Witam wszystkich. Piszę na tym forum w zasadzie w celu przeprowadzenia małej “ankiety”, ponieważ w mojej głowie zrodził się ostatnio pewien pomysł, ale nie wiem, czy wart jest realizacji. Osobiście nie jestem jeszcze rodzicem, dlatego pytam ludzi z doświadczeniem w tym temacie 🙂
O co właściwie chodzi. Nie tak dawno moja bliska przyjaciółka poprosiła mnie (żebym spojrzał na to z męskiego punktu widzenia) o pomoc, a mianowicie dostała zadanie nauczenia 7-letniej dziewczynki tabliczki mnożenia. Mała za chiny ludowe nie mogła (nie chciała?) się tego nauczyć, dlatego trzeba było podejść do niej w niekonwencjonalny sposób. Wspólnymi siłami wymyśliliśmy grę. Polegała ona mniej więcej na tym, że powycinaliśmy z przyjaciółką z jakichś gazetek różne części ubrań, tak, aby można było w nie “ubrać” co najmniej kilkanaście postaci. Do tego przygotowaliśmy kartę, na której narysowaliśmy kontury ludzików. Idea była taka, że dziecko za każdą poprawną odpowiedź mogło założyć ludzikowi jakąś część ubrania. Do tego druga osoba (najlepiej też dziecko, ale z braku drugiego dziecka może być osoba dorosła, która czasami dla dobra zabawy musiałaby się trochę “podkładać”) też odpowiada i wygrywa ten, kto pierwszy ubierze ludzika.
Efekt? Przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania. Małej zabawa się tak spodobała, że nie dawała swoim “przeciwnikom” spokoju, chciałaby grać bez przerwy, później nawet sama zaczęła wycinać ubranka przerażona, że może zabraknąć. Tabliczka mnożenia do 6 opanowana perfekt w dwa popołudnia.
I tutaj naszła mnie pewna myśl. Jest sporo różnego rodzaju zabawek edukacyjnych, ale w większości dotyczą one dzieci w wieku przedszkolnym, które uczą się pierwszych literek i cyferek, jednak bardzo rzadko własnie się spotyka gry i zabawki edukacyjne dla dzieci w wieku 6-9 lat, które jeszcze się bawią, ale też uczą się już w szkole coraz poważniejszych rzeczy. I moje pytanie. Czy Wy, jako rodzice, bylibyście zainteresowani tego typu grami dla swoich pociech w pierwszych latach nauki szkolnej? Czy uważacie, że to dobry pomysł, czy może w dobie komputerów i wszechobecnego dostępu do internetu raczej mało interesujące? Liczę na Wasze opinie i z góry dziękuję za wszystkie 🙂
Strona 3 odpowiedzi na pytanie: Gry edukacyjne
Nie myslales zeby pocwiczyc czytanie?
Regulamin forum moze?
Troche szkoda kasy na reklame kiedy sklepik cienko przedzie, no nie?
Lepiej powypisywac troche bzdur i miec reklame za freee.
Przecież to Ty rozpoczęłaś bzdury swoim “elity intelektualne”. A sklepiku nie mam. Poczytaj ze zrozumieniem co jest u mnie na stronie.
I ja zakoncze.
Nie lubie czytac bzdur.
Cokolwiek jest ma stronie zamieszczanie odnosnikow w stopce jest wbrew regulaminowi.
A wypisywanie co nam slina na jezor przyniesie dla rozreklamowania produktu jakies dla mnie rownie oblesne.
Nie znosze spamu, wiec nie klikam we wszystko co podlinkowane.
Zakladam ze albo na sprzedazy czegos co sie nie sprzedaje nadawcy zalezy, albo na ilości wejsc, zeby na reklamach grosik zarobic.
No bida panie, ze w taki sposob, ale kazdemu wg. potrzeb.
Wesolych Swiat i obys w Nowym Roku znalazl lepsze pomysly na reklame swego bubla.
I dobrze, szkoda tylko, że znów z chamstwem na koniec.
Ja też.
To zgłoś to do suportu. Ale skoro sami dają możliwość stosowania linków to po co jest ta możliwość?
