paciorkowiec z gr. “B” w posiewie-POMOCY..

czy któraś z Was miała tego cholerngo paciorkowca?.. trochę się naczytałam i boję się o maleństwo.. biorę antybotyki i mam nadzieję,że mały jeszce się nie spieszy..

Pestka z mężem i Tymuś 20.03.2004

7 odpowiedzi na pytanie: paciorkowiec z gr. “B” w posiewie-POMOCY..

duska Dodane ponad rok temu,

Re: paciorkowiec z gr. “B” w posiewie-POMOCY..

Hej, ja nie miałam co prawda paciorkowca, ale jakieś inne swiństwo w posiewie, podobno groźne dla maluszka. Przed porodem nie zdążyłam wziąść całej dawki leku. W mojej książeczce ciążowej na pierwszej stronie miałam na czerwono napisane, że takie świństwo się u mnie znajduje. Jak tylko znalazłam się w pokoju do rodzenia przyszła położna i dała mi dożylnie ampicylinę, mówiąc, że “nie wolno” mi urodzić przez 4 godziny. Potem już antybiotyk zadziała i dziecku na pewno nic nie będzie (tzn. nie zarazi się w trakcie porodu). Jeżeli jednak bym urodziła – to dziecko musi też dostać antybiotyk. Ponieważ małej aż tak bardzo się nie spieszyło – zdążyłam jeszcze raz zaliczyć ampicylinę.

Ale mimo to, przy wypisywaniu do domu – pielęgniarka od dzieci powiedziała, że ponieważ miałam tą bakterię, to na wszelki wypadek dziecko było przebadane i jest ok.

Więc jeśli wiesz, że posiadasz paciorkowca to pół biedy – profilaktyka uchroni dzieciaczka w 100 procentach.

Ps. Sorry, sprawdziłam u mnie też był paciorkowiec

Pozdrawiam

pestkaa Dodane ponad rok temu,

Re: paciorkowiec z gr. “B” w posiewie-POMOCY..

Dzięki za odpowiedż-uspokoiłaś mnie.. w necie naczytałam się czarnych scenariuszy-ale ja znam wroga i wiem z kim walczę-napisałam sobie na książeczce na czerwono żeby nikt tego nie przeoczył-bo tego paciorkowca “przeoczyła” tydzień temu połozna-nie było mojej ginki a połozna powiedziała,że wynik ok-tylko zerknęła i widocznie nie dojrzała!!??!!! dopiero na USG coś mnie tchnęlo i pokazałam mojej gince jeszce raz ten wynik z posiewu.. ale nie była skora odpowiadać na moje pytania.. jak dobrze,że jest to forum.. ginka tylko powiedziała,,że może być problem,że jest infekcja..
pozdrowionka dla Ciebie i Emilki -jeszcze raz dziękuję-będzie dobrze

Pestka z mężem i Tymuś 20.03.2004

erika26 Dodane ponad rok temu,

Re: paciorkowiec z gr. “B” w posiewie-POMOCY..

to znaczy wyszlo ci to z cytologii? mialas pobrany wymaz? czy badanie krwi? sory za te glupie pytania ale moja ginka mnie olewa dokumentnie wiec nie wiem.. czy nie powinna mi zrobic cytologi pod koniec ciazy, choc w I trymestrze bylo wszytko oki.

pestkaa Dodane ponad rok temu,

Re: paciorkowiec z gr. “B” w posiewie-POMOCY..

