kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

Witajcie dziewczyny,
Chciałabym uzyskać wasza opinie w tej sprawie, bo macie juz pewne doświadczeniaa ja dopiero jestem na etapie planowania.
No własnie – gdybyście mogły zaplanować to kiedy chciałybyście urodzic – latem, zimą, jesienią czy może wiosną? Jakie są wg Was plusy i minusy rodzenia o każdej porze roku.
Ja dotychczas planowałam żeby zajść w ciąże w przyszłym roku około czerwca – lipca tak aby urodzić wczesną wiosną – marzec, kwiecień.
Wydawało mi sie, że to optymalny czas bo 1) zaraz robi sie ciplutko i można z dzidzią spędzać cały czas na swieżym powietrzu, 2) w ciąży nie chodzi sie w lato podczas upałów. 3) do lata mozna wrócic do formy po porodzie.
A Wy jakie macie zdanie na ten temat i najważniejsze co sądzicie o rodzeniu jesienią (październik, listopad) – bo jeżeli nie będę mogła wytrzymać do czerwca ( a dziś mi sie wydaje, że nie wytrzymam tak bardzo chce już dzidziusia) to zaczne starania na poczatku roku i wtedy poród przypadłby na jesień. A może wstrzymać sie jeszcze i… Sama nie wiem.

pozdrawiam
Sofi

23 odpowiedzi na pytanie: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

  1. Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

    ja urodziłam Natusię w marcu i uważam, że to najlepszy termin 🙂

    Kaśka z Natusią (prawie półtoraroczną 🙂

    • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

      My rodzilismy w czerwcu i uwazam ze to wymazona pora…jest ciepło i dziecko może lezec w kaftaniku i pieluszce tetrowej bez obaw ze sie zaziębi..pupcia jest wietrzona a i dziecko szczesliwe ze może nozkami “wędrować”… jedno co mi się nasuwa jako negatywne odczucie to pobyt w szpitalu w te ciepłe dni…miałam cc i jeszcze przed porodem byłam 2 tyg w szpitalu…tak więc w sumie 3 tyg. w upalne dni w szpitalu…koszmar… w kazdym razie kolejnego maluszka tez bym chciala rodzic o tej porze… jesli chodzi o ciążę, to poczatek ciazy przypada wtedy na jesien…co chyba nie jest najlepsze…glownie ze wzgledu na przeziebienia….w 1 trymestrze infekcje są dość niebezpieczne… wybór należy do Ciebie…

      a tak na marginesie to nie zawsze nalezy wszystko planować… może lepiej pozwolic organizmowi decydować?

      Weronka z Krzysiaczkiem 9.6.03

      • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

        Ja urodziłam synka w maju i to świetny termin a kwiecień chyba jeszcze lepszy. Córke urodziłam w pazdzierniku i to nie najlepszy moment. Trzecią dzidzie też chciałam na wiosne ale tak jak piszesz nie wytrzymałam i urodzi sie niebawem.
        pozdrawiam
        plany planami a czasami los sam zdecyduje

        LESZCZYNKA I szalona DZIEWCZYNKA 8.10.03

        • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

          ja urodzilam pod koniec kwietnia i uwazame ze to super pora 🙂 Trzymam kciuki, zeby udalo Ci sie zrealiozowac plan… Pzdr!

          guciak i Ninka ur. 27.04.2003

          • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

            Gdybym miałą rodzić jeszcze raz to chciałabym urodzić na przelomie maj/czerwiec… Napewno nie zimą czy późną jesienią. Nie chodzisz zimą czy w upał z wielkim brzuchem, można się fajnie ubrać no i po porodzie, gdy jest już ciepło, spacery są o wiele przyjemniejsze 🙂

            Asia i Ola (7 miesięcy!)

            • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

              witaj, ja rodziłam w lutym i też uważam ze jest to niezła pora, drugą dzidzię też planujemy na podobny termin, chociaż zobaczymy jak wyjdzie 😉 trochę ciężko było z wielkim brzuchalem telepać się autobusami do pracy – chyba wszyscy pamiętamy ostatnią zimę, ale gdy nastało ciepełko mała zaczynała już sztywno trzymać główkę, zrobiła się taka fajna, kontaktowa i spacerki były przyjemne, zwłaszcza że pierwsze 2,5 miesiąca miała kolki a więc i tak nie bardzo mogłam się gdziekolwiek z nią ruszyć, jak przespala w dzień 20 min to był sukces

              pozdrawiamy serdecznie
              Iza + Liwia (ur. 10.02.2003)

              • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                Ja urodziłam na wiosnę i drugie dziecko też tak będę planować, jak Amelka się urodziła to robiło się już ciepło i było dużo słońca dzięki temu mogłyśmy zaraz wychodzić na spacery a ja miałam dobry humor. Ciążę też bardzo dobrze zniosłam przez to że było chłodno, nie męczyłam się i nie pociłam. Latem szybciej wrócić do formy – ja wróciłam do swojej starej wagi po dwóch miesiącach po porodzie bez żadnych diet itp – cały czas karmię małą piersią. Pozdrawiam.

                Ewa z Amelką
                10.04.03

                • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                  Ja urodziłam w połowie maja i jestem z tego bardzo zadowolona. Wg mnie najlepiej urodzić późną wiosną tak gdzieś około kwietnia. Lato to wspaniały okres na urlop macierzyński. Oboje na tym skorzystacie.

                  Izka i Zuzanka (12.V.2002 r.)

                  • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                    • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                      Potwierdzam, koniec kwietnia to optymalna pora, bo:
                      1. za chwile robi sie cieplo, mozna z dzieckiem wychodzic na spacer juz w drugim tygodniu zycia; nie trzeba go ubierac w trzy warstwy barchanow + kocyk; dostaje od razu duuuzo slonca, wiec nie trzeba koniecznie podawac wit.D
                      2. gdzies w lipcu, sierpniu mozna juz wyjechac na pierwsze wakacje :-)) ja w ogole cale spedzilam z malym na wyjazdach, jak cyganie przenosilismy sie z miejsca na miejsce po calej Polsce
                      3. poczatek ciazy przypada na koniec lata poczatek jesieni, wiec jeszcze przeziebienia nie łapią (moja ciaza zaczela sie 9 sierpnia)
                      4. zime przechodzi sie w najlepszych samopoczuciowo miesiacach, czyli w drugim trymestrze, brzuszek tez jest jeszcze nie za duzy i latwiej zakladac i nosic grube ciuchy
                      To chyba tyle.
                      Aha, jeszcze jedno:
                      5. na lato wrocilam do swojej zadowalajacej wagi i figury sprzed porodu :-)))) bez odchudzania!!! karmienie piersia czyni cuda!!!
                      Pozdrawiam serdecznie i mam nadzieje, ze nie bedziesz tak bardzo cyrklowac z tymi porami roku, bo najwazniejsze to miec dzieciatko kiedy juz sie wie, ze chce sie je bardzo miec i nie ma co wtedy kombinowac. Te urodzone jesienia, zima tez sa zdrowe, radosne, przekochane, wiec… do dziela i szybko do nas dołącz :-)))


                      Kasia i Maciek 4 i 3/4 miesiąca !

                      Edited by Redford on 2003/09/12 11:33.

                      • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                        teraz mi się przypomniało…. wadą rodzania wczesną wiosną jest obecnie 16 tygodniowy macieżyński, jeśli będziesz musiała po nim wrócić do pracy to przypadnie to akurat na wakacje 🙁 ze mną tak było mimo że wykorzystałam dodatkowo cały urlop wypoczynkowy do pracy wróciłam 1 lipca buuu :((((

                        pozdrawiamy serdecznie
                        Iza + Liwia (ur. 10.02.2003)

                        • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                          Zauwazylam, ze wszystkie mamy sa zadowolone z czasu w ktorym rodzily.

                          Moim zdaniem, kazda pora roku ma plusy.
                          Wiosna jest chyba najfajniejsza i lato, ale…..
                          Ja urodzilam sarę pod koniez wrzesnia i dzieki spacerom zimą Sara jest bardzo odporna i nie choruje.
                          A dzieki temu terminowi nie musialam kupowac szerokiego plaszcza na zime, swetrow itp.
                          Chodzilam z brzuchem w lecie wiec kupilam tylko jakies sukienki i koszulki, ale ogolnie mało wydalam na ciążowe ciuszki, a jak sie rodzi wiosną to niestety trzeba kupic jaks plaszcz specjalnie na ciążę.
                          Najgorsze jest ubieranie zimą malenkiego dziecka w te wszystkie ubranka.
                          Ale mysle ze kiedy sie urodzi to bedzie dobrze!

