kaszel – juz 3 miesiac

Mam ogromny problem, ktory spedza mi sen z powiek – kaszel u Kuby, ktory trwa juz ponad 2 miesiace.

Zaczelo sie z poczatkiem maja. Kuba poszedl do przedszkola i zaraz zlapal jakas infekcje. Bez temperatury, zwykle przeziebienie. Do przedszkola chodzil nadal. Jak to zwykle po przeziebieniu najpierw pozbylismy sie kataru, dluzej utrzymywal sie kaszel. Taki kaszel czesto mial az do dwoch tygodniu, jednak gdy pod koniec czerwca kaszel nie znikal poszlismy do lekarza.

Lekarz zbadal – pluca czyste, oskrzela czyste, jest jednak jakas mala infekcja wiec dostalismy antybiotyk. W trakcie podawania lekarstwa kaszel jakby sie zmniejszyl, jednak nie zanikl calkowicie.

Po dwoch tygodniach znowu wyladowalismy u lekarza. Teraz wykluczyla jakakolwiek infekcje. Dostalismy silniejszy syrop. ktory mial pomoc na kaszel wywolywany wirusami jak i alergia. Nie pomoglo.
W poniedzialek idziemy znowu do lekarza…

Jestem zalamana. Boje sie ze to poczatek jakies astmy albo jeszcze czegos innego.
Caly czas obserwuje kiedy ten kaszel szczegolnie sie u niego nasila ale z tym jest roznie. Kaszle w nocy, w dzien, na zewnatrz i w domu, kiedy biega i skacze ale tez i kiedy sobie siedzi.
Kaszel jest zarowno suchy jak i mokry, czasami jest taki suchy – napadowy, z malymi objawami dusznosci.

36 odpowiedzi na pytanie: kaszel – juz 3 miesiac

jane Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

Moze to alergia? Malgosia tez kaszle jak rano zapomne jej podac Zyrtec.
Popros lekarza o przebadanie pod tym katem badz skierowanie do alergologa. Bo skoro pluca i oskrzela sa czyste to nic innego nie przychodzi mi do glowy…

Marti 2 & Malgos 4

syla Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

Hubi też ma takie długie okresy kaszlu, u nas to podejrzenie astmy wczesnodziecięcej.Nigdy nie ma temperatury, sporadycznie jest mały katarek, ma tylko napady raczej suchego duszącego kaszlu szczególnie w nocy i po wysiłku.Jest na wziewach sterydowych i Claritinie.Mieszkam w Uk i tutaj raz sama zadecydowalam o podaniu antybiotyku po tym jak Hubi zaczał odpluwac wydzielinę ze skrzepami krwi a lekarz nawet na to nie zareagował i kazał iśc na długi spacer , kazsel niby sie zmniejszył ale calkiem nie minął więc juz nie eksperymentuję z taką terapia bo nie pomaga.

Syla i Hubi 24.09.2003

klucha Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

porobić badania krwi z rozmazem
zbadac kał na pasożyty
wymazy z gardła czy nosa
gdy kaszel utrzymuje się ponad 6 tygodni a terapia nie działa wtedy lekarz powinien zlecić rtg klatki piersiowej

porozmawiaj z lekarzem nad włączeniem wziewów przeciwzapalnych, może doszło do nadreaktywności oskrzeli, czy to przez pyłki, czy pozostałości po infekcji, którą mogą, ale tu zaznaczam nie muszą wywołać alergeny.

W odpowiedzi na:


Jestem zalamana. Boje sie ze to poczatek jakies astmy albo jeszcze czegos innego.


Nie ma się co załamywać tylko zakasać rekawy i wymóc na lekarzu diagnostykę, ponad dwa miesiące kaszlu bez dodatkowych badań, skierowania do specjalisty, np. pulmonologa czy alergologa, hmmmm

jezeli jest to kaszel na tle alergicznym to dobrze dobrane leczenie zwalczy nadreaktywość oskrzelową, np. na pyłki i nie dopuści do przebudowy dróg oddechowych. Nie ma co drżeć na samo słowo astma 🙂


Izka i…

kmw Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

leki antyalergiczne tez nie pomogly

kmw Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

a te skrzepy krwi czym byly spowodowane ?

beasia Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

tak jak napisała Klucha-badania porób, do alergologa sie wybierz
u nas też katar, kaszle lub jedno i drugie i to już ponad 3 m-ce (z malymi przerwami)
rteż antybiotyki nic nie daly,
było bieganie po pesiatrach, laryngologach aż wreszcie porobiłam wszystkie badania-wymaz z nosa, morfologie z rozmazem, 3x kał na pasożyty, rtg klatki piersiowej, rtg zatok i okazuje sie ze to jednak problem alergiczny i czekamy do sierpnia na testy alergiczne…

Basia, Anulka i Gabrysia

kmw Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

Klucha liczylam na to ze sie odezwiesz, z tego co pamietam Twoj maz albo Zuzia maja astme, prawda ?

