
                    Poszperam jeszcze w bezpieczeństwie allegro, jak się załatwia zwrot towaru. Może uda się polubownie…

                    Jasne, zawsze lepiej polubownie 🙂 Chociaż z doświadczenia powiem Ci, że czasem warto od razu błysnąć ostrzem, ja byłam polubowna i mnie jeden klient chciał wycyckać, aż miło, na 5 stówek. Im dłużej polubowna byłam, tym bardziej się ze mnie skubańczyk śmiał.

                    • Zamieszczone przez Neti
                      Skusiłam się na garnki Swisshome. Generalnie powinny być jakościowo podobne do Zeptera (bo cenowo są). Dałam za nie duuuuuuuuuuuuuuużo mniej, ale……..
                      Po drugim myciu w zmywarce z rączek odchodzi emalia (z części niemetalowej) a śruby którymi uszka są połączone z garnkami zrobiły się matowe. Na garnkach są oznakowania, że można być w zmywarce i mają 30 lat gwarancji. Kupiłam je na allegro i nie wiem co zrobić, bo z jednej strony to są one wadliwe i niewiadomo gdzie robione (miały być szwajcarskie) ale chyba nic lepszego za 800 zł nie dostanę.
                      Czy sprzedawca może się na mnie “wypiąć” czy mogę mu je odesłać (dwa dni ich używałam i nie mam pudełka) i powinien mi oddać kasę??? Kiepsko mi to wygląda bo na razie na mojego e-maila się nie odzywa 🙁

                      A ja własnie myślę nad zakupem garów,tylko nie wiem jakie?
                      Mam nadzieję,że odzyskałas pieniądze.

                      • Niestety nie. Pisałam do sprzedawcy, ale udeje, że nie dostaje e-maili. Zostawiłam tak tą sprawę, bo boję się, że nie odzyskam pieniędzy. A z dwojga złego to wolę mieć felerne garnki, niż nic… Chciałam “powalczyć” ale mam inne problemy i niestety odpuściłam 🙁

                        • Zamieszczone przez Neti
                          Niestety nie. Pisałam do sprzedawcy, ale udeje, że nie dostaje e-maili. Zostawiłam tak tą sprawę, bo boję się, że nie odzyskam pieniędzy. A z dwojga złego to wolę mieć felerne garnki, niż nic… Chciałam “powalczyć” ale mam inne problemy i niestety odpuściłam 🙁

                          napisz meila do allegro, że on się nie odzywa, załóż spór. Do gościa zaś miela z treścią, że uważasz to za oszustwo i zgłosisz sprawę na policję

                          trzymam kciuki za inne problemy by się rozwiązały

                          • Zamieszczone przez Bep
                            No to kopiuję 🙂 To najlepsze źródło jakie znam 😀 Bardzo wiarygodne.
                            Najpierw odnośnie zakupów w sieci – jako takich 😉
                            1. Przy zakupach w sieci kupujący ma prawo wybrać czy chce korzystać z gwarancji, czy odpowiedzialności sprzedawcy; dodatkowo jest 10 dni na podjęcie decyzji o zwrocie towaru i kolejne 14 na jego zwrot,
                            To jest ważne: zwrot tak, ale może nosić ślady normalnego użycia (zgodnie z prawem handlowym ma prawo użyć towaru zgodnie z przeznaczeniem jeśli kupiła poza siedzibą).
                            Jeżeli reklamuje się z tytułu gwarancji, to zastosowanie mają jej postanowienia. Jeżeli jest na niej napisane, że trzeba mieć oryginalne opakowanie, to reklamując z tytułu gwarancji godzisz się na to.
                            Jeżeli sprzęt zakupiono do użytku prywatnego, to zastosowanie ma ustawa konsumencka.
                            Należy wtedy napisać pismo do sprzedawcy, że zawiadamia się go o niezgodności towaru z umową i żąda się doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną wymianę na nowy. Jedną kopię pisma zostawić sprzedawcy, a drugą (potwierdzoną przez sprzedawcę) zachować dla siebie. Zostawić sprzedawcy sprzęt i czekać na decyzję sprzedawcy, czy uznał reklamację – ma na to 14 dni. Jeżeli tego nie zrobi, to nie może już reklamacji odrzucić.
                            Sprzedawca może kręcić najczęściej:
                            a) że ma być oryginalnie zapakowane
                            b) że ma 10 dni na dostarczenie
                            oba to nieprawda jak widać wyżej.
                            Ustawa nie przewiduje konieczności posiadania żadnego opakowania. Ważne, żeby zareklamować towar z tytułu niezgodności z umową, a nie z gwarancji
                            Postawą prawną takiego działania jest ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Konieczne jest posiadanie dowodu zakupu – paragon – faktura.

                            2. Napisałam o Twojej – konkretnie – sytuacji i masz takie wyjście. Skorzystać z

                            I udać się ze sprawą do rzecznika praw konsumenta – bo kasa jest do odzyskania!

                            Dziękuję Ci za ten post! zaraz to sobie gdzies skopiuje i zapisze w razie przyszlych problemow!

                            Znasz odpowiedź na pytanie: Garnki z Allegro

                            Dodaj komentarz

                            Angina u dwulatka

                            Mój Synek ma 2 lata i 2 miesiące. Od miesiąca kaszlał i smarkał a od środy dostał gorączki (w okolicach +/- 39) W tym samym dniu zaczął gorączkować mąż –...

                            Czytaj dalej →

                            Mozarella w ciąży

                            Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                            Czytaj dalej →

                            Ile kosztuje żłobek?

                            Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                            Czytaj dalej →

                            Dziewczyny po cc – dreny

                            Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                            Czytaj dalej →

                            Meskie imie miedzynarodowe.

                            Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                            Czytaj dalej →

                            Wielotorbielowatość nerek

                            W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                            Czytaj dalej →

                            Ruchome kolano

                            Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                            Czytaj dalej →
                            Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                            Logo
                            Enable registration in settings - general