planujac ciążę

nalezy zrobić:

cytologie
morfologie
OB
cukier
przeciwciała:
IGG i IGM różyczki, toxoplazmozy,
Ospy
Cytomegali
hormony tarczycy, prolaktyny z obciażeniem, progesteron po owulacji
jesc duzo naturalnych witamin
brac kwas foliwy
zrobic USG
odwiedzić dentyste, zeby uniknać znieczulenia pozniej

okej a teraz moje pytania:
– w jakiej ilości bierze sie kwas foliowy
– czy badanie na obecność przeciwciał ospy robi sie normalnie w przychodni, czy jest to płatne czt też w sanepidzie?
– hormony tarczycy, prolaktyny z obciażeniem, progesteron po owulacji – i czy to wszystko musze robic jeżeli mam już jednego zdrowego dzidziusia?

DZieki za odpowiedzi

Kaska i Mikołaj 18.09

14 odpowiedzi na pytanie: planujac ciążę

  1. Re: planujac ciążę

    Ja ograniczyłam się do morflogii, OB, badania moczu, TSH (tarczyca), IGM toxo i brania kwasu foliowego (Folik, dawka 0,4mg) oraz Falvitu (słaba odporność). Różyczkę przychodziłam, poziomu przeciwciał nie badałam.
    Teraz, ponieważ staramy się już kilka cykli, planuję zrobić usg w okolicach ovu, aby ją potwierdzić (choć od 4 cykli mierzę też temperaturki i niby ovu jest) oraz może prolaktynę.
    Co do tego, że masz już synka, to odpukać, ale zawsze jest coś takiego jak niepłodność wtórna i dotyczy to obojga partnerów.
    Witaj Ciapo już prawie na starających. :-))))

    • Re: planujac ciążę

      hehehe postanowilismy z mężem iść za ciosem :)) witam również 🙂

      ide jutro wyjmować mirenę, no cóz wkładkę za 800 zł miałm przez 1 rok 🙁 chyba ja oprawie w ramki i powiesze na ścianie, nawet takiego drogiego obrazu w domu nie mam :)ale co tam raz sie żyje,
      zamierzam brać tabletki antykoncepcyjne przez 3 miesiace (po nich sie szybko wpada :)) no i od czerwca działmy
      Mam nadzieje że pójdzie równie szybko jak z Mikołajem
      zobacze co jeszcze powie lekarz

      Ja sie strasznie boje ospy, bo nie chorowałam 🙁 zresztą na rózyczke też nie, cytologi nie robiłam wieki
      Mam pytanie czy toxo i tarczyca są darmwymi badaniami, bo ja chodzę prywatnie, część badań chciałabym zrobić na kasę chorych 🙂 wiec pewnie bede musiała przejśc sie do przychodni po skierowanie

      🙂

      • Re: planujac ciążę

        hej
        jestem z oczekujacych ale czytuje was z sentymentu 🙂
        co do hormonow tarczycy to ja przed ciaza “zmusilam” mojego lekarza pierwszego kontaktu o skierowanie na badanaia, cos mnie tam niepokoilo, on twierdzil ze nie ma powodu do obaw ale ze bylam namolna dal skierowanie i wyszlo na jego:) ze jest wszystko super w normie ale sie uspokoilam i o to chodzi
        co do toxo to przed ciaza chyba nie zrobisz na fundusz bo to zdaje sie w ciazy na to chorobsko uwazaja i wtedy bezplatnie, wiem bo wczoraj robilam w mojej przychodni 1 kontaktu (a do gina chodze prywatnie do innego miasta) i z racji 13 tygodniowej ciazy bez sprzeciwu zrobili za darmo:) troche pieniedzy zostalo tym samym w kieszeni:) bo badania na toxo i rozyczke prywatnie drogo kosztuja
        ale radzilabym ci zrobic przynajmniej toxo, jak na rozyczke nie chorowalas to tez powinnas sprawdzic bo w podstawowce kiedys szczepili wszystkie dziewczynki w wieku 13 lat ja sie zalapalam i odpornosc mam wlasnie po tamtej szczepionce a troche juz lat minelo:) jesli nie bedziesz odporna zaszczep sie a potem 3 miesiace nie zachodz w ciaze bo jest ryzyko ciezkich uszkodzen plodu… te choroby sa grozne dla dziecka, wiec odzaluj jak bedziesz musiala zrobic prywatnie ale sprawdz to..
        pozdrawiam wszystkie starajace sie
        vicki i junior 13tc na ukonczeniu:)

