Lekcje muzyki w 1 klasie

Ja wiem, że szkoła do której chodzi N ma ciut wysokie wymagania ale..
powiedzcie mi czy wasze pierwszaki na lekcjach muzyki uczą się:
– grania gamy do, re,mi ect…
– umiejętności zapisania tego na pieciolini
– jakieś kurna zapisywanie nut płaskich, kluczy wiolnowych i innych tego typu rzeczy.

Nie znam podstawy programowej z muzyki dla klas pierwszych ale wydaje mi się, że to chyba przesada.
Jak jest u Was?

69 odpowiedzi na pytanie: Lekcje muzyki w 1 klasie

  1. Moje dziecko się nie uczyło
    Ale ja się w I klasie uczyłam, miałam jeszcze fonogestykę – nie wydają mi się wymieniony materiał jakiś specjalnie skomplikowany – akurat zabawa w podstawy dla maluchów

    • Zamieszczone przez ania_st
      Moje dziecko się nie uczyło
      Ale ja się w I klasie uczyłam, miałam jeszcze fonogestykę – nie wydają mi się wymieniony materiał jakiś specjalnie skomplikowany – akurat zabawa w podstawy dla maluchów

      Ja tam w 1 klasie uczyłam się i spiewałam piosenki.
      Nut na oczy nie widziałam – to nie szkoła muzyczna.
      No ale może teraz są inne podstawy programowe, wie ktoś cos w temacie?

      • nIE WIEM czy sa inne,ale mnie w 1 kl tez uczono nutek,to dobre ćwiczenie chocby na grafomotorykę.

        • U moich dzieci w szkole nuty są w drugiej klasie

          • A mój Wiktor chyba nie ma muzyki w szkole-to możliwe???

            • To co?
              Moje dziecko idzie programem nauczania klas pierwszych z przed 25 lat?

              nic już nie rozumiem

              • my nie mielismy nut, w drugiej klasie tez nie mamy 😉

                w sensie wiktoria nie miala

                • Zamieszczone przez kas
                  U moich dzieci w szkole nuty są w drugiej klasie

                  u nas tak samo

                  • ja uczyłam się nut
                    nienawidziłam tego
                    naucyzłam się grać na gitarze bez nut – sama, zeby mnie te nuty nie wkur…

                    • Zamieszczone przez Edysia
                      Ja wiem, że szkoła do której chodzi N ma ciut wysokie wymagania ale..
                      powiedzcie mi czy wasze pierwszaki na lekcjach muzyki uczą się:
                      – grania gamy do, re,mi ect…
                      – umiejętności zapisania tego na pieciolini
                      – jakieś kurna zapisywanie nut płaskich, kluczy wiolnowych i innych tego typu rzeczy.

                      Nie znam podstawy programowej z muzyki dla klas pierwszych ale wydaje mi się, że to chyba przesada.
                      Jak jest u Was?

                      Uczą się. Z gamy (śpiewanie do, re, mi, fa itd. i odwrotnie do, si, la, sol itd. + zapis na pięciolinii ) mieli nawet sprawdzian.

                      Klucze wiolinowe, ćwierćnuty, ósemki itp. mieli na dodatkowej muzyce, na którą zapisała się cała klasa.
                      Ale i tak zdecydowanie więcej śpiewają, tańczą i próbują pogrywać na różnych instrumentach.

                      • Zamieszczone przez Edysia
                        To co?
                        Moje dziecko idzie programem nauczania klas pierwszych z przed 25 lat?

                        nic już nie rozumiem

                        zdaje się nie raz pisałaś, że w szkole mają w nosie nową podstawę i jadą po staremu

                        • Zgodnie z podstawą programową w klasach 1-3 nie ma typowej muzyki, dlatego mozecie nie wiedzieć, że dziecko ma muzykę. Teraz nazywa sie to edukacja muzyczno-ruchowa. I dzieci mogą bawic sie przy muzyce, ćwiczyć..wszystko w to wchodzi. Natomiast jeśli chodzi o “rozbudowany”program to powiem tak.
                          Jeśli nauczyciel wie coś wiecej z muzyki to uczy dzieci wiecej, a jak nic nie wie, to uczy tylko piosenek z CD i tyle.
                          Osobiście wiem więcej i staram się dzieci nauczyć nie tylko piosenek, ale też taktowania, wystukiwania rytmu, nutek – wartościowość i położenie na pięciolinii.
                          Szczerze mówiąc od 2 lat jestem w domu ze względu na ciążę i teraz dziecko i nie wiem jak bardzo zmienił się program, ale nie sądzę,że aż tak bardzo i na niekorzyść…

                          • Zamieszczone przez ania_st
                            zdaje się nie raz pisałaś, że w szkole mają w nosie nową podstawę i jadą po staremu

                            Nie mogą iść wg starej podstawy bo podręczniki na to nie puszczają.Ewentualnie pani jest mniej wyuczona z muzyki i…czytaj wyżej.

