Kredyt hipoteczny…HELP

Dziewczyny czy wiecie cokolwiek na temat kredytow hipotecznych ??? Czy warto wziąć taki kredyt na budowę domu?? Na co zwrocić uwagę, czego sie wystrzegać( kredytow samych w sobie-wiem, ale dzis bez tego sie nie da ) ..???
Tak sobie pomyslałam wczoraj,że moznaby wziąć np. 200.000- 300.000 na 30 lat…..co sadzicie??? Ciekawe ile bym nadpłaciła….hmmm..
Będę wdzięczna za kazdą info i najmniejszą wskazowkę, bo w tym temacie jestem zielona jak trawa na wiosnę
DZIEKI:)

Niki & córeńka 20 m-cy 🙂

21 odpowiedzi na pytanie: Kredyt hipoteczny…HELP

blue Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

Niki przy wyborze banku wazne jest:
1. oprocentowanie kredytu
2. wysokosc prowiuzji za uruchomienie kredytu (zdarzaja sie promocje i wtedy jest to 0%)
3. ilosc mieisiecy karencji w splatach (rata kredytu przez kilka miesiecy sklada sie tylko z odsetek)
4. warunki wyplat kolejnych transz
5. koszty za rzeczoznawce (mozna wynegocjowac, ze to bank placi za wycene)
6. koniecznosc zbierania faktur (najlepiej jesli nie musisz ich zbierac, wiekszosc rzeczy mozna kupowac bez faktury w cenach netto)
7. jelsli zastanawiasz sie nad kredytem walutowym warto sprawdzic, czy rate kredytu bedziesz mogla splacac w danej walucie
8. czy jest mozliwa wczesniejsza splata kredytu i na jakich warunkach
9. jakich zabezpieczen zada bank

To tyle co mi przyszlo na szybko do glowy. My tez wzielismy kredyt na budowe domu i za miesiac sie przeprowadzamy.

Powodzenia!!!!

Blue z Juniorem 26.07.2006.

gonia23 Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

Jestem “szcęśliwą” posiadaczką kredytu na budowę domu od 2 lat. Fakt, że był to duży zastrzyk gotówy (150 tys.) i pomógł nam się w ciągu 2 lat wprowadzić do domku. Ale teraz jest mniej wesoło, bo trzeba go spłacać…
Nasz kredycik mamy w banku Nordea, dostaliśmy go na 4 osoby w rodzinie (tzn. my plus rodzice), bo w momencie brania kredytu mój mąż był studentem a ja miałam na utrzymaniu 3 osobową rodzinę – stąd pomoc rodziców (tzn. ich dochodów) była niezbędna. Nasz kredyt nie jest rewelką jeśli chodzi o cenę – jest w PLN, na 15 lat, rata to jakieś 1400zł/mies. To dużo jak dla nas, ale staramy się w miarę możliwości nadpłacać, żeby jak najszybciej się go pozbyć. Czas budowy domu to tylko zapłata odsetek od wykorzystanej kwoty kredytu – potem te odsetki możesz sobie odliczyć w PIT (jak spełnisz oczywiście 10 innych warunków US). W każdym razie chciałam go przewalutować na CHF, ale na dzień dzisiejszy się to nie opłaca, bo CHF stoi bardzo nisko.

Gosia, Zuzia 2 lata i Marta 8.05.05

usianka Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

W tej chwili nic wiecej niz to co juz Ci dziewczyny napisaly nie przychodzi mi do glowy jesli chodzi o porady (no, moge poradzic zebys zajrzala np na odpowiednie forum GW – tam sie dowiesz niemal wszystkiego). Moge Ci natomiast powiedziec ile sie nadplaca – rozumiem ze chodzi Ci o to ile odsetek zaplacisz bankowi? My bralismy niewielki kredyt na 15 lat i z pierwszej rozpiski rat na ten okres wynikalo ze w sumie odsetki wyniosą tyle samo co sama kwota kredytu. Ale jako ze splacilismy juz niemal caly kredyt to az tyle im kasy nie damy Podejrzewam, ze na 30 lat odsetki wyniosą ze 2 razy tyle co kwota kredytu Ale nie jestem bankierem wiec sie tym nie sugeruj. Najlepiej pobiegaj po bankach, niech Ci porobią symulacje – bedziesz miala jasność.
Kredyt wzielismy w zlotowkach w PKO BP i jestesmy bardzo zadowoleni ze wspolpracy z tym bankiem. Szczerze powiedziawszy, to mamy takie oprocentowanie, ze nie oplaca nam sie splacac kredytu szybciej, tylko jakos lokowac pieniadze.

