Kilka pytan o zlobek

Od jakiegos juz czasu nosze sie z zamiarem oddania Zuzy do zlobka. Nie wiem na jego temat niestety nic 馃檨
Jakbyscie mogly mi cos napisac. Np. czy mozna zostawic dziecki na kilka godzin tylko, czy to jest “od” “do”? W jaki sposob odbywa sie tam zywienie dzieci? Czy koniecznoscia jest umiejetnosc korzystania z nocnika? No i najwazniejsze, czy naprawde zlobek = wszystkie choroby naraz? A, jeszcze jedno, ile jest srednio opiekunek? Boje sie, ze jak dziecko np. placze, to musi niestety swoje wyplakac 馃檨
Dziekuje z gory za kazda odpowiedz i pomoc w zdecydowaniu sie.

A tak sobie wymyslilam, ze i tak jestem z Zuza w domu, wiec mozemy miec drugie dziecko…hihi… nie da sie…

5 odpowiedzi na pytanie: Kilka pytan o zlobek

  1. Re: Kilka pytan o zlobek

    w 99%przypadk贸w 偶艂obek = choroby:(
    zastan贸w sie czy nie lepiej miec w domu 2 dzieci zdrowych czy 2 chorych…:(
    a co do warunk贸w w 偶lobkach to jest r贸znie, najlepiej zadzwoni膰 do najbli偶szych zlobk贸w i zrobi膰 wywiad telef. a te co Ci beda najbardziej pasowac – odwiedz jak sie zdecydujesz…
    pzdr
    bruni

    bruni i Filipek 22mce !

    • Re: Kilka pytan o zlobek

      My chodzimy do 偶艂obka ju偶 ponad rok i cho膰 wsz臋dzie sa pewne r贸偶nice, to napisz臋 Ci jak jest u nas. Ola zaczyna艂a od grupy I, najm艂odszej. By艂y tam dzieci w wieku 4-5 m-cy do ok 15 m-cy. Malutka grupa, ok 10 dzieci, 3 opiekunki. 呕ywienie dostosowane do wieku, przestrzegaj膮 diety dla alergik贸w.
      Treaz Ola jest w II grupie, dzieci w wieku ok 15 m-cy do 2,5 lat, w zale偶no艣ci od umiej臋tno艣c i stopnia samoobs艂ugi, potem przechodz膮 do III gr. W naszj gr jest 30 dzieci (cho膰 zwykle nie ma kompletu), s膮 3 ciocie z wykszta艂ceniem pegagigicznym i 3 panie do pomocy. Jad艂ospis bogatym zr贸偶nicowany, dzieci jes=dz膮 same (je艣li potrafi膮 albo s膮 karmione. Co do nocnika, to Ola nauczy艂a si臋 z niego korzystac w艂a艣nie w 偶艂obku, nie chodzi ju偶 w 偶艂obkowych 艣pioszkach tylko w swoich rajstopkach bez pieluszki. Co do chor贸b-jeste艣my w 偶艂obku 14 m-cy, Ola chorowa艂a 3 razy powa偶nie (leczenie antybiotykiem) i 2 razy by艂a przezi臋biona. Chor贸b nie da si臋 unikn膮膰, ale po pierwsze kiedy艣 zetknie si臋 z wi臋ksz膮 grup膮 dzieci i choroby si臋 zaczn膮 a poza tym nie ka偶de dziecko musi od razu tak 藕le znosi膰 偶艂obek.

      Jak b臋dziesz mia艂a jeszcz jakies pytania, to pisz-ch臋tnie odpowiem 馃檪

      Asia i Ola (2 latka!)

      • Re: Kilka pytan o zlobek

        najczesciej sa choroby
        a jak Zuza zachoruje to wtedy zapewne Kuba te偶
        i zamiast miec dwoje zdrowych w domu bedziesz mia艂a dwoje chorych – czyli z deszczu pod rynn臋

        pieluchy mo偶na mie膰, w przedszkolu juz nie 馃槈

        Anies i Wojtu艣 (23.07.2003)

