Lekcje muzyki w 1 klasie

Ja wiem, że szkoła do której chodzi N ma ciut wysokie wymagania ale..
powiedzcie mi czy wasze pierwszaki na lekcjach muzyki uczą się:
– grania gamy do, re,mi ect…
– umiejętności zapisania tego na pieciolini
– jakieś kurna zapisywanie nut płaskich, kluczy wiolnowych i innych tego typu rzeczy.

Nie znam podstawy programowej z muzyki dla klas pierwszych ale wydaje mi się, że to chyba przesada.
Jak jest u Was?

69 odpowiedzi na pytanie: Lekcje muzyki w 1 klasie

  1. Moje dziecko się nie uczyło
    Ale ja się w I klasie uczyłam, miałam jeszcze fonogestykę – nie wydają mi się wymieniony materiał jakiś specjalnie skomplikowany – akurat zabawa w podstawy dla maluchów

    • Zamieszczone przez ania_st
      Moje dziecko się nie uczyło
      Ale ja się w I klasie uczyłam, miałam jeszcze fonogestykę – nie wydają mi się wymieniony materiał jakiś specjalnie skomplikowany – akurat zabawa w podstawy dla maluchów

      Ja tam w 1 klasie uczyłam się i spiewałam piosenki.
      Nut na oczy nie widziałam – to nie szkoła muzyczna.
      No ale może teraz są inne podstawy programowe, wie ktoś cos w temacie?

      • nIE WIEM czy sa inne,ale mnie w 1 kl tez uczono nutek,to dobre ćwiczenie chocby na grafomotorykę.

        • U moich dzieci w szkole nuty są w drugiej klasie

          • A mój Wiktor chyba nie ma muzyki w szkole-to możliwe???

            • To co?
              Moje dziecko idzie programem nauczania klas pierwszych z przed 25 lat?

              nic już nie rozumiem

              • my nie mielismy nut, w drugiej klasie tez nie mamy 😉

                w sensie wiktoria nie miala

                • Zamieszczone przez kas
                  U moich dzieci w szkole nuty są w drugiej klasie

                  u nas tak samo

                  • ja uczyłam się nut
                    nienawidziłam tego
                    naucyzłam się grać na gitarze bez nut – sama, zeby mnie te nuty nie wkur…

                    • Zamieszczone przez Edysia
                      Ja wiem, że szkoła do której chodzi N ma ciut wysokie wymagania ale..
                      powiedzcie mi czy wasze pierwszaki na lekcjach muzyki uczą się:
                      – grania gamy do, re,mi ect…
                      – umiejętności zapisania tego na pieciolini
                      – jakieś kurna zapisywanie nut płaskich, kluczy wiolnowych i innych tego typu rzeczy.

                      Nie znam podstawy programowej z muzyki dla klas pierwszych ale wydaje mi się, że to chyba przesada.
                      Jak jest u Was?

                      Uczą się. Z gamy (śpiewanie do, re, mi, fa itd. i odwrotnie do, si, la, sol itd. + zapis na pięciolinii ) mieli nawet sprawdzian.

                      Klucze wiolinowe, ćwierćnuty, ósemki itp. mieli na dodatkowej muzyce, na którą zapisała się cała klasa.
                      Ale i tak zdecydowanie więcej śpiewają, tańczą i próbują pogrywać na różnych instrumentach.

                      • Zamieszczone przez Edysia
                        To co?
                        Moje dziecko idzie programem nauczania klas pierwszych z przed 25 lat?

                        nic już nie rozumiem

                        zdaje się nie raz pisałaś, że w szkole mają w nosie nową podstawę i jadą po staremu

                        • Zgodnie z podstawą programową w klasach 1-3 nie ma typowej muzyki, dlatego mozecie nie wiedzieć, że dziecko ma muzykę. Teraz nazywa sie to edukacja muzyczno-ruchowa. I dzieci mogą bawic sie przy muzyce, ćwiczyć..wszystko w to wchodzi. Natomiast jeśli chodzi o “rozbudowany”program to powiem tak.
                          Jeśli nauczyciel wie coś wiecej z muzyki to uczy dzieci wiecej, a jak nic nie wie, to uczy tylko piosenek z CD i tyle.
                          Osobiście wiem więcej i staram się dzieci nauczyć nie tylko piosenek, ale też taktowania, wystukiwania rytmu, nutek – wartościowość i położenie na pięciolinii.
                          Szczerze mówiąc od 2 lat jestem w domu ze względu na ciążę i teraz dziecko i nie wiem jak bardzo zmienił się program, ale nie sądzę,że aż tak bardzo i na niekorzyść…

                          • Zamieszczone przez ania_st
                            zdaje się nie raz pisałaś, że w szkole mają w nosie nową podstawę i jadą po staremu

                            Nie mogą iść wg starej podstawy bo podręczniki na to nie puszczają.Ewentualnie pani jest mniej wyuczona z muzyki i…czytaj wyżej.

