Gorączka!!!

Kasia jest przeziębiona od tygodnia. Przedwczoraj w nocy zaczęła gorączkować. Z rana było lepiej, ale popołudniu znowu bardzo wysoka gorączka. Zawieźliśmy ją na pogotowie, bo przecież niedziela. Pani dr stwierdziła wirusową infekcję gardła. Dostała jakiś antybiotyk i czopki na obniżenie temperatury. Ale teraz gorączka jest znowu bardzo wysoka – 40,3 st. C. Boję się. Już ją zbiliśmy, ale boję się, że wróci. Co o tym myśleć? Jakie są najskuteczniejsze leki/czopki na zbicie wysokiej temperatury? Pomóżcie!

DziuniaP+Kasia 14.02.03

6 odpowiedzi na pytanie: Gorączka!!!

  1. Re: Gorączka!!!

    Oj przykro mi, ze Kasia chora.
    Hubi tez mial chore gardlo z bardzo wysoka temp dochodzaco do 40st.
    U nas rewelacyjnie spisal sie Ibufen,ale tez nie obylo sie bez antybiotyku:(
    Ibufen dawalam mu takze na noc,choc goraczka byla ok.37.5 to dawalam by mu przeciwbolowo i by goraczka w nocy nie wzrosla.
    Boze pamietam jak trzasl sie z zimna i byl caly rozpalony,szok!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Zrowko Kasienko!!!!!!!!!!

    Nelly i Hubert 23.02.03

    • Re: Gorączka!!!

      Zawsze podaje paracetaml w czopkach 240 mg (u nas sa zalecane od roku). Dzialaja piorunem. Jesli jednak bedzie temperatura tak wysoka po 40 max do godziny po podaniu czopa to wkladasz dziecko do letniej wody powoli dolewasz zimnej. dziecko moze majaczyc i plakac, trzeba jednak tak robic bo to dla jego dobra. Oczywiscie jesli znowu temp po ok 20 min nie spada w te pedy na pogotowie lub do szpitala.

      Zycze Wam zdrowka i aby metody ktore podalam nie mialy zastosowania !!!

      • Re: Gorączka!!!

        Wielkie dzięki za słowa otuchy. Wykorzystaliśmy metodę, o której pisałaś, tzn. wpakowaliśmy Kasię do wanny z letnią wodą, potem jeszcze podaliśmy czopek. Temperatura ładnie spadła. Tak się bałam, jak zobaczyłam na termometrze 40,3 st., że myślałam, że mi serce pęknie. Ale przyspieszenia dostałam takiego, jak rzadko. Oby już jutro było lepiej, bo już mnie dobijają te choróbska!

        DziuniaP+Kasia 14.02.03

        • Re: Gorączka!!!

          Bedzie dobrze !!! Trzymajcie sie !!! Daj mi jutro znac na priva czy juz Kasienka ma sie dobrze !!! OK?

          • aaaa jeszcze cos

            Nie przykrywaj jej, nie batul to, ze sie poci to jest Ok, tak ma byc. zabieg z chlodzeniem w wodzie mija sie z celem jesli pozniej dziecko przykryjesz po uszy… ( nie odbierz tego, ze sie madruje, bo chce pomoc a niektorzy tak mnie odbieraja )…..

            • Re: Gorączka!!!

              Hej!
              Ja jestem na bieżąco bo mały ma anginę. Wczoraj była pani doktor więc mogę Ci powiedzieć co według niej trzeba robić przy gorączce. Przepisała dwa rodzaje środków: Paracetamol w czopkach 250g, i Ibufren w syropku. Każe podawać Ibufren max 6 razy na dobę (2,5 ml) naprzemiennie z Paracetamolem (czopek z uciętą końcówką bo dawka prawidłowa to 200mg a nie 250). Ponieważ te leki mają inne substancje czynne więc się nie wykluczają i można je bez obaw stosować. Mówię tu oczywiście o tak ekstremalnych sytuacjach, kiedy dziecko wysoko gorączkuje i nie możesz sobie poradzić ze zbiciem temperatury lub gorączka szybko powraca.
              Można stosować okłady z zimniej wody na czoło oraz kąpiel chłodzącą. Zaczyna się kąpać dziecko w wodzie o temp 38st. C a potem stopniowo zmniejsza się temperaturę wody do 36 st.

              Acha. Wszystkie dawki podałam dla dziecka okolo 10 kg

              Jolka mama Wiktorka (5.12.2003)

              Znasz odpowiedź na pytanie: Gorączka!!!

              Dodaj komentarz

              Mozarella w ciąży

              Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

              Czytaj dalej →

              Ile kosztuje żłobek?

              Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

              Czytaj dalej →

              Dziewczyny po cc – dreny

              Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

              Czytaj dalej →

              Meskie imie miedzynarodowe.

              Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

              Czytaj dalej →

              Wielotorbielowatość nerek

              W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

              Czytaj dalej →

              Ruchome kolano

              Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

              Czytaj dalej →
              Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
              Logo
              Enable registration in settings - general