Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

W jakim wieku były Wasze maluchy kiedy zaczęły samodzielnie wiosłować łyżką?


Cyprianek (listopad 2005)

28 odpowiedzi na pytanie: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

elik Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

lyzka to dosc pozno, bo zupy zawsze byly w nielasce, wiec co najwyzej jakis jogurt, ale widelcem to zasuwal porzadnie jak mial 1,5 roku. Lyzeczka – ale tylko gesty jogurt, jakies 1 – 2 mies wczesniej.

Antek 2l i 10 m & Zosia 27 III 2007

kantalupa Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

OKolo 9tego m-ca zaczal jesc rekami (odmowil absolutnie karmienia lyzeczka) i to byla masakra. Za lyzeczke chwicil krotko po pierwszych urodzinach, widelec dostal okolo 15nastego m-ca. Sztuke opanowal dosc zrecznie, kiedy mial 1,5roku.

dorotka1 Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

widelcem jakies 2 latak z lyzki ciagle mu sie zdarza wylac poza buzie
ale od roku juz je samodzielnie – teraz ma 3 i 9 mies

iwonek Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

Nina je juz od jakiegos czasu samodzielnie widelcem, ostatnio dorwała się też do łyżki i całkiem niexle jej idzie, nawet zupa. jeszcze nie jest to ideał i muszę troszkę pomagać, ale do drugich urodzin pewnie już będzie jadła zupełnie sama.

Ninka 22 m-ce

qr-chuck Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

Około roku “samoczepiające” się rzeczy typu serek homo, gęsty jogurt, zupa “słoiczkowa” (mam “dokumentalne” zdjęcia z wakacji).
Zupy wymagające wprawy – typu rosół z makaronem – rozlewając około 15 miesięcy (mam zdjęcia z następnego wyjazdu :-)), sprawnie – około 2 lat (?) – tego nie pamiętam, a zdjęć nie mam :-(…

Pozdrawiam,

asia2005 Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

Oliwierek także odmówił karmienia przeze mnie łyżką. Chce jeść sam. Łyżką jeszcze mu nie wychodzi. Trafia do buzi ale przeważnie ta łyżka jest i tak pusta. Widelcem też kiepsko, bo tylko gania jedzenie po talerzu.
Natomiast bardzo sprawnie idzie mu jedzenie rękami. Teraz, wszystkie posiłki staram się przygotować tak, by mógł zjeść je sam. Tzn. np. na śniadanie jajecznica mocno ścięta, tak by mógł brać w raczki całe jej kawałki + pomidorek w kawałkach (albo parówka pokrojona + pomidorek albo wędlina + pomidorek). Kładę mu to na talerzyku i je sam w takiej kolejności jak lubi.
Na obiad: marchewka w kawałkach + mięsko + makaron albo ziemniaczki.
Wszystko robię “suche”, bez sosów, by było mu łatwiej brać poszczególne cząstki do rączki. Gotuję w garnkach bez wody.

Mam tylko jeden problem: jakie o tej porze roku mogę dawać mu jeszcze warzywa? Mały je właściwie tylko pomidora i marchewkę. Próbowałam cykorię ale nie smakuje mu. No i oczywiście musi być to coś takiego, co można wziąć samemu do raczki, więc tarte buraczki niestety odpadają.

Asia i

Oliwier 27.11.2005

smoki Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

Dawid w wieku 13 miesiecy przeszedl na zupelnie samodzielne jedzenie lyzka, widelcem i picie ze szklanki. Pomagalam mu tylko przy zadkich zupach np rosole.

Modszy Misiek w wieku 9-10 miesiecy zaczynal bo nasladowal brata. Na samodzielne jedzenie przestawil sie w wieku 11- 12 miesiecy.

Teraz stawiam obiad na stole i moge wyjsc 🙂

smoki i smoczaki

chilli Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

widelcem napbijala majac jakies 8-9 m-cy samodzielnie na pewno jadla (rozlewajac) przed rokiem. Sprawnie je od niepamietam kiedy ale pewnie gdzies od 13-14 m-ca

marcowe szpileczki

qr-chuck Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

A kawałki buraczka w kawałkach? Aśka takie uwielbia (ja też).

Pozdrawiam,

eunike Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

Kurczę, to mnie zaskoczyłyście że tak wcześnie!
WIDELEC??? Ale chyba taki dzieciowy pozaokrąglany, co?? Cypuś by sobie zaraz zrobił krzywdę ‘normalnym’ widelcem, znając jego Generalnie nie wyobrażam sobie żeby mój mały miał już teraz jeść samodzielnie (sam pije tylko z butli i niekapka), on ma ogromny apetyt ale jest jak kociak – lubi bawić się jedzeniem. Zaraz by wszystko porozrzucał, po to by jeść okruch po okruchu ze stolika, ściany, swoich ubranek… No ale może czas podjąć jakieś pierwsze nieśmiałe próby.