                            • Zamieszczone przez KreseczkaII
                              Nie mogą iść wg starej podstawy bo podręczniki na to nie puszczają.Ewentualnie pani jest mniej wyuczona z muzyki i…czytaj wyżej.

                              Kreseczko ja to wiem, ale to nie kto inny jak Edysia przekonywał nas nie raz, nie dwa, że w tej szkole można 😉

                              W szkole mojego dziecka mają pierwszaki muzykę jako dodatkową lekcję prowadzoną przez Pana z konserwatorium – sama wychowawczyni powiedziała, że ona w życiu nie jest w stanie dać tyle dzieciom co człowiek po takim przygotowaniu – człowiek ten wedle tego co ja przyuważyłam bardziej na umuzykalnienie dzieci postawił – gra na gitarze znane przeboje – dzieciaki pozytywnie tym zakrecone – zwłaszcza jak pan spełnia ich prośby

                              • Zamieszczone przez KreseczkaII
                                Nie mogą iść wg starej podstawy bo podręczniki na to nie puszczają.Ewentualnie pani jest mniej wyuczona z muzyki i…czytaj wyżej.

                                Szkoła Edysi córki jest wyjątkowa 😉
                                tam mogą wszystko 😉

                                • Zamieszczone przez KreseczkaII
                                  Zgodnie z podstawą programową w klasach 1-3 nie ma typowej muzyki, dlatego mozecie nie wiedzieć, że dziecko ma muzykę. Teraz nazywa sie to edukacja muzyczno-ruchowa. I dzieci mogą bawic sie przy muzyce, ćwiczyć..wszystko w to wchodzi. Natomiast jeśli chodzi o “rozbudowany”program to powiem tak.
                                  Jeśli nauczyciel wie coś wiecej z muzyki to uczy dzieci wiecej, a jak nic nie wie, to uczy tylko piosenek z CD i tyle.
                                  Osobiście wiem więcej i staram się dzieci nauczyć nie tylko piosenek, ale też taktowania, wystukiwania rytmu, nutek – wartościowość i położenie na pięciolinii.
                                  Szczerze mówiąc od 2 lat jestem w domu ze względu na ciążę i teraz dziecko i nie wiem jak bardzo zmienił się program, ale nie sądzę,że aż tak bardzo i na niekorzyść…

                                  Ufff;)

                                  • Zamieszczone przez Asik.
                                    Szkoła Edysi córki jest wyjątkowa 😉
                                    tam mogą wszystko 😉

                                    Nie jest wyjątkowa, ma wysoki poziom i tyle.
                                    Ale ja mogę zrozumieć że w pierwszej klasie:
                                    – mają normalne oceny
                                    – Czytają
                                    – piszą dyktanda
                                    – mają klasówki co miesiąc
                                    – testy językowe
                                    -ect…

                                    wszystko to ok, potrzebne, fajnie dużo ich nauczą

                                    ale kurna nauki nut na muzyce, gamy, półnut, ćwierć nut td…- po cholere to komu w pierwszej klasie, to nie szkoła muzyczna
                                    A oceny takie pani od muzyki stawia, jak by to był najważniejszy przedmiot w szkole.
                                    Chyba się muszę wybrać na pogadankę do Pani od muzyki

                                    • Ja też uczyłam nut w pierwszej klasie…
                                      to podstawa z muzyki nauczyć jak wgląda i ile trwa każda nutka… Ale w formie zabawy.
                                      A sprawdziany co miesiac to i ja stosuje a nie mamy super szkoły.Dyktanda robie co tydzień, w 1 klasie najpierw pojedyncze litery, później wyrazy a od półrocza zdania..i tak co tydzień.
                                      To dla dzieci lepiej…to nie świadczy o tym, że szkołą ma wysoki poziom, ale o nauczycielu,że mu sie chce siedzieć po nocach i sprawdzać…
                                      U syna było identycznie a nawet gorzej, bo miał osobno pania od muzyki, plastyki, wf wiec i szerszy poziom niż ja moge zapewnic dzieciom.