        • Re: planujac ciążę

          No to faktycznie droga antykoncepcja Wam wyszla…
          Skoro ospy i różyczki nie przechodziłaś to proponuję się jednak zaszczepić. Ospa jest najgroźniejsza w pierwszym trymestrze, a różyczka to wiadomo… Tylko nie jestem pewna czy można obie szczepionki podać w jednym czasie… Po szczepieniu 3 miesiące karencji i własnie tyle i tak planowaliście…
          Co do badań to na toxo nie udało mi sie załatwić od giny… Oszczędza cholera… U nas koszt IGG i IGM na tokso to coś ponad 70zł. Podobnie pod kątem różyczki…
          Na tarczycę dostałabym od endokrynologa, ale niestety nie miałam terminu na tamten rok (limity!!!), a czekać nie chciałam. Robiłam za swoje pieniądze. Za samo TSH zapłaciłam 30zl.

          Ze swojej strony powiem Ci, że cholernie mi sie dłuży… Z Misiem zaszłam w pierwszym cyklu, teraz też się tak spodziewałam a tu zaraz 6 cykl będzie… Już zaczynam świrować, że mam jakieś problemy…

          • Re: planujac ciążę

            eeee mój gin twierdzi że nie tak łatwo zajść w ciążę że sie trzeba postarać 🙂 bedzie dobrze zobaczysz

            ja juz sie wkładki dzisiaj pozbyłam dfostałam cilest na 3 miechy, musze obronić magistra i zaczynamy. Co do badań to mnie mój ginekolog wyśmiał, stwierdził, że wystarczy cytologia a jesli chodzi o badanie przeciwciał toxo powiedział że dopiero w ciązy:( w ogóle stwierdził że dopiero jak bede w 12 tygodniu ciazy to mam sie do niego zgłosic na jakieś badania 🙂 hehehe ale mnie już nic nie zdziwi, jestem weteranka po pierwszej ciązy 😉

            życze owocnych starań 🙂

            • Re: planujac ciążę

              🙂

              oj a ja slyszalam, ze wlasnie te weteranki wiele potrafi zaskoczyc w ciazy :–)))

              niedawno tu lub w innym dziale czytalam dyskusje… o wplywie antykoncepcji na pozniejsza plodnosc… wynikalo z niej chyba, ze wcale po pigulkach nie musi byc tak latwo – choc pamietam, ze chyba chodzilo o dlugotrwale przyjmowanie pigulek… mimo to dziwie sie, po co teraz bierzesz pigulki…

              jesli chodzi o badania – na rozyczke i ospe nie robie, przechodzilam obie bardzo hucznie 😉 natomiast ja np. przypadkowo (chyba…) robilam pod koniec 1. ciazy dodatkowe badania watrobowe i wyszly ponizej normy, teraz przed ciaza bym chciala wlasnie je powtorzyc; byc moze odwiedze tez dermatologa (znamiona)

              tacy nasi zwykli lekarze robia raczej wielkie oczy gdy widza taka liste badan 😉
              na toxo raczej dostane skierowanie i to tyle…
              progesteronu po owu nie planuję w kazdym razie, wydaje mi sie, ze to ew. pozniej, po kilku cyklach

              Mateuszek (14.03.2003)

              • Re: planujac ciążę

                Badania na toxo dobrze zrobić i jeśli nie przechodziłaś różyczki lub nie masz pewnosci, czy byłaś na nią szczepiona to też. U nas każdy punkt kosztuje 25 zł. Ja np. z badań na różyczkę zrezygnowałam, bo byłam szczepiona, a takie szczepienie uodparnia na całe życie (podobnie jak sama choroba). Więc szkoda wydawać kasy. Mnie lekarz powiedział, że z toxo też mogę się wstrzymać, bo prezydent miasta podpisał jakąś tam uchwałę i w Wawie na początku ciąży każda kobitka ma robione badania. I nawet jeżeli toxo wykryją to tylko na pare dni biorą babeczkę do szpitala i dziecku nic nie zagraża. Ale dla spokoju można wcześnmiej – odpłatnie – badania zrobić. Najważniejsze, żeby brać folik i witaminki. I to przynajmniej 3 miesiace. To ma większe znaczenie przed ciążą, niż na jej początku. Słyszałam jeszcze, że dobrze sobie naprawić zęby. Choć z drugiej strony, jak kobieta jest w ciąży to ma refundowane wszystkie plomby światłoutwardzalne, a nie tylko w przednich zębach. Tu chodzi raczej o ewentualne znieczulenie, ale ja osobiście u dentysty się nie znieczulam – aż taki delikates nie jestem 😉 no chyba, ze mi dłutują ósemkę….

