INTEGRACJA SENSORYCZNA

Witam,
niedawno na innym wątku pisałam o przeraźliwej nieśmiałości mojej starszej córki. Niepokoi to zarówno nas, rodziców, jak i panie w przedszkolu, do którego Marta chodzi już 3 rok. Teraz dodatkowo zapisałam córkę na zajęcia dodatkowe- rytmika i angielski. No i problem się nasilił- Marta ma stres w związku z wejściem na salę, o odpowiedziach, ćwiczeniach w ogóle nie ma mowy.
Moje kochane “Listopadówki 2004” doradziły mi zainteresować się zajęciami integracji sensorycznej. Poruszyłam niebo i ziemię 🙂 i w poniedziałek idziemy na zajęcia, gdzie Marta ma być obserwowana przez specjalistę. Pewnie potem zapadnie decyzja czy trzeba przeprowadzić testy, dalszą terapię. Jak przeczytałam całą listę objawów mogących stanowić wskazanie do przeprowadzenia badania integracji sensorycznej to Marta ma conajmniej 3/4 tych objawów.
Słyszałam, że aby zakwalifikować się na terapię w poradni psychologiczno-pedagogicznej trzeba mieć orzeczoną niepełnosprawność ruchową bądź słuchową, wzrokową.

Teraz pytanie- czy są mamy, których dzieci miały kontakt z zajęciami SI? Jak to wygląda, czy daje efekty?

Pozdrawiam

10 odpowiedzi na pytanie: INTEGRACJA SENSORYCZNA

  1. Zamieszczone przez olena
    Teraz pytanie- czy są mamy, których dzieci miały kontakt z zajęciami SI? Jak to wygląda, czy daje efekty?
    Pozdrawiam

    Moje dziecko jest objęte taką terapią. Po testach i ocenie zaburzeń powiedziano nam, że terapia potrwa rok, po półrocznym chodzeniu jednak okazało się, że postep jest tak znaczny, iż można zrobić przerwę. Wygląda pewnie różnie w zalezności od rodzaju zaburzeń. Moja Ala miała dużo zajęć ruchowych połączonych z bodźcami dotykowymi np bujała się w hamaku równocześnie wyjmując określone przedmioty z tajemniczego woreczka i licząc je czy jeździła na wózeczku i przewoziła woreczki z jednej strony sali na drugą. Generalnie swietnie sie na tych zajęciach bawiła i bardzo je lubiła. Pracowałysmy tez dużo w domu, dostałam całą liste ćwiczeń i zaleceń np uzywanie szorstkich myjek, ręczników, czy (ulubiona zabawa mojego dziecka) bujanie w kocu :). Teraz mamy 3 miesiące przerwy i oczywiście znów cala lista ćwiczeń do robienia w domu, potem kolejne testy i zobaczymy co dalej. Moje dziecko miało nadwrażliwości: dotykową, zapachową i słuchową, problem z tolerancja ruchu głównie obrotowego oraz inne problemy związne z odruchami i postrzeganiem, ale tych nie wymienię, bo nie mam teraz jej oceny, a nie chcę czegoś nakręcić ;).
    Jakbyś chciała bardziej szczególowo to pisz.

    U nas w poradni rejonowej nie trzeba mieć orzeczenia o niepełnosprawnosci aby uczestniczyć w takich zajęciach.

    • Zamieszczone przez olena
      Witam,
      niedawno na innym wątku pisałam o przeraźliwej nieśmiałości mojej starszej córki. Niepokoi to zarówno nas, rodziców, jak i panie w przedszkolu, do którego Marta chodzi już 3 rok. Teraz dodatkowo zapisałam córkę na zajęcia dodatkowe- rytmika i angielski. No i problem się nasilił- Marta ma stres w związku z wejściem na salę, o odpowiedziach, ćwiczeniach w ogóle nie ma mowy.
      Moje kochane “Listopadówki 2004” doradziły mi zainteresować się zajęciami integracji sensorycznej. Poruszyłam niebo i ziemię 🙂 i w poniedziałek idziemy na zajęcia, gdzie Marta ma być obserwowana przez specjalistę. Pewnie potem zapadnie decyzja czy trzeba przeprowadzić testy, dalszą terapię. Jak przeczytałam całą listę objawów mogących stanowić wskazanie do przeprowadzenia badania integracji sensorycznej to Marta ma conajmniej 3/4 tych objawów.
      Słyszałam, że aby zakwalifikować się na terapię w poradni psychologiczno-pedagogicznej trzeba mieć orzeczoną niepełnosprawność ruchową bądź słuchową, wzrokową.

