Poszukuje dobrego kardiologa – zespoł WPW ablacja

Poszukuje dobrego kardiologa dla syna
Zdiagnozowano u niego zespol WPW, ma miec wykonana ablacje /ktora w tym wieku wiaze sie z komplikacjami/ chcialabym to wszystko jeszcze skonsultowac z innym lekarzem
Moze ktos doradzi, teraz bylismy w Zabrzu, tam sa najlepsi specjalisci – kogo tam polecacie
Blagam o pomoc

10 odpowiedzi na pytanie: Poszukuje dobrego kardiologa – zespoł WPW ablacja

  1. Mój syn z ciężką wadą serca,w 14 dobie życia,był operowany w Prokocimiu. Przeżywalność dzieci z tą wadą wynosi 20 %… Mojego Ancymonka tam uratowano,żyje bez żadnych komplikacji i każdemu w ciemno polecam kardiologów i kardiochirurgów z z Prokocimia.

    Tak na szybko w necie poczytałam o wpw i ablacji – wykonują ją po ukończeniu 7 rż dziecka. Wg Twojego podpisu wnioskuję że synek ma 10 lat – jakich komplikacji się boisz?

    • tak wykonuja, nawet i b malym dzieciom, ale to wiaze sie z duzym ryzykiem
      u nas: ta dodatkowa droga przewodzenia jest b blisko tej prawidlowej 2mm, wiec szansa ze moze sie uszkodzic ta prawidlowa, po drugie po ablacji tworza sie zrosty itp gdy dziecko rosnie, wszystko rosnie wiec moga popekac itd — u doroslych jest to inaczej, u dzieci nie jest to tak proste… wykonuja ablacje tylko w przypadku zagrozenia zycia, inaczej – za duze ryzyko powiklan.
      U nas mam zalecenie, ale decyzja nalezy do mnie, jeden lek – odradza tj zeby poczekac az syn przejdzie dojrzewanie, drugi – ze nie ryzykowalby i zeby wykonac…

      • No to rzeczywiście masz problem… Ja ze swej strony naprawdę polecam lekarzy z Prokocimia,mnie nie zawiedli i z wieloma rodzicami rozmawiałam którzy też ich wychwalają.

        • Hej Anet
          nie wiem w jakim mieście mieszkasz, ja z moją młodą jeździłam do Poznania do dr Siwińskiej Aldony (kardiolog dziecięcy+pediatra)
          wadę mieliśmy,,małą” – do obserwacji
          czekano 5 lat aż się zamknie (mieliśmy PDA – przetrwały przewód tętniczy Bottala), pani doktor położyła nas też później do szpitala by inni specjaliści się wypowiedzieli czy czekać dalej czy zamykać operacyjnie.

          Z opieki pani doktor jestem bardzo zadowolona i mogę ją polecić

          • Jak się rozwinęła u was sytuacja? Zdecydowaliście się na ablację? Mój syn, dokładnie w wieku twojego, ma od kilku dni tę sama diagnozę. Minimum dwie dodatkowe drogi:( Jakie badania przechodził twój synek? Skąd wiecie, że dodatkowa droga jest w takiej odległości?

            • Jak się rozwinęła u was sytuacja? Zdecydowaliście się na ablację? Mój syn, dokładnie w wieku twojego, ma od kilku dni tę sama diagnozę. Minimum dwie dodatkowe drogi:( Jakie badania przechodził twój synek? Skąd wiecie, że dodatkowa droga jest w takiej odległości?

              • w marcu syn był w Zabrzu na badaniach, tam radiolog nam powiedział ze tak jest

                wczoraj miał wykonaną ablację – zdecydowaliśmy sie po rozmowie z nasza p. kardiolog – niestety nie udało sie całkowicie zlikwidowac tej drugiej drogi przewodzenia, jest zbyt blisko tej prawidlowej i bylo za duze ryzyko uszkodzenia tej dobrej, przewodzenie jest mniejsze i nie powinien miec ataków (tak naprawde okaze sie za 6 tyg-3mcy)

                ewentualna ablacja tylko wtedy jesli ataki jednak beda i bedzie zagrozenie zycia, w innym przypadku nie podejmią sie.

                mialam nadzieje ze jednak to sie uda na 100% i ze bedzie mogl pojsc do szkoly sportowej – w ub roku przepisalam go do zwykłej szkoły – ale jednak nie, tak mi go żal, bo to urodzony sportowiec, taki zacięty, tyle dawał z siebie, ma warunki i checi…:(

                nie mogłam spac od 4-ej, patrzyłam na pokój Adrianka: tyle medali, statuetek, sama namalowałam mu na całą ścianę w pokoju nazwe i logo jego klubu, wszedzie kalenadrze piłkarskie, zdjecia z meczy, z wyjazdów… ech:(:(:(
                robiłam mu nadzieje ze moze sie uda i ze bedzie zdawał do gimnazjum sportowego

                osobna historia ze ma dodatkowo przeciek miedzy komorowy i to jest osobny temat – poki co minimalny, ze w niczym nei przeszkadza, ale pod kontrolą, od lat co roku powtarzamy echo, i tez czekamy co sie z tym stanie: podobno w momencie jak zacznie szybko rosnąć/dojrzewać – wiec pewnie juz niedługo

