Proszę o radę

Zuzia jest z rocznika 2004 od września powinna iść do 1 klasy jest jednak problem ze względu na ciągłe choroby nie opanowała materiału klasy 0 nie umie pisać nie rozpoznaje liter w tekście cyferek nie umie napisać. Mam dylemat czy po mimo wszystko puścić ja do 1 klasy z tym że była by to klasa integracyjna i przez czas wakacji ćwiczyć z nią pisanie i czytanie czy jednak zostawić ją jeszcze rok w klasie 0.Z relacji mojej córki wynika że nie lubi uczęszczać do przedszkola nie ma zbyt wielu koleżanek izoluje się od grupy.Jestem w kropce chciała bym pomóc córce a nie zaszkodzić jej. Poradźcie coś pierwszy raz jestem w takiej sytuacji a nie ma się kogo poradzić.

31 odpowiedzi na pytanie: Proszę o radę

  1. Zamieszczone przez Octavia27
    Zuzia jest z rocznika 2004 od września powinna iść do 1 klasy jest jednak problem ze względu na ciągłe choroby nie opanowała materiału klasy 0 nie umie pisać nie rozpoznaje liter w tekście cyferek nie umie napisać. Mam dylemat czy po mimo wszystko puścić ja do 1 klasy z tym że była by to klasa integracyjna i przez czas wakacji ćwiczyć z nią pisanie i czytanie czy jednak zostawić ją jeszcze rok w klasie 0.Z relacji mojej córki wynika że nie lubi uczęszczać do przedszkola nie ma zbyt wielu koleżanek izoluje się od grupy.Jestem w kropce chciała bym pomóc córce a nie zaszkodzić jej. Poradźcie coś pierwszy raz jestem w takiej sytuacji a nie ma się kogo poradzić.

    Ale w wieku 7 lat to już jest obowiązek szkolny i chyba nie możesz sobie tak jej “zostawić” w zerówce według własnego widzimisie

    • Proszę o radę

      Tak powinna iść do szkoły ale pani z przedszkola która zajmuje się grupą córki stwierdziła że najlepiej będzie zostawić Zuzię w zerówce bo nie opanowała materiału. Niestety z córką nauka nie idzie łatwo szybko się zniechęca trzeba ją cały czas motywowac a i to niestety zawodzi przy pierwszysch nie powodzeniach nie podejmuje dalszej próby bardzo krytycznie podchodzi do siebie ztego co zauważyłam większy kontakt ma z dziećmi z osiedla niż z grupą.Dziś dzwonili ze szkoły Zuzia jak by poszła do szkoły trafiła by do klasy integracyjnej z tym że musi mieć orzeczenie o kształceniu specjalnym z tym że takiego poradnia mi nie wyda bo według nich nie wymaga. Nie wiem co dalej robić czy pozostawić ja w zerówce według zalecenia przedszkolanki czy wysłać pomimo dużych braków do szkoły.

      • Zamieszczone przez Octavia27
        nie opanowała materiału klasy 0 nie umie pisać nie rozpoznaje liter w tekście cyferek nie umie napisać

        ale to jest materiał I klasy przecież 🙂

        • Zamieszczone przez Octavia27
          .Dziś dzwonili ze szkoły Zuzia jak by poszła do szkoły trafiła by do klasy integracyjnej.

          To tym bardziej dawaj ją do szkoły :).
          W klasach integracyjnych jest większa opieka nad dziećmi – myślę, że nad tymi bez orzeczenia też…

          • Zamieszczone przez Octavia27
            Zuzia jak by poszła do szkoły trafiła by do klasy integracyjnej z tym że musi mieć orzeczenie o kształceniu specjalnym z tym że takiego poradnia mi nie wyda bo według nich nie wymaga. Nie wiem co dalej robić czy pozostawić ja w zerówce według zalecenia przedszkolanki czy wysłać pomimo dużych braków do szkoły.

            Tak jak kurczak napisała – rocznik 2004 w 2011 ma już obowiązek szkolny.
            No i sama z siebie nie możesz (ani przedszkolanka) zdecydować o nieposłaniu córki do szkoły.
            Odroczenie dostałabyś z poradni.
            A dlaczego do klasy integracyjnej? Jest dzieckiem zdrowym czy dzieckiem wymagającym tej szczególnej pracy z nauczycielem wspomagającym?
            A to, że dzieci się zniechęcają przy niepowodzeniach to wydaje mi się normą 😉 Popatrz czy Tobie się chce dalej “walczyć” z czymś co Ci nie wychodzi i bywa nudne skoro dookoła wiele ciekawszych (w jej pojęciu) rzeczy.
            Dogaduje się lepiej z dziećmi z podwórka bo pewnie lepiej je zna niż dzieci z grupy skoro często chorowała to i z dziećmi z przedszkola się nie zżyła.