      Teraz pytanie- czy są mamy, których dzieci miały kontakt z zajęciami SI? Jak to wygląda, czy daje efekty?

      Pozdrawiam

      Mia chodzi na SI juz drugi rok. Tzn. chodzimy sesjami. 8 tygodni zajecia, pozniej 8 tygodni plan do realizacji w domu, pozniej 8 tygodni SI w osrodku.
      U nas postep byl ogromny. Nawet nie chodzi mi o mowe (bo tu caly czas problematycznie) ale o calosc. O jej pewnosc siebie, fobie, problemy z jedzieniem, w zasadzie wszystko.
      ze spraw do rozwiaania pozostal lek/wstyd przed obcymi (np. sprzedawczyni w sklepie, kierowca w autobusie), nerwowe tiki (podczas stresu dziwne ruchy glowa, podskoki, wymachy reka) ale mam nadzieje, ze do nastepnych wakacji i z tym sie uporamy.
      Ja tez zapisalam Mie na zajecia dodatkowe w postaci basenu, baletu i stepowania. Niesmiala podczas pierwszych zajec teraz chce dominowac w grupie, wiec, bo to tez nie jest dobre.

      Wiem, ze w Londynie jest inaczej niz w Polsce ale Mia jest objeta programem dla dzieci z zaburzeniami. Dzieki temu mamy rozbudowana terapie logopedyczna, koordynatora w szkole od specjalnych potrzeb edukacyjnych (SENCO), dodatkowa pomoc dla mnie (materialy do nauki z Mia w domu, wskazowki od psychologa) no i SI.

      • Dopisze jeszce, ze Mia miala nadwrazliwosc sluchowa, wzrokowa, nadwrazliwosc na zapachy ( w sumie ciagle mamy problem), nadpobudliwosc ruchowa i duzo, duzo wiecej…
        Zajecia:
        bujanie sie w bujaku
        masaze szczotka, pilka z plastikowymi bolcami
        lazenie na boso po roznych fakturach
        chowanie sie w namiocie i w ciemnosci sledenie swiatelka od latarki
        sluchanie roznych dzwiekow
        wykonywanie polecen – typu ja z patyczkow ulozylam kota, sprobuj zrobic to samo
        taplanie sie w farbach
        malowanie rekami, stopami
        ogolnie fajowa zabawa

        w domu: masaze, dostarczanie roznych faktur do dotyku
        zawijanie, walkowanie (na mie dziala to uspokajajaco)

        • Zapraszamy w nowym roku szkolnym 2012/2013 na zajęcia terapii Integracji Sensorycznej w naszych ośrodkach (Targówek, Białołęka). Więcej informacji na naszej stronie i na naszym profilu na

          • Szanowni Państwo, Jestem studentką Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej na kierunku pedagogika specjalna. Niniejsza ankieta skierowana jest do rodziców dzieci objętych terapią metodą integracji sensorycznej i ma na celu uzyskanie informacji dotyczących posiadanych przez Państwa wiadomości na temat tej metody oraz opinii odnośnie jej skuteczności. Informacje te zostaną użyte wyłącznie do napisania pracy licencjackiej.
            ?Kwestionariusz jest całkowicie anonimowy. Będę bardzo wdzięczna jeśli zechcą Państwo poświęcić chwilę na wypełnienie ankiety.
            ?
            ?Poniżej podaję link do ankiety.
            ?[Zobacz stronę]

            • Jestem Po I stopniu SI i za miesiac zaczynam II stopień…Jak coś – mogę pomóc 🙂 Od 15 lipca będę prowadzic zajecia i diagnozować…wiecej na privat jak masz pytania.