                            • Zamieszczone przez KreseczkaII
                              Nie mogą iść wg starej podstawy bo podręczniki na to nie puszczają.Ewentualnie pani jest mniej wyuczona z muzyki i…czytaj wyżej.

                              Kreseczko ja to wiem, ale to nie kto inny jak Edysia przekonywał nas nie raz, nie dwa, że w tej szkole można 😉

                              W szkole mojego dziecka mają pierwszaki muzykę jako dodatkową lekcję prowadzoną przez Pana z konserwatorium – sama wychowawczyni powiedziała, że ona w życiu nie jest w stanie dać tyle dzieciom co człowiek po takim przygotowaniu – człowiek ten wedle tego co ja przyuważyłam bardziej na umuzykalnienie dzieci postawił – gra na gitarze znane przeboje – dzieciaki pozytywnie tym zakrecone – zwłaszcza jak pan spełnia ich prośby

                              • Zamieszczone przez KreseczkaII
                                Nie mogą iść wg starej podstawy bo podręczniki na to nie puszczają.Ewentualnie pani jest mniej wyuczona z muzyki i…czytaj wyżej.

                                Szkoła Edysi córki jest wyjątkowa 😉
                                tam mogą wszystko 😉

                                • Zamieszczone przez KreseczkaII
                                  Zgodnie z podstawą programową w klasach 1-3 nie ma typowej muzyki, dlatego mozecie nie wiedzieć, że dziecko ma muzykę. Teraz nazywa sie to edukacja muzyczno-ruchowa. I dzieci mogą bawic sie przy muzyce, ćwiczyć..wszystko w to wchodzi. Natomiast jeśli chodzi o “rozbudowany”program to powiem tak.
                                  Jeśli nauczyciel wie coś wiecej z muzyki to uczy dzieci wiecej, a jak nic nie wie, to uczy tylko piosenek z CD i tyle.
                                  Osobiście wiem więcej i staram się dzieci nauczyć nie tylko piosenek, ale też taktowania, wystukiwania rytmu, nutek – wartościowość i położenie na pięciolinii.
                                  Szczerze mówiąc od 2 lat jestem w domu ze względu na ciążę i teraz dziecko i nie wiem jak bardzo zmienił się program, ale nie sądzę,że aż tak bardzo i na niekorzyść…

                                  Ufff;)

                                  • Zamieszczone przez Asik.
                                    Szkoła Edysi córki jest wyjątkowa 😉
                                    tam mogą wszystko 😉

                                    Nie jest wyjątkowa, ma wysoki poziom i tyle.
                                    Ale ja mogę zrozumieć że w pierwszej klasie:
                                    – mają normalne oceny
                                    – Czytają
                                    – piszą dyktanda
                                    – mają klasówki co miesiąc
                                    – testy językowe
                                    -ect…

                                    wszystko to ok, potrzebne, fajnie dużo ich nauczą

                                    ale kurna nauki nut na muzyce, gamy, półnut, ćwierć nut td…- po cholere to komu w pierwszej klasie, to nie szkoła muzyczna
                                    A oceny takie pani od muzyki stawia, jak by to był najważniejszy przedmiot w szkole.
                                    Chyba się muszę wybrać na pogadankę do Pani od muzyki

                                    • Ja też uczyłam nut w pierwszej klasie…
                                      to podstawa z muzyki nauczyć jak wgląda i ile trwa każda nutka… Ale w formie zabawy.
                                      A sprawdziany co miesiac to i ja stosuje a nie mamy super szkoły.Dyktanda robie co tydzień, w 1 klasie najpierw pojedyncze litery, później wyrazy a od półrocza zdania..i tak co tydzień.
                                      To dla dzieci lepiej…to nie świadczy o tym, że szkołą ma wysoki poziom, ale o nauczycielu,że mu sie chce siedzieć po nocach i sprawdzać…
                                      U syna było identycznie a nawet gorzej, bo miał osobno pania od muzyki, plastyki, wf wiec i szerszy poziom niż ja moge zapewnic dzieciom.