Ula – mama Emilki (2 latka)

beatab Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

mnie też czeka duży kredyt w przyszłym roku. przed podpisaniem chyba nie prześpię kilku nocy:)
na pewno nie zapłacisz odestek w wsyokości kredytu. to już nie te czasy. gdzieś miałam zapisaną stronę z symulacjami wysokośc kredytu -okres spłaty- rata miesięczna. poszukam i dopiszę.

Patryś 03.03.2003

asiulek Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

Ja jednak nie radzilabym patrzen na to ile tak naprawde splaci sie bankowi bo mozna sie wystraszyc.
Dla mnie oprocz tego co napisaly dziewczyny liczylo sie ile zaplace konkretnej raty miesiecznie

Jeremi04.03.2003 i Pola22.10.2004

niki23 Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

Normalnie jestem w szoku!!!! Przed chwila otworzylam maila ze symulacją kredytu 200.000 na 30 lat…. ( symulacja MBanku, ktora zrobil dla nas dzis konsultant) NO WIEC:
Kredyt 200.000
Odsetki… 220 172,46
lacznie do splaty 420 172,46
rata miesieczna 1167,15 (przez 30 lat)
Mowie o kredycie w zlotowkach.
Normalnie mnie powalilo na amen, bo tez wlasnie nie sadzilam,ze sa to AZ TAK KOLOSALNE ODSETKI….Nie wiem, moze trzeba sprawdzic w innym banku, albo w innej walucie ( ale nie wiem czy warto w innej walucie-czy to nie za duze ryzyko…).
W kazdym razie musze sie przespac z tym SZOKIEM….az otworzylam sobie piwo z wrazenia……
Bardzo bym prosila Cie o przeslanie Twojej symulacji….

Niki & córeńka 20 m-cy 🙂

beatab Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

zobacz tu
[Zobacz stronę]]

Patryś 03.03.2003

beatab Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

MBANK
wpisałam 200.000 na 30 lat w Pln i CHF
i w PLN 379.936,8
w CHF 250.217,67

my będziemy spekulować i bierzemy walutowy
jeśli nie zablokują:)

Patryś 03.03.2003

gonia23 Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

w CHF wychodzi dużo taniej, wszystko zależy jednak od kursu CHF na dzień podpisania umowy. Troszkę się orientowałam ostatnio w kursach i najlepiej jest podpisać umowę przy kursie ok. 2,60 zł. CHF to dośc stabilna waluta, mam jednak obawy jak będą przewalutowywane kredyty jak wejdziemy do strefy EURO(mam nadzieję, że ja zdążę spłacić swoój kredyt)

Gosia, Zuzia 2 lata i Marta 8.05.05

asia80 Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

Możesz uderzyć do PTF-u – nasi klienci często tam biorą kredyty, Expandera (ale działają długo) – jako doradcy i też powodzeniem cieszy się GE Money Bank i BPH 🙂

Asia i Oliwierek 14.01.2004 r.

szczesliwa Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

Cześć!
Tak się składa, że myśleliśmy z mężem dokładnie tak jak napisałaś “bez kredytu się nie da”, a bardzo marzyliśmy o domu, trawce, iglaczkach…. i stało się. Kredyt wzięliśmy i domek stoi jak malowany. Teraz prace wykończeniowe, przed nami łazienki.
Wzięliśmy 200000 na 30 lat w Banku PKO BP. Płacimy ok 1000zł miesięcznie.
Nie chcielismy czekać, aż odłożymy, nazbieramy, bo to nie jest możliwe. A cieszyć się domem najlepiej w wieku 30 lat i więcej. Potem po 50-tce to zaczyna być kłopot.
Buziaki i pozdrowienia

Asia i Wiktorka 14.03.03

niki23 Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

Oj zgadzam się z Toba..ale powiedz mi jeszcze ile w sumie splacicie kredytu po tych 30 latach??? Bedziecie zawsze placić stałą ratę ???? I jeszcze jaedno….w jakiej walucie wzieliscie kredyt??

