Glowka w dol???

Mam drobne pytanko!
Kiedy dzieciaczek odwraca sie glowka w dol???JA jestem w 34 tyg. i czytalam, ze juz powinien byc, a tu nic. Moje malenswto uwielbia lerzec miednicowo.Glowka w dol byl tylko w 16 tyg. i w 26:((Jak mialam robione USG w 29 i teraz to juz nie byl.Kiedy musi sie odwrocic??Przeciez robi sie coraz wieksze i niedlugo nie bedzie mialo tyle miejsca aby sie odwrocic:(
Jak to jest??Czy mam spodziewac sie cesarki czy tez jest jeszcze szansa.
Pozdrawiam

Nelly i 34tyg. Synek

14 odpowiedzi na pytanie: Glowka w dol???

  1. Re: Glowka w dol???

    niektore dzieci potrafia obrocic sie nawet na kilka dni przed porodem,jeszcze nic nie jest przesadzone

    LALI i Natalka w brzuszku(20.03.03,30.03.03)

    • Re: Glowka w dol???

      moj juz od dluzszego czasu nurkuje do dolu… Ale roszkowski powiedzial ze moze sie obrocic do konca (tzn u ciebie…bo u mnie to juz mam nadzieje ze nie 🙂

      pozdrawiamy serdecznie
      wielkobrzuchy kiuik i 33-tyg jas w srodku

      • Re: Glowka w dol???

        Tak jak pisze Lali dziecko moze odwrocic sie glowka na dol nawe na kilka dni przed porodem. Moj synek odwrocil sie w 33 tygodniu a w 34 juz urodzilam.

        Irena i Szymonek (prawie 3 miesiace)

        • Re: Glowka w dol???

          A mój od dobrych 4 tygodni wisi jak netoperek i namawiam go żeby już nie zmieniał. A szanse na to,żeby Twój maluch sie obrócił są praktycznie do końca, a poza tym niektórzy ginekolodzy w okolicach 36-37 tyg robia tzw zewnetrzny obrót na główkę, czyli pod kontrolą USG i po podaniu mamie leków rozkurczowych ” przepychają” malucha do właściwej pozycji. Ponoć udaje sie w 60%. Zapytaj swojego gina o to.
          Aha, czytałam o tym w ostatnim lub przedostatnim “Mama i Dziecko”

          Izolda i maleństwo w 33 tyg (02.03.03)

          • Re: Glowka w dol???

            Witaj,
            Ja właśnie dzisiaj rozpoczynam 34 tydzień i powróciłam przed chwilką z USG na którym było widać że synek jest główką w dół, ale w zeszłym tygodniu jeszcze miał główkę na górze. Lekarz powiedział wtedy żeby się nie martwić bo w każdej chwili może się przekręcić.

            Pozdrawiam
            Żabka

            • Re: Glowka w dol???

              W moim miescie sie tego nie praktykuje.Zreszta chyba bym sie bala:(Moze jeszcze sie obroci?!
              Dzis moje malenstwo ma glowke do gory,i tak jest ciagle albo miednicowo albo dupcia w dol:((

              Nelly i 34tyg. Synek

              • Re: Glowka w dol???

                Ja też bym się tego obracania bała, bo czytałam, że to nie jest do końca bezpieczne, a mimo to (jeżeli się uda obracanie) to dzidzia i tak może się odwrócić z powrotem!

                Pozdrawiam i trzymam kciuki

                Ewelina i Nikola (01.04.03)

                • Re: Glowka w dol???

                  Jesli chodzi o obracanie… słyszałam, ze jest skuteczne w 70% i wcale nie niebezpieczne… Ale zresztą o czym to ja nie słyszałam, ze jest niebezpieczne? Np. o znieczuleniu zo słyszałam straszne rzeczy, tylko kto to potwierdzi? Wg mnie miarodajne byłyby tylko jakies szpitalne tatystyki z placowki, w ktorej sie obracania probuje – ile prób, ile powodzen a przede wszystkim czy były jakies tragiczne finały…
                  Ja tez czytałam o tym w Mamie i dziecku, o ile pamietam, sugerowano tam ew. obrót na kilka dni, a nie tygodni przed porodem – bo tygodni to byłoby faktycznie bez sensu, skoro dziecko naprawde potrafi fiknąć jeszcze koziołka nawet w 39 tygodniu (ponoc to sie zdarza).
                  Moje dzieciątko CHYBA cały czas od wielu tygodni jest ułozone główką w dół i się martwię… Bo się boję że mu sie to znudzi w koncu haha, tyle czasu leżec tak samo 😉 Usg miewam teraz bardzo rzadko i moge liczyc tylko na swoje wyczucie w okresleniu aktualnej pozycji dzieciątka.

