Jedno czy dwujajowe??

Hej dziewczyny
Ostatnio jak byłam u mojego lekarza to stwierdził na usg ze będą dwie dziewczynki:Di z tego sie bardzo ciesze bo synka juz mam.
Ale jak go zapytałam czy bedą jedno czy dwujajowe to odpowiedział mi ze tego sie nigdy nie dowiem nawet po porodzie.Jedynie poprzez badanie genetyczne.
Z tego co wyczytałam na forach o bliźniakach to mamy juz wiedziały czy ich dzieci beda jedno czy dwujajowe.Po tym niby wiadomo czy jest jedno czy dwa łozyska.
Jeżeli mają jedno łozysko to sa jednojajowe.
Jak to jest???hmmmhmmmChyba bede musiała go jeszcze raz zapytachmmm

61 odpowiedzi na pytanie: Jedno czy dwujajowe??

gutek Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez magda2109:Hej dziewczyny
Ostatnio jak byłam u mojego lekarza to stwierdził na usg ze będą dwie dziewczynki:Di z tego sie bardzo ciesze bo synka juz mam.
Ale jak go zapytałam czy bedą jedno czy dwujajowe to odpowiedział mi ze tego sie nigdy nie dowiem nawet po porodzie.Jedynie poprzez badanie genetyczne.
Z tego co wyczytałam na forach o bliźniakach to mamy juz wiedziały czy ich dzieci beda jedno czy dwujajowe.Po tym niby wiadomo czy jest jedno czy dwa łozyska.
Jeżeli mają jedno łozysko to sa jednojajowe.
Jak to jest???hmmmChyba bede musiała go jeszcze raz zapytachmmm

Jak będą identyczne to na pewno jednojajowe 😀
Słyszałam tez że bliźnięta jednojajowe rozwijają sie w jednym pęcherzu płodowym (worku owodniowym?) ale nie wiem czy to prawda…

Dodane ponad rok temu,

Agatek, żeby to wszystko było takie proste:)
Magada, kiedyś założyłam podobny wątek.

Na pytanie nikt mi odpowiedział;)
Wciaż nie jestem pewna, czy są dwujajowe czy ejdnojajowe.
Tobie , jesli miałaś usg robione wcześniej, lekarz powinien stwierdzić.
Mi późno odryto ciazę bliżniaczą, no i nie wiem jak jest.
Wszyscy mi mówią, że bliźnaiki jednojajowe są bardzo podobne do siebie.
Oni dla mnie są rózni, ale inni mówią że bardzo podobni.
Widziałam bliźniaki dla mnie identyczne, mama mówi, że dwujajowe:)
Takze z tym podobieństwem też trdna sprawa.
Badania genetyczne są, ale bardzo drogie kilkanaście tysięcy. Tak mi mówiła lekarka.
Natomiast bardzo podobnie sie rozwijają, nawet ząbki tak samo rosną. No i tu mi się wydaje, ze są jednoajowe.
Charaktery natomiast inne.
Nie wiem sama, nie mogę Tobie też pomóc

Dodane ponad rok temu,

Koszt jest jednak niższy badań genetycznych.
Zobacz, taki artykuł znalazłam, chyba informacyjnie najlepszy, :

Musimy zrobić badania, jak chcemy mieć pewność, co do dwu czy jednojajowości:(
Ale cen już nie jest taka porazająca

magda2109 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Agatek20:Jak będą identyczne to na pewno jednojajowe 😀
Słyszałam tez że bliźnięta jednojajowe rozwijają sie w jednym pęcherzu płodowym (worku owodniowym?) ale nie wiem czy to prawda…

Własnie po urodzeniu moga byc identyczne a potem mogą sie zmieniachmmm
takze to nie jest pewna sprawa

magda2109 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ulaluki:Agatek, żeby to wszystko było takie proste:)
Magada, kiedyś założyłam podobny wątek.