            • Zamieszczone przez kurczak
              Ale w wieku 7 lat to już jest obowiązek szkolny i chyba nie możesz sobie tak jej “zostawić” w zerówce według własnego widzimisie

              Zawsze można obowiązek odroczyć.
              Moja córka poszła do szkoły jako ośmiolatka i była to najlepsza decyzja jaką mogliśmy podjąć. Ma program dostosowany do swoich możliwości, szkołę lubi.
              Fakt, że sytuację miałam ułatwioną o tyle, że chodziła do zerówki w przedszkolu, dzięki czemu powtarzała ją w szkole i było wrażenie, że idzie do przodu :), a nie siedzi ciągle w tym samym miejscu.
              Z perspektywy czasu to uważam, że powinna powtarzać pięciolatki – przedszkolna zerówka ze starym programem była mocno na wyrost wtedy.

              Octavio, oczywiście nie mogę Ci dać jednoznacznej rady, bo nie znam Twojej Zuzi, ale mam kilka pytań. po pierwsze – dlaczego poradnia nie wyda Ci orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego? Wiem, że bywają z tym kłopoty, ale jest furtka pod postacią kwalifikacji “zagrożenie niedostosowaniem społecznym” pod co da się podciągnąć wszystko. Opinia psychologa współpracującego z przedszkolem może bardzo pomóc, albo innego psychologa/pedagoga, który pracuje z dzieckiem.
              Dziecko idące do szkoły nie musi umieć pisać. Za to powinna mieć w miarę sprawną rękę, żeby sztukę pisania w miarę móc opanować. Podobnie z czytaniem. Czy potrafi wysłuchać pierwszą i ostatnią głoskę w słowie mówionym? Czy jak przeliterujesz słowo to potrafi je złożyć w całość?
              Jak z jej samodzielnością, umiejętnością skupienia uwagi, współpracy z nauczycielem?
              Jak rozumiem w poradni byłaś? Czy oprócz odmowy orzeczenia (jak rozumiem ustnej, bo formalnie papierów nie składałaś, czy też już jest po komisji i masz decyzję odmowną?) wypowiedzieli się w sprawie gotowości szkolnej?

              Powodzenia, niezależnie od decyzji.

              • Zamieszczone przez Octavia27
                Tak powinna iść do szkoły ale pani z przedszkola która zajmuje się grupą córki stwierdziła że najlepiej będzie zostawić Zuzię w zerówce bo nie opanowała materiału.

                Jakaś bzdura – przejrzyj podręczniki do 1 klasy.
                Zaczynają się od szlaczków, a potem od nauki “A” i “1”.

                Moja pod koniec pierwszej klasy ćwiczy dodawanie i odejmowanie do 10…
                I dopiero co skończyli alfabet 🙂

                • Zamieszczone przez kas
                  Zawsze można obowiązek odroczyć.
                  .

                  Ale to chyba nie zależy tylko od decyzji rodzica?

                  • Zamieszczone przez kurczak
                    Jakaś bzdura – przejrzyj podręczniki do 1 klasy.
                    Zaczynają się od szlaczków, a potem od nauki “A” i “1”.

                    Moja pod koniec pierwszej klasy ćwiczy dodawanie i odejmowanie do 10…
                    I dopiero co skończyli alfabet 🙂

                    Ale z drugiej strony we wszystkich znanych mi podręcznikach dla pięciolatków jest rozpoznawanie litery i cyfr drukowanych.

                    • Zamieszczone przez kas
                      Ale z drugiej strony we wszystkich znanych mi podręcznikach dla pięciolatków jest rozpoznawanie litery i cyfr drukowanych.

                      Nie wiem – moja nie miała w przedszkolu żadnych podręczników…

                      Jak szła do szkoły litery rozpoznawała – kiedyś długo siedziała chora z babcią i babcia miała ambicje ;). Inaczej pewnie by pojedyncze znała. Liczyć nauczyła się chyba głównie na grach (kości, planszówki, ale komputerowe też )
                      W przedszkolu nic nie wiem, żeby coś się uczyła…

                      Na pierwszej wywiadówce w szkole pani mówiła, że nie wszystkie dzieci rozpoznają literki. Co do cyfr nie wiem…

                      • Zamieszczone przez kas
                        Ale z drugiej strony we wszystkich znanych mi podręcznikach dla pięciolatków jest rozpoznawanie litery i cyfr drukowanych.

                        Zgadza się, z tym że poznanie literki odbywa się na zasadzie “oglądania”, kolorowania wnętrza literki, odnajdywania dwóch takich samych wyrazów itp., do ćwiczenia rączki są pod spodem wyłącznie szlaczki nazwijmy “literopodobne”. W pierwszej klasie będą dopiero odwzorowywać literę jako taką. Tak mi się przynajmniej wydaje, z tego co Ko przynosi do domu, bo ma okrutne braki w “przedszkolnej teczce” z powodu chorób.
                        Większość tych “zadań” polega na kolorowaniu, odnajdywaniu podobieństw/różnic, odwzorowywaniu. Cyfry są ale na naklejkach.

                        • Zamieszczone przez Octavia27
                          Tak powinna iść do szkoły ale pani z przedszkola która zajmuje się grupą córki stwierdziła że najlepiej będzie zostawić Zuzię w zerówce bo nie opanowała materiału. Niestety z córką nauka nie idzie łatwo szybko się zniechęca trzeba ją cały czas motywowac a i to niestety zawodzi przy pierwszysch nie powodzeniach nie podejmuje dalszej próby bardzo krytycznie podchodzi do siebie ztego co zauważyłam większy kontakt ma z dziećmi z osiedla niż z grupą.Dziś dzwonili ze szkoły Zuzia jak by poszła do szkoły trafiła by do klasy integracyjnej z tym że musi mieć orzeczenie o kształceniu specjalnym z tym że takiego poradnia mi nie wyda bo według nich nie wymaga. Nie wiem co dalej robić czy pozostawić ja w zerówce według zalecenia przedszkolanki czy wysłać pomimo dużych braków do szkoły.

                          Nie jestem psychologiem, tym bardziej dziecięcym, ale wydaje mi się, że pozostawienie jej w zerówce mogłoby pogłębić tę niepewność siebie. O ile “skumałaby”, że tak naprawdę została. Bo teraz jest w przedszkolu, a rozważasz jeszcze ten rok w zerówce w szkole, tak? A czy korzystasz z jakiejś formy terapii w poradni PP? Powinni coś zaproponować: indywidualną/grupową, po badaniach gotowości dają rodzicom zalecenia nt. pracy z dzieckiem. Zwłaszcza, jeżeli piszesz, że córa nie kwalifikuje się do kształcenia spec.,a uważasz, że ma braki, powinni dać wskazówki do ułatwienia dziecku startu w szkole.

                          • Proszę o radę

                            Mam przed sobą opinie z Poradni Psychologiczno-pedagogicznej z 2009 roku napiszę co jest w opinii może to coś wyjaśni

                            W badaniu orientacyjnym skalą Terma -Merrill II=100..dziewczynka wykonała wszystkie próby na wiek 3;6 lat, pięć prób na 4 lata,cztery próby na wiek 4;6 lat i po dwie próby na wiek 5;0i6;0.W skali dojrzałości umysłowej COLUMBIA uzyskała wyniki w granicach 8-10centyla.W przeliczeniu na skalę wechslerowską II77-79.Uzyskane wyniki sugerują dysharmonię rozwoju zdolności intelektualnych.dziewczynka prawidłowo rozróżnia kolory,nie zna ich nazw. Potrafi pożądkować elementy na zasadzie taki sam. Ma problemy z różnicowaniem podstawowych kształtów geometrycznych-pracuje metodów prób i błędów. Na rysunku etap prostych konkretów adekwatny do wieku.dziewczynka w dobrym kontakcie zdaniowym,gotowa do współpracy na materiale wykonawczym, zainteresowana współpracą. A to opinia z Grudnia 2010 r powód zgłoszenia ocena rozwoju psychomotorycznego

                            na podstawie badania psychologicznego stwierdzono przeciętny poziom rozwoju umysłowego.dziewczynka poprawnie dokonuje operacji porównywania i różnicowania w oparciu o materiał niewerbalny. Słabiej radzi sobie z uogólnianiem i wnioskowaniem.Ocena funkcjonowania analizatora wzrokowego wskazuje na opóźnienie w rozwojuLateralizacjia jest jednorodna -prawostronna.Wyniki badań pedagogicznych wskazują na opóznienie w rozwoju analizatora słuchowego.dziewczynka dzieli wyrazy na sylaby,dokonuje syntezy sylabowej wyrazów.Opóźnienia dotyczą słuchowej pamięci fonologicznej oraz analizy dźwiękowej wyrazów 9Nie wyodrębnia jeszcze głosek w nagłosie wyrazów).Zuzia wymaga wsparcia i ukierunkowania przy klasyfikacji obrazków,w układaniu historyjek obrazkowych według kolejności zdarzeń. Nie różnicuje prawych i lewych części ciała.dobrze natomiast uogólnia pojęcia. Porównuje obrazki, zna podstawowe figury geometryczne. Przelicza z pomocądo 10 wykonuje proste operacje arytmetyczne na konkretach.Analiza i synteza wzrokowa oraz koordynacja wzrokowo-ruchowa są znacznie obniżone. Sprawność grafomotoryczna bardzo słaba,chwyt pisarski nie utrwalony.Obserwuje się odwrotny kierunek rysowania niektórych figur i znakówgraficznych oraz trudności związane z planowaniem motorycznym. Podczas pracy obserwuje się małą odporność na sytuacje trudne.dziewczynka wycofuje się wówczas i wymaga dopingu, zachęty oraz wzmacniania wiary we własne możliwości.

