Mam problem!!!

Dziewczyny! Mam problem, dość prozaiczny ale nie wiem jak go rozwiązać.
Moje dziecko PANICZNIE! boi sie odkurzacza. Może to brzmi nieco śmiesznie ale nie wiem jak temu zaradzić.
Kiedy rozkładam odkurzacz dziecko ucieka w najdalszy kąt i zaczyna rozpaczliwie płakać. Kiedy go włączę….. wpada w histerię, dosłownie! Potworny krzyk, płacz (ze łzami jak grochy), najpierw próbuje się schować potem podbiega do mnie i wczepia się we mnie paluszkami, że az rany na ciele mi robi przy tym trzęsie się ze strachu okropnie (poważnie!)
Matko jedyna! Radźcie cos dziewczyny, bo przecież tak nie może być! żeby roczne dziecko tak bardzo bało się tak prozaicznych rzeczy! Co robić? Jak przyzwyczaić? Czy może któraś miała podobny problem???

pozdrawiam bardzo serdzecznie

i Lilianka

21 odpowiedzi na pytanie: Mam problem!!!

anastazja Dodane ponad rok temu,

moze balony 🙂

Lilianko Jagoda ma ostatnimi czasy takie “odchylki” wszystkiego sie “boja”. Jak miala jakis wlasnie rok to tez sie bala odkurzacza, pozniej jej przeszlo a jak byla malenstwem, moglam odkurzac a ona spala….
Moze wez go jakos przepasaj (tak jak murzynki ) i odkurzaj z nim…. qrcze to chyba niezbyt genialny pomysl, ale kto wie… 2 opcja to : jak masz balony, to nadmuchaj !!!
jesli powietrze z odkurzacza wylatuje do gory !!! to tego balona lekko pusc nad tym wylotem powietrza, bedzie on tam wisial i ty odkurzajac bedziesz miala balona nad odkurzaczem 🙂 mozesz nazwac odkurzacz… przyjacielem balonow ;)))))) Sprawdz sztuczke oczywiscie zanim zademonstrujesz malemu ;))) utrzyma sie tak max 2 balony jednoczesnie jeden nad 2.

Pozdrawiam 🙂

Jagoda 01.08.03.+? 22.10.05

monikachorzow Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

marcin sie bał odkurzacza ale dużo przed roczkiem.potem stał sie fanem teletubisiowego “nono” i teraz jak wyciągam odkurzacz to on woła nono i zaraz za nim biega,nawet w domowym naszym żargonie jak proszę męża o odkurzenie okruchów po marcinkowym sniadanku to mówie “tata weź nono i zrób z tym porządek”.
w ogóle zauważyłam że mały nie przepada ża sprzętami wydającymi nieciekawe odgłosy -krzywo patrzy na krajalnice,mikser,suszarke do włosów… Ale mam nadzieje że mu to przejdzie,natomiast idąc wzdłuż drogi nie przeszkadza mu odgłos przejezdzających ciężarówek,autobusów ani innego sprzętu.mamy pod domem budowe stacji benzynowej i szaleje widząc i słysząc koparki i inne ciężkie maszyny.

Monika i Marcinek (15.01.04)

mata-hari Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

Tezż miałam taki problem, ale w naszym przypadku sam się jakoś rozwiązał. Po prostu pewnego dnia Michał przestał się go bać, a zaczął zachowywać się wprost odwrotnie. Teraz biega za nim po całym domu. Nie cieszy mnie to jednak wcale, gdyż ze względu na alergię jaką ma Michał muszę go teraz na siłę odciągać od “buczącego przyjaciela.” A więc i tak źle i tak niedobrze.

Asia & Michaś

chilli Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

ja wymieniłam odkurzacz na electrolux ultra silencer – jedyny na którego Wićka nie darła sie w sklepie. Teraz razem okurzamy 🙂

A skubany jest tak cichy że moge odkurzać głęboką nocą bez budzenia domowników.

madzia i Wicia (16 miesiecy)

mata-hari Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

A ja tak przy okazji chciałabym się zapytać, czy ten electrolux to czasem nie jest przystosowany dla alergików?
Nie jestem pewna, czy nie ma on specjalnych filtrów. Wiesz coś może na ten temat?

Asia & Michaś

chilli Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

Ma Hepa 12 i jest dla alergików.
Niestety owo HEPA występuje w najwyższym modelu serii (granatowy) i takiż posiadamy jako alergiczna rodzina.

Moge z czystym sumieniem polecić.

madzia i Wicia (16 miesiecy)

anastazja Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

Szpilki a Ty masz jakies zwierzeta w domu? psa, kota?
jesli tak to jak zbiera ten odkurzacz klaki – siersc?
Mysmy kupili MILE Soft Touch, ze wzgledu wlasnie na perfekcyjne zbieranie siersci, niestety “cholera” jest tak glosny…. a ja nie zawsze mam czas w dzien odkurzac i albo robie to rano albo po 22 i boje sie zaczepki sasiadow ;))))

Jagoda 01.08.03.+? 22.10.05

chilli Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

Do piatku mialam psa ale sie wyprowadzil ze wzgledu na alergie Wicki.
Zbiera idealnie. Ja jak zmienialam odkurzak to tydzien po sklepach chodzilam i odkurzalam sobie 🙂

ps. ale trafila suka do super domu 🙂 w gorach 🙂

madzia i Wicia (16 miesiecy)

klucha Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

Zuzia uwielbiała odkurzacz a potem tak zaczeła się go bać ze dochodziło do takich scen jak u ciebie, nawet szafka musiała być zamknieta w której chowamy okurzacz. Nie katowałam jej tym potworem, odkurzałam jak mąż był w domu i mógł zamknąć się z nią w drugim pokoju. Dosyć długo trwał ten lęk potem sam przeszedł. Pamiętam jak w ramach przyzwyczajania ją z odkurzaczem kupiliśmy jej taki mały zabawkowy, przez rok leżał schowany w szafie :((. Teraz Zuzia sama odkurza ;-))

Izka i Zuzia 3 latka

mata-hari Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

Ja mam electroluxa mondo 1700 i mam do niego firmową super szczotkę. Czy mogłabyś napisać mi jaką mocą dysponuje Twój Silencer? Jestem na etapie rozważania zakupu odkurzacza dla alergika i szkoda byłoby gdyby ta szczotka (za którą trochę swego czasu daliśmy) nie pasowała do nowego nabytku.

Asia & Michaś

zagajetka Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

Ja bym zaprosiła jakiegoś kumpla albo kumpelkę Mikołaja,który(a) nie boi sie odkurzacza i razem z tym dzieckiem,na oczach Mikołaja potraktowałabym odkurzacz jako zabawkę. Nie wiem,np. włączyć ulubione piosenki i tańczyć z rurą od odkurzacza, zastosować też zabawę z balonami. Po pierwsze,może głupio będzie Mikołajowi bać się w becności rówieśnika,który się nie boi,po drugie może to się okazać naprawdę świetną zabawą,która poskutkuje:))
Powodzenia!
Kasia

i Marysia,02.02.2005

chilli Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

tez wymieniłam Mondo 🙂

Tu znajdziesz dane:

[Zobacz stronę]

dodatkowo można do niego kupowac takie worki dla alergików co jak wsadziłam zapach do środka to przez tydzień odkurzania kompletnie go nie było czuć 🙂 Bo taki worek szczelny…

madzia i Wicia (16 miesiecy)

akamila Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

a ja odwrotnie….mam najglosniejszy odkurzacz na rynku
jak uruchamiam moj LG to sasiediz robia sobie przerwe bo mysli nie slysza hehhehe
a Alan placze ze radosci bo to jego ukochany “traktor” brum brum brum 🙂
to najlepszy odkurzacz na swiecie!!!

AiR + Alan 11 luty :-)))

majarzeszow Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

z naszym Misiem bylo to samo….
wystawilam wiec “buuu” na stala ekspozycje pokoju i stal sie zabawka Adiego. chodzil kolo niego, grozil mu paluszkiem “ti ti ti nie nie nie”, a ja mu wtorowalam “ty niegrzeczny odkurzaczu, Adasia bedizesz straszyc? ja ci tu dam!”. teraz Adi godzi sie z odkurzaniem, czasem odkurzam z nim na rekach. albo wysylam gdzies go z tata :-))))
pozdrowka dla Mikolajka !

Maja i

Adaś

beem Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

mój szymon też szalał na widok odkurzacza, o dźwięku nie wspomnę… zaczęliśmy na sucho go z odkurzaczem oswajać, dotykał go sobie, macał, pstrykał, potem na włączonym tez macała, aż zaczął z nami odurzać… teraz jeszcze na dźwięk podryguje ale sam wyciąga z szafy rury i “odkurza” :-)))

BeeM + Szymek (25.04.2004)

lilianka Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

He… Na “sucho”, to Mikołaj jest bohater, kiedy dokurzacz stoi sobie grzecznie w pudełku. Co więcej…w owym pudełku znalazl sobie schowek na zabawki i “niezabawki”. Wygląda na to, że chodzi mu bardziej o dźwięk niż o sam odkurzacz.

Serdecznie pozdrawiam

i Lilianka

lilianka Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

Problem w tym, że rówieśników brak. Nooo..jest jeden ale on też nie przepada za tym urządzeniem. Ale pomysł sam w sobie jest świetny. Dzięki

Serdecznie pozdrawiam

i Lilianka

lilianka Dodane ponad rok temu,

Re: moze balony 🙂

Genialne! (to z tymi balonami). Wprawdzie nie wiem w którą stronę w moim odkurzaczu wylatuje powietrze ale koniecznie musze wykorzystać ten pomysł jeśli nie w ten, to może w inny sposób. Dziękuję.

Serdecznie pozdrawiam

i Lilianka

mata-hari Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

Dzięki Ci dobra kobieto za linka. Właśnie sobie poczytałam. Jeśli o mnie chodzi to już bym go kupowala. Pytanie tylko, co zrobić ze “starym”. Jest jeszcze stosunkowo nowy, no i wybulilśmy na niego ponad 500 zł. Nie wiem, nie wiem. Biorąc pod uwagę wydatki jakie ostatnio mamy, to aż boję się o tym odkurzaczu powiedzieć mężowi.

Asia & Michaś

effcia Dodane ponad rok temu,

Re: Mam problem!!!

u nas bylo identycznie! na widok odkurzacza histeria trudna do opanowania. pomogly Teletubisie i ich Nunu (Nono). Nono bardzo sie podobal, wiec tlumaczylam, ze my w szawie tez mamy Nunu i takie tam. pomoglo, szybciutko zaakceptowal odkurzacze, a gdy widzi je np w sklepie wola Nunu Nunu i kazdy musi osobiscie sprawdzic

Effcia i NANIU (22 miesiace)

Znasz odpowiedź na pytanie: Mam problem!!!

Dodaj komentarz

Dla starających się
Pragnę troszkę odpocząć
Witam! Od tego cyklu miałam zacząć Clo.Dziś byłby 3 dzień jak bym go brała ( od 5 dc przez 5 dni). Niestey jak już wczesniej opisałam mój gin nie wspomniał nic
Czytaj dalej
Noworodek, niemowlę
Zakładacie czapeczki w upały?
Ostatnio byliśmy z Małą na spacerze i strasznie nam się rozpłakała! Jakaś pani przechodziła, spojrzała i zwróciła nam uwagę: 'o matko, za gorąco temu dziecku w tej czapeczce!' A ja
Czytaj dalej