To zobacz co sama pisałaś. Ja się dostosowałem do Twojego poziomu[/quote]
[
I nie klikaj. Nikt Cię o to nie prosi. Ale tu chyba kliknęłaś skoro twierdzisz, że moje pomysły to bida. No chyba, że bez zaglądania oceniasz?
Każdy mierzy wg swojej miary. Musisz być straszną materialistką skoro wszędzie widzisz chęć zysku. Ja mam inną pracę, w której zarabiam. A moja strona jest hobbystyczna. Nawet na reklamach na niej nie zarabiam. Cały zysk przejmuje WordPress. Gry też udostępniam za darmo.
Tobie również Wesołych Świąt a w prezencie dobrego słownika, aby Ci literówki w postach poprawiał. I wiele mądrości, abyś nie pisała bzdur, bo inni też za nimi nie przepadają.
A jeśli chcesz faktycznie zakończyć sprawę to już dalej w ten sposób nie komentuj. Ja się dostosuję.
Proszę Pana – doskonały pomysł. Pan, wraz z koleżanką przygotowaliście doskonały pakiet rozwijający kompetencje matematyczne u małego dziecka. Nie od dziś wiadomo, że gry edukacyjne mają ogromną wartość dydaktyczną i stanowią pomoc w usprawnianiu funkcji percepcyjno – motorycznych u dzieci.
moje dzieci uczyły się tabliczki mnożenia z pomocą wierszyków. m.in takiego:
MNOŻENIE PRZEZ RYMOWANIE
Dla każdego, jak marzenie,
jest przez zero (0) liczb mnożenie!
Zawsze wynik masz gotowy –
zero – no i kłopot z głowy!
Gdy przez jeden (1) będziesz mnożyć
możesz problem ten odłożyć!
Bo iloczyn równy liczbie,
którą mnożyć Ci dziś przyjdzie!
Źle kojarzy Ci się dwójka (2)?
Nie proś tu o radę wujka.
Liczby dwie jednakie dodaj…
na gadanie czasu szkoda!
Gdy przez dziesięć (10) mnożyć pragniesz
bardzo łatwo to odgadniesz –
liczby bierz jednocyfrowe,
dopisz zero i…gotowe!
Szóstka liczbą jest parzystą,
co jest sprawą oczywistą,
gdy przez trójkę (3) ją (6) pomnożę 6×3=18
osiemnaście (18) mam – mój Boże!
Zaś gdy mnożę ją (6) przez cztery (4) 6×4=24
razem mam dwadzieścia cztery (24).
Gdy pięć (5) szóstek (6) sobie dodam 6×5=30
to trzydzieści (30) mam – niech skonam!
Sześć (6) razy sześć (6) – droga dziatwo, 6×6=36
to trzydzieści sześć (36) -jak łatwo!
Siedem (7) szóstek (6)? Co z wynikiem? 6×7=42
To czterdzieści dwa (42) pewnikiem!
Sześć (6) ósemek (8) – koty, łosie 6×8=48
daje nam czterdzieści osiem (48).
Dziewięć (9) szóstek (6) – co za szmery? 6×9=54
Jasne, że pięćdziesiąt cztery (54)!
To o szóstce koniec pieśni.
Niech już Wam się o tym nie śni!
Dziś śpiewamy o siódemce,
wiele słów jest w tej piosence!
Siedem (7) trójek (3) – chwytaj kredę, 7×3=21
daje nam dwadzieścia jeden (21).
A dwadzieścia osiem (28) brachu, 7×4=28
siedem (7) czwórek (4) – i po strachu.
Gdy siódemek (7) pięć (5) zsumuję, mam
trzydzieści pięć (35) – nie truję! 7×5=35
Siedem (7) szóstek (6) zaś królewno, 7×6=42
to czterdzieści dwa (42) na pewno!
Pomnóż siedem (7) razy siedem (7) 7×7=49
gdy chcesz mieć czterdzieści dziewięć (49).
Gdy siódemek (7) osiem (8) zbierzesz 7×8 =56
masz pięćdziesiąt sześć (56) bankierze.
