wiktoria przyniosla takowe z przedszkola
gieneralnie nie jest źle
wczytalam sie w tenze papier i znalazlam kilka kwiatkow – moze moje dziecko wykazuje poza domem pewne umiejetnosci
np. jest zdanie swiadczace, ze moje dziecko wie ze mieszka w panstwie polska, ktora jest czescia UE. i moze bym uwierzyla gdyby nie to ze codziennie walkujemy geografie bo sie biedulce pierniczy straszliwie
macie takie?
papier obejmuje czesci:
– obszar społeczno-emocjonalny (z rodzinnym i obywatelskim)
– obszar sprawnosci fizycznej, dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo
– obszar samodzielności
– obszar czynnosci inetelktualnych
– obszar przygotowania do nauki matematyki
– obszar sprawnosci artykulacyjnej i rozwoju mowy
– obszar spostrzegawczosci, pamieci wzrokowej i sluchowej
– obszar przygotowania do nauki czytania i pisania
18 odpowiedzi na pytanie: ocena obszarow kompetencji
u nas panie z dziećmi wypełniają takowe w przedszkolu i tylko jak cos jest niezbyt fajnie i trzeba popracować to się rodzica informuje:) W tamtym roku wypełniały dzieciaki które szły do szkoły jako 6 latki.
Nie mamy
Dzięki się zainteresujemy
Nie mamy nic takiego, czy to źle?
ładne kwiatki 🙂
ja wynikow mojego nie znam jeszcze
a ciekawa jestem, nie powiem 😉
U nas w ub. roku tylko pokazano,
i poinformowano, że wszystko najzupełniej ok.
Nie wnikałam głębiej 😉
a nie wiem,
wiktoria rocznik 2004
przerabialiśmy rok wstecz
albo dwa
[za dużo masła? ]
u Makarego byl test gotowosci szkolnej taki jak ten tu
/od strony 91/. jak wypadal w przedszkolu – nie wiem, gdyz szanowna pani przedszkolanka nie widziala potrzeby informowania na biezaco o wynikach… stwierdzila, ze test zakonczy na koniec roku i wtedy tez kazdy rodzic dowie sie,jak wypadlo jego dziecko…
od 02 listopada Makary jest w nowym przedszkolu – tu rzeczywiscie przepisowo nie maja zadnych podrecznikow, wiec nie wiem,jak wyglada sprawa testu. zapytam dzisiaj, bo chce poslac Makarego do 1 klasy w przyszlym roku i wolalabym wiedziec, jak w owych testach wypada.
sam test – taki,jak ten z linku powyzej, zrobilam Makaremu sama w domu. wypadl swietnie /prawie 90%/, ale mysle, ze to dlatego, ze robil test w domu, z matka, bezstresowo, powoli, etc. a z geografii wypadl cienko 🙂 – juz to nadrobilismy.
my mamy, Zuza tak jak Wiktoria rocznik 2004, testy były robione na początku października, kolejne mają być robione w kwietniu
u nas test wypadł dobrze
najgorzej poszła część dotycząca dzielenia wyrazów na głoski, zdań na wyrazy i tekstu na zdania… ale na tym wyłożyła się cała Zuzki grupa
zdecydowania najlepiej poszła u nas matematyka, ale to nic zaskakującego, Zuzka po prostu to lubi
jeśli chodzi o wiedzę ogólną to moje dziecko wie że mieszka w Polsce, zna jej stolicę, główną rzekę, flagę, godło itp. (na szczęście nie było pytania o prezydenta ), natomiast wyłożyła się na wymienianiu miesięcy tzn. wymieniła wszystkie ale za chiny ludowe nie była w stanie ułożyć ich w kolejności…
poległa też na całej lini na powtarzaniu wierszyka który jej dwukrotnie przeczytano, bezpośrednio po przeczytaniu powtórzyła, ale za 30 minut nie była w stanie powtórzyć nawet z pomocą pani
heheh a u nas odwrotnie wierszyk świetnie a część matematyczna do bani:)
miesiące i dni tygodnia nawet, koncertowo ale nie we właściwej kolejności 😉
no to nasze dzieci się uzupełniają
a jak poszła u Was część dotycząca dzielenia wyrazów na głoski, zdań na wyrazy i tekstu na zdania…?
U nas podobne oceny są raz na poł roku.
I np. kiedyś wynikło, że Natalka nie zna swojego adresu. Jak to zobaczyłam, to przy Pani zapytałam sie dziecka: nie wiesz gdzie mieszkasz? Na co młoda wyrecytowala mi ulice z numerem i miasto. Pani wiec zmieniła minusa na plus, a Natalka powiedziała, ze nie zrozumiała o co Pani pytała. Bo pytała: “podaj adres zamieszkania” a nie “gdzie mieszkasz” :).
faktycznie gdyby niektóre pytania były formułowane przystępniej, okazałoby się że dzieci wiedzą więcej niż się paniom wydaje
u nas było dokładnie tak jak piszesz z pytaniem: “ile głosek jest w wyrazie…”, na to pytanie żadne z dzieci nie odpowiedziało prawidłowo (moja Zuzka nie zna pojęcia “głoska”); w domu wytłumaczyłam Jej że chodziło o to z ilu liter składa się wyraz i odpowiedziała bezbłędnie… (w tym zadaniu wyrazy były na tyle proste że ilość głosek równała się ilości liter, nie było ch, sz, cz itp., ale myślę że 5-latkowi taka wiedza narazie wystarczy)
tu akurat dość dobrze:)
ten sam przykład u nas !!! i okazała się że młoda nie wie jaki ma adres zamieszkania choć recytuje go od 3 lat bezbłednie:)
Mamy – byłam nawet 2 tyg temu na spotkaniu w tej sprawie w p-lu.
Natalka wyszła na 4+.
Do szkoły sie nadaje 🙂
Kolejne badanie w marcu i ostateczna decyzja czy jeszcze rok w przedszkolu czy do szkoły od wrzesnia
U mnie było podobnie z liczeniem ze nie umie liczyc do 10 -ciu
ja mówie tez przy pani nie umiesz policzyc
– na to ona – liczy nie tylko do 10, ale i do 20 stu
pani gały na nią a ta usmiech na buziaku…
pewnie tez pani nie zrozumiała albo sie zestresowała…
Mój też był zestresowany i dodatkowo niektórych pytań powiedział, że nie zrozumiał (adres zamieszkania). Wystarczyło, że je inaczej sformułowałam, a bez problemu odpowiadał na wszystko.
Wszystko wypadło dobrze. Mamy tylko ćwiczyć rączkę, by szybciej i sprawniej malował i poćwiczyć sznurowanie, bo tego nie potrafi (nie dziwota, bo nigdy do niczego mu nie było potrzebne – wszystko na rzepy, albo suwaki 😉 ).
Za to pani powiedziała, że będą musieli przygotowywać dla niego odrębne zadania matematyczne, bo pod tym względem młody przewyższa resztę grupy (a jest z dziećmi starszymi o rok) gdzieś o rok .
Znasz odpowiedź na pytanie: ocena obszarow kompetencji