IVF – Czy ktos bral nowy lek Cetrotide/Orgalutran

Brzmi jak rodem z Wladcy Pierscienii, czyz nie?

Jest to podobno nowy lek uzywany do stymulacji w polaczeniu z pergonalem w tzw. krotkim protkole.

Bede wdzieczna jak ktos kto to bral ze mna pozrozmawia :-))).

Pozdrawiam,
Zosia

10 odpowiedzi na pytanie: IVF – Czy ktos bral nowy lek Cetrotide/Orgalutran

  1. Re: IVF – Czy ktos bral nowy lek Cetrotide/Orgalutran

    Czy naprawde nikt nie bral? To podobno nowy lek, ale nie myslalam, ze az tak nowy…

    Dobrze, wiec ja bede brala, a potem opowiem jak bylo ;-))))

    Zosia

    • Re: IVF – Czy ktos bral nowy lek Cetrotide/Orgalutran

      Zosiu, nie wiadomo czy te leki sa juz dopuszczone w Polsce 😉 Obiecuje Ci ze zapytam sie mojego lekarza, w zaleznosci od rozwoju sytuacji albo jeszcze w tym albo w przyszlym tygodniu.
      Powodzenia, trzymam kciuki!!!!
      Iwo-nka

      • Re: IVF – Czy ktos bral nowy lek Cetrotide/Orgalutran

        Iwo_nko,
        Naprawde bardzo CI dziekuje, wiedzialam, ze moge na Ciebie liczyc ;-)))). Masz racje to moze byc lek, ze lek jeszcze niezany w Polsce, ale napewno dopuszczony w Europie. Brzmi bardzo obiecujaca – skraca kuracje IVF do dwoch tygodni, mniejsze ryzyko przestymulowania jajnikow i nie ma ryzyka powstawania cyst (ktore podobno przy “zwyklaj”stymulacji powstaja w 3:1 przypadkach!!!

        Nie znam jeszcze ceny?!! Ale nawet sie boje myslec….
        bede BARDZO wdzieczna jak zapytasz swojego lekarza przy okazji :-)))

        Zosia

        • Re: IVF – Czy ktos bral nowy lek Cetrotide/Orgalutran

          zosiu, a jak sie cysta pojawi, to co? opoznia to czas zaplodnienia, czy dochodzi do tego w planowanym terminie?
          co sie dzieje z ta cysta, jak sie pojawi?

          marzena

          • Re: IVF – Czy ktos bral nowy lek Cetrotide/Orgalutran

            zosiu, ile placisz za leki w angli? chodzi mi tutaj o komplet do calej stymulacji. Bo ja dostalam to na recepte i placilam tylko 17 Euro tzn. 32 DM!!!! bylam zaskoczona naprawde!

            • Re: IVF – Czy ktos bral nowy lek Cetrotide/Orgalutran

              Troszke niestety opoznia. Po mniej wiecej tygodniu barnia zastrzykow okazalo sie ze mam cyste (moim zdaniem wlasciwa nazwa to torbiel). Zostala ona “odessana” – krociotki zabieg, ja spalam i nic nie pamietam. Potem nadal bralam nieprzerwanie zastrzyki, monitorowano mnie co drugi dzien na USG i okazalo sie ze sladu po cyscie nie ma. Opoznilo to tzw. transfser embrionkow o tydzien. Wydawalo mi sie to wiecznoscia, ale naprawde bylo do wytrzymania.

              Szanse powodzenia IVF u kobiet, z cysta i bez cysty sa identyczne, wiec nic sie nie boj…wszystko bedzie dobrze :-))
              Zosia

              • Re: IVF – Czy ktos bral nowy lek Cetrotide/Orgalutran

                Zosiu,
                ja bralam Cetrotide podczas mojej ostatniej stymulacji do IVF.
                Jest to lek, dzieki ktoremu nie dochodzi do przedwczesnej owulacji.
                Wstrzykuje sie go na 7-8 dzien po zaczeciu podawania gonadotropin.
                Ja dostalam zastrzyk Cetrotide 3mg, ktory dziala okolo 5 dni. Jezeli stan pecherzykow nie pozwala na punkcje na 12-13 dzien po zaczeciu stymulacji trzeba wstrzykiwac jeszcze raz Cetrotide 0,25 mg dziennie az do punkcji.
                Niektorzy lekarze podaja tylko Cetrotide 0,25 mg od 7 dnia stymulacji. Wtedy potrzebujesz okolo 5 do 8 zastrzykow w zaleznosci od terminu punkcji.
                Nie znam cen polskich, lecze sie w Niemczech.
                Jezeli chcesz dokladniejsze informacje, napisz.
                Pozdrowienia,
                Katty