                                      I. Treści nauczania ? klasa I szkoły podstawowej
                                      1. Edukacja polonistyczna. Wspomaganie rozwoju umysłowego w zakresie wypowiadania
                                      się. Dbałość o kulturę języka. Początkowa nauka czytania i pisania. Kształtowanie
                                      umiejętności wypowiadania się w małych formach teatralnych. Uczeń kończący klasę I:
                                      1) w zakresie umiejętności społecznych warunkujących porozumiewanie się i kulturę
                                      języka:
                                      a) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, słucha ich wypowiedzi i chce
                                      zrozumieć, co przekazują; komunikuje w jasny sposób swoje
                                      spostrze?enia, potrzeby, odczucia,
                                      b) w kulturalny sposób zwraca się do rozmówcy, mówi na temat, zadaje
                                      pytania i odpowiada na pytania innych osób, dostosowuje ton głosu do
                                      sytuacji, np. nie mówi zbyt głośno,
                                      c) uczestniczy w rozmowie na tematy związane z ?yciem rodzinnym i
                                      szkolnym, tak?e inspirowane literaturą;
                                      2) w zakresie umiejętności czytania i pisania:
                                      a) rozumie sens kodowania oraz dekodowania informacji; odczytuje
                                      uproszczone rysunki, piktogramy, znaki informacyjne i napisy,
                                      b) zna wszystkie litery alfabetu, czyta i rozumie proste, krótkie teksty,
                                      c) pisze proste, krótkie zdania: przepisuje, pisze z pamięci; dba o estetykę
                                      i poprawność graficzną pisma (przestrzega zasad kaligrafii),
                                      d) posługuje się ze zrozumieniem określeniami: wyraz, głoska, litera, sylaba,
                                      zdanie,
                                      e) interesuje się ksią?ką i czytaniem; słucha w skupieniu czytanych utworów
                                      (np. baśni, opowiadań, wierszy), w miarę swoich mo?liwości czyta lektury
                                      wskazane przez nauczyciela,
                                      f) korzysta z pakietów edukacyjnych (np. zeszytów ćwiczeń i innych pomocy
                                      dydaktycznych) pod kierunkiem nauczyciela;
                                      3) w zakresie umiejętności wypowiadania się w małych fformach teatralnych:
                                      a) uczestniczy w zabawie teatralnej, ilustruje mimiką, gestem, ruchem
                                      zachowania bohatera literackiego lub wymyślonego, 6
                                      b) rozumie umowne znaczenie rekwizytu i umie posłu?yć się nim w
                                      odgrywanej scence,
                                      c) odtwarza z pamięci teksty dla dzieci, np. wiersze, piosenki, fragmenty
                                      prozy.
                                      2. Język obcy nowo?ytny. Wspomaganie dzieci w porozumiewaniu się z osobami, które
                                      mówią innym językiem. Uczeń kończący klasę I:
                                      1) rozumie proste polecenia i właściwie na nie reaguje;
                                      2) nazywa obiekty w najbli?szym otoczeniu;
                                      3) recytuje wierszyki i rymowanki, śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego;
                                      4) rozumie sens opowiedzianych historyjek, gdy są wspierane obrazkami, gestami,
                                      przedmiotami.
                                      3. Edukacja muzyczna. Wychowanie do odbioru i tworzenia muzyki: śpiewanie
                                      i muzykowanie, słuchanie i rozumienie. Uczeń kończący klasę I:
                                      1) powtarza prostą melodię; śpiewa piosenki z repertuaru dziecięcego, wykonuje
                                      śpiewanki i rymowanki;
                                      2) odtwarza proste rytmy głosem i na instrumentach perkusyjnych; wyra?a nastrój
                                      i charakter muzyki pląsając i tańcząc (reaguje na zmianę tempa i dynamiki);
                                      3) realizuje proste schematy rytmiczne (tataizacją, ruchem całego ciała);
                                      4) wie,?e muzykę mo?na zapisać i odczytać;
                                      5) świadomie i aktywnie słucha muzyki, potem wyra?a swe doznania werbalnie
                                      i niewerbalnie;
                                      6) kulturalnie zachowuje się na koncercie oraz w trakcie śpiewania hymnu
                                      narodowego.

                                      itp

                                      Jest to podstawa programowa, gdzie nauczyciel ma prawo modyfikować, poszerzać wiadomosci, gdyz program zawsze układa sie pod daną klasę, możliwosci szkoły i otoczenia.

                                      • Zamieszczone przez Edysia
                                        Nie jest wyjątkowa, ma wysoki poziom i tyle.
                                        Ale ja mogę zrozumieć że w pierwszej klasie:
                                        – mają normalne oceny
                                        – Czytają
                                        – piszą dyktanda
                                        – mają klasówki co miesiąc
                                        – testy językowe
                                        -ect…

                                        wszystko to ok, potrzebne, fajnie dużo ich nauczą

                                        Mój sześciolatek też ma to wszystko i jakoś nie sądzę, że to jest powyżej normalnego poziomu:)
                                        Nut nie mamy:)

                                        • halinasuperdziewczyna Dodane ponad rok temu,

                                          Zamieszczone przez ulaluki
                                          Mój sześciolatek też ma to wszystko i jakoś nie sądzę, że to jest powyżej normalnego poziomu:)
                                          Nut nie mamy🙂

                                          a widzisz 😉

                                          Znasz odpowiedź na pytanie: Lekcje muzyki w 1 klasie

                                          Dodaj komentarz

                                          Mozarella w ciąży

                                          Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                                          Czytaj dalej →

                                          Ile kosztuje żłobek?

                                          Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                                          Czytaj dalej →

                                          Dziewczyny po cc – dreny

                                          Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                                          Czytaj dalej →

                                          Meskie imie miedzynarodowe.

                                          Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                          Czytaj dalej →

                                          Wielotorbielowatość nerek

                                          W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                                          Czytaj dalej →

                                          Ruchome kolano

                                          Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                                          Czytaj dalej →
                                          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                          Logo
                                          Enable registration in settings - general