Na pytanie nikt mi odpowiedział;)
Wciaż nie jestem pewna, czy są dwujajowe czy ejdnojajowe.
Tobie , jesli miałaś usg robione wcześniej, lekarz powinien stwierdzić.
Mi późno odryto ciazę bliżniaczą, no i nie wiem jak jest.
Wszyscy mi mówią, że bliźnaiki jednojajowe są bardzo podobne do siebie.
Oni dla mnie są rózni, ale inni mówią że bardzo podobni.
Widziałam bliźniaki dla mnie identyczne, mama mówi, że dwujajowe:)
Takze z tym podobieństwem też trdna sprawa.
Badania genetyczne są, ale bardzo drogie kilkanaście tysięcy. Tak mi mówiła lekarka.
Natomiast bardzo podobnie sie rozwijają, nawet ząbki tak samo rosną. No i tu mi się wydaje, ze są jednoajowe.
Charaktery natomiast inne.
Nie wiem sama, nie mogę Tobie też pomóc
Niechce robic zadnych badan genetycznych bo po pierwsze za drogie a po drugie po co mi to??najwazniejsze zeby maluchy były zdrowe

magda2109 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ulaluki:Koszt jest jednak niższy badań genetycznych.
Zobacz, taki artykuł znalazłam, chyba informacyjnie najlepszy, :

Musimy zrobić badania, jak chcemy mieć pewność, co do dwu czy jednojajowości:(
Ale cen już nie jest taka porazająca
To jest bardzo ciekawy artykuł

,,Około jednej trzeciej bliźniąt jednojajowych rodzi się z oddzielnych łożysk, a czasami łożyska bliźniąt dwujajowych stapiają się w jedno. Wiele bliźniąt tej samej płci, które uważa się za dwujajowe, jest w istocie bliźniętami jednojajowymi, i na odwrót.”1) ”

I co tu duzo myślec?????Jak bedziesz miała jeszcze jakies ciekawe artykuły o bliźnietach to proszę o przesłanie strony,bardzo mnie to interesuje i chce sie jak najwiecej dowiedziec na ten temat
Pozdrawiam

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez magda2109:Niechce robic zadnych badan genetycznych bo po pierwsze za drogie a po drugie po co mi to??najwazniejsze zeby maluchy były zdrowe

Sama nie wiem dlaczego, ale mnie to pytanie bardzo nurtuje.
Moje na razie zdrowe:)
Także jak będę mieć więcej kasy, to pewnie zrobię.

A z tym podobieństwem to trudna sprawa.
Są bliźniaki rzeczywiście różne, to wtedy można mieć pewność że dwujajowe.
Dla matki każde bliźniaki są różne

adonay Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez magda2109:Hej dziewczyny
Ostatnio jak byłam u mojego lekarza to stwierdził na usg ze będą dwie dziewczynki:Di z tego sie bardzo ciesze bo synka juz mam.
Ale jak go zapytałam czy bedą jedno czy dwujajowe to odpowiedział mi ze tego sie nigdy nie dowiem nawet po porodzie.Jedynie poprzez badanie genetyczne.
Z tego co wyczytałam na forach o bliźniakach to mamy juz wiedziały czy ich dzieci beda jedno czy dwujajowe.Po tym niby wiadomo czy jest jedno czy dwa łozyska.
Jeżeli mają jedno łozysko to sa jednojajowe.
Jak to jest???hmmmhmmmChyba bede musiała go jeszcze raz zapytachmmm

noooo u mnie po pierwszym usg,ordynator mi oznajmila,ze beda blizniaki i to dwujajowe,choc dopiero bylam w 14 tyg,ona widziala dwa lozyska i oznajmila mi taka wlasnie wiadomosc,tak tez bylo

magda2109 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez adonay:noooo u mnie po pierwszym usg,ordynator mi oznajmila,ze beda blizniaki i to dwujajowe,choc dopiero bylam w 14 tyg,ona widziala dwa lozyska i oznajmila mi taka wlasnie wiadomosc,tak tez bylo

No widzisz,mnie dziwi to ze moj gin mi powiedział ze nigdy sie nie dowiem czy to jedno czy dwujajowe chociaz to niby takie rzeczywiste.
Nawet jak mu wspomniałam o łozyskach

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez magda2109:No widzisz,mnie dziwi to ze moj gin mi powiedział ze nigdy sie nie dowiem czy to jedno czy dwujajowe chociaz to niby takie rzeczywiste.
Nawet jak mu wspomniałam o łozyskach