Nie moge powiedziec, ze lekarz bagatelizuje ten kaszel zbywiajac mnie jakimis syropami. U Kuby zawsze po przebytym przeziebieniu kaszel dlugo sie utrzymywal. Myslalam, ze i teraz tak bedzie. Poza tym zaczal przedszkole i lekarka stwierdzila ze dzieci wymieniaja sie co rusz wirusami. Zgadzam sie, ale u nas to juz trwa za dlugo.
Najbardziej obawiam sie tego, ze zupelnie nie dogadam sie w tej kwesti z lekarzem. Mieszkamy w USA.
Dlatego ciesze sie, ze piszecie kobitki. Wiem przynajmniej o co pytac i na co zwrocic uwage.
Jutro idziemy znowu do pediatry.

klucha Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

wiem że łatwo pisać ale robisz coś w tym kierunku?? bo krwioplucie to jest coś takiego aby przejsć nad tym do porządku dziennego 🙁


Izka i…

klucha Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

i maż i Zu
tyle tylko że mąż ma już przebudowane oskrzela
a u Zu mam nadzieję że nie dopuścimy

astma nie powstaje tylko i wyłącznie przez alergeny, do przebudowy oskrzeli może dojść takze przez czeste infekcje dróg oddechowych, zapalenia oskrzeli.

U Zuzanki też na dobre rozbujało sie gdy zaczeła przedszkole, dlatego lekarze długo mi wmawiali że to uroki tej instytucji. Tyle tylko że ja po doświadczeniach bo u męża był taki sam scenariusz, chorowity bo zaczął chodzić do przedszkola. A gdy trafił do kliniki pulmonologiczno-alergicznej było już za późno:(. Lekarze porobili testy, badania, spirometrię i okazało sie ze alergik pełną gebą!!!! że doszło już do przebudowy oskrzeli. Przez zmiany w oskrzelach leki musi brać do końca życia.

Już pisałam w innym poście że jestem daleka aby każdy katar, kaszel diagnozowac jako objaw alergii, dlatego uważam że powinny być porobione badania wykluczajace inne choroby, które mogą objawiać sie w podobny sposób.

Samymi syropkami nie wyleczycie nadreaktywności oskrzelowej. Trzy lata temu przechodziłam zapalenie oskrzeli po którym został mi wstrętny kaszel leczony w końcu wziewami, zauważyłam że po tym zapaleniu każda najmniejsza infekcja kończy się u mnie nadreaktywnością oskrzelową, ratuję się wtedy wziewami. Alergikiem nie jestem oprócz swedzącej pokrzywki na swój własny pot 😉

A Zu od kiedy jest leczona w dobrym kierunku bierze z dwa antybiotyki rocznie, nie choruje zbyt dużo chyba że w przedszkolu panuje jakaś wirusówka to i ją dopada, ale wtedy też wychodzimy o wiele dłuzej z takiego przeziębienia. jak do tej pory najgorsze miesiące dla nas to kwiecień-maj-czerwiec oraz wrzesień-październik-listopad


Izka i…

kika210 Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

Zrób rtg klatki piersiowej – Ada tez miała czysto osłuchowo a na rtg wyszło zapalenie płuc…

Aga i Ada 4 latka[obrazek]http://foto.onet.pl/3p373,8f1sc410o4f4,9nh2l,u.html[/obrazek]

tata-marcin Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

Oli kasłał dobry rok. Zaliczyliśmy kilku pediatrów (z różnymi pomysłami), antybiotyków się nażarł, zwykle mijało na tydzień, i znowu.
Miła pani alergolog, polecana przez parę osób, zaleciła zmiany klimatu, a dodatkowo Singulair na noc i Claritine rano. Tak bez badań, po prostu.
Zaliczyliśmy góry, morze, mazury. Średnio pomogło. Leki takoż. Tydzień kaszlu, dwa spokoju.
Kaszel był na tyle silny w nocy, że nie pomagały juz żadne typowe dla maluszków leki, a Oli tak kasłał, że czasem wymiotował przez sen. Pomagał tylko Actifed i to w końskich dawkach.
Brał też zapisane przez kolejnego alergologa środki wziewne (bo wydedukowała miła pani, że pewnie po tatusiu może mieć skłonności do astmy). Serewent i Flixotide.
A gucio. Nic nie pomagało. Glut z nosa i kaszel stały się naszym towarzyszem. Nawet w przedszkolu panie przestały się czepiać, że Olo kaszle, bo poza tym nic mu nie dolegało. Tylko co jakiś czas atak kaszlu, no i te noce.

