kiedy zacznie samodzielnie siedziec?

Kubuś ma prawie 8 m-cy,na razie siedzi tylko z podparciem,albo gdy podpiera się jedną rączką. Chciałam spytac kiedy Wasze maluszki zaczęły samodzielnie siadac? Martwię się pewnie na wyrost,ale wolę spytac,opinia mojej pediatry jest taka,że ma jeszcze czas,nawet do 9 m-ca. Co Wy na to?

!

Karolina i Kubuś (2.01.2005)

11 odpowiedzi na pytanie: kiedy zacznie samodzielnie siedziec?

krzemianka Dodane ponad rok temu,

Re: kiedy zacznie samodzielnie siedziec?

Nie za bardzo wiem, do kiedy dzieci mają czas. Wiem za to, kiedy moje dzieci samodzielnie usiadły. Igorek 11 miesięcy (jak nauczyl sie raczkować, wtedy dopiero usiadł), a Hubi w wieku 8 miesięcy (też juz po nauczeniu raczkowania).
Więc jak widzisz, rozpiętość wiekowa może by.ć spora.

szaldi Dodane ponad rok temu,

Re: kiedy zacznie samodzielnie siedziec?

Cześć Caressi.
Jest różnica między siedzeniem (gdy to Ty Kubusia posadzisz) a siadaniem (gdy to on sam usiądzie).
Myślę, że rację ma Wasz pediatra. Skoro Kubuś siedzi z podparciem to wszystko jest ok. A na samodzielne siadanie ma jeszcze czas. Moja Alicja zaczeła siadać gdzieś w okolicy 9 m-cy. Szymon z kolei siedzi sam stabilnie ale nie siada ( chyba,że z pozycji półleżącej, to wtedy tak). Dzieci rozwijają się bardzo różnie, niektóre etapy rozwoju pomijają albo opanowują w innej kolejności niż podają książki. A Twój Kubuś to dzielny mały zuch i przecież rozwija sie tak samo dobrze jak inne Styczniaki z naszego wątku. Pozdrawiam i nic się nie martw, bo nie masz czym, tym bardziej, że lekarz nie widzi powodu do niepokoju..

Ala 5,5 roku i Szymonek 27.01.05

porky Dodane ponad rok temu,

Re: kiedy zacznie samodzielnie siedziec?

Jula siedzi z podparciem, bez podparcia trochę też, ale po jakimś czasie znosi ją w bok 🙂
Sama jeszcze nie siada.

Ja zaczęłam siadać mając 9,5 miesiąca.

Juleczka (Puchatek) 12.12.04

ewike Dodane ponad rok temu,

Re: kiedy zacznie samodzielnie siedziec?

Mój Przemek pobił chyba wszelkie mozliwe rekordy usiadł sam dokładnie 2 razy w okolicy roczku i dopiero jak miał 12, 5 m-ca zaczął sam siadać, następnego dnia sam wstał w łóżeczku i od tej pory próbuje raczkować (od dłuższego czasu sie czołga) ale czołganie i tak jest dla niego szybsza i wygodniejszą forma poruszania. Takze moja cierpliwość została wystawiona na wielką próbę

Przemek (07.2004) i Ewa +

beasia Dodane ponad rok temu,

Re: kiedy zacznie samodzielnie siedziec?

czytałam, ze dzieci mogą najpierw nauczyć się raczkować, a dopiero potem siadać (zresztą synkowie Krzemianki są tego żywym przykładem ), wiec nie masz sie co martwić. Poza tym podobno chłopcy rozwijają się ruchowo nieco wolniej od dziewczynek
nie martw się, jest dobrze!
pozdrowionka!

Anulka 08.06.2004

dominikak Dodane ponad rok temu,

Re: kiedy zacznie samodzielnie siedziec?

