jak powiedziec dziecku,ze miało rozdzeństwo

to pytanie dręczy mnie koszmarnie.moje drugie dziecko ma prawie 2 latka.pierwsze odeszło 2 dni po porodzie.
Jezdzimy czasem na cmentarz i padają jakies pytania maluszka ale kiedys padną powaniejsze i nie mam pojecia jak to wszystko opowiedziec,Mała zaczyna juz kojarzyc i niestety bedzie konfrontowana cały czas z tą sytuacją a ja nie wiem jak delikatnie z niej wybrnąć,jak powiedziec mwytłumaczyć.poradzcie w tym delikatnym i trudnym pytaniu.moze któras zwas miała takie doswiadczenie.prosze o pomoc

11 odpowiedzi na pytanie: jak powiedziec dziecku,ze miało rozdzeństwo

  1. Re: jak powiedziec dziecku, ze miało rozdzeństwo

    również skorzystam z tych porad, będę miała taką samą sytuację

    Aga + aniołek i lutowe szczęście

    • Re: jak powiedziec dziecku, ze miało rozdzeństwo

      JA MYSLE, ZE dobrze byłoby poradzic sie psychologa, jakiegos specjalisty…
      choc ja sie nie radze i robie zawsze jak mi intuicja podpowiada.
      wierze, ze ten drugi sposób jest rownie dobry jak pierwszy…

      tu istotną role może odegrac sposób w jaki przkazesz dziecku informacje i to jak bardzo dzecko Twoje jest delikatne, wrażliwe…
      mysle, ze im bardziej delikatnie, umiarkowanie, tym lepiej…
      ale tak naprawde, ja tylko mogę sobie gdybać, bo nie byłam nigdy w takiej sytacji…
      jestem siostrą, która o tym, ze miałaby wiecej niż jednego brata, usłyszalam przypadkiem (mając nascie lat) i nigdy ten temat nie był poruszany w domu!
      pzdr
      bruni


      POZDRAWIAM 🙂 bruni

      • Re: jak powiedziec dziecku, ze miało rozdzeństwo

        Moja kuzynka odeszła nagle dwa dni po skończeniu roczku. Boże to już 21 lat w grudniu minęło jak odeszłaś:(
        Wiola była najstarsza pociechą mojego wujostwa
        CZwórka młodszych dzieci o swojej siostrzycce dowiadywała sie stopniowo, w sposób naturalny, chodzili na cmentarz od maleńkości, mama ich opowiadała im o małej siostrzycce aniołku, w miarę upływu czasu dzieci dopytywały sie więcej szczegółów.,..,
        Tak ciężko na sercu mi się zrobiło….

        Ania i Mati

        • Re: jak powiedziec dziecku, ze miało rozdzeństwo

          moim zdaniem bedziesz wiedziała kiedy nastąpi taki moment że powiesz o tym córeczce……ona jest coraz starsza – coraz wiecej rozumie – dzieci widzą – czują i rozumieją wiecej niz nam sie wydaje i potrafią wiecej “znieść” niz nam sie wydaje.
          kiedy ja mówiłam mojemu synkowi o smierci mojej ukochanej babci – a jego prababci = przeszło rok temu – opowiadałam o aniołach – o szcześciu które jest w niebie – o opiece aniołów itp….
          myslę że kiedy nastapi ta chwila to spokojnie powiedz jej – stopniowo – nie wszysto na raz – takiemu maluchowi wystarczy tylko na poczatku że leży tu np mała dziewczynka którą mamusia kiedys urodziła i która została aniołkiem….
          potem za jakis czas mozesz nazwac sytuacje – że to twoja siostrzyczka itp
          mozesz opowiedziec dziecku prosto kiedy dzidzia poszła do nieba i dlaczego [ ale nie strasząc ]…
          możecie namalować kiedys obrazek dla siostrzyczki-aniołka i zostawic na grobie……

          a najwazniejsze – to abyś potrafiła trafić na odpowiedni moment i po prostu być z córką szczera – ale bez żalów – opowiadania o swoim bólu itp – bo na to jest jeszcze za wcześnie.

          trzymam kciuki – bo to trudna sytuacja… Ale sobie poradzisz na pewno i twoja córcia bedzie ci kiedys wdzięczna za szczerość….