Cyprianek (listopad 2005)

eunike Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

Ja daję np. brokuły (tylko musiałabyś je chyba krótko, na półtwardo ugotować, jeśli mały je rączką), albo dziś pierwszy raz zjadł brukselkę
Swoją drogą ciekawy pomysł z tym jedzeniem rączką, może wypróbuję


Cyprianek (listopad 2005)

marchewkowa Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

widelcem zaczął jeść przed skończonym roczkiem. taki normalny widelec, żeby mógł nabić. z łyżką poszło gorzej, z tymi “samoprzyczepnymi” nie ma problemu, “woda” mu się rozlewa.

irena Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

Moje dziewczyny maja 15 miesiecy i dopiero zaczynaja przygode z lyzeczkami obserwuja starszego brata i nasladuja go. Idzie im to jeszcze niezrecznie i wiekszosc laduje wszedzie tylko nie w buzkach.
Daje im lyzeczki do zabawy i one wiedza co maja z nimi robic. Mnie tez probuja karmic i wiedza, ze lyzeczka ma trafic do buzi.
Podczas jedzenia daje im lyzeczki i probuja same jesc a ja dokarmiam je dodatkowa lyzeczka.
Raczkami jedza parowki,ser zolty,jakes krakersy,chrupki,ale staram sie zeby nie jadly raczkami obiadow.
Bede starala sie je nauczyc, ze posilki jemy sztuccami.

Irena i

daga-j23 Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

Zazdroszczę, Emilka nigdy nie garnęła się tak do samodzielnego jedzenia, najwyżej parę kęsów. Teraz jest lepiej, gęste rzeczy wiem, że umie łyżeczką ale nie zawsze jej się chce. Widelec też całkiem dobrze, no ale nieważne. Chciałam podać na pomysł warzywo do ręki jeszcze dynię, jest delikatna w smaku i można ją ugotować w kawałeczkach 🙂 Moje dziecko też raz lubi a innym razem nie zieloną fasolkę szparagową, albo kukurydzę (możesz ugotować mieszankę zamrożonych warzyw i zobaczysz co go w niej zainteresuje!)

Dagmara i

chilli Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

najlepiej dac taki mniejszy zwykly – latwo nabic – spróbuj nabijac na ten plastikowy – awykonalne. Zwykły taki jak do tortów jest ok – albo z ikei zestaw dla dzieci z normalnymi metalowymi końcami.

Nie zrobi sobie krzywdy.

A matki czesto nie daja jesc samodzielnie bo dziecko robi bałagan – a to taka kolej rzeczy. Zrobi kilka razy i przestanie jak nie bedziesz reagowac. Nie wazne czy zacznie teraz czy za rok (wtedy moze juz nie chceć bo okres zainteresowania minie i przejdzie na wygode) to i tak bedzie faza rzucania jedzeniem.

marcowe szpileczki

kra Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

Moi do tej pory nie jedzą sami 🙁
Wiktor ma 3 lata i potrafi jeść sam. Potrafi, ale nie chce… Nawet pani w przedszkolu musi go karmić, bo inaczej nic nie zje.


Kra+Wiktorek(3l)+Marcelek(15m)

nala Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

No ładnie! A Oliwka jak przed nią położę talerz z jedzeniem to sztućcami rozżuca je na ściany a z zięmniaków ostatnio maseczęzrobiła i krem do rąk, nie ma takiej możliwości,żeby sama zjadła obiad, niedosyc,że musze ja paść to jescze teatrzyk robic przy okazji. Sama to może batonka zjeść…. Co za koszmar


Oliwka 13.09.2005.

bastet Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

Widelec (zwykly) byl w uzyciu od ok 10 mies, lyzka kilka miesiecy pozniej.
Teraz ma 2,5 roku i juz od dlugiego czasu czysci talerz do polysku i widelcem i lyzka, czasem pomaga sobie jezykiem
Szymon zaczal to wszystko nieco pozniej 😉

Aga i dzieciaki

eunike Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

Hmm, to może warto próbować nauczyć tego 3-latka (w tym wieku to już chyba pora!), choćby drastyczną metodą typu – dać talerz z poleceniem żeby zjadł samodzielnie, a jak nie to nie karmić, w końcu się ugnie…


Cyprianek (listopad 2005)

smoki Dodane ponad rok temu,

Re: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

Maseczki i nas byly tylko na wlosy z kaszki….. HORROR !
Zwlaszcze ze Misiek nienawidzi wody a mycie glowy to jeden nieustajacy wrzask i kopanie zaangazowanych w to rodzicow.
Przetrzymalam. Odbieralam talerz i tyle. Jak protestowal to oddawalam na tak dlugo jak dlugo jadl.
Pomidorowka na scianie byla….
Musialam tez uodpornic sie na to, ze Misiek z obiadu przez ponad miesiac zjadal TYLKO ziemniaki, przez drugi miesiac TYLKO mieso, pozniej TYLKO marchewke…. Nie interweniowalam wychodzac z zalozenia ze jak pozbierac do kupy menu z tych 3 miesiecy to wychodzi urozmaicone 🙂
Miskowi przeszly dziwactwa i je ladnie o ile naprawde chce jesc. Potrafi zjesc na obiad np 1 pieroga a potrafi wsunac 8 sztuk !!!

Trzymam kciuki za cierpiowosc – kiedys musi sie udac 🙂

smoki i smoczaki

Znasz odpowiedź na pytanie: Od kiedy Wasze dzieci jadły samodzielnie?

Dodaj komentarz

Tematy, których nie znalazłam w forum
Wkład Kominkowy
No wlasnie.... jakiej firmy polecacie?? Mam na oku Laudel (Francja) i Hajduk (Polska). Nastawilismy sie na wklad z podnoszona szyba i b. mi sie podobaja z szamotem w srodku. Jakie
Czytaj dalej
Tematy, których nie znalazłam w forum
Uwazaj z kim przystajesz
[b]UWAZAJ Z KIM PRZYSTAJESZ na poprawe nastroju ;-0 [img]https://images2.fotosik.pl/253/6b4db43324910b94.jpg[/img][b]A&M 04.03.2005[/b]
Czytaj dalej