Forum: Karmienie

mało pokarmu

Co robicie aby mieć więcej pokarmu?? Moja mala niedojada, muszę ją dokarmiać, boję się, że stracę w ten sposób pokarm. Piję bawarki, herbatki z Hipp, masuję piersi i wciąż jest tego pokarmu niewiele, na jedno jedzenie ok.30 ml, to dla mojej Zuzi stanowczo za mało…
Pozdrawiam i czekam na rady
Iza

8 odpowiedzi na pytanie: mało pokarmu

Dodane ponad rok temu,

Re: mało pokarmu

Po pierwsze się zrelaksuj (łatwo mówić), pij dużo płynów – około 3 litrów dziennie, przed karmieniem odciągnij troszeczkę pokarmu, jak najczęściej przystawiaj dziecko do piersi i się nie zrażaj… będzie lepiej, chyba każda z nas przez to przechodziła. Aha i sprawdź technikę ssania, czy mała prawidłowo chwyta pierś – z całą otoczką brodawki.
A skąd wiesz, że mała z piersi wypija tylko 30 ml?

Joanna mama Julci (ur. 8.08.2002r.)

anetka25 Dodane ponad rok temu,

Re: mało pokarmu

Dopisuje sie do Joanny:) Przykladaj do cycunia, przykladaj i relaks!!! :)) Bedzie dobrze, zobaczysz:)

– Anetka i ząbkujący Adaś

ziunka Dodane ponad rok temu,

Re: mało pokarmu

odpocznij sobie, poleż i pij duzo ody oprocz herbarki hippa. Moze sie wyluzuj….. a to pomoze. Jak poleżysz to na pewno wroci wszystko do normy

ankalenka Dodane ponad rok temu,

Re: mało pokarmu

przede wszystkim przestań dokarmiać. poza tym, dlaczego twierdzisz że masz mało pokarmu? bo piersi miękkie? bo mała ciągle przy cycu? to normalne. mój synek jadł co 40 minut całą dobę przez dwa miesiące… bo ktoś inny tak mówi? i te 30 ml.. zastanawiające… masz podziałkę na piersiach? bawarkę sobie daruj, nic nie daje, chyba że poprostu lubisz ją pić (po tej bawarce widzę że to chyba jakaś “życzliwa” osoba z pokolenia naszych rodziców truje Ci głowę tą ilością pokarmu..) weź małą na 2 doby do siebie do łóżka, nic nie rób, nie gotuj nie sprzątaj, nie wstawaj (tylko do łazienki) i leż z nią pod kołdrą i CIĄGLE przy cycu. pij dużo, polecam piwo bezalkoholowe Karmi, ew. jedno małe zwykłe. jeśli po 3 dniach nie będzie poprawy, wybierz się z dzieckiem do poradni laktacyjnej (zadzwoń do szpitala w którym rodziłaś i zapytaj gdzie jest poradnia – uwaga, wizyty płatne). I wygoń z domu wszystkich którzy twierdzą że masz za mało pokarmu, lub że jest za “chudy”. to pierwszy krok do sukcesu.
pozdrawiam,

Anka i Lenka

pati68 Dodane ponad rok temu,

Re: mało pokarmu

Skad to przekonanie, że masz mało pokarmu???? Nie wierz takim opiniom ani sama nie wnioskuj po jakichkolwiek obserwacjach dziecka. Jeżeli dopadają Cię takie czarne myśli (chociaż mnie takie głupoty też przemykają nie wiem skąd przez głowę) to szybko się ich pozbądź. Pamiętaj o odpoczynku, relaksie, jedzeniu, piciu i spokoju i nie przeziębianiu cyców a Twoja córeczka na pewno nie będzie cierpieć z głodu. Jeżeli wisi przy cycu całą noc i cały dzień, jeżeli cyce sa twarde a później parę dni miękkie i wszelkie inne objawy, to się nie martw – to normalne. Jeżeli śpi ponad 3 godziny a max. 4, to budź i przystawiaj do karmienia. JAk się nie chce obudzić, to przewiń i wtedy dostaw.
Też jestem “świeżo upieczoną” mamusią. Jeżeli chcesz, to pisz na priva.

Pati i Mikołajek urodzony 15.10.2002

ida Dodane ponad rok temu,

Re: mało pokarmu

Kobitko nie dokarmiaj bo naprawdę mogą być nici z karmienia dzidzie wolą butelkę,szybciej się najada a mama widzi ile zjadło,wskaźnikiem w twoim przypadku powinna być waga maleństwa,waż raz w miesiącu a ja zawsze miałam piersi puste,i wszystko było ok. To odwieczny problem kobiet,że się nie najada,to bzdura,nie słuchaj też ciotak ani babek,że masz mało wartościowy pokar albo dzidzia głodna, zobaczysz wszystko będzie ok

iza28 Dodane ponad rok temu,

Dzieki Wam wszystkim

Dzięki za te wszystkie rady, naprawde macie wszystkie racje, przekonanie o małej ilości pokarmu to robota babć…
Dziś postanowiłam nie dokarmiać i faktycznie non stop wisi mi Mała na cycku co jest niezmiernie wyczerpujące dla mnie i dla niej też. Jest rozdrażniona ale chętnie sięga do piersi, trochę mało śpi, bo cały czas jest głodna, przerwy między karmieniami wynoszą od 5 min do pół godziny. Mam jednak wielką nadzieję, ze to się jakoś unormuje, szczególnie, że wszystkie tak piszecie.
Jeszcze raz wielkie dzieki za uświadomienie:-))
Pozdrawiam
Iza i Zuzia 24.10.

julia Dodane ponad rok temu,

Re: mało pokarmu

dokładnie tak jak mówi Ankalenka

tak też radzą w poradni laktacyjnej
w 99% skutkuje podobno

ja akurat jestem ten 1% że mojemyu nie wystarczało, ale on urodził się ważąc 5kg i to inna para kaloszy…..

w każdym razie ten jeden procent już zajęty więc wszystko przed Tobą

jak przetwasz te pierwsz dni to będzie tylko lepiej
pozdrawiam

Julia mamusia Ignasia

Znasz odpowiedź na pytanie: mało pokarmu

Dodaj komentarz

Mam z dzieckiem taki problem
ropiejące oczko
Moja mała 2 tygodniowa córeczka ma jedno oczko całe zaropiałe, czy muszę z nią iśc do lekarza czy są jakieś inne sposoby na tą dolegliwość??? Pozdrawiam Iza
Czytaj dalej
Noworodek, niemowlę
Zakupy z dzidzia
Powiedzcie mi mauski, czy moge jechac z moja 8 tygodniowa cora na zakupy do M1 do Krakowa? Mieszkam w Brzesku, ok 50 km od krakowa. Tak strasznie marza nam sie
Czytaj dalej