Kiedy Wasze dzieci zaczely chodzic?

Ola skonczyla 16-go wrzesnia 11 miesiecy. Ladnie siedzi, pieknie raczkuje, staje przy meblach, przy meblachh potrafi zrobic 2-3 kroczki, ale jeszcze nie chodzi. A wokolo slysze ciagle, ze 9-cio, 10-cio miesieczniaki znajomych juz chodza. Do tego przy zakladaniu bucikow wykrzywia stopki i potem bucik -zazwyczaj ten sam z jednej stopki spada jej. Ola byla rehabilitowana metoda Wojty przez 10 miesiecy (pourodzeniowa szprotawosc konczyn i krecz szyi wyprowadzone masazami i rehabilitacja), od pazdziernika bedziemy przechodzic na metode Bobath (ZOKN-zaburzenia osrodkowej koordynacji nerwowej) Zastanawiam sie czy nie powinnismy sie wybrac z Ola do ortopedy? Kiedy Wasze dzieci zaczely chodzic?

Ola (16.10.03)

6 odpowiedzi na pytanie: Kiedy Wasze dzieci zaczely chodzic?

  1. Re: Kiedy Wasze dzieci zaczely chodzic?

    Ja mam synka który 22.09.04 skończył 13 miesięcy i też jeszcze nie chodzi, owszem pięknie chodzi za jedną rękę /lepiej za lewą/ prawie nie czuje że mnie trzyma ale jednak musi się trzymać czasem się zapomni i przejdzie sam dwa kroczki ale to wszystko dodam że nie jest wcale gruby bo waży około 8.700. Mój siostrzeniec miał taką samą budowę i poszedł jak miał 9 m-cy. Wszyscy mówią że lada chwila się puści ale ta chwila trwa i trwa. Też już zaczynam się niepokoić

    • Re: Kiedy Wasze dzieci zaczely chodzic?

      Wiem, ze kazde dziecko ma swoje wlasne tempo i 13 misiecy to wcale nie jest pozno jak na poczatki chodzenia, wiec mysle, ze nie musisz sie martwic, tym bardziej, Twoj synek chodzi juz trzymany za raczke. Ola podtrzymywana pod paszki dopiero calkiem niedawno zaczela przebierac nozkami jak do chodzenia, ale do prawdziwego chodzenia jeszcze spory kawalek u nas…
      Chudzinka z Twojego synusia ;-)), Ola to duuuza kobita-miesiac temu wazyla juz 10.120g… no, ale Ola lubi jesc ;-))

      Ola (16.10.03)

      • Re: Kiedy Wasze dzieci zaczely chodzic?

        Martynka miała dysplazję stwów biodrowych i nosiła przez ponad 3 m-ce poduszkę Frejki a później szynę Koszli. Wszyscy mówili mi włącznie z ortopedą, że zacznie później chodzic od rówieśników. Bzdura. Na jakies 2 tyg. przed skończeniem roczku poszła. Potrafiła już dużo dużo wcześniej sama przejśc kawałek ale bała się i chodziła trzymana za rączkę. Myślę, że jeszcze 2 tyg, 3 i Ola pójdzie.

        • Re: Kiedy Wasze dzieci zaczely chodzic?

          Witaj
          Mat jutro kończy jedenaście miesięcy0raczkuje, zasuwa przy meblach, za rączki też mu nieźle idzie, ale samodzielnie jeszcze nie. Umie sam stać i najczęsciej ładnie trzyma równowagę. Mam nadzieję, że w tym miesiacu “pójdzie”.
          Nie martw się…ma jeszcze duzo czasu, a njgorsze co moze byc to porównywanie dzieci, każde ma swój czas.

          • Re: Kiedy Wasze dzieci zaczely chodzic?

            Łukasz zaczął chodzić po skończeniu 11 m-ca i uważałam, że to szybko. Norma jest zdaje się i do 15 m-ca czy więcej. Nie sugeruj się postępami innych dzieci.

            Kasia, Łukasz i?[~03.03.05]

            • Re: Kiedy Wasze dzieci zaczely chodzic?

              dziecko na samodzielne chodzenie ma czas do końca 18, miesiąca, a i później nie zawsze znaczy, że dzieje się tragedia. Staś ma 14,5 miesiąca i nie chodzi sam. Raczkuje jak szalony, chodzi przy meblach, pcha swoje krzeselo do karmienia, kto jest na kółkach. Ostatnio nieśmiało zaczął się puszczać. Postoi kilka sekund i siada (nie upada, ale świadomie siada). Widocznie jeszcze się trochę boi sam ruszyć. Tak więc i starsze dzieci nie chodzą. Nie martw się.

              Znasz odpowiedź na pytanie: Kiedy Wasze dzieci zaczely chodzic?

              Dodaj komentarz

              Mozarella w ciąży

              Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

              Czytaj dalej →

              Ile kosztuje żłobek?

              Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

              Czytaj dalej →

              Dziewczyny po cc – dreny

              Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

              Czytaj dalej →

              Meskie imie miedzynarodowe.

              Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

              Czytaj dalej →

              Wielotorbielowatość nerek

              W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

              Czytaj dalej →

              Ruchome kolano

              Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

              Czytaj dalej →
              Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
              Logo
              Enable registration in settings - general