Obniżenie brzuszka a skrócenie szyjki

Chciałabym zapytać, czy jest jakiś związek między tymi sprawami. Czy jak szyjka się skraca, to zawsze brzuszek się opuszcza? I z drugiej strony czy jak brzuszek “jest na swoim miejscu” czyli wysoko – to można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że i z szyjką jest wszystko ok? I jeszcze jedno: czy obniżenie brzuszka daje się wyraźnie zauważyć? Z tego, co wiem, to lepiej się oddycha i odczuwa się większe parcie na pęcherz, ale czy to wyraźnie widać “na oko”?
Jakie są Wasze doświadczenia?

Basia z Groszkiem (23 lipca 2003)

11 odpowiedzi na pytanie: Obniżenie brzuszka a skrócenie szyjki

  1. Re: Obniżenie brzuszka a skrócenie szyjki

    Co prawda nie wiem czy ma to ze soba zwiazek. Ale u mnie jedno i drugie razem wystapilo czyli skrocila sie szyjka i obnizyl brzuszek. A jezeli chodzi o to czy latwo zauwazyc obnizenie brzuszka to powiem ci szczerze ze ja nie widze zeby on sie obnizyl, a gin twierdzi ze tak jest. Jak rowniez nie czuje zeby mi sie lzej oddychalo. Nie zauwazylam zadnej zmiany.

    • Re: Obniżenie brzuszka a skrócenie szyjki

      Przy skracanieu szyjki nie towarzyszy obnizenie sie brzucha. Tylko badanie gin moze potwierdzic skracanie sie szyjki lub USG.
      Jestem w 38 tyg i tydzien temu obnizyl mi sie brzuch i przyznam ze zauwazylam zmiane z dnia na dzien. Potem brzusio obnizal sie jeszcze stopniowo przez kilka dni i teraz jest juz zupelnie nisko. To prawda ze oddycha sie lzej i baaaardzo czesto biega sie do WC. pozostalo juz tylko czekac 🙂

      Cenka + majowa Mila

      • Re: Obniżenie brzuszka a skrócenie szyjki

        u mnie skróconą szyjkę ginka zauważyłą podczas badania po czym stwierdziłam, że pewnie obniżył mi się brzuszek bo dzieko napiera juz główką i że powinnam leżeć.
        Ja tego obniżonego brzuszka wcale nie zauważyłam choć od jakiegoś czasu mam mocniejsze parcie na pęcherz przy chodzeniu – ale to może być wynikiem tego, że jestem już w III trymestrze.
        Tak wiec skrócenie szyjki macicy może być z całą pewnością stwierdzone tylko podczas badania.

        Jagoda i (10 lipca 2003) płeć jeszcze nieznana.

        • Re: Obniżenie brzuszka a skrócenie szyjki

          To nie ma związku. W normalnej, zdrowej i prawidłowej ciązy owszem, bo oba zjawiska sa pod koniec, jednak de fakto nie sa powiązane i czesto szyjka skraca się nawet od 20. tygodnia. Brzuszek najwcześniej ok. 36. tygodnia.

          • Re: Obniżenie brzuszka a skrócenie szyjki

            ze skracaniem szyjki nie zawsze jest zwiazane obnizenie brzuszka…przeciez szyjka moze się skracac w dosc wczesnej ciąży a brzuszek “opada” zwykle pod koniec… mysle ze “na oko” da się zauważyć obniżenie brzuszka, ale z pewnością nie dzieje się to nagle i z dnia na dzień.. ja dopiero po kilku dniach byłam pewna, ze brzuszek jest nizej… raczej rzadko miewałam dusznosci..wiec wiekszej swobody w oddychaniu nie czuję…do kibelka i bez obnizonego brzuszka często chodziłam wiec i tu jakiejs większej zmiany nie odczuwam…jedno co nie pozostawia wątpliwości to wygląd..brzuszek jednak widocznie opadł i między nim a biustem zrobiło się luźno 😉

            Weronka (termin 6.06.03)

            • Re: Obniżenie brzuszka a skrócenie szyjki

              nic dodac do wypowiedzi powyzej – moze tylko tyle ze jak brzuszek sie obnizy to czesciej biegasz do WC – ja nie zauwazylam na oko, tylko to sikanie a na wizycie u gin dowiedzialm sie ze mam brzuszek b nisko — u mnie to bylo b wczesnie zreszta w 36/37 tyg szyjka zupelnie sie skrocila – no i efektem Agniesie urodzilam pod koniec 37 tyg

              Aneta+Agniesia (ur 7.07.2002)+fasoleczka(17.01.2004)

              • Re: Obniżenie brzuszka a skrócenie szyjki

                no to ładnie mnie wystraszyłyscie! 🙁
                wczoraj na wizycie gin pow mi że mi sie skraca szyjka a ja od paru dni właśnie zauważyłam obniżenie się brzuszka; problem w tym że ja jestem dopiero w 27tyg!!! a brzusio opada pod koniec ciąży!
                strasznie się boję!!!
                princesa i wiercipiętka 24.08.03

                • Re: Obniżenie brzuszka a skrócenie szyjki

                  Nie czytałam jeszcze poniższych postów, ale u mnie też zauważono, że brzuszek lekko się opuścił. Mam w poniedziałek wizytę także zapytam gina jaka jest zalezność między długościa szyjki a brzuszkiem. Poza tym gin i tak na pewno zbada, czy szyjka jest w porządku, zawsze to robi.

                  ,
                  Aga i Niunia – 15.08.’03.

                  • Re: Obniżenie brzuszka a skrócenie szyjki

                    A czy skrócenie szyjki wiąże się z jakimiś objawami (dolegliwościami) czy można o tym zupełnie nie wiedzieć?
                    I czy jezeli szyjka się skraca to trzeba już leżeć?
                    Mam wizytę w tym tyg w śr lub czw i już na zapas się martwię co usłyszę (na tym etapie ciąży kobieta zaczyna się martwić różnymi rzeczami)

                    ave (termin 10 lipiec) + Nikola!!!!

                    • Re: Obniżenie brzuszka a skrócenie szyjki

                      Możesz w ogóle tego nie czuć, objawem jest twardnienie brzucha, ale to bardziej przyczyna skracania niż objaw, mozesz jednak nawet tego nie miec… nieznaczne skrócenie nie oznacza leżenia, wazne jest zresztą tez w jakim jest ona stanie – czy sie wygładza i na ile jest krótka.

                      • Re: Obniżenie brzuszka a skrócenie szyjki

                        Po obniżeniu brzucha u mnie jest tak jakby mi leżał na nogach szczególnie jak siedzę, i po pępku to widzę że zszedł na dół

                        Pozdrawiam.
                        Ilonka

                        Znasz odpowiedź na pytanie: Obniżenie brzuszka a skrócenie szyjki

                        Dodaj komentarz

                        Mozarella w ciąży

                        Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                        Czytaj dalej →

                        Ile kosztuje żłobek?

                        Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                        Czytaj dalej →

                        Dziewczyny po cc – dreny

                        Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                        Czytaj dalej →

                        Meskie imie miedzynarodowe.

                        Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                        Czytaj dalej →

                        Wielotorbielowatość nerek

                        W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                        Czytaj dalej →

                        Ruchome kolano

                        Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                        Czytaj dalej →
                        Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                        Logo
                        Enable registration in settings - general