                  • Re: Glowka w dol???

                    Mój synek jest ułożony miednicowo od 29 tygodnia i ja to wyraźnie czuję (po prawej ręce wyraźnie czuję jego główkę).
                    Jeszcze miesiąc temu przeżywałam ogromny stres, i namawiałam go myślami żeby się obrócił. Niestety nic to nie dało. Dalej jest jak było. Po nocach nie mogłam spać i ciągle byłam zdenerwowana. Teraz już od jakiegoś czasu jestem spokojna i wyluzowałam, bo stwierdziłam że będzie co będzie i tym że ja się stresuję nie pomagam mojemu synkowi.
                    Od mojej położnej dowiedziałam się że u pierwiastek jeżeli dziecko jest przez dłuższy czas ułożone miednicowo to żadko taki stan ulega zmianie.
                    I tym sposobem jestem umówiona na cesarkę z moją Panią dr. na 21.01.2003 o godz 14.00.
                    Nie liczę już na żaden obrót Wiktorka. W końcu cc to nie koniec świata. Już się naprawdę nie mogę doczekać tego dnia.
                    Pozdrawiam

                    milda (termin 21.01.2003)

                    • Re: Glowka w dol???

                      lea moje tez juz od paru tyg glowa w dol i moja pani dr mowi ze RACZEJ juz tak zostanie…moze sie juz nam dzieciuchy nie odwroca? 🙂

                      pozdrawiamy serdecznie
                      wielkobrzuchy kiuik i 33-tyg jas w srodku

                      • Re: Glowka w dol???

                        Hm… moja dzidzia co jakis czas słucha co jej grozi z mojej strony, jesli sie odwróci… haha… ale serio to naprawde warto sie tym nie przejmowac… mam nadzieje, ze u pierworodek to faktycznie rzadziej sie zmienia w ostatniej chwili, ale cesarki i tak moge sie spodziewac z innych powodow, choc na razie ponoc nie jest zle i zapowiada sie raczej naturalnie. A zatem – biedne moje krocze… 😉

                        • Re: Glowka w dol???-do milda

                          Czy po cesarce mozna karmic piersia.Wiesz cos wiecej na ten temat.

                          Nelly i 34tyg. Synek

                          • Re: Glowka w dol???-do milda

                            Oczywiscie ze można, poczytaj posty Komanczery – np. w dziale o porodzie. Z tego co wiem, mleko moze być troche pożniej, ale chyba niekoniecznie.

                            • Re: Glowka w dol???-do nelly21

                              Z tego co wiem to nie ma problemu. Tylko mleko jest trochę później niż gdybyś urodziła normalnie. Ja chyba wezmę do szpitala odciągacz pokarmu i jak najwcześniej zacznę próbować odciągać “na sucho”. Poza tym maść (nie krem) o nazwie Bepanthen podobno ratuje od poranienia sutków więc też muszę się w nią zaopatrzeć.
                              Tak swoją drogą widzę że ty też psychicznie się przygotowujesz do cc? 🙂

                              milda + Wiktorek (21.01.2003)

                              Znasz odpowiedź na pytanie: Glowka w dol???

                              Dodaj komentarz

                              Mozarella w ciąży

                              Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                              Czytaj dalej →

                              Ile kosztuje żłobek?

                              Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                              Czytaj dalej →

                              Dziewczyny po cc – dreny

                              Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                              Czytaj dalej →

                              Meskie imie miedzynarodowe.

                              Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                              Czytaj dalej →

                              Wielotorbielowatość nerek

                              W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                              Czytaj dalej →

                              Ruchome kolano

                              Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                              Czytaj dalej →
                              Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                              Logo
                              Enable registration in settings - general