A w opisie nie masz nic o łożyskach?
A co ci odpowiedział na temat łożysk?

adonay Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez magda2109:No widzisz,mnie dziwi to ze moj gin mi powiedział ze nigdy sie nie dowiem czy to jedno czy dwujajowe chociaz to niby takie rzeczywiste.
Nawet jak mu wspomniałam o łozyskach

wiesz moze to tez zalezy kto i na ile zna sie na badaniu usg,moja ordynator jest w tym naprawde dobra,wszyscy ja chwala pod tym wzgledem

gutek Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez magda2109:Własnie po urodzeniu moga byc identyczne a potem mogą sie zmieniachmmm
takze to nie jest pewna sprawa

Mam do was pytanko.
Coś mi sie po głowie kołacze, że bliźnięta jednojajowe mogą być również dwu plemnikowe.
Dobrze kojarzę?

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Agatek20:Mam do was pytanko.
Coś mi sie po głowie kołacze, że bliźnięta jednojajowe mogą być również dwu plemnikowe.
Dobrze kojarzę?

Dobrze, dobrze kojarzysz`.
Komórka jajowa dzieli się, dwa plemniczki łączą sie z jajeczkami i mamy bliźniaki, o których piszesz.
Tego nie wziełam pod uwagę:)

gutek Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ulaluki:Dobrze, dobrze kojarzysz`.
Komórka jajowa dzieli się, dwa plemniczki łączą sie z jajeczkami i mamy bliźniaki, o których piszesz.
Tego nie wziełam pod uwagę:)

Czyli jednojajowe mogą być rożnej płci i zupełnie do siebie nie podobne 😀

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Agatek20:Czyli jednojajowe mogą być rożnej płci i zupełnie do siebie nie podobne 😀

No tak, tylko geny mają takie same mamusine, wiec trochę są bardziej podobne do siebie od dwujajowych:D

gablysia Dodane ponad rok temu,

E chyba tak sie nie da, zeby dwa plemniki wskoczyły do jednego jaja…..
Jajo wytwarza taką substację, ze nie jest możliwe już kolejne zapłodnienie.
Bliźnieta jednojajowe rozwijają sie z jednego jaja, ktore inaczej się dzieli niż przy pojedynczej ciązy. Taka jest różnica.
Czytałam gdzieś, ze jeżeli jajo ma feler i nie wytworzy takiej substancji, do ciązy po prostu nie dojdzie.

Pytanie czysto teoretyczne… .po co wam to wiedzieć????

Poza tym nie jestem pewna, ale bliźnięta jednojajowe mogą być zarówno dwu – jak i jedno kosmówkowe, czyli że mogą mieć jedno albo dwa łozyska, tak samo dotyczy owodni….
Generalnie ciąże bliźniacze jednojajowe, jednokosmówkowe i jednoowodniowe sa zaliczane do największych grup ryzyka… to bardzo niebezpieczna sytuacja.

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Gablysia:E chyba tak sie nie da, zeby dwa plemniki wskoczyły do jednego jaja…..
Jajo wytwarza taką substację, ze nie jest możliwe już kolejne zapłodnienie.
Bliźnieta jednojajowe rozwijają sie z jednego jaja, ktore inaczej się dzieli niż przy pojedynczej ciązy. Taka jest różnica.
Czytałam gdzieś, ze jeżeli jajo ma feler i nie wytworzy takiej substancji, do ciązy po prostu nie dojdzie.

Pytanie czysto teoretyczne… .po co wam to wiedzieć????

Poza tym nie jestem pewna, ale bliźnięta jednojajowe mogą być zarówno dwu – jak i jedno kosmówkowe, czyli że mogą mieć jedno albo dwa łozyska, tak samo dotyczy owodni….
Generalnie ciąże bliźniacze jednojajowe, jednokosmówkowe i jednoowodniowe sa zaliczane do największych grup ryzyka… to bardzo niebezpieczna sytuacja.
Czerpałam z portalu bliźniaki.pl wiadomości, raczej prawdziwe:)
link:

Tam jest wszystko dokładnie opisane.
Rodzaje ciąż jednojajowych też.
A dlaczego chcę wiedzieć?
Chyba tak dla własnej wiedzy. Po prostu.
Do jednego jaja dwa plemniki nie wskakują. Jajo dzieli się najpierw na dwie części, a potem wskakują:)

irena Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez magda2109:Hej dziewczyny
Ostatnio jak byłam u mojego lekarza to stwierdził na usg ze będą dwie dziewczynki:Di z tego sie bardzo ciesze bo synka juz mam.
Ale jak go zapytałam czy bedą jedno czy dwujajowe to odpowiedział mi ze tego sie nigdy nie dowiem nawet po porodzie.Jedynie poprzez badanie genetyczne.
Z tego co wyczytałam na forach o bliźniakach to mamy juz wiedziały czy ich dzieci beda jedno czy dwujajowe.Po tym niby wiadomo czy jest jedno czy dwa łozyska.
Jeżeli mają jedno łozysko to sa jednojajowe.
Jak to jest???hmmmhmmmChyba bede musiała go jeszcze raz zapytachmmm


Do tej pory myslalam,ze moje dziewczyny sa dwujajowe,ale po przeczytaniu tego watku i paru ciekawych artykulow juz nie jestem taka pewna.Wiele ludzi nie potrafi ich rozroznic,zwlaszcza tacy,ktozy rzadko je widza. Dla mnie roznia sie bardzo.
O moich blizniakach dowiedzialam sie w 14 tc a szczegolowe usg mialam w 16 tc lekarz juz wtedy nie byl w stanie powiedziec mi czy sa jedno czy dwujajowe.
Urodzily sie z roznica wzrostu okolo 1,5 cm i wagi okolo 250 gr w 34 tc.
A wygladaja tak……..
Emilia

Natalia

Jak Wam sie wydaje?????
Ps
Jedyna ewidentna roznica jest taka,ze Emilia jest lewo a Natalia praworeczna
Pozdrawiamy blizniaczo

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez irena:Do tej pory myslalam,ze moje dziewczyny sa dwujajowe,ale po przeczytaniu tego watku i paru ciekawych artykulow juz nie jestem taka pewna.Wiele ludzi nie potrafi ich rozroznic,zwlaszcza tacy,ktozy rzadko je widza. Dla mnie roznia sie bardzo.
O moich blizniakach dowiedzialam sie w 14 tc a szczegolowe usg mialam w 16
Ps
Jedyna ewidentna roznica jest taka,ze Emilia jest lewo a Natalia praworeczna
Pozdrawiamy blizniaczo

Wydaję mi się, że są bardzo ładne:)

Stawiałbym na jednojajowe, widzę różnice, ale są i tak niemal identyczne. Bardzo podobne. a moje (pewnie widziałyście te zdjęcie, ale nie wszystkie)?:

irena Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ulaluki:Wydaję mi się, że są bardzo ładne:)

Stawiałbym na jednojajowe, widzę różnice, ale są i tak niemal identyczne. Bardzo podobne. a moje (pewnie widziałyście te zdjęcie, ale nie wszystkie)?:

Ale przystojniaki!!!!!!!!
Jak dla mnie identyczni wygladaja na jednojajowych.Chyba bym ich nie rozroznila.
Pozdrawiam

tora Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez irena:Do tej pory myslalam,ze moje dziewczyny sa dwujajowe,ale po przeczytaniu tego watku i paru ciekawych artykulow juz nie jestem taka pewna.Wiele ludzi nie potrafi ich rozroznic,zwlaszcza tacy,ktozy rzadko je widza. Dla mnie roznia sie bardzo.
O moich blizniakach dowiedzialam sie w 14 tc a szczegolowe usg mialam w 16 tc lekarz juz wtedy nie byl w stanie powiedziec mi czy sa jedno czy dwujajowe.
Urodzily sie z roznica wzrostu okolo 1,5 cm i wagi okolo 250 gr w 34 tc.
A wygladaja tak……..
Emilia

Natalia

Jak Wam sie wydaje?????
Ps
Jedyna ewidentna roznica jest taka,ze Emilia jest lewo a Natalia praworeczna
Pozdrawiamy blizniaczo

sliczne. bardzo podobne 🙂

ale jak jedna lewo, a druga praworeczna, to chyba obstawialabym za tym, ze sa dwojajowe.

