Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszkolak

Dziewczyny jak dlugo Wasze dzieci przyzwyczajaly sie do chodzenia do przedszkola. Bianka od sierpnia idzie do przedszkola i wiem, ze bedzie placz i lament. Ale juz dluzej nie moge zatrzymac jej w domu. Jak dlugo wasze dzieci adoptowaly sie do nowego “rozkladu” zycia, kiedy przestawaly plakac za mama w przedszkolu. I czy macie jakies dobre rady jak dziecko mozne przygotowac na to wydarzenia. Troche jestem zagubiona w tym wszystkim i sama chyba zdolowana!!

23 odpowiedzi na pytanie: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszkolak

  1. Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

    Kazde dziecko a takze przedszkole jest inne wiec trudno o rady.
    U nas poskutkowalo:
    nieugieta postawa obojga rodzicow- dzieciak wyczuwa bezbledenie kiedy rodzic ma miekkie serce i placze za drzwiami po oddaniu go na pastwe przedszkolanki.
    zadnych wyjatkow- nie chce mi sie to nie pojde itp.
    u nas kryzysy byly 2 raz po miesiacu chodzenia
    i potem z powodu jakiejs zatarczki z rowiesnikiem
    oba przeszly po ok tygodniu

    • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

      A jak Go oddawalas w pierwszy dzien nie bylo trudno, czy oddalas od razu na caly dzien?

      • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszkolak

        moja nie płakała, tyle że Zuzia wczesniej chodziła do niani na 8-9 godzin, więc była przyzwyczajona że rano wychodzimy z domu a po 16 mama ja odbiera. Bałam się czy sobie poradzi w grupie i ze stresem, czy wychowawczynie będą “dobre” i czy będą przestrzegały żywieniówki córki, itd. A po pierwszych super dniach w przedszkolu przez pierwszy miesiac wyczekiwałam wielkiego kryzysu. Ale na szczęscie okazało sie ze mój strach miał tylko wielkie oczy, Zuzia w grupie świetnie sobie poradziła, panie super, konflikty z dziecmi mamy już za sobą, a kryzys był ale taki malutki i szybko minął i był zwiazany z pewnym konfliktem z przedszkolną koleżanką 🙂

        Izka i Zuzia prawie 4 🙂

        • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

          Oj bylo trudno – szczegolnie mi – bo to pierwszy dzien – jemu nie bo jeszcze nie zalapal ze zostanie sam na tak dlugo. Szymon chodzil przez pirewsze 4 mies na 5 godzin, potem juz na caly dzien. Zaczal w wieku prawie 2 lat (brakowalo mu do 2 lat 10 dni:)). Potem skumal ze jest dlugo bez mamy i bylo tak sobie, ale wsadzalam go w lapy cioci (opiekunce) i wychodzilam. A po miesiacu przyszly oster akcje juz w domu – ze nie pojdzie itd.
          Wtedy ja wymieklam, a delikwenta zaczal oddawac maz- wiadomo z ojcem trudniej sie negocjuje:)
          i po tygodniu przeszlo.
          Powodzenia!

          Wydaje mi sie ze najwazniejsze jest przekonanie samego rodzica ze dziecku sie krzywda nie dzieje, to klucz do sukcesu.

          • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszkolak

            Mój Sebastian płakał przez trzy dni! Ciężko było. Jeśli mogę cos doradzić to nie zostawiaj na cały dzień na poczatku. Ja zostawiłam na 5 godzin i to było za długo. Teraz dałabym na 3,4

            Iwona, Sebuś 3l i córeczka (28 tc)

            • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszkolak

              2 tygodnie płaczu przy odprowadzaniu i przy odbieraniu… Nie jedzenie posiłków w przedszkolu….A potem – pobudka w sobotę i lament że “dziś nie idę do przedszkola”
              Będzie dobrze, grunt to nie okazywać samej zdenerwowania bo to pogorszy atmosferę…

              A i Ada. ps.friko.pl

              • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

                ja juz sie denerwuje. Rok czasu Bianka byla ze mna w domu, wszedzie jezdzila ze mna, jak bylam na jeden dzien z Nia w przedszkolu to nie chciala sie mnie wogole puscic, ze lzami w oczach patrzala mi w oczy blagajacym wzrokiem. mam nadzieje, ze bedzie dobrze!!

                • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

                  Myslalam, ze przez pierwszy dzien zostanie tam okolo 3 godzin i codziennie dawke bede zwiekszalal o godzine czyli w piatek poszlaby na caly dzien. (Zaczyna w poniedzialek) co o tym myslisz, nie za szybko….

                  • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

                    Bianka od roku jest ze mna w domu i tylko ze mna. Do najblizszego placu zabaw mam 30 minut samochodem w jedna strone. Nie ma kontaktu z dziecmi wogole. Dwa ray w tygodniu tam jestem, ale ona zawsze wola mnie i nigdy do dzieci nie poszla do zabawy. Bawi sie w domu albo ze mna albo tata albo sama stad moje najwieksze obawy.

