nie przybiera na wadze

Moja corcia, 5 i po miesiaca, w ostatnim miesiacu przybrala… 200 gramow. Zawsze byla w strafie nizszych przyborow, ale teraz to juz jest dramat.
Od 4 miesiaca daje jej raz dziennie Bebiko z kleikiem – wypija 180 gramow, bo mialam wrazenie ze sie mala piersia nie najada. Od 2-3 tygodni wprowadzam dodatkowe rzeczy – sinlac, kaszke Hipp z owocami, tarte jabluszko z marchewka ze sloiczka, zupke jarzynowa.
Ostatnio lekarz zalecil zeby po piersi “dopychac” dziecko butelka. I faktycznie dojada sobie jeszcze tak 30-50 ml, a wczoraj wieczorem to nawet 80.
Czemu ona jest taka chuda? Czy moge zrobic cos wiecej?

Dorota

Pozdrawiam
Dorota

8 odpowiedzi na pytanie: nie przybiera na wadze

  1. Re: nie przybiera na wadze

    Nie piszesz na którym centylu jest malutka, na którym centylu była jak się urodziła.
    A może taka uroda Twojej córeczki

    Mateuszek i

    • Re: nie przybiera na wadze

      moja oprzybierała po 300g w tym wieku. To normalne ze dziecko hamuje przyrost wagi – nie moze przybierac caly czas kilograma miesiecznie.

      • Re: nie przybiera na wadze

        200g, hmmm – ja bym tego nie nazwała dramatem. Mój Michał przeważnie przybiera po 150, w ostatnim m-cu przybył tylko 100, a jak go ważyłam w styczniu, to wyszło, że w ciągu 2 m-cy STRACIŁ 250g. i tym samym wypadł z siatki (zawsze był u dołu).
        Gdyby mój przybierał po 200g to ja bym była szczęśliwa, tym bardziej, że dziewczynki z reguły są drobniejsze od chłopców.
        Moje dziecko, przez delikatną budowę ciała często mylone jest z dziewczynką.
        U nas są powody do zmartwień, bo Michał jest atopikiem i ma do tego AZS. Lekarze podejrzewają, że to jego słabe przybieranie może mieć poważniejsze podłoże.

        Michaś 09.05.04

        • Re: nie przybiera na wadze

          Ja już sie przyzwyczaiłam że mój synek przybiera wolniej niz nawet dziewczynki, już od długiego czasu nie zauwazyłam na wadze żeby cos przybrał (ok. 4/5 miesięcy) ale lekarza patrząc na niego mówi żebym się nie martwiła bo jest dobrze – waży ok 11-12 kg a ma prawie 2 lata, wiec może sytaj lekarza a jeśli stwierdzi że nic się nie dzieje to nie martw się będziesz miała jeszcze wiele innych powodów do zmartwień, więc teraz ciesz się że córcia jest zdrowa

          ula i kubuś (05.05.04)

          • Re: nie przybiera na wadze

            mysle ze to nie jest wielki problem do zmartwienia – jesli je i nic innego jej nie dolega moze jest poprostu takiej budowy i ma dobra przemiane materii
            jesli nic sie jnnego nie dzieje to nie martw sie na zapas
            a jezeli ba rdzo sie martwisz to moze zrob jej morfologie i zobaczysz czy ma wystarczajaco zelaza – bo to czasmi jest powodem tego typu problemow

            • Re: nie przybiera na wadze

              jest sukces!
              od 2 tygodni karmie ja bardziej intensywnie (kaszki, bananki, jabluszka, zupki) i przybrala 400 gram!
              Mam nadzieje ze teraz bedzie juz tylko dobrze.

              dzieki za wszystkie rady

              Pozdrawiam
              Dorota

              • Re: nie przybiera na wadze

                Super, widzisz – pewnie potrzebowala juz wiecej atrakcji:)
                A w przyszlosci mozesz tez zauwazyc ze sa okresy kiedy dziecko przybiera i kiedy sie zatrzymuje, dlatego juz u starszego dziecka nie porownuje sie z takim zainteresowaniem cotygodniowych zmian ewagi – patrzy sie z punktu widzenia dluzszego – np dwumiesiecznego okresu.
                Jeszcze raz b sie ciesze, ze zmartwienie minelo!

                • Re: nie przybiera na wadze

                  no właśnie na którym jest centylu. moja urodziła się na 97 potem w 2 półroczu spadła do 50 i tak już została – a przyczyną było zakazenie dróg moczowych- zrób badanie czy nie ma leukocytów

                  Elżbieta

                  Znasz odpowiedź na pytanie: nie przybiera na wadze

                  Dodaj komentarz

                  Mozarella w ciąży

                  Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                  Czytaj dalej →

                  Ile kosztuje żłobek?

                  Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                  Czytaj dalej →

                  Dziewczyny po cc – dreny

                  Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                  Czytaj dalej →

                  Meskie imie miedzynarodowe.

                  Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                  Czytaj dalej →

                  Wielotorbielowatość nerek

                  W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                  Czytaj dalej →

                  Ruchome kolano

                  Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                  Czytaj dalej →
                  Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                  Logo
                  Enable registration in settings - general