pierwsze ruchy

jak byscie je opisaly?
gdzie je czujecie? w podbrzuszu? po srodku brzucha? po bokach?
jak sa intensywne?
jak czesto sie powtarzaja?

bylam w przychodni w piatek i gosciu powiedzial, ze juz powinnam cos czuc, a ja nic… po jedzeniu i piciu cos mi sie rusza, ale to przeciez kiszki, nie? niepokoi mnie to bo mam za soba dwa poronienia i nie chcialabym zeby brak odczuwania ruchow na tym etapie byl oznaka…. pocieszam sie ze kazda z nas jest inna i w innym momencie moze sie zaczac odczuwanie (a aparat usg akurat byl gdzie indziej…)

pozdrawiaMY

10 odpowiedzi na pytanie: pierwsze ruchy

fr-ania Dodane ponad rok temu,

Re: pierwsze ruchy

Jest za wcześnie na odczuwanie ruchów. Pojawiają się tak między 18 a 20 tc. Nie masz, co się martwić, na pewno je poczujesz. To takie delikatne łaskotanie w dole brzucha. Ciężko to opisać, ale jak poczujesz, to będziesz wiedziała, że to jest to 🙂
Pozdrawiam.

Ania

majarzeszow Dodane ponad rok temu,

Re: pierwsze ruchy

jesli to twoje pierwsze dzidzi, to na odczuwanie ruchow jest stanowczo za wczesnie. pierwsze ruchy ok. 18 tygodnia dopiero i to wtedy gdy jestes raczej szczupla. ja odczulam w 18 tygodniu. najpierw takie bulgotanie, a potem, jakby mi fala przez brzuszek przeszla.

Maja + Adaś (19.05.2004)

ewike Dodane ponad rok temu,

Re: pierwsze ruchy

Agapo nie martw się, nie wniosę nic nowego ale to jeszcze wcześnie. Na początek to takie muśnięcie motyla, odczuwałam je tak po bokach, później jakby mi cos pływało ale też delikatnie, poza tym to było tak sporadycznie.

Ewike i lipcowa Poziomka

bramka Dodane ponad rok temu,

Re: pierwsze ruchy

Ja tak naprawde wiedzialam, ze czuje ruchy dziecka dopiero w 18-19 tygodniu, w 15 w ogole nic nie czulam, a potem jakies lekkie bulgotanie, drapanie, zadne motylki, ale to trudno opisac. Poczekaj cierpliwie, bo warto, na te prawdziwe kopniaczki, za niedlugo bedziesz sie zachwycac falujacym brzuszkiem, to cieszy niesamowicie 🙂
Pozdrawiam
Bramka

bramka Dodane ponad rok temu,

Re: pierwsze ruchy

Aha! Oczywiscie najwieksze prawdopodobienstwo wyczucia ruchow jest wieczorem, po jedzeniu, w stanie spoczynku, w pozycji lezacej na plecach. Ja wtedy czuje codziennie, a poza tym jeszcze czasem w ciagu dnia. Dzieciaczki zwykle sie ruszaja jak mamusie odpoczywaja.
Pozdr.
Bramka

jade Dodane ponad rok temu,

Re: pierwsze ruchy

Mój lekarz powiedział, że pierwsze ruchy odczuję prawdopodobnie w 20 tc. Oczywiście chciałabym już i mam wrażenie, że 2 dni temu coś poczułam ale to było bardzo delikatne i sama nie wiem.

Pozdrawiam,

Jade & Dzidek

betsi Dodane ponad rok temu,

Re: pierwsze ruchy

Moim zdaniem jeszcze masz czas. Ja pierwsze ruchy poczułam w 18 tyg, ale wiem że dziewczyny czekały nawet do 24 tygodnia i wszystko było dobrze, tak jak trzeba. Takie same początki to było bulgotanie po zjedzeniu zwłaszcza czegoś słodkiego i to raczej w podbrzuszu.
Później dopiero tak jakby tik /jak czasami powieka skacze/ w brzuszku, ale tez nisko i to bardzo.
Spokojnie czekaj, ruchy są cudowne a czym będziesz spokojniejsza tym dzieciątko chętniej będzie sie ruszać.
Pozdrawiam

Betsi i wyśniony chłopczyk 30.06.-1.07.04

idalka77 Dodane ponad rok temu,

Re: pierwsze ruchy

Nie chcę nikogo obrażać, ale jeżeli powiedział ci to lekarz to chyba nie był w pełni władz umysłowych.
Owszem kobiety krtóre już rodziły mogą zacząć czuć ruchy w 15 tygodniu, ale przy pierwszym dziecku to jest o wiele za wcześnie.
Ja zaczęłam czuć w 16 tygodniu (ale to moja druga ciąża), a takie już prawdziwe kopniaczki czuję dopiero od dwóch dni.
Każda kobieta czuje ruchy inaczej i choćby opisywało ci to uczucie 100 kobiet to ty na pewno opiszesz to jeszcze inaczej .
Poczekaj cierpliwie jeszcze pare tygodni. I z góry uprzedzam, jak poczujesz pierwsze ruchy a potem przez kilka dni nie będziesz ich czuła to ne wpadaj w panikę, to jest normalne. Dopiero po 20 tygodniu ruchy występują reguralnie i codziennie.
Czekaj więc spokojnie i cierpliwie i niezamartwiaj się zbytecznie – pozdrawiam

Aga & baby

devilry Dodane ponad rok temu,

Re: pierwsze ruchy

Mnie gin powiedzial, zebym sie spodziewala kolo 20 tyg, ze wzgledu na „faldki” na brzuchu 🙂

Rybcia

okulanka Dodane ponad rok temu,

Re: pierwsze ruchy

Witam 🙂 Pamietam jak sama czekalam na ruchy swojego bobaska a on dal znac o sobie znac dopiero w 24 tygodniu i to wcale nie jakos mocno bo prawdziwe kopniaczki poczulam okolo 29 tygodnia . NIe wiem od czego to zalezy bo maly ruszal sie i machal raczkami juz duzo wczesniej a ja nic nie czulam , ponoc mam dosc silne miesnie brzucha i dlatego pozniej poczulam , takze wszysko w swoim czasie 🙂
Pozdrawiam 🙂

Aga i lipcowe sloneczko

Znasz odpowiedź na pytanie: pierwsze ruchy?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Oczekując na dziecko
Załamka:(
Witam !!! Za mną świetny weekend i przede mną super wakacje , Mój GRZECZNY Adaś cztero letni złamał sobie noge, w piszczelu jeżdząc SPOKOJNIE podziwjając urode na rowerku:), pięć
Czytaj dalej
Dla starających się
Kolejny stracony cykl
Dziewczyny ja mam już wszystkiego dość Jak pamiętacie w sobotę miałam wizytę u prof. endokrynologii i tak jak przypuszczałam nie mam dobrych wieści: - 8 d.c. i brak
Czytaj dalej