mowa dziecka

sluchajcie dziewczyny.powiedzcie mi kiedy wasze dzieciaczki zaczely mowic?kuba ma 19 miesiecy i szczerze mowiac to wogole nei gada.tylko mama i tata ale jak cos chce.wydaje mi sie ze juz powinien zaczac cos.czy to moze ma zwiazek z tym ze mieszkamy w anglii?jestesmy tu od 3 miesiecy i my rozmawiamy po polsku ale chodzimy na paly grupy i tam po angielsku.czy to moze przyczyna?bo juz sie martwie

22 odpowiedzi na pytanie: mowa dziecka

toffika Dodane ponad rok temu,

Michał ma 27 m-cy i tez nie gada tylko po swojemu 🙂 spokojnie napewno się rozkręci, poza tym dużo o gadulstwie dwulatków na forum, poszukaj i poczytaj 🙂

anetka-sweet Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez karola77:Michał ma 27 m-cy i tez nie gada tylko po swojemu 🙂 spokojnie napewno się rozkręci, poza tym dużo o gadulstwie dwulatków na forum, poszukaj i poczytaj 🙂

no wlasnie szukalam ale nei moglam znalesc takiego watku.mozesz mi powiedziec gdzie dokladnie?

marchewkowa Dodane ponad rok temu,

stare pogaduchy

kamieniek Dodane ponad rok temu,

u nas dwie dziewczynki ,
także nie napiszę
bo chłopcy mają prawo później zaczynać 🙂 chociaż nie jest to regułą chyba

vivian Dodane ponad rok temu,

sporo przed skończeniem 2 lat mówił wszystko…

eiffla Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kamieniek:

chłopcy mają prawo później zaczynać 🙂 chociaż nie jest to regułą chyba

no własnie nie reguła bo moj Antek zaczął gadac jak najęty jak miał 15 miesiecy i do tej pory cięzko go uciyszyc 🙂
A pierwsze zdanie powiedział ok 16 miesiaca i brzmiało ono :”pic! cem pic a nie ma” 🙂

vinga Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kamieniek:u nas dwie dziewczynki ,
także nie napiszę
bo chłopcy mają prawo później zaczynać 🙂 chociaż nie jest to regułą chyba

żadna reguła ;)… Antek zaczął mówić jak miał 16 miesięcy, jak miał 2 lata wypowiadał wszystkie głoski, łącznie z „sz”, „ż” i „r”, wyraźnie… Klara zaczęła więcej mówić tuż przed 2 urodzinami, teraz ma 2,5 mówi baaaaardzo dużo, ale niestety niewyraźnie… czekamy co nam czas przyniesie…

goooosia Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez vivian:sporo przed skończeniem 2 lat mówił wszystko…

no to pocieszylas kolezanke 😉

moj ma 17 miesiecy i nie mowi ani mama ani tata, nawet w chwilach najwiekszej desperacji :(:Niepewny:

kamieniek Dodane ponad rok temu,

wiem jednak że logopedzi dają duże fory chłopcom mówiąc że ci zaczynają mówić generalnie znacznie później.
Chociaż zdaje sobie sprawę że są geniusze pod tym względem jak ci opisani powyżej. Mojej znajomej syn zaczął mówić PODOBNO w wieku 9 miesięcy (teraz ma 30lat), na roczek skłądał proste zdania, także różnie bywa. Ale w moim najbliższym otoczeniu chłopcy zaczynają mówić dopiero po 2 r.ż.