Dzieki serdeczne:))

Niki & córeńka 20 m-cy 🙂

szczesliwa Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

Kredyt wzieliśmy we Frankach Szwajcarskich. Płacimy już rok, rata jest ciągle około 1000zł. Jak coś się stanie to możemy zmienić walutę.
A ile spłacimy?
12 miesiecy x 30 lat = 360
360 x 1000 = 360000zł
Ale o tym nie ma co myśleć, bo nie mieliśmy innego wyjścia, a bardzo, bardzo chcieliśmy. Wiesz jak cudownie sie czuliśmy jak jeździliśmy z malutką Wiktorcią na budowę, a ona już z samochodu krzyczała “DOM,DOM”! I wcale nie chciała wychodzić, biegała cała brudna i cieszyła się bardzo.
Nie jest nam lekko finansowo, ale żyjemy i nie możemy się doczekać, kiedy tam zamieszkamy.
Tylko trzeba wszystko przemyśleć, kupować tanio (nie kiepskie towary, ale z głową – szukać, gdzie jest taniej) i to co można robić samemu. U nas sami zrobilismy Ogród, teraz na osiedle przyjeżdzają firmy projektujące, zatrzymują się u nas pod domem i pytają, kto Państwu zaprojektował ogród? A mąż na to: jak to kto? ŻONA. Tak mi wtedy przyjemnie.
Pozdrowienia

Asia i Wiktorka 14.03.03

niki23 Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

No to naprawdę macie się z czego cieszyć
Super :))))))))))
Czyli chyba z tego co widzę, to we frankach bardziej się oplaca wziąć kredyt, ale wiesz czego się boje……Wlasnie tej duzej raty przez cale 30 lat…..OK. dziś mogę splacać, ale co bedzie za 10 czy 20 lat to nie wiem Marzę o tym…. o domku marzę :)), ale nie wiem czy starczy nam odwagi

Niki & córeńka 20 m-cy 🙂

judy Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

Proponuję pooglądać strony www banków. Na większości z nich są symulacje spłaty, kaluratory kredytowe, możesz sprawdzić czy Was stać na kredyt itd. Ja szukałam długo, dokładnie. Przeszuałam strony chyba wszystkich banków a jest ich sporo. Proponuję też Open finance ( możesz umówić się na bezpłatne spotkanie z doradcą finansowym) lub money.pl

Julia z Laurą (15.09.2003)

aleini Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

A czy mieliście wkład własny?
Aha i zakłądam, że działkę mieliście wcześniej kupioną…

Czy możesz zdradzić ile m2 ma domek 🙂 No i jak budowaliście – deweloper, stała ekipa, sami z różnymi wykonawcami?

Pzdr

Sławek 20.05.2005

asiulek Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

My weszlismy w to z taka pokrzepiajaca mysla – no coz taniej takiego 200 m domu nie wynajelibysmy. Takze jakby co- sprzedamy, kredyt splacimy i bedziemy sie cieszyc ze przez ten jakis okres fajnei mieszkalismy.

Jeremi04.03.2003 i Pola22.10.2004

niki23 Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

Hmmm…no nie powiem….to jest JAKIES wyjscie i calkiem fajne podejscie :))))))

Niki & córeńka 20 m-cy 🙂

beatab Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

podoba mi się te podejście:)
a ceny nieruchomości nie spadają na pysk, tylko rosną:)

Patryś 03.03.2003

tetiana Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

czesc
tak sie sklada ze moj maz pracuje w banku i calkiem dobrze sie na tym zna jesli jestes z krakowa i jestes zainteresowana kredytem ty lub inne forumowiczki to napisz mi na email moze cos doradze

Marcinek 27.08.05 [obrazek]

szczesliwa Dodane ponad rok temu,

Re: Kredyt hipoteczny…HELP

Cóż, życzę odwagi i spełnienie marzeń!…..

Asia i Wiktorka 14.03.03

Znasz odpowiedź na pytanie: Kredyt hipoteczny…HELP?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dla starających się
A mi dzisiaj jakos weselej!
Bylam dzisiaj w koncu w poradni leczenia nieplodnosci. Pani doktor bardzo mila... Powiedziala, ze sie nami porzadnie zajmie i nie odpusci dopoki nie bedzi dzidzi. Czeka mnie mnostwo badan...
Czytaj dalej
Jedno- i dwulatki
Co robicie calymi dniami z dziecmi
...bo ja przyznam szczerze, ze juz czasem wymiekam;-( Nie mam pomyslu zeby jakos urozmaicac te dnie. Widze czasem, ze Antek sie po prostu nudzi, ale co robic z takim dwulatkiem,
Czytaj dalej