Imiona Arabskie

Witam,mój mąż jest arabem,a ja jestem w połowie arabką,myślimy już od dawna(nawet zanim się pojawiła fasolka)jak nazwjemy nesze dzieci,było przy tym dużo śmiechu,mój mąż wolałby tradycyjne imiona,mi się one tez podobają,bo mają swoje znaczenia,ale nie chce dać dziecku trudnego imienia,chce żeby było to imię z którym nie będzie miał problemów gdziekolwiek by nie mieszkał(a)..
Z chłopcem chyba mamy mniejszy problem,bo raczej jesteśmy zdecydowani dac mu na imie (jak mój najmłodszy braciszek)-Adnan,przy czym wszyscy do niego mówią zdrobniale Adaś-a Adasie to fajne chłopaki.. 🙂
Jednak z dziewczynką jest większy problem;
mąż chce -Alya 😉 mi się podoba -Reema(Rima),a ostatnio chyba nam sie spodobało -Jasmina więc może doszliśmy do kompromisu,choć czuję że to się jeszcze zmieni nie raz!
A co wy sądzicie o tych imionach??będziecie napewno bardziej obiektywni..jak to brzmi po Polsku?
A może wybrac jednak te bardziej oryginalne-
Fatima,Aisha,…itd?

Alya&little July

15 odpowiedzi na pytanie: Imiona Arabskie

  1. Re: Imiona Arabskie

    Sorki ale uwazam Fatime ze fatalny wybor…. Jasmina jest ok i Aisha rowniez i znane juz w Polsce….

    Pozdrowka !!!

    Anastazja i bardzo wyczekiwana Jagoda (01. 08. 03)

    • Re: Imiona Arabskie

      Śliczne są : Alya i Aisha.
      pozdrawiamy;
      Dagmara i Oliwia ( ROK )

      • Re: Imiona Arabskie

        dziękuję wam bardzo za pomoc,twoja Oliwia jest śliczną dziewczynką! 🙂

        Alya&little July

        • Re: Imiona Arabskie

          Mi sie podobaja:
          Soraya
          Linda
          Miriam
          Nabila

          • Re: Imiona Arabskie

            Ładne imiona podałaś,tyle że jedyne arabskie z tych imion to Nabila,reszta jest używana w krajach arabskich owszem,ale nie ma pochodzenia arabskiego.. Miriam=Maria,po arabsku=Mariam.

            Alya&little July

            • Re: Imiona Arabskie

              Alya (czyt Alaja?:) jesli tak to bardzo m isie podoba, takie delikatne imie
              Reema – to juz mocniejsze imie,choc owszem urocze

              I tak sobie mysle, ze mi najbardziej podoba sie Adnan i Alya 🙂

              • Re: Imiona Arabskie

                Dzięki Medeline,
                Czyta się Alja-co oznacza wywyższona
                I wiesz że chyba będzie tak jak mówiłaś w końcu,Adnan i Alya-bo nawet te dwa imiona do siebie pasują :)za wcześnie teraz żeby wiedzieć czy bedzie Adaś czy Alya.. Ale może uda sie nam mieć parkę kiedyś..;) zresztą,najważniejsze żeby dzidzia była zdrowa..

                Alya&little July

                • Re: Imiona Arabskie

                  Ja wlasnie tez patrze na to, by imie drugiego dzieciatka pasowalo do Coreczki Marylki… 🙂 Ale mam jeszcze czas na wymyslanki:)

                  • Re: Imiona Arabskie

                    Jest tyle pięknych polskich imion, naprawde, zaczynamy juz chyba za bardzo cudować…trzeba tez o dziecku pomyślec, bo to ono bedzie sie z jakimś tam imieniem borykać przez całe zycie…żeby nie miało potem życia utrudnionego, w urzędach, z kolegami, w szkole.. Mnie sie podobało bardzo imie NIKITA, ale to dziewczynka, i jak nie daj Boże trafi i wyjdzie za jakiegos Chruszczowa, i co wtedy – Kicha na maxa ! Wiec dałam Karolcia, po prostu i po polsku
                    PS. że już nie wspomnę o pisowni…u nas nawet Anna nie umieja czasem poprawnie napisac a co dopiero Alya czy jeszcze inaczej, a potem każdemu tłumaczyc jak to się czyta… Ach…za duzo tego zachodu. ja stawiam na proste imiona.
                    Pam & Karolcia
                    chyba jednak 7-12-03 punktualnisia…

                    • Re: Imiona Arabskie

                      Pam,ok,rozumiem o co ci chodzi,i masz racje,ale chyba nie doczytałas że jesem pól arabka a mój mąż arabem w 100%,mieszkamy w Polsce tymczasowo.Dla naszych rodziń byłoby ciężko wymówić np. Kasia,..bo u nich bedzie to wymawiane Kasza!Wybraliśmy więc imiona arabskie,bo pochodzimy z takich krajów,to chyba normalne..
                      A ponieważ są to dla mnie imiona tak znane i proste jak w Polsce Asia,czy Kasia,chciałam zapytać jak one brzmią dla was..
                      pozdrawiam.

                      Alya&little July

                      • Re: Imiona Arabskie

                        Więc przeczytałam jeszcze raz i nie napisałas że jesteście tu tymczasowo, wiec… Wiem że trudno połączyć zgodnie dwie tak różne kultury, mogą być przy tym niezłłe jazdy :)) Prosiłaś o opinie to ją wyraziłam… zresztą zrobicie jak będziecie chcieli
                        Pozdrawiam

                        Pam & Karolcia
                        chyba jednak 7-12-03 punktualnisia…

                        • Re: Imiona Arabskie

                          Jasmina jest piękne – takie delikatne i bardzo kobiece. I pachnące, bo nieodparcie kojarzy się z jaśminowym kwiatkiem. Dla mnie super.

                          • Jasmina to piękne arabskie imię. Mam nadzieję, że dobrze się chowa.
                            W ogóle [edycja moderator] są ciekawe.

                            • wooow chyba rekordowe wykopalisko
                              9 lat….

                              • Czas leci a dzieci rosną:)
                                W sumie to nie zwróciłem uwagi na datę wpisu. Ciekaw jestem jakie w końcu imię arabskie zostało wybrane.

                                Znasz odpowiedź na pytanie: Imiona Arabskie

                                Dodaj komentarz

                                Mozarella w ciąży

                                Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                                Czytaj dalej →

                                Ile kosztuje żłobek?

                                Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                                Czytaj dalej →

                                Dziewczyny po cc – dreny

                                Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                                Czytaj dalej →

                                Meskie imie miedzynarodowe.

                                Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                Czytaj dalej →

                                Wielotorbielowatość nerek

                                W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                                Czytaj dalej →

                                Ruchome kolano

                                Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                                Czytaj dalej →
                                Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                Logo
                                Enable registration in settings - general