                          Gosia i księżniczka Sara ur 23.09.02

                          • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                            “a jak sie rodzi wiosną to niestety trzeba kupic jaks plaszcz specjalnie na ciążę. ” – chyba ze cala ciaze sie lezy, tak jak ja ;-))) Kupilam doslownie jedna sukienke ciazowa w MILOHA na wyjscia do lekarza, w plascz z malym brzuchem sie jakos miescilam do konca. To dopiero byla oszczednosc przez ponad pol roku :-)))) W lato za to nadrobilam zaleglosci z naddatkiem, a na znaczace spojrzenia meza odpowiadalam, ze przez tyle miesiecy NIC nie kupilam, ze teraz mi sie nalezy.


                            Kasia i Maciek 4 i 3/4 miesiąca !

                            • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                              Prawie każda dziewczyna powie Ci,że najlepiej rodzić wtedy co ona…hi,hi….

                              Ja rodziłam w czerwcu…..byłam zadowlona, bo:
                              – jak miałam duży brzuch to zakładałam sukienkę i nie było problemu z ubraniem
                              – spuchły mi nogi, ale weszłam w klapki….w zimie miałabym problem z nałożeniem kozaków
                              -od razu mogłam z dzieckiem wjść na spacer…..
                              – szybko schudłam bo latem nie chce sie tak jeść……
                              – itp…..

                              Julka i 14 miesięczny Karolek

                              • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                                Acha…jeszcze jedno….latem w każdej chwili możesz nakarmić dziecko piersią….zimą raczej byłoby o niewykonalne……..

                                Julka i 14 miesięczny Karolek

                                • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                                  Zgadzam sie z Toba calkowicie

                                  pozdrawiam

                                  Dana i 40 tyg wrzesniowa niunia (13.09) Gabrysia

                                  • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                                    Powiem krótko. Jak bedę planowała drugie dzecko, robotę zaplanuję na wakacje. Jeżeli wszytsko pójdzie ok (tak jak ostatnim razem), urodzi się na wiosnę kwiecień/maj. I to wg mnie jest nalepszy czas. BO:
                                    -mało do ubierania
                                    -cały macieżyński masz w lato, to jak urlop!!!
                                    -gdy karmisz w nocy to na wiosnę o 4-5 robi się widno
                                    -w ciąży chodzisz zimą i nie puchniesz od upałów
                                    -i… mogłabym tak długo

                                    GOHA i Dareczek 5 m-cy (02.04.03)

                                    • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                                      oczywiście, jak rodzić, to tylko w marcu:)
                                      ja jestem bardzo zadowolona, bo mogłam wyjśc na spacerki jak już robiło sie fajnie, wiosennie na dworzu,
                                      dziecko latem juz było w takim wieku, ze spokojnie pojechałam na trzytygodniowe wakacje, na zimę będzie juz starsze, zacznie chodzić na wiosnę, więc na spacerkach nie będzie marzło wyrywając się do dreptania po śniegu i chlapach….
                                      a latem już będzie biegać, jeśc większośc rzeczy i spokojnie będzie można zaplanować nowe wakacje 🙂

                                      Beata&Patryk(03.03.03) [Zobacz stronę]

                                      • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                                        chciałam napisac dokładnie to samo

                                        ola i ta panna:

                                        • Re: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                                          oczywiscie wiosna/lato…bo wyjdziesz z dzieckiem na spacer.. A w zimie..trzeba to robic bardzo ostroznie..i na pewno z duzo starszym dzieckiem..
                                          my to caly lipiec i sierpien przesiedzilysmy w parku..
                                          pozd

                                          Znasz odpowiedź na pytanie: kiedy najlepiej rodzić – lato a może zima?

                                          Dodaj komentarz

                                          Mozarella w ciąży

                                          Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                                          Czytaj dalej →

                                          Ile kosztuje żłobek?

                                          Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                                          Czytaj dalej →

                                          Dziewczyny po cc – dreny

                                          Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                                          Czytaj dalej →

                                          Meskie imie miedzynarodowe.

                                          Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                          Czytaj dalej →

                                          Wielotorbielowatość nerek

                                          W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                                          Czytaj dalej →

                                          Ruchome kolano

                                          Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                                          Czytaj dalej →
                                          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                          Logo
                                          Enable registration in settings - general