Dziewczyny, potrzebuję Waszej opinii.
Sprawa dotyczy sposobu zwracania się do klientów – ustnego i pisemnego.
Po pierwsze:
Czy uważacie, że dopuszczalne jest zwracanie się przez sprzedawcę do klientów w sposób bardziej bezpośredni, czyli np:
– “dobrze, to teraz podejdźcie tutaj…” – zamiast “dobrze, to teraz podejdźcie Państwo tutaj…”
– “bardzo proszę, możecie sobie to obejrzeć” – zamiast “bardzo proszę, możecie Państwo sobie to obejrzeć”
Jakie są Wasze odczucia? Czy ma to dla Was znaczenie?
Po drugie:
Ta sama kwestia, ale w słowie pisanym.
Chodzi o tekst na stronie www, prezentujący firmę.
Cytuję fragment:
“W ramach powyższych obszarów borykacie się Państwo z wieloma dylematami. Często trudno jest Państwu samodzielnie podjąć wiążące decyzje, nie jesteście Państwo pewni ich właściwości i słuszności, a urządzenie kuchni wiąże się przecież ze sporym wydatkiem…..
Z pewnością byłoby prościej, gdyby ktoś kompetentny pomógł Państwu w zaaranżowaniu zabudowy…”
Czy uważacie, że dopuszczalna jest zamiana “Państwo” (w różnych odmianach) na formę “Wy” lub w ogóle pominięcie tego zaimka?
Czyli np. alternatywą byłoby:
“W ramach powyższych obszarów borykacie się Państwo z wieloma dylematami. Często trudno jest Wam samodzielnie podjąć wiążące decyzje, nie jesteście pewni ich właściwości i słuszności, a urządzenie kuchni wiąże się przecież ze sporym wydatkiem…..
Z pewnością byłoby prościej, gdyby ktoś kompetentny pomógł Wam w zaaranżowaniu zabudowy…”
Pytam Was o te dwie kwestie, jako klientki.
Jak odebrałybyście sprzedawcę, który w ten sposób zwraca się do Was?
Jak odebrałybyście tekst pisany w ten bardziej bezpośredni sposób?
Strona 2 odpowiedzi na pytanie: Prośba o opinię w kwestii formalnej – zwracanie się do klientów
Nie tylko empik. Inne sklepy internetowe też zwracają się po imieniu 🙂
Empik miał kiedyc taki projekt, zeby do klientów placących kartą zwracać sie po imieniu. Czyli oddając kartę, nalezalo rzucić okiem na imię i powiedzieć: “Dziękuję za kartę pani Moniko”. Pracownikom było niezręcznie, szczególnie, że klienci reagowali rożnie. Na szczęście po kilku miesiącach zrezygnowano z tego.
Nigdy przez “Ty”! Brrrrrrr…
Play jest taką “nowoczesną i odjazdową” firmą nastawioną na nastolatki. Mnie normalnie trafia jak w biurze obsługi mówią do mnie “włącz sobie” “wyślij sobie” itp
Przez Ty never 😉
też z tobą nie piłam 😉
:Kocham:
jesteś dla nich nastolatką 😀
To jest świetne!
Piłaś, tylko byłaś taka pijana że nie pamiętasz 😉
serio? oni chyba nie chcą byc nastawieni na nastolatki. :). poskaze sie mezowi
Może chcą odstraszyć potencjalnych dzwoniących
Ja od 2 lat unikam jak ognia i załatwiam wszytko przez internet.
Mawia się, że sercem domu jest kuchnia. Rzeczywiście, jest to miejsce szczególne, dlatego też jego aranżacji dokonuje się ze szczególną starannością. Z jednej strony, oczekujemy, że nasza kuchnia będzie funkcjonalna, praktyczna, wygodna i trwała. Z drugiej, przykładamy dużą wagę do jej wyglądu, jakości i estetyki wykonania. Pogodzenie tych dwóch kwestii często nie jest łatwe, zwłaszcza, że dzisiejszy rynek oferuje olbrzymi wybór materiałów, a także rozwiązań technologicznych.
Poprawiłam interpunkcję i ost. zdanie.
Czy mądre głowy się zgadzają?
no to ja wlasnie chyba o tym projekcie. gdzies tam pamietam pare lat temu w tv bylo o tym. w polsce zdaje sie wtedy wlasnie lacilam karta i tez po imieniu mi walneli. jak to jest teraz, nie wiem, bo dawno mnie w polsce nie bylo.
fajnie, bym kupila
wywaliłam dwa przecinki, zamiast jednego wstawiłam myślnik 😉
tu się podpiszę 😉
o to to, teraz idealnie 😀
Bez przecinka pomiędzy “zwłaszcza” i “że”.
No, ale to jest brak konsekwencji
Nie wiem, może się nie znam;)
traktujemy to tak samo jak “…, chyba że”?
sprawdziłam tu:
Lea, masz rację:)
blabla, zwłaszcza że blablabla – tak jest ok:)
bla blabla 😀
czyt. dziękuję 🙂
Zajrzyj proszę na wątek:
Zadałam ci tam pytanie odnośnie twojej córeczki.
Znasz odpowiedź na pytanie: Prośba o opinię w kwestii formalnej – zwracanie się do klientów