Po którymś epizodzie dostał przy okazji całkiem konkretnej (jak na niego) gorączki. Lekarz jak zwykle obadał i jak zwykle nic nie stwierdził. Czyli: płuca, oskrzela, gardło – czyste. Oczywiście, pro forma, chciał dac antybiotyk (bo a nuż wyjdzie z tego coś gorszego?)
Zawziąłem się, żadnych antybiotyków. nic poza ibufenem (też tylko na noc – niech powalczy). Za poradą nowej (wreszcie trafionej) pani alergolog odstawiliśmy eksperymentalnie wszelakie wziewy – ani lepiej, ani gorzej. Po prostu nie miały wpływu na jego zdrówko.
No i tak sobie pokasływał, troszkę marudził z tą gorączką, dobry tydzień, a z leków dostawał syropek prawoślazowy i mukosolwan ( moja autorska terapia). Mija czwarty miesiąc od wypiep…nia wszystkich innych leków, Oli zdrów jak ryba. Zaliczył całą końcówkę przedszkola, 3 miechy bez przerwy (wcześniej 50…60% nieobecności).
Żadnych objawów alergii (a pyli teraz jak diabli, ja ledwo żyję). Kaszel znikł. Katar takoż.
Powiem szczerze – nie wiem, co to było, ale samo minęło. Oby na zawsze, ale oczywiście wykluczyć się nie da, że wróci…
Póki co, cieszymy się zdrówkiem, łazimy wreszcie na ukochany basen itd.


Tata Marcin & Oleczek

frida Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

Całkowicie zgadzam się z Kluchą.

Koniecznie zrób badania z krwi a potem udaj się do dobrego specjalisty.

Astma kontrolowana to nie wyrok – znam to z doświadczenia…


Zuzia

edysia Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

idz z małym do pulmenologa i do alergologa, to moze być kaszel alergiczny np. na trawy, u nas tak było, zero objawów a kaszel jak by miała giga zapalenie oskrzeli, dostała inhalacje, leki na alergie i przeszło. U nas w tym roku tak włąsnie objawiła sie alergia na trawy 🙁

Edysia & Natalka 2l 10m

dorota27 Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

moge tylko wspolczuc, claudia tak miala caaale tamte wakacjie,,,,kaszel niewiadomego pochodzenia…nie pociesze cie, ale nic nie pomagalo, kaszel przeszedl jak reka odjal, gdzies po wakacjach, a po drodze dziecko bylo wszystkim faszerowane..i latanie od lekarza do lekarza..
nie mam pojecia co to bylo, moze alergia, moze bakteria..ale przeszlo to najwazniejsze /odpukac/
pozd i zdrowka zycze

claudia

kmw Dodane ponad rok temu,

Bylismy u lekarza

Po raz kolejny odwiedzilismy pediatre. I znowu nic. Kuba zdrowy.
Szukamy nadal przyczyny kaszlu, dlatego wyslano nas na RTG klatki piersiowej i na wizyte do specjalisty od alergii i astmy – tam ma miec robione testy alergiczne.

RTG nic nie wykazalo. Plucka sa czyste.
Kuba byl bardzo dzielny na badaniu .

kmw Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

Bylismy u lekarza ale badan krwi, kalu ani wymazow nam nie zlecono.
Mozesz napisac dlaczego robi sie te badania ? Czy chodzi tylko o to aby wykluczyc inne choroby ?

kmw Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

zrobilam – wyszlo ok.

kmw Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

Ciekawa historia. Mam nadzieje, ze i u nas kaszel przejdzie tak jak to u Was bylo. Kuba kaszle juz coraz mniej. W tej chwili dostaje tylko leki antyalergiczne. Bedzimy jeszcze robic testy na alergie. Mam nadzieje, ze wkoncu wyjasni sie co jest przyszyna kaszlu.
Mukosolvan to nazwa leku czy jednego ze skladnikow ?

kmw Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

dlaczego badania krwi ?

kmw Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

Dorota Ty jestes tutejsza… Jakie badania miala Claudia robione ?

dorota27 Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

najpierw ..wiadomo, pediatra probowala leczyc dluugi czas, potem chyba alergolog i dermatolog / bo byla wysypka/, no i badania kalu na pasozyty, candide..i cos jeszcze, ale nie pamietam..
stracilam tez majatek na rozne apteczne specyfiki, jakis uodparmiacze np z krowiej siary i probiotyki, a moze to pomoglo//?/

claudia

beasia Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

u nas morfologia krwi z rozmazem i badanie kału na pasożyty to podstawowe badania jakie sie robi jeszcze przed wizyta u alergologa, bo np. przy pasożytach często wystepuje właśnie kaszel, katar.
Wiadomo, ze lepiej wykluczyc inne mozliwości, inne choroby.