                    Co do zywienia. Bianka ma w przedszkolu sniadanie i podwieczorek, natomiast lunch kazde dziecko przynosi swoje z domu, wiec tutaj nie mam sie czego obawiac.

                    Boje sie tez konfliktow, bo ona nigdy nie obcowala z tak wielka grupa dzieci. Mam tylko nadzieje, ze bedzie dobrze!!

                    • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

                      Moj maz chyba by bardziej ryczal niz dziecko ;-)), jakby ja oddawal. Ten obiowiazek bedzie spadal na mnie. Zobaczymy!! Mam nadzieje, ze to bedzie tylko kilka tygodni: placz i lament, a pozniej juz bedzie dobrze. Ja ryczalam w przedszkolu od samego poczatku do ostatniego dnia, mam nadzieje, ze nie bedzie tak miala po mamusi.

                      • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

                        Jeśli możesz przyzwyczajaj Biankę już teraz do Twojej nieobecności. Ja cały rok byłam z Marysią i też praktycznie non stop,a le od kwietnia zaczęła przychodzić niania na kilka godzin w tygodniu i teraz myślę, że to było dobre dla każdej z nas, bo we wrześniu obydwie byśmy płakały. Marysia do przedszkola przyzwyczaiła się bardzo szybko. Najgorszy był poniedziałek i wtorek po wolnym weekendzie / rok szkolny czy przdszkolny zaczynał się w czwartek -więc pierwszy tydzień był krótki -2 dni / – wtedy prawie na siłę ją oddałam, a sobie tłumaczyłam, że krzywda jej sie nie dzieje… Stałam pod przedszkolem i zastanawiałam się czy to moje dziecko płacze… ale skoro nikt za mną nie wybiegł, nikt nie dzwonił to było sobie poszłam… Najgorsze przez pierwsze dni w przedszkolu jest to według mnie, że ma sie wrażenie że całe przedszkole płacze. Wszędzie słychac płacz dzieci, ale na szczęście to mija i z każdym dniem jest naprawdę coraz lepiej. U nas za 2-3 tygodnie pani w przedszkolu powiedziała, że Marysia zachowuje się tak jakby całe życie do przedszkola chodziła ależ ja byłam z niej dumna
                        Bedzie dobrze i u Was. Nie martw się na zapas a Bianka wcale nie musi płakać jak mama lata temu… tylko dajcie sobie czas i powoli juz teraz przyzwyczajacie się do spędzania czasu nie zawsze tylko razem.
                        Pozdrawiam i życzę powodzenia.

                        • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszkolak

                          Każde dziecko przeżywa to inaczej. Łukasz miał kryzys dobry miesiąc. Oczywiście w miarę upływu czasu coraz mniejszy. Zajrzyj na 3-latki, tam dużo na temat adaptacji przedszkolnej było.
                          Ogolnie polecam, jeśli jest taka możliwość, wcześniejsze chodzenie RAZEM z dzieckiem na przedszkolny plac zabaw, tak, żeby mogło oswoić się z nowym terenem, dziećmi i przede wszystkim wychowawczynią.

                          K.

                          Łukasz (3l. 4m.), Karolina (14 m.)

                          • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

                            Najważniejsze żeby się zorientowała że po nią przychodzisz i nie była pewna że jej tam nie zostawisz. Moje dziecko załapało po trzech dniach ale ja zawsze odbierałam go po obiedzie więc wiedzial kiedy przyjdę. Nie mam pojęcia jak to jest z wydłużaniem czasu no ale jesli nie masz wyjścia bo np idziesz do pracy no to jakoś musi być. Moze jej się spodoba i do domu nie bedzie chciała wrócić 🙂

                            Iwona, Sebuś 3l i córeczka (28 tc)

                            • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

                              nie do pracy nie ide, ja pracuje dla samej siebie :-)), ale juz nie bardzo jak mam Bianke trzymac w domu, ona zaczyna sie robic taka “sierota”, nie umie sie bawic z dziecmi, wszedzie mama, mamam i mama. Mysle, ze juz czas cos zaczac, takze chyba u nas to stopniowo bedzie z wydluzaniem czasu.
                              pozdrawiam

                              • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

                                Akurat w tym przedszkolu nie mozna przebywac razem z dzieckiem. Mozna wziasc dziecko w kazdej chwili o kazdej porze dnia do osobnego pokoju i sie nim pobawic. Jest tak ze wzgledow bezpieczenstwa, aby ktos obce nie przychodzil niby do wlasnego dziecka a obserwowal obce. Zdarzaly sie porwanie dzieci po takich przypadkach, pedofilie itp. Dlatego jest tutaj takie stanowe prawo. nic nie poradze!!
                                pozdrawiam

                                • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

                                  Psychicznie jestem przygotowana na jakis mesiac adaptacji. Nie bardzo moge gdziekolwiek zostawic Bianke. Niania odpada z roznych przyczyn, maz pracuje po kilkanascie godzin dziennie, wiec zostaje tylko ja….