lilavati Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez tora:no:)

ja dopiero po tej fotce zorientowalam sie, ze ulaluki ma dodatkowa dwojke dzieci :D:D😀 Brawa dla tej Pani 🙂

Irena dziewczyny śliczne
Ulaluki chłopaki przystojniaki 🙂

Dodane ponad rok temu,

dZIęKI TORA I ANIAST

kokunia Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez tora:no wlasnie, cos tam ostatnio pisalas, ze dopiero w 32 tyg dowiedzialas sie,z e to ciaza blizniacza.. az sie zdziwilam. myslalam, ze teraz jak juz usg mamy, to szybko takie rzeczy mozna sprawdzic. przeciez nawet wyniki badan sa chyba inne? slychac podwojne bicie serduszka…?
Moja koleżanka o tym,że będzie miała bliźniaki dowiedziała się w trakcie porodu:p
Urodziła 2 chłopców,a przez całą ciążę mówili,że to baba:D:D:D

lilavati Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kokunia:Moja koleżanka o tym,że będzie miała bliźniaki dowiedziała się w trakcie porodu:p
Urodziła 2 chłopców,a przez całą ciążę mówili,że to baba:D:D:D

:Dniezłe:)

joannar Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez magda2109:Hej dziewczyny
Ostatnio jak byłam u mojego lekarza to stwierdził na usg ze będą dwie dziewczynki:Di z tego sie bardzo ciesze bo synka juz mam.
Ale jak go zapytałam czy bedą jedno czy dwujajowe to odpowiedział mi ze tego sie nigdy nie dowiem nawet po porodzie.Jedynie poprzez badanie genetyczne.
Z tego co wyczytałam na forach o bliźniakach to mamy juz wiedziały czy ich dzieci beda jedno czy dwujajowe.Po tym niby wiadomo czy jest jedno czy dwa łozyska.
Jeżeli mają jedno łozysko to sa jednojajowe.
Jak to jest???hmmmhmmmChyba bede musiała go jeszcze raz zapytachmmm

Coś chyba Ci naściemnial gin 😀
No przecież wiadomo jak i czy sa dwu czy jedno jajowe.
Moje są dwujajowe, nie dość że różnej plci to jeszcze różnej grupy krwi 😀

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez JoannaR:Coś chyba Ci naściemnial gin 😀
No przecież wiadomo jak i czy sa dwu czy jedno jajowe.
Moje są dwujajowe, nie dość że różnej plci to jeszcze różnej grupy krwi 😀

Ja też tak myślałam.
Ale z linku(z bliźniaków.pl) wynika, ze jednak gin miał rację.
Na podstawie tegoż artykułu dochodzę do wnisku, że jajowości możemy być pewni, gdy inna płeć albo inna grupa krwi

magda2109 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ulaluki:Ja też tak myślałam.
Ale z linku(z bliźniaków.pl) wynika, ze jednak gin miał rację.
Na podstawie tegoż artykułu dochodzę do wnisku, że jajowości możemy być pewni, gdy inna płeć albo inna grupa krwi

No własnie na to wyglądahmmm

magda2109 Dodane ponad rok temu,

dziewczyny
czy wasze bliźniaki tez były takie aktywne ??bo moje teraz są, pewnie mają mało miejscahmmm
to dopiero 30tc mam nadzieje ze jeszcze wytrzymają w brzusiu chociaz 6tyghmmm:p

oposek Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez magda2109:dziewczyny
czy wasze bliźniaki tez były takie aktywne ??bo moje teraz są, pewnie mają mało miejscahmmm
to dopiero 30tc mam nadzieje ze jeszcze wytrzymają w brzusiu chociaz 6tyghmmm:p

Moje były bardzo aktywne choć o bliźniakach dowiedziałam sie przy porodzie; moje dwujajowe – po porodzie lekarka pokazała mi dwa piękne “wory” – łożyska

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez oposek:Moje były bardzo aktywne choć o bliźniakach dowiedziałam sie przy porodzie; moje dwujajowe – po porodzie lekarka pokazała mi dwa piękne “wory” – łożyska

Oposek, ale wyrosły Ci panny.

