Dziewczyny, potrzebuję Waszej opinii.
Sprawa dotyczy sposobu zwracania się do klientów – ustnego i pisemnego.
Po pierwsze:
Czy uważacie, że dopuszczalne jest zwracanie się przez sprzedawcę do klientów w sposób bardziej bezpośredni, czyli np:
– “dobrze, to teraz podejdźcie tutaj…” – zamiast “dobrze, to teraz podejdźcie Państwo tutaj…”
– “bardzo proszę, możecie sobie to obejrzeć” – zamiast “bardzo proszę, możecie Państwo sobie to obejrzeć”
Jakie są Wasze odczucia? Czy ma to dla Was znaczenie?
Po drugie:
Ta sama kwestia, ale w słowie pisanym.
Chodzi o tekst na stronie www, prezentujący firmę.
Cytuję fragment:
“W ramach powyższych obszarów borykacie się Państwo z wieloma dylematami. Często trudno jest Państwu samodzielnie podjąć wiążące decyzje, nie jesteście Państwo pewni ich właściwości i słuszności, a urządzenie kuchni wiąże się przecież ze sporym wydatkiem…..
Z pewnością byłoby prościej, gdyby ktoś kompetentny pomógł Państwu w zaaranżowaniu zabudowy…”
Czy uważacie, że dopuszczalna jest zamiana “Państwo” (w różnych odmianach) na formę “Wy” lub w ogóle pominięcie tego zaimka?
Czyli np. alternatywą byłoby:
“W ramach powyższych obszarów borykacie się Państwo z wieloma dylematami. Często trudno jest Wam samodzielnie podjąć wiążące decyzje, nie jesteście pewni ich właściwości i słuszności, a urządzenie kuchni wiąże się przecież ze sporym wydatkiem…..
Z pewnością byłoby prościej, gdyby ktoś kompetentny pomógł Wam w zaaranżowaniu zabudowy…”
Pytam Was o te dwie kwestie, jako klientki.
Jak odebrałybyście sprzedawcę, który w ten sposób zwraca się do Was?
Jak odebrałybyście tekst pisany w ten bardziej bezpośredni sposób?
Strona 3 odpowiedzi na pytanie: Prośba o opinię w kwestii formalnej – zwracanie się do klientów
Chyba lepiej per PAN/PANI/PAŃSTWO
w konataktach już z klientem którego znam dalej PAN/PANI tyle że dodatniem imienia i to już też jest ciepłe, bezpośrednie i miłe… newet jeśli u jednego z moich stałych klientów jest także mówi się do siebie po imieniu i meile podpiuje samym imieniem to częściej pada określenie “Pani Agnieszko prosiłam bym o….” niż bezpośrednio, jedynie jak sama szefowa coś pisze do kilku osób to pisze bez “Państwo” czy “Panie”… tylko bezpośrednio…
Znasz odpowiedź na pytanie: Prośba o opinię w kwestii formalnej – zwracanie się do klientów