        • Re: Kilka pytan o zlobek
          Iga chodzi艂a do 偶艂obka przez prawie rok. Warunki mia艂a praktycznie identyczne, jak c贸reczka WAsi.
          Co do czasu przebywania w 偶艂obju, to u nas by艂o ograniczenie rano (do 7.45), 偶eby zd膮偶y膰 na 艣niadanie. Potem drzemka konczy艂a si臋 o 14.00 i o 14.30 by艂 podwieczorek. Ale my艣l臋, 偶e gdyby kto艣 chcia艂 zabra膰 dziecko wcze艣niej (np. przed drzemk膮), to powinno by膰 wykonalne.
          Jesli chodzi o choroby, do Gusia z艂apa艂a w ci膮gu roku 2 przezi臋bienia, raczej lekkie i raz zapalenie spoj贸wek. Ale s膮 dzieci, kt贸re 艂api膮 co艣 non-stop, dos艂ownei po tygodniu od powrotu po poprzedniej chorobie.
          Przed p贸j艣ciem “na ca艂o艣膰” Iga mia艂a 2 tygodnie adaptacji: przez 1 tydzie艅 przychodzi艂a na 2 godziny dziennie, przez drugi tydzie艅 na 4 godziny – akurat do drzemki.
          Ja sobie my艣l臋, 偶e zawsze mo偶esz spr贸bowa膰. Jak jest z t膮 odporno艣ci膮 na choroby, to nestety oka偶e si臋 dopiero w praktyce -je艣li z Zuz膮 b臋dzie kiepsko, to zrezygnujesz. No i oczywi艣cie, co ona na to
          Ale zawsze jest to wyj艣cie do r贸wie艣nik贸w, ciekawe zaj臋cia, mo偶e Ci臋 to rzeczywi艣cie podratowa膰…
          A od wrze艣nia do 偶艂obka startuje Sebastian, a Gusia idzie do przedszkola…

          • Re: Kilka pytan o zlobek

            U nas te偶 nie oby艂o si臋 bez zapalenia spoj贸wek 馃檪

            Co do adaptacji to cho膰 normalnie dzieci przychodz膮 przed 8, bo o 8.15 jest 艣niadanie to na pocz膮tku ola przychodzi艂a ok 9 (bo tak d艂ugo spa艂a) i zostawa艂a na ok 2 godz-jak ju偶 by艂a marudna to panie po mnie dzwoni艂y i j膮 odbiera艂am. Potem zacz臋艂a zostawa膰 do drzemi i bra艂am j膮 przed obiadem a po ok 3 tyg by艂a ju偶 normalnie od 8 do 14.30. Teraz ze wzgl臋dy na prac臋 m臋偶膮 i moje studia zdarza si臋 jej by膰 tam od 7 do 16-i czasem nie chce wychodzi膰 馃檪

            Przed daniem jej do 偶艂obka zaszczepi艂am j膮 na HIB, podawa艂am esberitox na wzmocnienie odporno艣ci.

            Asia i Ola (2 latka!)

            Znasz odpowied藕 na pytanie: Kilka pytan o zlobek

            Dodaj komentarz

            Angina u dwulatka

            M贸j Synek ma 2 lata i 2 miesi膮ce. Od miesi膮ca kaszla艂 i smarka艂 a od 艣rody dosta艂 gor膮czki (w okolicach +/- 39) W tym samym dniu zacz膮艂 gor膮czkowa膰 m膮偶 –...

            Czytaj dalej 鈫

            Mozarella w ci膮偶y

            Dzisiaj nasz艂a mnie ochota na mozarell臋. I tu mam w膮tpliwo艣ci – czy w ci膮偶y mo偶na je艣膰 mozzarell臋?? Na opakowaniu nie ma ani s艂owa na temat pasteryzacji.

            Czytaj dalej 鈫

            Ile kosztuje 偶艂obek?

            Dziewczyny! Ile p艂acicie miesi臋cznie za 偶艂obek? Pono膰 ma by膰 dofinansowany z gminy, a nam przysz艂o zap艂aci膰 292 z艂 bodaj偶e. Nie wiem tylko czy to z rytmik膮 i innymi. Czy tylko...

            Czytaj dalej 鈫

            Dziewczyny po cc – dreny

            Dziewczyny, czy kt贸ra艣 z Was mia艂a zak艂adany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmuj膮 na drugi dzie艅 i ma on na celu oczyszczenie rany. Prosz臋 dajcie zna膰, je艣li kt贸ra艣 mia艂a...

            Czytaj dalej 鈫

            Meskie imie miedzynarodowe.

            Kochane mamu艣ki lub oczekuj膮ce. Poszukuj臋 imienia dla ch艂opca zdecydowanie m臋skiego. Sama zastanawiam si臋 nad Wiktorem albo Stefanem, ale m贸j m膮偶 jest jeszcze niezdecydowany. Mo偶e co艣 poradzicie? Dodam, ze musi to...

            Czytaj dalej 鈫

            Wielotorbielowato艣膰 nerek

            W 28 tygodniu ci膮偶y zdiagnozowano u mojej c贸reczki wielotorbielowato艣膰 nerek – zesp贸艂 Pottera II. M贸j ginekolog skierowa艂 mnie do szpitala. W bia艂ostockim szpitalu po usg powiedziano mi, 偶e musz臋 jecha膰...

            Czytaj dalej 鈫

            Ruchome kolano

            Zg艂aszam si臋 do was z zapytaniem o tytu艂owe ruchome kolano. Brzmi gro藕nie i tak te偶 wygl膮da. dzieciak ma 11 miesi臋cy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygl膮da to troche...

            Czytaj dalej 鈫
            Rodzice.pl - ci膮偶a, por贸d, dziecko - poradnik dla Rodzic贸w
            Logo
            Enable registration in settings - general