to nie jest głupie pytanie, skąd niby mamy wiedzieć wszystko.., z tego co wiem to POSIEW (tak się nazywa to badanie-to z pochwy wymaz taki, który się “zasiewa i patrzy co wyrośnie” bo mi z wymazu -takiego zwykłaego wychodziło ok-dopiero z posiewu ten paciorkowiec) powinien być robiony jakoś pod koniec ciąży pomiędzy 35-37 tyg, jakoś tak.. ale ja miałąm ciągłe zapalenia a moja ginka ciągle tylko gynalgin i inne gówna co nic nie pomagały bo z posiewu niby ok-dopiero tak późno posiew.. Ale ja miałam upławy skąpe, ale żółtawe-ginka twierdziła,że to może być od mojej nadżerki.. a to chyba przez ten paciorkowiec te ciągłe zapalenia..
Jeśli nie miałaś zapaleńw czasie ciąży, ani upławów pewnie jest wszystko ok:) Sama nie jestem pewna czy wszystkim się robi taki posiew? chociaż moim zdaniem powinno się..Wiem,że Szpilki też miała robiony-pytała mnie dlaczego ja miałą mtak póxno-jej ciocia jest ginekologiem..
Mi połozna z edziecko powiedziała,że najprawdopodobniej mogłam dostać takiego paciorkowca gdzieś w szpitalu i może żyję z nim już kilka lat i nic nie wiedziałam.. a leżałam wczesniej na wyrostek, więc możliwe.. chociaż pytała czy chorowałam na anginę-a chorowałam-nie w ciąży,ale w dzieciństwie i takie paskudztwo może sobie siedzieć aż do momentu gdy kobieta zachodzi w ciąże dopiero się dowiaduje.. Straszne… brrr… Ale najważniejsze,że zlokalizowałam tego paciorkowca i biorę te antybiotyki..
MOżesz zapytać swojej ginekog o badanie albo wiesz na edziecko jest taka fajna położna możesz do niej zadzwonić i zapytać-jest przesympatyczna i udziela fachowych odpowiedzi-zapytaj jej czy powinnaś mieć takie badanie..
ja uż kilka razy do niej dzwoniłam rozwiać swoje wątpliwości-daj znać co i jak..
pozdrowionka

Pestka z mężem i Tymuś 20.03.2004

erika26 Dodane ponad rok temu,

Re: paciorkowiec z gr. “B” w posiewie-POMOCY..

tak sie wystraszylam ze dzis poszlam zrobic ten posiew i w poniedzilek (a to dzien mojego porodu beda wyniki) troche pozno… ale jak bede go miala to powiem ze chce cesarke i mam tych wszytkich olewajacych nas ginekologow w dupie w koncu to chyba jest wskazanie… zeby mi sie dzidzia jakims cholerstwem nie zakazila.

erika26 Dodane ponad rok temu,

Re: paciorkowiec z gr. “B” w posiewie-POMOCY..

tak sie wystraszylam ze dzis poszlam zrobic ten posiew i w poniedzialek (a to dzien mojego porodu beda wyniki) troche pozno… ale jak bede go miala to powiem ze chce cesarke i mam tych wszytkich olewajacych nas ginekologow w dupie w koncu to chyba jest wskazanie… zeby mi sie dzidzia jakims cholerstwem nie zakazila.

pestkaa Dodane ponad rok temu,

Re: paciorkowiec z gr. “B” w posiewie-POMOCY..

nie chciałam nikogo straszyć, choć może watro ostrzec.. ale czy pytałaś ginekolog czy to powinna mieć każda ciężarna robione? czy saam poszłaś prywatnie? a co do cc-to nie mam pojęcia jak to jest w takich wypadkach, ale chyba nie powinni odmówić.. cholera ich wie!! żeby to nas pytali i informowali o wszystkim a nie traktują często jak zło konieczne..
pozdrowionka i spokojnie-penwie będzie dobry wynik:)

Pestka z mężem i Tymuś 20.03.2004

Znasz odpowiedź na pytanie: paciorkowiec z gr. “B” w posiewie-POMOCY..

Dodaj komentarz

Oczekując na dziecko
Tardyferon i prawie cud
Dziewczyny jestem taka zaskoczona, odebrałam dzisiaj wyniki badań i proszę: moja hemoglobina podskoczyła z 7,4 do 12. Takiej wysokiej nie miałam nawet na początku ciąży. Myślę, że to wszystko dzięki tym
Czytaj dalej
Oczekując na dziecko
Jaki materacyk?
mam pytanko-do łóżeczka lepszy materacyk piankowy czy kokosowy?Z góry dzięki za opinie:) Monika i Oliwia/Mateusz (11.04.04)
Czytaj dalej