A siódemek (7) dziewięć (9) razem, 7×9=63
to sześćdziesiąt trzy (63)- licz gazem!
To już finał tej piosenki.
Ćwicz mnożenie przez siódemki.
To ósemka -jest na topie!
Bierz się do liczenia chłopie.
Osiem (8) trójek (3) – bez obrazy 8×3=24
to dwadzieścia cztery (24) razem.
A trzydzieści dwa (32) – bez szpanu 8×4=32
osiem (8) czwórek (4) daje Panu.
Gdy ósemek (8) pięć (5) połączę 8×5=40
jest czterdzieści (40) – nic nie plączę.
Sześć (6) ósemek (8) patrzy na Cię 6×8=48
-masz czterdzieści osiem (48) bracie.
Ile osiem (8) razy siedem (7)? 8×7=56 *
To pięćdziesiąt sześć (56) – bądź pewien!
Gdy ósemek (8) osiem (8) w rzędzie, 8×8=64
to sześćdziesiąt cztery (64) będzie.
Dziewięć (9) zaś ósemek (8) w darze 9×8=72
siedemdziesiąt dwa (72) pokaże.
Kończmy pieśń dziś o ósemce.
Tańczmy, chwyćmy się za ręce.
Śpiewaj ze mną dziś bez trwogi
o dziewiątce pieśń, mój drogi.
Dziewięć (9) trójek (3) razem zbierzmy 9×3=27
to dwadzieścia siedem (27) – wierz mi.
Dziewięć (9) czwórek (4) i w wyniku 9×4=36
masz trzydzieści sześć (36) chłopczyku.
Dziewięć (9) razy pięć (5) o rany, 9×5=45
to czterdzieści pięć (45) bez plamy!
Na pięćdziesiąt cztery (54) miły 9×6=54
dziewięć (9) razy sześć (6) tu wylicz.
Gdy dziewiątek ( 9) siedem (7) składasz, 9×7=63
to sześćdziesiąt trzy (63) posiadasz.
Dziewięć (9) pomnóż poprzez osiem (8). 9×8=72
Siedemdziesiąt dwa (72) młokosie!
Zbierz dziewiątek (9) dziewięć (9) razem 9×9=81
-osiemdziesiąt (81) jeden wskażesz.
Szkoda czasu na gadanie,
Rozpocznijmy obliczanie.
Fakt jest sporo gier edukacyjnych i dla starszych dzieci, tylko nie zawsze w ich nazwie jest uzyte okreslenie “edukacyjne”. Moze wlasnie dlatego, ze jak dziecko jest w szkole, to ktos moze sadzic, po co gry, szkola zajmie sie edukacja.
Na Mikolajki pojawilo sie zamowienie na Zestaw malego chemika-wg. instrukcji od 8l.( zarzyczyla sobie taki prezent 6 letnia pierwszoklasistka). Niby w nazwie nic nie ma o edukacji, ale nic innego, jak wlasnie edukacja jest motywem takiej zabawki.
My lubimy z Czu- Czu wszystko, i literki i angielski
Myślałem też o tym temacie,czy w ogóle jest potrzeba w kupowaniu podobnych gier czy wystarczyło by komputera, żeby synek zaczął już korzystać z komputera i grać w jakieś gry edukacyjne,tylko przez komputer. Ale niedawno byliśmy w domu naszych kumpli,i zauważyłem jak córka kumpla grała w jakąś grę,która była połączona z telefonem,perwszy raz coś takiego widziałem. To było połączenie świata rzeczywistego ze światem wirtualnym. Kupiłem swojemy synku taką samą grę, nazywa sie – “Scottie go starter” Polega na układaniu komend ze specjalnych, kartonowych bloczków w kształcie puzzli i skanowaniu ich w aplikacji. Synek już po trochu zaczyna ogarniać w tym wszystkim,polecam dzla dzieci które zaczynają korzystać koórką/komputerem,pozwala dziecku na pierwsze kroki w nauce programowania. Polecam.
Btylo by fajnie cos kupic
Znasz odpowiedź na pytanie: Gry edukacyjne