anetka-sweet Dodane ponad rok temu,

wiecie co tak sie teraz zastanawiam.ok chlopcy zaczynaja pozniej.niech bedzie.ale to chyba nie ma reguly.kolega kuby zaczal mowic w wieku ok 20 miesiecy dosc duzo juz.a drugi ktory mieszka tutaj.przyjechal do anglii jak byl ciut starszy od kuby teraz i zaczal mowic jak mial 2,5 roku ale od razu w dwoch jezykach(wiadomod ze nie wszystko,ale pojedyncze wyrazy)

bep Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez kamieniek:wiem jednak że logopedzi dają duże fory chłopcom mówiąc że ci zaczynają mówić generalnie znacznie później.
Chociaż zdaje sobie sprawę że są geniusze pod tym względem jak ci opisani powyżej. Mojej znajomej syn zaczął mówić PODOBNO w wieku 9 miesięcy (teraz ma 30lat), na roczek skłądał proste zdania, także różnie bywa. Ale w moim najbliższym otoczeniu chłopcy zaczynają mówić dopiero po 2 r.ż.

Podobne opinie słyszałam i nie rozumiem dlaczego… Szymo gadał jak najęty od małego. NA 18-20 miesięcy był już zupełnie komunikatywny 😀 No ale Mat bije wszystko. Patrzyłam na pogaduchy mówiących inaczej i stwierdzam, że ma bogatszy wokabularzyk niż niejeden 2 latek :Boje się:
Może ma to też związek z tym, że moi chłopcy mimo dość szybkiego rozwoju motorycznego zaczynali późno chodzić? Mieli po prostu czas na paplanie.

gobin Dodane ponad rok temu,

Sebo ma 2 lata i 1 miesiąc, gada jak najęty i składa zdania. Powtarza wszystko co słyszy nie zawsze jestem z tego zadowolona:Strach:

Mówi się że chłopcy później mówią, nie wiem czy to nie zależy od tego ile z dzieckiem i do dziecka się mówi? Znam dziewczynkę 3-4 letnia która prawie nic nie mówi

anetka-sweet Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez gobin:Sebo ma 2 lata i 1 miesiąc, gada jak najęty i składa zdania. Powtarza wszystko co słyszy nie zawsze jestem z tego zadowolona:Strach:

Mówi się że chłopcy później mówią, nie wiem czy to nie zależy od tego ile z dzieckiem i do dziecka się mówi? Znam dziewczynkę 3-4 letnia która prawie nic nie mówi

pochwale sie ze kuba mowi mam i tata juz nie tylko w wyjatkowych sytuacjach tylko caly czas.a wczoraj chodzil po domu i mowil „nu nu mama”:Hura!:

gobin Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez anetka_sweet:pochwale sie ze kuba mowi mam i tata juz nie tylko w wyjatkowych sytuacjach tylko caly czas.a wczoraj chodzil po domu i mowil „nu nu mama”:Hura!:

:Hura!: widzisz, trzeba było cieszyć się słodką ciszą. Teraz zacznie się a cio to a to, a tamto. Mama a tu – ło jej czasem to :Boje się:

elinka78 Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Bep:
Może ma to też związek z tym, że moi chłopcy mimo dość szybkiego rozwoju motorycznego zaczynali późno chodzić? Mieli po prostu czas na paplanie.

też się nad tym zastanawiam.Moja Nadia ponoć(bo ja nie bardzo mam porównanie)mówi dużo i wyraźnie jak na swój wiek(tak twierdzi pediatra).Ale właśnie jej rozwój motoryczny nie był książkowy.Późno zaczęła siadać,obracać się czy chodzi.Może rzeczywiscie nie chodzi tu wcale o podział chłopcy dziewczynki tylko właśnie o tempo rozwoju motorycznego?Albo mowa albo ruch:D

koktajl Dodane ponad rok temu,

czesc

mnie tez wydaje sie ze moze to byc zwiazane z ruchem dziecka. Ja sama jak mialam rok to podobno mowilam jzu caly zdaniami ( moje pierwsze slowo to „tadek”-imie mojego taty) ale chodzic zaczelam bardzo pozno- ok. 15 -16 miesiac. Moj Jas ( 8 miesiecy) tez jeszcze sam nie siedzi, pozno zaczal sie obracac, na razie tylko pelza ale slowo „baba” powtarza glosno wyraznie i 100 razy na dzien :Hura!: pozdrawiam

