Poród po cc

Witam mam pytanie odnośnie kolejnego porodu.
Pierwszy był zakończony cc ponieważ po 14 godzinach porodu naturalnego nic nie ruszyło i jak tetno małego zaczęło spowalniać lekarze podjęli decyzje o cc.
Teraz jestem w kolejnej ciąży i chciałam spróbować rodzić sn ale mój lekarz mówi, że jeżeli pierwsze było cc to nie podadzą mi oxy gdyby trzeba było wywoływać.
Czy taka jest prawda czy lekarz chce mnie zniechęcić bo wie, że bardzo byłam nastawiona na sn a wyszło cc.

12 odpowiedzi na pytanie: Poród po cc

  1. Zamieszczone przez izabel-la1986
    Witam mam pytanie odnośnie kolejnego porodu.
    Pierwszy był zakończony cc ponieważ po 14 godzinach porodu naturalnego nic nie ruszyło i jak tetno małego zaczęło spowalniać lekarze podjęli decyzje o cc.
    Teraz jestem w kolejnej ciąży i chciałam spróbować rodzić sn ale mój lekarz mówi, że jeżeli pierwsze było cc to nie podadzą mi oxy gdyby trzeba było wywoływać.
    Czy taka jest prawda czy lekarz chce mnie zniechęcić bo wie, że bardzo byłam nastawiona na sn a wyszło cc.

    Z tego co wiem to jest możliwy poród SN jak odpowiednia ilość czasu upłynie i jak macica ma się dobrze (a w szczególności blizna). I jak podpytywałam w szpitalu SN po CC jest na odpowiedzialność pacjenta (cokolwiek to znaczy) – przynajmniej u nas tak tłumaczyli..

    • Zamieszczone przez AguQ
      Z tego co wiem to jest możliwy poród SN jak odpowiednia ilość czasu upłynie i jak macica ma się dobrze (a w szczególności blizna). I jak podpytywałam w szpitalu SN po CC jest na odpowiedzialność pacjenta (cokolwiek to znaczy) – przynajmniej u nas tak tłumaczyli..

      Wiem, że jest możliwy tylko chodzi mi o to czy to prawda z ta oxy czy podają przy 2 porodzie czy to widzi mi sie szpitala w którym będę rodzić

      • ja slyszalam ze porodu po cesarce sie nie wywoluje oxy.. zapytalam o to,w szpitalu, kiedy druga ciaza byla juz 10! dni przenoszona.. i powiedzieli ze nie ma przeciwskazan, wiec sama nie weim. U mnie skonczylo sie 2 cesarka,ale to ze wzgledu na wielkosc dziecka, nawet nie probowali mi wywolywac..

        • U mnie pierwsza ciąża też była zakończona cc. Drugiego brzdąca bardzo chciałam rodzić sn. I też mi lekarze mówili, że porod musiałby ładnie przebiegać, bo nie ma możliwości podania oxy, nie może się przeciągać, bo występuje wtedy ryzyko spękania macicy. Miałam jeszcze inne wskazania do cięcia, więc druga i trzecia ciąża również zakończone cięciem.

          • U mnie pierwsza ciąża to od razu cc a chcialam naturalnmie

            • Zamieszczone przez izabel-la1986
              Wiem, że jest możliwy tylko chodzi mi o to czy to prawda z ta oxy czy podają przy 2 porodzie czy to widzi mi sie szpitala w którym będę rodzić

              zarowno w moim szpitalu jak i moj lekarz (z innego szpitala) mowia, ze nie podaje sie oxy i ze musialoby wszystko pojsc ladnie, sprawnie i szybko 😉

              ja w poprzedniej ciazy 2 doby sie bronilam przed cc (wysokie cisnienie). oxy nie zadzialalo a dzien pozniej maly sie zawinal w pepowine i tyle mialam do powiedzenia

              teraz psychicznie sie nastawiam na cc bo i tak istnieje spora szansa, ze tak sie skonczy. nie wiem czy bedzie mi sie chcialo walczyc z systemem i ryzykowac powiklania (u mnie pomiedzy bedzie max rok i 5m), w koncu bede teraz odpowiedzialna za dwojke szkrabow i sprawna a przede wszystkim zywa mama im by sie przydala 😉

              • Po cc urodziłam dwa razy sn. Nie miałam znieczulenia przy pierwszym sn ponieważ wtedy takie były procedury, przy drugim też nie bo nie zdążyłam. Jak rodziłam drugą córeczkę miałam przebity pęcherz i to wystarczyło aby poród poszedł sprawnie. Trzeci trwał 40 minut od pierwszego skurcze więc nie jest książkowy ;).
                Wydaje mi się, że przy średniej córce coś mówili o przeciwskazaniach do oksytocyny ale wtedy też nie možna było zzo a przy najmłodszej dopuszczali więc może procedury odnośnie oksytocyny też się zmieniły.

                • Ja rodziłam sn po pierwszym porodzie cc.

                  Rzeczywiście lekarze i położna, z którą rodziłam informowali mnie, że to nie będzie “poród sn” tylko próba porodu siłami natury.
                  Czyli każde przedłużenie, powikłanie itd będzie kończyło się szybkim cc…
                  Oksytocyny, w trakcie porodu nie dostałam,
                  dostałam jakąś małą dawkę na poród łożyska (ale tego już za bardzo nie pamiętam ;))

                  Generalnie mówiono mi, że podczas takiego porodu na sali mam lekarza i anastezjologa w razie konieczności cięcia ale w praktyce nic takiego nie było, byłam sama z mężem i dochodzącą położną, która się mną opiekowała.

                  Różnica była tylko taka, że po porodzie małam sprawdzoną bliznę na macicy przez lekarza (który rzeczywiście w tym celu specjalnie przyszedł ;))

                  • Ja słyszałam o powikłaniach jakiś że jak pierwsze było cc to potem rodzenie sn niesie za sobą jakieś konsekwencje czy jakieś zagrożenie. Teraz już nie wiem bo to inf zasłyszana, a ja sama rodziłam sn.

                    • Ja miałam 1 cesarkę. Potem 2 porody sn, nie było powikłań i potrzeby podawania oxy.

                      • Ja miałam jedną cesarkę, 15 miesięcy temu a teraz być może zaczniemy się starać znów. Lekarz po cesarce powiedział, że musi minąć 1,5 do 2 lat zeby próbować rodzić naturalnie. Ale to i pewnie nie gwarantuje porodu sn.

                        • Minął właśnie rok od mojego porodu po cc. Najwspanialsze doświadczenie w moim życiu:)
                          Nie ma gwarancji na taki poród, ale na jaki poród jest gwarancja? Przy każdym porodzie mogą wystąpić komplikacje. Jak zresztą w prawie każdej sytuacji w życiu:)
                          Wszystkie mamy zastanawiające się nad porodem drogami natury po cięciu cesarskim zapraszam na stronę . Znajdziecie tam mnóstwo informacji na temat tego rodzaju porodu oraz historie kobiet, którym się udało:)

                          Znasz odpowiedź na pytanie: Poród po cc

                          Dodaj komentarz

                          Mozarella w ciąży

                          Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                          Czytaj dalej →

                          Ile kosztuje żłobek?

                          Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                          Czytaj dalej →

                          Dziewczyny po cc – dreny

                          Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                          Czytaj dalej →

                          Meskie imie miedzynarodowe.

                          Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                          Czytaj dalej →

                          Wielotorbielowatość nerek

                          W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                          Czytaj dalej →

                          Ruchome kolano

                          Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                          Czytaj dalej →
                          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                          Logo
                          Enable registration in settings - general