Basia, Anulka i Gabrysia

monika27 Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

z uwagi na to,ze jestem wierną czytelniczką forum ALERGIE na gazecie- każdą diagnozę kaszlu zaczęłabym od badania kału na pasożyty; po wykluczeniu bogatego życia wewnętrznego (najczęściej to chyba glista i lamblie są sprawczyniami kaszlu) skierowałabym kroki do alergologa;

badanie kału na pasożyty robi się kilka razy co kilka dni (3 razy co 2 dni bodajże)- jednorazowy wynik negatywny nie jest wiargodny.

Monika, Oliwia (04.04) i Filip (12.06)

dorota27 Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

tez mialam w podejrzeniu lamblie i gliste, pediatra mnie wysmiala, ale badania zrobilam, wynik negatywny
stawiam na alergie niewiadomego pochodzenia, choc u claudii testy podstawowe tez nic nie wykazaly..
pozd

claudia

frida Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

Tak jak pisały dziewczyny – badania krwi pozwolą wykluczyć ewentualne pasożyty oraz stwierdzić czy dziecko ma podwyższone IgE (czyli czy to może być alergia).


Zuzia

klucha Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

kał jak pisałam na pasozyty, ktore powodują objawy pseudoalericzne

wymazy aby sprawdzić czy w gardle czy nie ma czasami bakterii

krew z rozmazem – z tych badań mozna odczytać czy mamy do czynienia z wirusem, bakterią, alergią czy też pasożytami

w Ige nie bawiłabym sie bez zrobienia tych podstawowych badań, ponieważ pasożyty jelitowe też odpowiadają za podwyższone IgE

a jeżeli lekarz stawia diagnozę w ciemno (czyli bez badań) a leczenie lekami „na alergię” nie przynosi rezultatów to trzeba wrócić do pocżątku i szukać innej przyczyny, czyli psaożyty, bakterie a potem poważniejsza diagnostyka.


Izka i…

kika210 Dodane ponad rok temu,

Re: Bylismy u lekarza

To pewnie alergiczne…Moja Ada tez kaszle znów od miesiaca a wszystkie badania są ok…

Aga i Ada 4 latka[obrazek]http://foto.onet.pl/3p373,8f1sc410o4f4,9nh2l,u.html[/obrazek]

kmw Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

pytalam lekarke czy aby nie zrobic badan krwi, kalu… powiedziala, ze nie widzi powodu dlaczego miala by to robic i wyslala do alergologa.
z tego co pisza dziewczyny to sa pierwsze z badan ktore zlecaja polscy lekarze. dlaczego tu jest inaczej ?

kmw Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

a jak fachowo (czyt. w jezyku angielskim) nazywa sie lambila i glista. o co pytac jesli pojde zrobic takie badania ?

anies Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

ja tez juz wymiekłam
przedszkole pozostawiło ślad w postaci kaszlu na długo

teraz odstawiłam wszelkie inne specyfiki i daje Broncho Vaxom
po 12 dniach jest o niebo lepiej
będę dawac 30 dni a potem z przerwami

Aga i Wojtek (lipiec 2003) + Ktosik (październik 2007)

dorota27 Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

nie wiem.. mam pediatre polskojezycznego:)
lamblie chyba podobnie

claudia

kmw Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

szkoda, ja polskojezycznego mam tylko meza

elik Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

lamblia to giardia, glisda nie wiem, ale mozna ogolnie – parasites (pasozyty)

Z 13III07 A 22I04

elik Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

mozna jeszcze worms = robaki i glisda jest jednym z worms w przeciwienstwie do lamblii, ktora jest pierwotniakiem

Z 13III07 A 22I04

kmw Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

dzieki Elik

syla Dodane ponad rok temu,

Re: kaszel – juz 3 miesiac

Krwioplucie zdarzyło sie raz, lekarza (anglika)wcale to nie zdziwiło (bo jak ma taki ostry kaszel to może pluc krwią-to jego słowa).
W tej chwili jestesmy na wakacjach w Polsce i w czwartek mamy wizyte u alergologa, zobaczymy co tam nam powiedzą.Hubi nadal kaszle (prawie od kwietnia z małymi przerwami),nie ma kataru, gardło ok, osłuchowo ok,szczególnie rano dośc dużo odpluwa wydzieliny, bardzo się przy tym męczy.Od jakiegos czasu jest na Flixotide, Claritynie i Ventolinie (i Singulair na noc).Za tydzień ma przejśc na Pulmicort.Juz mi ręce opadają.Miał oznaczany poziom Ige na sporo alergenów, wszystko wyszło ujemne.Dam znac po wizycie u alergologa.
pozdrawiamy

Syla i Hubi 24.09.2003

Znasz odpowiedź na pytanie: kaszel – juz 3 miesiac?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *