Miałam USG genetyczne

Dziewczyny,

wczoraj byłam na badaniu genetycznym (USG). Z uwagi na moje wcześniejsze przeżycia (3 poronienia) lekarz zadecydował o takim badaniu. Pomyślałam: nie ma ono żadnych skutków ubocznych dla dziecka, więc czemu nie. Badanie jest odpłatne (170 zł) i trwa godzinę, ale jest to godzina samych cudownych przeżyć: widzieliśmy z mężem, jak nasze dziecko przeciera oczka, wkłada nóżkę do buzi, ssie paluszek, drapie się po główce:-) A to co najważniejsze: pani doktor dokładnie sprawdziła wszystkie jego narządy, zmierzyła każdą kość, policzyła żeberka, paluszki u nóg, rączek, sprawdziła buzię, półkule mózgu, dokładnie zbadała serce, weszła do każdej komory serca, sprawdziła przepływy, zmierzyła zastawkę w sercu. Teraz wiem, że dziecko jest prawidłowo ukształtowane, rozwija się poprawnie, nie ma żadnych wad, jest niesamowicie ruchliwym dzieckiem (ciągle wierzgała nóżkami, rączki też miała wciąż w ruchu) i do tego jest dziewczynką, a więc będzie Oleńka.
Szkoda, że tego badania nie wykonuje się każdej kobiecie – naprawdę warto. Wiem jednak, że trzeba mieć powód, aby lekarz wykonał to badanie (w mnie były to poronienia wcześniejsze). Mam wszystko nagrane na kasetę video, a więc pamiątka cudowna.
Jestem niesamowicie szczęśliwa…. Nareszcie, po tylu niepowodzeniach, po tylu wylanych łzach, gdy momentami wydawało mi już się, że nigdy nie uda mi się zostać matką, wszystko zmierza we właściwym kierunku.

Pozdrawiam wszystkie przyszłe Mamy, zwłaszcza listopadowe
Ewa i Oleńka (8.11.2004)

19 odpowiedzi na pytanie: Miałam USG genetyczne

  1. Re: Miałam USG genetyczne

    ale sie ciesze !!! teraz mozesz sie wyluzowac, bo wiesz, ze dzieciatko ma warunki jak w 5-gwiazdkowym hotelu i jest zdrowiutkie jak rybka! w twojej sytuacji badanie faktycznie bylo bardzo wskazane. ja tez jestem po poronieniu i wiem, co znaczy ten bol i te lzy, a potem niemoznosc zajscia w ciaze. ciesze sie razem z toba i zycze spokojnego dalszego przebiegu ciazy.

    • Re: Miałam USG genetyczne

      Bardzo Ci zazdroszcze tego badania. Też chciałabym dowiedzieć się,że z kruszynką jest wszystko w porządku. Zwłaszcza ze nie odczuwam ostatnio zadnych ruchów. Wczesniej czułam ok 18 tygodnia takie bardzo delikatne. Moze to byc skutkiem mojego przeziebienia. Na weekend wyjechaliśmy z mężem na Kaszuby nad jezioro i tam się strasznie zaziębiłam. Do tej pory mam duszący kaszel i straszny katar. Myslę, że to może maleństwo troche wystraszylo, bo kaszlac az sie duszę. Ale jest jeszcze wczesnie i mam nadzieję, że poczuje juz niedługo silniejsze kopniaczki. Na rzie czekam na USG połówkowe które mam dopiero 5 lipca. Juz sie nie mogę doczekac gdy zobaczę moje maleństwo.
      Dla mnie to jest pierwsza ciąża. Jestem bardzo szczesliwa, aczkolwiek niepokoję sie bardzo o zdowie maluszka. Jestem pełna podziwu dla Ciebie, bo ja nie wiem jak bym zniosła az 3 poronienia. Cieszę się że u Ciebie i Oleńki wszystko w porzadku. A tak a propos to mamy termin na ten sam dzień, a na dodatek jeżeli urodzę córeczkę to tęż bedzie Oleńka :). Zreszta tez mam na imię Ewa i jeżeli te 77 to rok Twojego urodzenia to moj jest taki sam… Tak wiec jest między nami troche podobieństw…
      Pozdrawiam Cie bardzo serdecznie.
      Ewa i Kruszynka

      • Re: Miałam USG genetyczne

        Witaj:-)
        faktycznie, tych podobieństw nieco jest między nami: 77 to faktycznie mój rok urodzenia. Do tego dodam, że data urodzin mojej córeczki pokrywa się z datą urodzin mojego teścia (dokładnie ta sama data:-) Może jesteś jeszcze do tego z woj. śląskiego, jak ja?
        Nie martw się ruchami dziecka, na tym etapie różnie jest z ruchliwością maluszków – jedne są bardziej, inne mniej aktywne. Może duża ruchliwość mojej Oleńki to wynagrodzenie za dotychczasowe przeżycia…
        Brak aktywności dziecka w późniejszym okresie (ok. 30 tygodnia) jest niepokojący, ale na etapie 20-go tygodnia bywa różnie. Ja też mam znajomą, która mając 22 tydzień nic jeszcze nie czuła, a z dzieckiem było wszystko ok, urodziło się zdrowe. Tak więc to dosyć indywidualna sprawa. A podobno zwłaszcza przy pierwszej ciąży kobiety później czują pierwsze ruchy. Rozumiem Cię doskonale, że już nie możesz doczekać sie na USG, dla mnie to zawsze duże przeżycie. A na tym etapie rozwoju dzieciątka naprawdę jest na co patrzeć.
        Pozdrawiam cieplutko
        Ewa i Oleńka (8.11.2004)

        • USG genetyczne

          Ewa, bardzo sie z Wami ciesze, ze wszystko jest w porzadku u Malej Wiercipietki.
          Mam pytanie – usg genetyczne to zwykle usg tyle ze przeprowadzone staranniej/dluzej przez doswiadczonego specjaliste czy jest to moze badanie przeprowadzane rowniez na innym sprzecie (3D/4D)? Dzieki za info i pozdrawiam cieplutko obie panie

          pozdrawiaMY

          • Re: Miałam USG genetyczne

            Gratuluję! I cieszę się Twoim szczęściem:)
            Też bym chciała mieć takie badanie, uspokoiłoby to moje skołatane nerwy, bo ostatnio wpadłam w obsesję, czy wszystko jest w porządku…

            Pogłaszcz ode mnie Oleńkę przez brzuszek 🙂

            Aga & baby

            • Re: Miałam USG genetyczne

              Życzę wam, aby taka radość trwała każdego dnia a nawet była coraz większa. Trzymam kciuki

              Betsi i wyśniony chłopczyk 30.06.-1.07.04

              • Re: USG genetyczne

                Witaj

                no cóż, z tego co zauważyłam, jest to usg wykonywane na specjalistycznym sprzęcie do badań usg genetycznych. Podobno w kraju jest niewiele takich aparatów. Ja zainteresowanym mogę podać namiar na gabinet w Katowicach, który to badanie wykonuje, ale wiem, że nie przyjmują ot tak każdej chętnej osoby, tylko przed zapisem robią wywiad odnośnie rodzinnych chorób genetycznych czy tak jak było u mnie innych wskazań do takich badań (poronienia). Ja na opisie badania (wydruk komputerowy) mam właśnie wpisane w pozycji wskazanie do badania: 3 poronienia, a w nagłówku mam info, iż jest to USG genetyczne oraz badanie serce płodu.
                Z tego co wiem, badanie wykonuje uprawniona osoba (musi wiedzieć, jak obsługiwać taki sprzęt, jak interpretować obraz na USG). U mnie badanie trwało równą godzinę.

                Buziaki
                Ewa i Oleńka (8.11.2004)

                • Dla zainteresowanych USG genetycznym

                  Bardzo sie ciesze, że twoja córeńka jest zdrowiutka i wiem dokładnie jakie to jest cudowne uczucie oglądać swoje maleństwo na ekranie i jak lekarz pokolei sprawdza każdy narząd dziecka i potwierdza, że wszystko jest w porządku.

                  Chciałam tylko dodać i pocieszyć wszystkie dziewczyny, które chciałyby mieć wykonane takie badanie, że ja dowiedziałam sie od znajomej, że miała wykonane takie badanie i jest zachwycona więc poprosiłam o telefon do gabinetu lekarskiego. Zadźwoniłam i poprostu umówiłam sie na wizyte, pani w recepcji tylko dodała, ze badanie te wykonuję sie najlepiej pomiędzy 20-24 tygodniem ciąży wtedy wszystko można najlepiej zbadać. Dodam jeszcze, że gabinet w którym byłam znajduje sie w Katowicach, wizyta kosztuje 100zł, jeśli chcecie mieć całe badanie nagrane na video to należy przynieść własną kasetę i dopłacić 20zł, czyli cały koszt badania z nagraniem wynosi 120zł, badanie również trwało godzinę. Mała uwaga na wolny termin czekałam trzy tygodnie więc warto zarejestrować się wcześniej i nikt nie zadał mi pytania dlaczego chcę wykonać takie badanie. 🙂

                  Iza i…

                  • listopadowka

                    Witaj Ewuniu.
                    Ciesze sie razem z Toba. Pojecia nie mialam, ze jest mozliwosc wykonania takiego USG. Z genetyki dostalam wskazanie do wykonania echa serca dziecka. A teraz zastanawiam sie, czy takie USG nie powinno wystarczyc.
                    Tez podziele sie z Toba swoim szczesciem. Wczoraj bylam na polowkowym i dzidziunia jest zdrowa, no i w dodatku to synus. Wyteskniony, wyczekany (mam trzy siostry, same kuzynki i coreczke) w calej rodzinie. Mam ochote krzyczec ze szczescia. Ty pewnie tez.
                    Pozdrawiam goraco

                    • CUDOWNIE

                      OGROMNE GRATULACJE!!!!!!!!!!!
                      JA DZIŚ TEŻ BYŁAM NA USG ALE ZWYKŁYM I TEZ JESTEM PO DWÓCH PORONIENIACH. I TEZ DOWIEDZIAŁAM SIE ZE WSZYSTKO OK Z MOIM DZIDZIEM TZN SYNECZKIEM BO MA SIUSIAKA. BARDZO SIĘ CIESZE, ZE NAM SIĘ W KOŃCU UDAJE. MAM TERMIN NA POCZĄTEK LISTOPADA(ALBO NA KONIEC PAŹDZIERNIKA).OBY WSZYSTKO BYŁO OK. MÓJ SYNUŚ WAŻY PONAD 40DKG I BEDZIE MATEUSZKIEM LUB MICHAŁKIEM
                      POZDRAWIAM GOSIA

                      • Re: listopadowka

                        Strasznie mocno cieszę się razem z Tobą. Moje GRATULACJE !!!!!
                        Cieszę się, że jest dobrze, że to wymarzony synuś.

                        Buziaki
                        Ewa I Oleńka (8.11.2004)

                        • gdzie w Warszawie

                          czy ktos sie orientuje gdzie w Warszawie mozna zrobic usg genetyczne? jesli mozna poprosze nr telefonu, adres i orientacyjny koszt takiego badania – dzieki

                          pozdrawiaMY

                          • Re: CUDOWNIE

                            Tylko my wiemy, co znaczy szczęśliwie przebiegająca ciąża, jeśli w przeszłości miałyśmy poronienie, to tego niejedno.
                            Moja córeńka waży 30 dkg, więc mniej niż twój syn, ale jest to jak najbardziej w normie.
                            Ja też mam termin na początek listopada (dokładnie 8.11), ale lekarze mówią, że niewykluczone, iż podobnie jak ty urodzę na przełomie października i listopada:-))

                            Buziaki
                            Ewa i Oleńka (8.11.2004)

                            • Re: Miałam USG genetyczne

                              Ewuniu Gratuluję!!! Cieszę się razem z Tobą. My z mężem również planujemy zrobić takie USG ze względu na stratę mojej pierwszej ciąży (30 tydzień)…
                              Buziaczki

                              Iza

                              • Re: USG genetyczne

                                Cyba miałyśmy to usg u tej samej pani dr – dr Włoch, prawda?
                                Świetna specjalistka i miły człowiek. Nie maiłam żadnych wskazań poza moją paniką czy dziescko rozwija się dobrze. Zarejestrowałam sie – chyba 5 tygodni czekaalm na termin, ale zdarza sie krócej – przyjechałam, pani dr zrobiła wywiad przed badaniem, później badnko,, opis, opłata w rejetsracji i pełni sżczęścia wracaliśmy do domu :))
                                Więc jeśli ktoś chce, to nie ma kłopotu z tym badaniem, jedynie zaporowa może być cena – 170 zł to rzeczywiście dużo, ale nie żałuję.
                                A t apni dr jest ponoć najlepszym specem od usg płodu na Śląsku i w ogóle w czołówce w kraju.

                                Mija z sierpniowym Maleństwem 🙂

                                • Re: Miałam USG genetyczne

                                  Czy wiecie może, czy takie badanie mozna wykonać w toruniu? Może znacie jakis gabinet, mający taki sprzęt…

                                  • Re: USG genetyczne

                                    Tak zgadza się, też robiłam to badanie u niej. Mój lekarz mówił mi, że to jedna z najlepszych specjalistek w kraju i nie jest łatwo się do niej dostać. A gdy do niej zadzwoniłam, pytała o przyczyny takiego badania, czy ktoś w rodzinie chorował na coś poważnego itd. Gdy powiedziałam o 3 poronieniach, powiedziała że oczywiście zrobimy to badanie. Też czekałam na termin jakieś 4-5 tygodni.
                                    A badanie polecam każdemu. Zdrowie dziecka i spokój matki są bezcenne…

                                    Buziaki
                                    Ewa i Oleńka (8.11.2004)

                                    • Re: Miałam USG genetyczne

                                      Wspaniale jest czytać takie rzeczy. Cieszę sie z Wami Waszym brzuszkowym szczęściem.
                                      Sama mam za sobą 2 poronienia, a teraz w końcu z dumą noszę 28 tyg. brzuszek z Kacperkiem
                                      Pozdrawiam

                                      Daga i Kacperek 13.IX.04

                                      • Re: Miałam USG genetyczne

                                        Ewuniu, właśnie wróciłam z miniaturówych wakacji a tu takie cudwne wieści Ja od pory usg połówkowego denerwowałam się o Igorka troszkę mniej i zaczełam radośniej podchodzić do ciąży. Czego z całego serca i Tobie życzę i bardzo bardzo oboje z Igorkiem gratulujemy cudownej zdrowej Oleńki
                                        gorąco

                                        ika z Igorem

                                        Znasz odpowiedź na pytanie: Miałam USG genetyczne

                                        Dodaj komentarz

                                        Mozarella w ciąży

                                        Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                                        Czytaj dalej →

                                        Ile kosztuje żłobek?

                                        Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                                        Czytaj dalej →

                                        Dziewczyny po cc – dreny

                                        Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                                        Czytaj dalej →

                                        Meskie imie miedzynarodowe.

                                        Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                        Czytaj dalej →

                                        Wielotorbielowatość nerek

                                        W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                                        Czytaj dalej →

                                        Ruchome kolano

                                        Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                                        Czytaj dalej →
                                        Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                        Logo
                                        Enable registration in settings - general