                                      I. Treści nauczania ? klasa I szkoły podstawowej
                                      1. Edukacja polonistyczna. Wspomaganie rozwoju umysłowego w zakresie wypowiadania
                                      się. Dbałość o kulturę języka. Początkowa nauka czytania i pisania. Kształtowanie
                                      umiejętności wypowiadania się w małych formach teatralnych. Uczeń kończący klasę I:
                                      1) w zakresie umiejętności społecznych warunkujących porozumiewanie się i kulturę
                                      języka:
                                      a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce
                                      zrozumieć, co przekazują; komunikuje w jasny sposób swoje
                                      spostrze?enia, potrzeby, odczucia,
                                      b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat, zadaje
                                      pytania i odpowiada na pytania innych osób, dostosowuje ton głosu do
                                      sytuacji, np. nie mówi zbyt głośno,
                                      c) uczestniczy w rozmowie na tematy związane z ?yciem rodzinnym i
                                      szkolnym, tak?e inspirowane literaturą;
                                      2) w zakresie umiejętności czytania i pisania:
                                      a) rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje
                                      uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne i napisy,
                                      b) zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty,
                                      c) pisze proste, krótkie zdania: przepisuje, pisze z pamięci; dba o estetykę
                                      i poprawność graficzną pisma (przestrzega zasad kaligrafii),
                                      d) posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba,
                                      zdanie,
                                      e) interesuje się ksią?ką i czytaniem; słucha w skupieniu czytanych utworów
                                      (np. baśni, opowiadań, wierszy), w miarę swoich mo?liwości czyta lektury
                                      wskazane przez nauczyciela,
                                      f) korzysta z pakietów edukacyjnych (np. zeszytów ćwiczeń i innych pomocy
                                      dydaktycznych) pod kierunkiem nauczyciela;
                                      3) w zakresie umiejętności wypowiadania się w małych fformach teatralnych:
                                      a) uczestniczy w zabawie teatralnej, ilustruje mimiką, gestem, ruchem
                                      zachowania bohatera literackiego lub wymyślonego, 6
                                      b) rozumie umowne znaczenie rekwizytu i umie posłu?yć się nim w
                                      odgrywanej scence,
                                      c) odtwarza z pamięci teksty dla dzieci, np. wiersze, piosenki, fragmenty
                                      prozy.
                                      2. Język obcy nowo?ytny. Wspomaganie dzieci w porozumiewaniu się z osobami, które
                                      mówią innym językiem. Uczeń kończący klasę I:
                                      1) rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje;
                                      2) nazywa obiekty w najbli?szym otoczeniu;
                                      3) recytuje wierszyki i rymowanki, śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego;
                                      4) rozumie sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami,
                                      przedmiotami.
                                      3. Edukacja muzyczna. Wychowanie do odbioru i tworzenia muzyki: śpiewanie
                                      i muzykowanie, słuchanie i rozumienie. Uczeń kończący klasę I:
                                      1) powtarza prostą melodię; śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego, wykonuje
                                      śpiewanki i rymowanki;
                                      2) odtwarza proste rytmy głosem i na instrumentach perkusyjnych; wyra?a nastrój
                                      i charakter muzyki pląsając i tańcząc (reaguje na zmianę tempa i dynamiki);
                                      3) realizuje proste schematy rytmiczne (tataizacją, ruchem całego ciała);
                                      4) wie,?e muzykę mo?na zapisać i odczytać;
                                      5) świadomie i aktywnie słucha muzyki, potem wyra?a swe doznania werbalnie
                                      i niewerbalnie;
                                      6) kulturalnie zachowuje się na koncercie oraz w trakcie śpiewania hymnu
                                      narodowego.

                                      itp

                                      Jest to podstawa programowa, gdzie nauczyciel ma prawo modyfikować, poszerzać wiadomosci, gdyz program zawsze układa sie pod daną klasę, możliwosci szkoły i otoczenia.

                                      • Zamieszczone przez Edysia
                                        Nie jest wyjątkowa, ma wysoki poziom i tyle.
                                        Ale ja mogę zrozumieć że w pierwszej klasie:
                                        – mają normalne oceny
                                        – Czytają
                                        – piszą dyktanda
                                        – mają klasówki co miesiąc
                                        – testy językowe
                                        -ect…

                                        wszystko to ok, potrzebne, fajnie dużo ich nauczą

                                        Mój sześciolatek też ma to wszystko i jakoś nie sądzę, że to jest powyżej normalnego poziomu:)
                                        Nut nie mamy:)

                                        • halinasuperdziewczyna Dodane ponad rok temu,

                                          Zamieszczone przez ulaluki
                                          Mój sześciolatek też ma to wszystko i jakoś nie sądzę, że to jest powyżej normalnego poziomu:)
                                          Nut nie mamy🙂

                                          a widzisz 😉

                                          Znasz odpowiedź na pytanie: Lekcje muzyki w 1 klasie

                                          Dodaj komentarz

                                          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                          Logo