Widać, że dwujajowe, włoski mają inne.
A mogłabyś wkleić zdjęcie przodem dziewczynek, czy są podobne?

chilli Dodane ponad rok temu,

moje mialy byc dwujajowe – juz od 5tc mialam na usg dwa bable widoczne w dwoch woreczkach.

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez szpilki:moje mialy byc dwujajowe – juz od 5tc mialam na usg dwa bable widoczne w dwoch woreczkach.

Szpilki zupełnie o tym nie wiedziałam:(
Bardzo mi przykro

chilli Dodane ponad rok temu,

leon ocalal 😉

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez szpilki:leon ocalal 😉

Myślałam, że poroniłaś całą ciążę, wcześniej.
Czyli Leon miał bliźniacze rodzeństwo, dobrze rozumiem?

chilli Dodane ponad rok temu,

dobrze
wykruszylo sie pod koniec I trymestru

ahimsa Dodane ponad rok temu,

Czytam histore, że ktos się dowiedział przy porodzie, że bliźniaki będa ktoś pod koniecv ciąży…a ja zachodzę w głowę JAKIM CUDEM???

Przecież jest USG, doppler? lekarze nie widzieli dwójki dzieci? czy jak?

Dodane ponad rok temu,

Ala, u mnie też późno odkryto bliźniaki.
A usg miałam robione wcześnierj. Schował się jeden za drugim. Nic nie było widać.
Myślę, że tak jest, albo średniej klasy czxłowiek robiący usg.
Ja kiedyś poprosiąłm moją ginekolog(państowo), żeby posłuchała stetoskopem (dobrze napsiałam?) serduszek obu bliźniaków, wmawiała mi że trzeba mieć specjalny przyrząd. Jakby nie można najpierw z jednej strony posłuchać, a potem z drugiej:)
Po prostu jej się nie chciało, tak jak ewidentnie przeoczyła wszystki moje objawy bliźniaków;)

lilavati Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ulaluki:
tak jak ewidentnie przeoczyła wszystki moje objawy bliźniaków;)

Jakie objawy? Beta? Większe rozmiary?

Napiszesz więcej?

Co do ciąży mnogiej – spotkałam się z opinią, że wielu lekarzy widząc ciążę mnogą we wczesnym okresie świadomie nie informuje o niej pacjentek z racji dużego odsetka ustabilizowania się tej ciąży jako pojedynczej – w celu oszczędzenia emocji rodzicom

Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez aniast:Jakie objawy? Beta? Większe rozmiary?

Napiszesz więcej?

Co do ciąży mnogiej – spotkałam się z opinią, że wielu lekarzy widząc ciążę mnogą we wczesnym okresie świadomie nie informuje o niej pacjentek z racji dużego odsetka ustabilizowania się tej ciąży jako pojedynczej – w celu oszczędzenia emocji rodzicom

Beta to chyba było w miarę normalne. Tyle, że ja je szybko robiłam, bo mialam krew w mleku(Konrada karmiłam jeszcze), a intuicyjnie czułam ciążę.

Bardzo dużo mnie przybywało, 4kg miesięcznie , a nie jadłam dużo. (A nigdy mi się nie zdarza bez powodu tyć). Pytałam zawsze ginekolog dlaczego.
Dużo cm miałam w obwodzie, często jej mówiłam, że czuje ruchy jakby ich było w dwóch(ja wtedy to żartem mówiłam), no i dziwne kształty na brzuchu, zawsze mnie dziwiło, czemu ta pupa taka twarda(a to była głowa drugiego:)).
No i raz badała serduszko, z jednej strony słyszała, z drugiej tez. Twierdziła, że się przesuwa tak szybko dziecko.

Znasz odpowiedź na pytanie: Jedno czy dwujajowe???

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecam
Najlepszy wózek dla..
Witam :) Mam pytanie do mam które wiedzą coś na temat wózków. Mój dzidziuś urodzi się w zimie i tak powoli zaczęłam zbierać infornacje o wózkach. Chciałabym kupić wózek 3 w
Czytaj dalej
Mam z dzieckiem taki problem
Jak dać dziecku tabletkę?
Macie jakies sposoby, zeby przekonała sie, musze dawać te tabletki, a juz pomysly sie skończyły. Narazie jej rozkruszam, i podaje z czymś, ale pluje dalej niż widzi.
Czytaj dalej