mama80 Dodane ponad rok temu,

może i coś w tym jest:) moja miała 15 miesięcy jak zrobiła pierwszy krok, więc dosyć póżno a mówić zaczęła bardzo wcześnie – już ok.10 miesiąca. Albo mowa – albo ruch :Hura!: Ale nie ma się co martwić. Każde dziecko ma indywidualne tempo rozwoju…

vinga Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez mama80:może i coś w tym jest:) moja miała 15 miesięcy jak zrobiła pierwszy krok, więc dosyć póżno a mówić zaczęła bardzo wcześnie – już ok.10 miesiąca. Albo mowa – albo ruch :Hura!: Ale nie ma się co martwić. Każde dziecko ma indywidualne tempo rozwoju…

Antek miał skończone 9 miesięcy jak zaczął chodzić, a zaczął mówić jak miał 16 miesięcy… jedno jest pewne, nie ma nic na pewno, każde dziecko jest inne ;)…

anetka-sweet Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez Vinga:Antek miał skończone 9 miesięcy jak zaczął chodzić, a zaczął mówić jak miał 16 miesięcy… jedno jest pewne, nie ma nic na pewno, każde dziecko jest inne ;)…

wiecie co?zastanawiam sie nad tym co piszecie.kuba mial 13 miesiecy jak zaczal chodzic a teraz ma prawie 20 i niewiele mowi.prawie nic.wiec nie wiem czy to od tego zalezy

vinga Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez anetka_sweet:wiecie co?zastanawiam sie nad tym co piszecie.kuba mial 13 miesiecy jak zaczal chodzic a teraz ma prawie 20 i niewiele mowi.prawie nic.wiec nie wiem czy to od tego zalezy

Pewnie u jednych to ma znaczenie, u innych nie ma znaczenia… bo Klara też zaczęła chodzić jak miała 9 miesięcy, a mówić zaczęła jak miała 22 miesiące… no i jak miała 20 miesięcy to jej słownik ograniczał się do 4 słów: mama, tata, pipi, bebe… nawet nie wiedzieliśmy co te dwa ostatnie znaczą, bo służyły do określnia wszystkiego poza mamą i tatą ;)…
Teraz ma 2,5 roku i choć nie do końca wyraźnie, to bardzo dużo mówi i używa wielu różnych słów… a ja już miałam przy niej wizję, że nigdy nie zacznie mówić… 😉

mircia Dodane ponad rok temu,

Alek 4-go kończy 20m.
Mówi:
mama, tata, baba, kici-kici (na kota) albo psik, jak go odgania, lala, papa, no i po swojemu. Dwa dni temu przyjechał wujek z Holandii, podszedł do niego, wyciągnął rękę i powiedział: Cześć Alan. A na to nasz dzieć też wyciągnął rękę i odpowiedział: Czee! Powalił nas na kolana:). Taki nowoczesny!!!:Fiu fiu:

anetka-sweet Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez mircia:Alek 4-go kończy 20m.
Mówi:
mama, tata, baba, kici-kici (na kota) albo psik, jak go odgania, lala, papa, no i po swojemu. Dwa dni temu przyjechał wujek z Holandii, podszedł do niego, wyciągnął rękę i powiedział: Cześć Alan. A na to nasz dzieć też wyciągnął rękę i odpowiedział: Czee! Powalił nas na kolana:). Taki nowoczesny!!!:Fiu fiu:

mamy nowe slowa:ciach ciach,siiii siiii(siku)i ciii(na kota)

Znasz odpowiedź na pytanie: mowa dziecka?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Oczekując na dziecko
Diprophyllinum
Czy któraś z Was bierze ten lek? W jakich dawkach i jak długo?
Czytaj dalej
A-psik: moje dziecko jest uczulone…
Poumon Histamin
znacie ten lek? pediatra nam go dzisiaj zaleciła
Czytaj dalej