Każde dziecko ma inne tempo rozwoju, inaczej przyswaja nowe rzeczy, inaczej reaguje 🙂 Mój Kacperek siadał, jak miał 5 miesiący, Kuba tak samo, bardzo wczęsnie zaczęli chodzić, itp. Ale mam koleżanke, która ma synka straszego od mojego dwa dni, codziennie się widujemy -Adaś dopiero niedawno zaczął wstawać, sam jeszcze nie ustoi, siedzi od 10 miesiąca, nie raczkuje, tylko pełza, więc jak widzisz, nic u was nie jest nieprawidłowo. Lepiej ciesz sie spokojem, bo jak ruszy z :kopyta”, to dopero będziesz miała 🙂 A moze po prostu synek to leniuszek??:) Do niczego Go nie zmuszaj, na wszystko przyjdzie czas 🙂 serdecznie

ula77 Dodane ponad rok temu,

Re: kiedy zacznie samodzielnie siedziec?

Ja sie martwiłam bo mój synek, również Kubuś, do 8 miesiąca nie obracał sie na brzuszku wcześniej usiadł przy pomosy łóżeczka zanim się obrócił a z tego co zauważyłam chodzic zaczął jako jeden w pierwszych pośród rówieśników, więc naprawde sie nie martw, przyjdzie czas i na towojego synka, może ma jeszcze za mało sił na samodzielne siadnięcie

[obrazek]https://TickerFactory.com/ezt/d/4;10721;104/st/20040505/e//k/8eb4/event.png[/obrazek]

chilli Dodane ponad rok temu,

Re: kiedy zacznie samodzielnie siedziec?

bo dziecko siada z raczkowania początkowo

mama i córka (10.03.2004)

szaldi Dodane ponad rok temu,

Re: kiedy zacznie samodzielnie siedziec?

Prawda ale są dzieci, które etap raczkowania pomijają, wtedy samodzielne siadanie jest troszkę opóznione. Tak było z moją córką, najpierw samodzielnie wstawała a dopiero po ok. dwóch miesiącach sama usiadła z leżenia. Pozdrawiam.

Jola, Alunia (5,5 roku) i Szymonek (27.01.05)

agata77 Dodane ponad rok temu,

Re: kiedy zacznie samodzielnie siedziec?

mój synek ma skończone 7 miesięcy (wczoraj) i też siedzi tylko z podparciem ale był niedawno w Poradni oceny rozwoju dziecka i tam był dokładnie zbadany i Pani doktor powiedziała że rozwija się wzorowo. Też oczywiście marytwię się czy na pewn jest wszystko ok ale on leżąc w wózku cały czas podciąga się do siedzenia wiec myślę ze jest już tuż tuż każde dziecko rozwija się w swoim tempie i nie powinno się tego przyspieszać nie ma co porównywać jego rozwoju do rozwoju innych dzieci bo tylko się zestresujesz daj znać jak twój maluch będzie już siedział zebm mogła ci pogratulować na pewno to nastapi tak szybko jak nawet się nie spodziewasz

mistalowa Dodane ponad rok temu,

Re: kiedy zacznie samodzielnie siedziec?

Nasz Mati zaczynał podobnie około 8 – chyba nie powiino cie to niepokoic, choc duzo wody upłyneło zanim siedział zupełnie pewnie rozkładał zabawki itp i zanim poczuł zrozumiał ze ziemia jest twarda a przed upadkiem trzeba sie podeprzeć 🙂

Znasz odpowiedź na pytanie: kiedy zacznie samodzielnie siedziec?

Dodaj komentarz

Polecam
PRODUKTY DLA MALUCHÓW FIRMY DUET
Jeśli szukacie naprawdę ładnych i dobrych gatunkowo rzeczy dla swoich maluchów to polecam własnie produkty Duetu. Mają super ręczniczki kapielowe, szlafroczki, sliniaczki itp. Same zobaczcie:[url]https://duetbaby.com/[/url] Wystawiają się na Allegro, ale w
Czytaj dalej
Noworodek, niemowlę
co wybrac?
niedlugo przyjezdza do mnie kuzynka z niemiec i chce cos kupic oliwi ale nie wie co i chce zybym to ja wybrala, no i wybralam ale nie wiem co bedzie
Czytaj dalej