          ILONA,KUBEK
          + LIPCUSIĄTKO

          • Re: jak powiedziec dziecku, ze miało rozdzeństwo

            dziękuję dziewczyny

            • Re: jeszcze raz ja

              najgorsze ze ja jak przychodze na cmentarz to cały czas rycze.mineło tyle czasu,mam dziecko a łzy płyną. Nie chce by moja druga córeczka byął swiadkiem takich zachowań.trudna sytuacja /nie chce tez by dowiedziala się ze maila siostre zbyt pózno.by nie była zszokowana. No jakos trzeba wybrnac…

              • Re: jeszcze raz ja

                Ja też tak mam, czasem jest ok a czasem ryczę Myślę, że łez nie ma co ukrywać, możesz powiedzieć córeczce że tęsknisz za siostrzyczką,

                Aga + aniołek i lutowe szczęście

                • Re: jak powiedziec dziecku, ze miało rozdzeństwo

                  Mańko, myślę, że powinnaś powiedzieć swojej Córeczce o tym, że miała rodzeństwo. Nie wiem co prawda w jakie słowa to ubrać. Nie powinnaś również ukrywać przed córką emocji. Mała tak i tak doskonale wie, że tam na cmentarzu śpi ktoś la Ciebie bardzo ważny. Myślę, że powinnaś porozmawiać z nią o śmierci (w jej dziecięcym języku), o Aniołach, o odchodzeniu. Spróbuj… a Twoje matczyne serce samo będzie wiedziało co mówić. Jedno co wiem na pewno, to to, że Twoja Córeczka powinna wiedzieć o Anielskim Rodzeństwie. Moje dzieci, jeśli Bóg pozwoli mi je mieć, będą wiedziały, że mają Rodzeństwo w niebie… Pozdrawiam

                  • Re: jeszcze raz ja

                    Nie bylam jeszcze w tej sytuacji, wiec moje rady nie beda zbyt pomocne.
                    Mnie tez w przyszlosci czeka taka rozmowa- jak Olivka bedzie wieksza- opowiem jej na pewno o malutkiej dzidzi, która jest teraz razem z Aniolkami. O miejscu, w którym nic nie boli, w którym Aniolki opiekuja sie dzidzia.
                    Przykry to temat, ale wiem, ze kazda mamusia, która stracila swoja pocieche, nie jest w stanie nigdy o niej zapomniec. Mozemy wspominac, plakac i dzielic sie swoimi uczuciami z najblizszymi.
                    To bardzo wazne.
                    Nie wiem jeszcze, jakich slów uzyje, kiedy sama zdecyduje sie na taka rozmowe.
                    Mysle, ze mama najlepiej zna swoje dziecko i chyba warto pokierowac sie swoim instynktem.
                    Przytulam Cie mocno i pozdrawiam serdecznie.

                    Gosia i Olivia (26.06.05)

                    • do agi

                      własnie tęsknota jest najgorsza. Trzymaj się i duzo słoneczka,które da Ci teraz Twoja córeczka

                      mańka
                      +aniołek(15.09.2002)+ Nela(20.04.2004)

                      • Re: do angica

                        dzieki

                        mańka
                        +aniołek(15.09.2002)+ Nela(20.04.2004)

                        Znasz odpowiedź na pytanie: jak powiedziec dziecku,ze miało rozdzeństwo

                        Dodaj komentarz

                        Mozarella w ciąży

                        Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                        Czytaj dalej →

                        Ile kosztuje żłobek?

                        Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                        Czytaj dalej →

                        Dziewczyny po cc – dreny

                        Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                        Czytaj dalej →

                        Meskie imie miedzynarodowe.

                        Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                        Czytaj dalej →

                        Wielotorbielowatość nerek

                        W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                        Czytaj dalej →

                        Ruchome kolano

                        Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                        Czytaj dalej →
                        Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                        Logo
                        Enable registration in settings - general