              A na dziś mogę doradzić,że jak ma nadwrażliwość słuchową to oprócz zmiany “organizacyjnej “otoczenia mozesz opukiwać za uszami delikatnie, puszczać muzykę z różnymi dźwiękami, aby zgadywała czy to ptak, czy szum wody.

              A jak z nadwrażliwością dotykową?(propripcepcja)….. Czy je wszystko? Czy bez problemu huśta się, obraca wokół własnej osi?( tu przedsionek działa)
              Napisz więcej o córce.

              • dam wam kilka fajnych ściąg do SI, ok??

                  • Ja również jestem po I stopniu, niestety na II stopień muszę jeszcze poczekać.
                    Pamiętajcie, że diagnozować i prowadzić terapię może tylko osoba, która skończyła II stopień, u mnie w okolicy niestety są osoby które nazywają się terapeutami SI, będąc tylko po I stopniu.

                    Generalnie to jest tak, ze prawie każdy z nas ma jakieś mniejsze lub większe zaburzenia w kanałach sensorycznych, ale jednym to utrudnia funkcjonowanie, innym nie. Prawidłowo prowadzona terapia SI nie zaszkodzi, więc warto spróbować.

                    W Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych, czy innych placówkach prowadzących Wczesne wspomaganie, tych, które mają sprzęt i terapeutów do SI, można otrzymać bezpłatne godziny terapii na podstawie na podstawie Opinii o potrzebie wczesnego wspomagania. Oba te dokumenty wydawane są dla dzieci mających następujące zaburzenia: niepełnosprawność ruchową (w tym afazję motoryczną), niedosłuch, dla dzieci słabowidzących, dla dzieci z autyzmem, dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Na każdy rodzaj ten niepełnosprawności trzeba mieć zaświadczenie lekarskie, czy od logopedy, które to potwierdzi – wówczas idziemy z nim do Poradni, tam wykonują niezbędne badania, testy i dopiero wydają Orzeczenie lub Opinię. Tylko Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego jest czymś innym niż Orzeczenie o niepełnosprawności. Na podstawie Orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dziecko kwalifikuje się albo do grupy/klasy integracyjnej, do grupy/klasy specjalnej lub w szkołach i przedszkolach masowych do pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Więc jeśli takie dziecko trafi do placówki mającej sprzęt i terapeutę, to może również uczęszczać na bezpłatne zajęcia SI ( w moim przedszkolu tak właśnie będzie od września). Ale niestety w większości przypadków rodzice korzystają z płatnej terapii, tak jest w mojej okolicy. Ale myślę, że warto poszukać miejsc, gdzie jest możliwość za to nie płacić.

                    • Dokładnie…ja juro jadę na II stopień i po nim będę mogła diagnozować. Ale w mieście jest tylko jeden terapeuta SI i “niszczy” mnie już….Dzis np odebrałam diagnozę ucznia z mojej szkoły, którego wysłałam do niego z racji braku uprawnień na diagnozę. I na diagnozie jest napisane na pierwszej stronie,że tylko on ma uprawienia do prowadzenia zajęć, ze zanim ktoś zacznie uczęszczać na terapie ma moje nazwisko poszukać na liscie. Jako to zobaczyłam o zgłupiałam. Przecież z rodzicami umawiam się po 15 lipca, a wtedy bedę mogła prowadzić zajęcia, ale wg tego terapeuty- tylko on możne- bo jak kos może bezpłatnie prowadzi terapię, nie? on traci kase…
                      Ale mam nadzieje, ze po 15 lipca będę na liscie i wtedy mu pokaze 😉

                      Znasz odpowiedź na pytanie: INTEGRACJA SENSORYCZNA

                      Dodaj komentarz

                      Mozarella w ciąży

                      Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                      Czytaj dalej →

                      Ile kosztuje żłobek?

                      Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                      Czytaj dalej →

                      Dziewczyny po cc – dreny

                      Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                      Czytaj dalej →

                      Meskie imie miedzynarodowe.

                      Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                      Czytaj dalej →

                      Wielotorbielowatość nerek

                      W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                      Czytaj dalej →

                      Ruchome kolano

                      Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                      Czytaj dalej →
                      Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                      Logo
                      Enable registration in settings - general