                • Re: IVF – Czy ktos bral nowy lek Cetrotide/Orgalutran

                  Katty,
                  Ufff! Ciesze sie ze ktos bral, tzn.ze nie jestem krolikiem doswiadczalnym (mam nadzieje, ze i Ty nie bylas :-)). Nie mialam jeszcze samego leku w reku, ale zafrapowalo mnie to ze zostal przedstwiony jako nowy, skuteczniejszy i latwiejszy w uzyciu (bierze sie go krocej).
                  Moj “plan” brania jest taki.
                  Zaczynam Puregon, i w piatym dniu cyklu zaczynam brac Cetrotide i biore go rownolegle z Puregonem do ca.12 dnia cyklu (moze krocej, moze dluzej).

                  Polskie ceny mnie tez nie bradzo interesuja (zawsze tylko dla porownania) bo ja z Wlk. Bryt, ale chetnie sie dowiem w..Euro ;-), albo wrecz tylko jaki to rzad cen – czy az tak drogi jak np. Puregon czy Gonal…

                  Jak czujesz sie zazenowana rozmawianiem o cenach na Forum publicznym, oczywiscie mozemy sobie wyslac prywatne na ten temat….

                  A jak sie czulas po tym nowym leku (wiem ze kazdy znosi inaczej). jak masz jakies “obserwacje to napisz prosze.

                  Zosia

                  • Re: IVF – Czy ktos bral nowy lek Cetrotide/Orgalutran

                    Katty, ty tez robisz IVF przez ubezpieczalnie?
                    Z jakiego regionu jestes? ja z nord westwalii.
                    to jest moj pierwszy raz i mam stracha, naprawde..
                    Marzena

                    • Re: IVF – Czy ktos bral nowy lek Cetrotide/Orgalutran

                      Zosiu,
                      Cetrotide jest na rynku europejskim od maja 1999 roku, tak ze nie martw sie, ze bedziesz krolikem doswiadczalnym. Ja tez nie bylam, bo bralam ten lek w jesieni 2001. Nie mialam zadnych skutkow ubocznych, poza tym ze po zastrzyku mialam troche zaczerwieniona skore w miejscu wstrzykniecia. Poza tym czulam sie o wiele lepiej niz po „downreulation“ podczas dlugiego protokolu. Cala procedura byla o wiele krotsza i przy nastepnym podejsciu do IVF rowniez bede brala Cetro. Jeden problem, ktory moze sie pojawic w czasie stymulacji to owulacja mimo Cetrotide. Znam osoby u ktorych tak sie stalo i punkcja musiala byc odwolana. Sa to oczywiscie wielkie wyjatki, dlatego nie sadze, ze jest sie o co martwic.
                      Znam aktualna cene internetowej apteki z Holandii: 7 amp. po
                      0,25 mg kosztuje 372.38 EUR. (Nie mam absolutnie zadnych problemow z rozmawianiem publicznym na temat cen)

                      Marzenko, ja mieszkam na polnocy Niemiec i moja kasa chorych rowniez placi za IVF. Niestety bedzie to niedlugo juz trzecie podejcie. Tak jak zapewne wiesz, mam jeszcze 2 szanse „za darmo“. Zycze Ci powodzenia podczas pierwszej proby. Kiedy zaczynasz?

                      Katty

                      Znasz odpowiedź na pytanie: IVF – Czy ktos bral nowy lek Cetrotide/Orgalutran

                      Dodaj komentarz

                      Mozarella w ciąży

                      Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                      Czytaj dalej →

                      Ile kosztuje żłobek?

                      Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                      Czytaj dalej →

                      Dziewczyny po cc – dreny

                      Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                      Czytaj dalej →

                      Meskie imie miedzynarodowe.

                      Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                      Czytaj dalej →

                      Wielotorbielowatość nerek

                      W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                      Czytaj dalej →

                      Ruchome kolano

                      Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                      Czytaj dalej →
                      Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                      Logo
                      Enable registration in settings - general