                • Anet, proszę opisz jak wyglądały ataki u synka, na czym polegały.
                  U mojego synka 3 miesiące temu został stwierdzony zespół preekscytacji, ale pani doktor kardiolog nic na ten temat nam więcej nie powiedziała. Wręczyła tylko wyniki holtera i stwierdziła, że gdyby się coś działo mamy się umawiać na wizytę. Kontrola za pół roku. Synek ma 4,5 roku. Do 4 roku życia żadnych objawów. Latem zaczął się skarżyć na ból serduszka (wcześniej grał pięknie w piłkę nożną a z dnia na dzień nawet po piłkę nie chciał pójść)więc prewencyjnie odwiedziliśmy kardiologa. W pierwszym badaniu EKG został stwierdzony zespół preekscytacji. Problem w tym, że synek nadal się uskarża na ból serduszka, ma do tego dziwne (przerażające) napady histerii – puls mu wtedy bardzo wzrasta i długo nie można go z tego stanu wyprowadzić. Boimy się, nie wiemy co robić, ponieważ pani doktor nic nam na ten temat nie powiedziała (tylko tyle: doczytacie sobie w internecie – jak na poważnego lekarza internet dla nas nie powinien być źródłem tak poważnych informacji). Proszę, opisz coś więcej. Jeden z pediatrów przekazał nam informację, że z zespołem preekscytacji są zakazane niektóre lekarstwa, np. antybiotyki. Będziemy wdzięczni za każdą informację.

                  • Anet, proszę opisz jak wyglądały ataki u synka, na czym polegały.
                    U mojego synka 3 miesiące temu został stwierdzony zespół preekscytacji, ale pani doktor kardiolog nic na ten temat nam więcej nie powiedziała. Wręczyła tylko wyniki holtera i stwierdziła, że gdyby się coś działo mamy się umawiać na wizytę. Kontrola za pół roku. Synek ma 4,5 roku. Do 4 roku życia żadnych objawów. Latem zaczął się skarżyć na ból serduszka (wcześniej grał pięknie w piłkę nożną a z dnia na dzień nawet po piłkę nie chciał pójść)więc prewencyjnie odwiedziliśmy kardiologa. W pierwszym badaniu EKG został stwierdzony zespół preekscytacji. Problem w tym, że synek nadal się uskarża na ból serduszka, ma do tego dziwne (przerażające) napady histerii – puls mu wtedy bardzo wzrasta i długo nie można go z tego stanu wyprowadzić. Boimy się, nie wiemy co robić, ponieważ pani doktor nic nam na ten temat nie powiedziała (tylko tyle: doczytacie sobie w internecie – jak na poważnego lekarza internet dla nas nie powinien być źródłem tak poważnych informacji). Proszę, opisz coś więcej. Jeden z pediatrów przekazał nam informację, że z zespołem preekscytacji są zakazane niektóre lekarstwa, np. antybiotyki. Będziemy wdzięczni za każdą informację.