                • Re: planujac ciążę

                  Lea i Ty tutaj, jak miło 🙂

                  hehehe to prawda że lekarze robia wielkie oczy jak widza liste badań, ale ja i tak pewnie potawie na swoim i je zrobie jak sie nie uda za darmo to wybule juz ta kasę ale wole miec pewność. Mój ginekolog stwierdził że pierwszy raz ma taka pacjentke 🙂

                  Jedyne na co upierał sie lekarz to na szczepienie na wzw B, ale też mnie przeraziła cena szczepionki, chyba poczekam na złóty tydzień

                  a co do tabletek wiec hmmm nie ufam ani sobie ani tym bardziej mojemu mężowi w tych sprawach :), prezerwatyw nie uzywamy, a mnie czeka kupa pracy z magisterką wiec jeszcze 3 miesiace. Mi lekarz tez powiedział zę długotrwałe branie tabletek upośledza płodność kobiety, stwierdził że mozna zachodzic w ciążę już w 1 cyklu po odstawieniu, zreszta tak tez było w przypadku Mikołaja 🙂

                  • Re: planujac ciążę

                    mój gin sie przyczepił i to dosyc ostro do syntetycznych witamin, powiedział że absolutnie, po prostu zdrowiej sie odzywiać, zapisał mi tylko kwas foliowy

                    Mnie czeka jeszcze wyrwanie 7 🙁 a o tym że kobieta ma refundowane te plomby to pierwszy raz słyszę, zreszta w moim mieści w słuzbie zdrowi w gabinetach nawet nie ma takiego sprzętu 🙂

                    • Re: planujac ciążę

                      🙂 aaaa to czekajcie 🙂 może się spotkamy na oczekujących w tym samym miesiacu wobec tego 🙂 a tutaj sobie siedzę o… juz sporo czasu – na razie staram się psychicznie… 😉

                      a żółty tydzień – możesz napisać coś więcej….?

                      Mateuszek (14.03.2003)

                      • Re: planujac ciążę

                        hehehe może sie spotkamy 🙂 ale Wam życze wczesniej 🙂

                        2 razy w roku jest organizowana akcja “żółty tydzień” najczęściej na wiosnę i w jesieni i wtedy w wybranych punktach szczepia na wzw b za 1/2 ceny
                        wiecej mozna sie dowiedzieć na [Zobacz stronę]
                        zreszta fajna strona tyle że sponsorowana przez producentów szczepionek, ale można uzyskac poradę lekarza w sprawie szczepień

                        Zycze owocnych starań 🙂

                        • Re: planujac ciążę

                          nie…. my tez nie wczesniej raczej… 🙁

                          dziekuje za info!

                          Mateuszek (14.03.2003)

                          • Re: planujac ciążę

                            Ech żartujesz. Te plomby to nic nowego – NFZ refunduje je zawsze, ale tylko w przednich zębach.
                            A o tych witaminkach i refundowaniu wszystkich plomb widziałam info w magazynie na tvn24 i bodajże w Polsacie Zdrowie..

                            • Re: planujac ciążę

                              Ja na twoim miejscu zbadałabym tsh i prolaktynę, nie są to aż tak drogie badania a byłabyś pewna że jest ok. Ja też mam już jedno dziecko (4,5 l.) nie robiłam żadnych badań i ciąża obumarła, po pierwszym porodzie dostałam zapalenie tarczycy bezobjawowe i mam wysokie p-ciała i do tego wysoką prolaktynę po obciążeniu, czyli hiperprolaktynemia, gdybym to wszystko wiedziała wcześniej byłabym po opieką endokrynologa i to nieszczęście by mnie nie spotkało.
                              pozdrawiam i życzę powodzenia

                              Anka

                              Znasz odpowiedź na pytanie: planujac ciążę

                              Dodaj komentarz

                              Mozarella w ciąży

                              Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                              Czytaj dalej →

                              Ile kosztuje żłobek?

                              Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                              Czytaj dalej →

                              Dziewczyny po cc – dreny

                              Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                              Czytaj dalej →

                              Meskie imie miedzynarodowe.

                              Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                              Czytaj dalej →

                              Wielotorbielowatość nerek

                              W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                              Czytaj dalej →

                              Ruchome kolano

                              Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                              Czytaj dalej →
                              Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                              Logo
                              Enable registration in settings - general