Problemy rozwojowe i okulistyczne

Problem nr jeden:

Poziom intelektualny moich dzieci-bliźniaków.
Zaczynam się coraz bardziej martwić.
Odstają wyraźnie od grupy, co się nauczą to zapominają.
Nie potrafią liczyc do dziesięciu, nie wiedzą ile mają lat(po sto razy im mówimy, w formie zabawy też), sylabizować potrafili i zapomnieli.
Pani z przedszkola daje delikatnie do zrozumienia, żeby coś zrobić, ale co?
nawet jak poćwiczymy to i tak zapominają szybko, motywacja mi szwankuje:).
Dziś pani mówi, że będą zaczynać głoskować, bo grupa daleko jest do przodu.
Nie chodzi mi o moje ambicje, żeby moje dzieci były najlepsze, tylko chciałabym im pomóc.
Korki?!:);)
Mają jakby co 5 lat.
Problem nr 2
Wzrok.
Wyszło im -0,5 Lewo i prawe oko.
zez:
ct dd
ct db
Konwergencja (+-) ol

Czy to duża wada i czy trzeba okluarki?
Wybiorę oczywiście się do okulisty.

P.S. Proszę tylko o wstrzymanie się przed wpisami, że moje dziecko pięcioletnie potrafi czytać, pisać, itd.
Wiem, co może potrafić dziecko w tym wieku, mam trzecie jeszcze.

7 odpowiedzi na pytanie: Problemy rozwojowe i okulistyczne

smoki Dodane ponad rok temu,

Może jakaś poradnia wczesnej interwencji?

Swojego czasu chodziłam tam z Dawidem. Miał zajęcia z pedagogiem i logopedą + zajęcia ruchowe. Dużo mogłam na tych zajęciach podpatrzeć i później robić w domu. Dzięki pedagogowi wiedziałam jakie sfery potrzebują stymulacji, a jakie trzeba odpuścić, po to żeby rozwój był harmonijny i Dawid wykorzystał maks tego co dała mu natura.

Dawid w zerówce (6 lat) nie głoskował, nie sylabował, nie pisał, znał z 50% liter, zapominał połowę swoich danych typu: imię nazwisko, adres, wiek. Teraz jest jednym z lepszych uczniów w klasie.

Sekret sukcesu był w tym,żeby przestać ćwiczyć z nim to w czym był dobry (u niego pamięć wzrokowa), a skupić się na utrwalaniu schematu własnego ciała (nos, usta, prawa i lewa strona, itp), oraz ćwiczeniach tzw inteligencji muzycznej (tu mamy prawie zero talentu). Sama bym na to nie wpadła, bo uważałam że lepiej ćwiczyć to pierwsze, bo przyda się w dalszej szkolnej nauce, a pozostałe rzeczy są mało ważne. Okazało się, że tym co robię pogłębiam dysharmonię a tym samym Dawid nie wykorzystuje wszystkich swoich możliwości.

Druga rzecz, która nam pomogła, chociaż u was byłoby to bardzo trudne, to uczenie Dawida bez brata, tak żeby nie porównywał się z nim i zmiana systemu motywacji. Na Dawida działa np wrzucanie nakrętek do słoika, czyli za każdą dobrą odp 1 nakrętka do środka, a za złą wyjmujemy jedną. Ćwiczenie kończy się jak wszystkie nakrętki są w środku.

Zmieniłam też sposób komentowania jego nauki. Już nie mówię: „dobrze, dobrze, źle”, ale „włożyłeś w to dużo pracy i byłeś świetny, jeszcze tylko poprawisz te 3 błędy i będzie mistrzostwo świata”

To nasza droga. Nie wiem jaka będzie skuteczna u Was.

kas Dodane ponad rok temu,

Popieram – spróbuj czy w Osrodku wczesnej interwencji, jeśli masz w pobliżu, czy nawet w rejonowej poradni PPP – pokażą na co zwrócić uwagę i jak ćwiczyć.

Smoki – bardzo fajnie to napisałaś, wyciągnęłam z tego coś dla siebie!

ciapa Dodane ponad rok temu,

Poradnia PP
Pamietaj, że moga byś dyslektykami – z racji bliźniaczej ciązy sa w grupie ryzyka
Te dzieci, pomimo normy intelektualnej lub nawet inteligencji wysokiej sprawiają zupełnie inne wrażenie

ulaluki Dodane ponad rok temu,

W poradni ich badali, powiedzieli, że niby są w normie wiekowej, ale nie dawać broń boże wcześniej do szkoły.
Na teście diagnozującym Artur był w danej części środkowej grupy, chyba miał 55 pkt, a od 54 była ta najniższa grupa, Alek miał najniższy wynik około 52 pkt.

smoki Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez ulaluki:W poradni ich badali, powiedzieli, że niby są w normie wiekowej, ale nie dawać broń boże wcześniej do szkoły.
Na teście diagnozującym Artur był w danej części środkowej grupy, chyba miał 55 pkt, a od 54 była ta najniższa grupa, Alek miał najniższy wynik około 52 pkt.

A czy to wyklucza Was z terapii? Dawid też się mieścił, a mogliśmy przychodzić, nawet w momencie kiedy nie miał orzeczenia. To się teraz zmieniło?

ulaluki Dodane ponad rok temu,

Zamieszczone przez smoki:A czy to wyklucza Was z terapii? Dawid też się mieścił, a mogliśmy przychodzić, nawet w momencie kiedy nie miał orzeczenia. To się teraz zmieniło?

Nie wiem, wtedy w sumie nie było o tym mowy.
Panie nie zasugerowały, a nie nie wiedziałam, ze jest taka możliwość

kas Dodane ponad rok temu,

Przycisnij pp. A moze masz psychologa w przedszkolu ktory napisalby cos dla pp zebys sie mogla tym podeprzec?

Znasz odpowiedź na pytanie: Problemy rozwojowe i okulistyczne?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Noworodek, niemowlę
skaza czy uczulenie na mleczko do prania lovela??????????
witam. Czy możliwa jest skaza białkowa bez wysypki na policzkach???? Moja córka ma bardzo szorstką suchą skórę na łokciach kolanach klatce piersiowej i troszkę na rączkach poniżej łokcia i barkach. Skóra
Czytaj dalej
Wszystko o porodzie
Bardzo proszę o pomoc! IMiD w Warszawie
Witam, Mam pytanko, może któraś ze "świeżo upieczonych" mam rodziła w Instytucie Matki i Dziecka na Kasprzaka w Warszawie? Niedługo mam termin, niby byłam tam w szkole rodzenia, położne sa bardzo
Czytaj dalej