                                  mam nadzieje, ze bedzie dobrze….
                                  pozdrawiam

                                  • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

                                    na pewno będzie dobrze… poradzicie sobie…
                                    póki co często chodzcie razem między dzieci a Bianka polubi towarzystwo na pewno.
                                    pozdrawiam

                                    • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

                                      Bianka fachowe przedszkole zaczyna od 7 sierpnia natomiast od 19 czerwca bedzie tam chodzic na 4 godziny dziennie, wiec takie pol etatu, aby sie przyzwyczaila.

                                      • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszkolak

                                        W pierwszym przedszkolu bylo ciezko. Byla tam moze ze dwa tygodnie i nigdy sie nie przyzwyczaila. Przy oddawaniu darla sie, wyciagla rece, i odpychala sie od pani ktora trzymala ja na sile, ale nie bylo innego sposobu zeby ja tam zostawic. W drugim przedszkolu, pani chyba bardziej przypadla jej do gustu i juz nie bylo tyle lamentow przy zostawianiu chociaz specjalnego entuzjazmu tez nie okazywala…. do czasu kiedy pogoda zrobila sie wiosenna i grupa przedszkolna zaczela wychodzic na plac zabaw na zewnatrz. Teraz Sophie podobno wybiega z samochodu i pierwsze co leci sprawdzic czy dzieciaki sa na dworzu. To jest meza zadaniem zeby ja rano zabierac do przedszkola, i on twierdzi, ze od jakiegos czasu Sophie chodzi tam z przyjemnoscia. Jestem pewna, ze ma to zwiazek z pogoda i wychodzenim na plac zabaw, bo ja z kolei musialam odwlec jej odbieranie o godzine pozniej, bo kiedy po poludniu sa na dworzu, nie ma mowy zeby sie dala zabrac do domu.

                                        Nie wiem jak moglabys Binke przygotowac do chodzenia do przedszkola. Moj maz twierdzi, ze kiedy Sophie nie byla zbyt entuzjastycznie nastawiona na przedszkole, pomagalo jesli jej wczesniej powiedzial, ze tam zaraz pojada. Sophie na taka wiadomosc oczywscie protestowala, ale jak juz byli na miejscu to szla. Jesli ja natomiast zaskoczyl i bez zapowiedzenia podjezdzal po przedszkole, to lament byl ogromny i nie dawala sie wrecz wyciagnac z fotelika.

                                        Nie martw sie na zapas. Dacie sobie rade. A przedszkole to generalnie dobra rzecz. Sophie bardzo duzo sie tam nauczyla. Spiewa piosenki, zna liczby, ostatnio nawet podsluchalam jak wymieniala dni tygodnia. Czasme nawet bawi sie w przedszkole w domu. Poza tym ze jest wiecznie zakatarzona, i ciagle lata w pieluchach, przedszkole calkeim dobrze na nia wplywa.

                                        Luiza, Sophie i ♥

                                        • Re: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszk

                                          dzieki strasznie mnie pocieszylas tym postem. Naprawde. Bo wlasnie dzisiaj pani mi zaproponowala, zeby Bianka chodzila od 19 czerwca do 7 sierpnia na part time. Aby sie przyzwyczaic do pan i do miejsca. W tym przedszkolu jest super plac zabaw, boisko i piekna sala do zabaw. Panie tez wydaja sie byc mile. Tylko ta moja sierotka buziaczka miala w podkowke jak mama jej na 5 minut z oczu zeszla. Ech… jakos bedzie, moze faktycznie na zapas sie martwie. Proboje Biance mowic, ze idzie do przedszkola, ze tam sa dzieci i bedzie sie bawic. Pokazalam jej dzisiaj ten plac zabaw, zabawki na sali. Zobaczymy, czas pokaze jak bedzie!!!

                                          POZDRAWIAM

                                          Znasz odpowiedź na pytanie: Prosze o dobre rady dla mamy swiezego przedszkolak

                                          Dodaj komentarz

                                          Mozarella w ciąży

                                          Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                                          Czytaj dalej →

                                          Ile kosztuje żłobek?

                                          Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                                          Czytaj dalej →

                                          Dziewczyny po cc – dreny

                                          Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                                          Czytaj dalej →

                                          Meskie imie miedzynarodowe.

                                          Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                          Czytaj dalej →

                                          Wielotorbielowatość nerek

                                          W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                                          Czytaj dalej →

                                          Ruchome kolano

                                          Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                                          Czytaj dalej →
                                          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                          Logo
                                          Enable registration in settings - general