                    • No matko a co to za lekarz…
                      widzisz moj Adrian nigdy ataku nie miał, ja nawet nie wiem jak by to miało wygladac i co wtedy robic – nie wiem. U nas na EKG ten zespoł preks. wyszedl tez przypadkiem, potem tak jak piszesz holter – potwierdzil, zreszta jemu na kazdym ekg to wychodziło. To bylo w lipcu w 2014roku – tzn to odkrycie:(
                      No i nasza kardiolog powiedziala ze skoro dalej chce uprawiac sport – a on byl w klasie sportowej to musi miec ablacje, innego wyjscia nie ma, tzn mielismy dwa- wlasnie ablacja, albo nic nie robic ale wtedy koniec z piłką – Myslelismy przez 2 tyg. i stw. ze ablacja. Wtedy zaczela sie cala procedura umawiania na diagnostyke do jakies placowki specjalistycznej: mielismy do wyboru: Zabrze albo Wroclaw czy jeszcze cos ale ja od razu uparlam sie na Zabrze – na NFZ to umawianie trwalo az do marca – tzn w marcu dopiero pojechalismy do Zabrza wierząc ze zrobia ablacje – ale okazalo sie ze to diagnostyka tylko, tzn wtedy zbadali ten przeplyw, jak to wyglada, badania rozne – no w efekcie: zakwalifikowalismy sie do zabiegu. Poinformowano nas o ew. zagrozeniach i teraz najlepsze: od tego lipca 2014 do marca 2015 kadriolog nasza pozwolila aby syn dalej trenował – wiesz to jest po kilka godz. dziennie treningu (na boisku bez wzgl na pore roku i pogode+basen+akrobatyka+ sparingi i treningi na weekendach wiec tak naprawde 7 dni w tyg. sporego wysilku – moj syn do tego bral udzial w biegach dlugodyst. /byl jednym z lepszych a w swoim rocznku – najlepszym/ Nigdy na nic sie nie skarzyl, nic go nie bolalo, nigdy sie nie meczyl itd itd ale pamietam zaraz po tym feralnym ekg, za tydzien mial jechac na oboz sportowy i nagle wieczorem poskarzyl sie ze go serce boli, my od razu w panike – do szpitala – ale tam stw. ze nic mu nie jest i w efekcie na oboz rano pojechal — no ale…. w tym Zabrzu tak nas nastraszyli, ze nie wolno mu nawet cwiczyc na wf!!!! kard. prowadząca stw, ze ona na naszym miejscu nie zadecydowalaby sie na ablacje, ze jeszcze jest maly /no a syn ma 11lat/ ze zacznei rosnac, wtedy zrobia sie zrosty po ablacji /tzn moga sie zrobic/ ze to, ze tamto – no generalnie najlepiej poczekac az przestanie dojrzewac czyli tak do 17, 18 r.z
                      Z kolei radiolog stw ze on by sie zdecydowal, bo ataki sa grozne, co prawda teraz nie mial, ale w kazdej chwili moze miec i moze to zagrazac jego zyciu /takie mial przewodzenie w tej nieprawidlowej drodze/ Wrcililismy do domu. Ja plakalam non stop. Wypisalismy od razu syna ze szkoly sportowej tj po szpitalu juz nie wrocil tam do szkoly – poszedl do osiedlowej podstawowki, zwolnienie z wf – dostal gwizdek, mial pomagac panu w zajeciach wf – tzn taka namiastka tego ze jest potzrebny… przy jego trybie zycia to byla masakra. A my caly czas myslelismy co tu robic: decydowac sie, czy nie. Szukalismy jeszcze innego kardiologa ktory wkoncu cos by nam wytlumaczyl, powiedzial co robic. Ale wkoncu znów poszlismy do naszej kardiolog – ona nas uspokoila, wycofala leki ktore syn dostal w Zabrzu /dziwila sie jak mogli je przepisac/, pozwolila cwiczyc na wf /z ograniczeniem duzego wisilku/ no i zdecydowalismy sie na ablacje – czekalismy od marca do grudnia Teraz w grudniu mial. Ale tak jak napisalam niestety nie udalo sie calkowicie wyelim. tego nieprawidlowego przewodzenia. A ze obie drogi byly/sa blisko siebie to bylo za duze ryzko i nic wiecej nie robili Przewodzenie w tej nieprawidl. drodze jest mniejsze /no bo cos sie udalopodczas tej ablacji/, wiec nie zgraza zyciu Ale czy tak juz zawsze bedzie, to sie okaze za 3 mc-e, wtedy pojedziemy tam na kontrole. Ale sportu zawodowo juz nie moze uprawiac, to jest pewne.
                      Widzisz u malych dzieci nie jest to takie proste i lepiej poczekac z ablacją – za duzo powiklan moze byc, bo wszytsko jest male i dziecko rosnie itd itd
                      pewnie u Was nie ma takiego ryzyka, to przewodzenie nie jest duze aby cos z tym robic /inaczej od razu zaproponow. by ablacje/
                      Widzialam ataki u 17l dziewczyny – po prstu zemdlala – Ale te napady histerii i ten puls to musisz koniecznie skonsultowac z innym kariologiem, Koniecznie. Synek Twoj jest jeszcze maly, pewnie ciezko tez jest mu powiedziec co sie z nim dzieje. Szukaj innego kardiologa – niech Was uspokoi, Oby wszystko bylo dobrze!!!! Czytanie nic Ci nie da, ja przeczytalam pół netu z forum kardiolog. łacznie i tylko mi to w glowie namieszało.

                      Znasz odpowiedź na pytanie: Poszukuje dobrego kardiologa – zespoł WPW ablacja

                      Dodaj komentarz

                      Mozarella w ciąży

                      Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                      Czytaj dalej →

                      Ile kosztuje żłobek?

                      Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                      Czytaj dalej →

                      Dziewczyny po cc – dreny

                      Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                      Czytaj dalej →

                      Meskie imie miedzynarodowe.

                      Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                      Czytaj dalej →

                      Wielotorbielowatość nerek

                      W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                      Czytaj dalej →

                      Ruchome kolano

                      Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                      Czytaj dalej →
                      Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                      Logo
                      Enable registration in settings - general