                            Stanowisko Poradni

                            W wyniku badań psychologiczno -pedagogicznych stwierdzono przeciętny poziom rozwoju umysłowego o nieharmonijnym przebiegu.Obserwuje się opóźnienia w zakresie percepcji wzrokowej,słuchowej oraz koordynacji ruchowej wymagającej podjęcia pracy terapeutycznej.

                            We wskazaniach jest również podjęcie pracy korekcyjno -wyrównawczej na terenie przedszkola skierowanej na usprawnianie funkcji opóźnionych analizatorów (z czego na terenie przedszkola było tylko jedno takie zajęcie)

                            • Zamieszczone przez Octavia27
                              Stanowisko Poradni

                              W wyniku badań psychologiczno -pedagogicznych stwierdzono przeciętny poziom rozwoju umysłowego o nieharmonijnym przebiegu.Obserwuje się opóźnienia w zakresie percepcji wzrokowej,słuchowej oraz koordynacji ruchowej wymagającej podjęcia pracy terapeutycznej.

                              We wskazaniach jest również podjęcie pracy korekcyjno -wyrównawczej na terenie przedszkola skierowanej na usprawnianie funkcji opóźnionych analizatorów (z czego na terenie przedszkola było tylko jedno takie zajęcie)

                              A czy chodziliście na zajęcia terapeutyczne, poza przedszkolem?
                              Imo warto by było przeprowadzić takie badania jeszcze raz,
                              żeby mieć biezące wyniki dziecka

                              • Proszę o radę

                                Nie nie chodziliśmy choć 2 miesiące temu zgłosiłam córkę po Poradni chciałam aby córka miała możliwość rozmowy z psychologiem gdyż często powtarza się że córcia mówi że jest głupia, nic nie umie itp moja rozmowa nie wiele daje. Chwalę ja za jej sukcesy nawet te nie wielki i nawet jeśli jej się coś nie udaje nie krytykuję jej za to tylko mówię że następnym razem na pewno jej się uda nic nie dają.

                                • Zamieszczone przez Octavia27
                                  Nie nie chodziliśmy choć 2 miesiące temu zgłosiłam córkę po Poradni chciałam aby córka miała możliwość rozmowy z psychologiem gdyż często powtarza się że córcia mówi że jest głupia, nic nie umie itp moja rozmowa nie wiele daje. Chwalę ja za jej sukcesy nawet te nie wielki i nawet jeśli jej się coś nie udaje nie krytykuję jej za to tylko mówię że następnym razem na pewno jej się uda nic nie dają.

                                  Ja spróbowałabym “dobić się” jednak do tej poradni, bo w sumie to co piszesz wyżej, to wszystko ok. robisz/mówisz. Na pewno specjalista doradzi, jak jeszcze wzmocnić dziecko. Może więcej czasu trzeba poświęcać na sfery, w których sobie Mała dobrze radzi, które są dla niej frajdą. Chociaż pozornie np. gra w piłkę może się wydawać stratą czasu w dziecku być może pobudzi wiarę jej w możliwości.
                                  Ja miewam ten problem z moją Ko, ale sporadycznie, gdy coś nie wychodzi. A ze sobą permanentnie od x lat.

                                  • Agneska ma rację. Dobij się do poradni i niech się wypowiedzą na temat gotowości szkolnej, niech porównają co się zmieniło itp.
                                    Widzę u Zuzi trochę problemów podobnych do mojej Zu, ale nie wszystko się nakłada…

                                    • Proszę o radę

                                      Dziś wysłałam wniosek do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o badanie psychologiczne córci i o ocenę dojrzałości szkolnej. Sprawa z Zuzia komplikuje się czasem bo Zuzia podczas napadów Epileptycznych nie ma z nią kontaktu ma stany wyłączenia.

                                      • Zamieszczone przez Octavia27
                                        Dziś wysłałam wniosek do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o badanie psychologiczne córci i o ocenę dojrzałości szkolnej. Sprawa z Zuzia komplikuje się czasem bo Zuzia podczas napadów Epileptycznych nie ma z nią kontaktu ma stany wyłączenia.

                                        Współczuję…

                                        W każdym razie odroczenie obowiązku szkolnego to nie jest koniec świata.
                                        Przypomniała mi się moja koleżanka, która w gronie swoich znajomych miała bliźniaczki, dwujajowe. i jedna z nich wyraźnie się rozwijała wolniej. Rodzice podjęli b. trudną dla nich decyzję rozdzielenia dziewczynek i odroczenia obowiązku szkolnego jednej z nich. Gdy były już dorosłe obie radziły sobie b. dobrze, studia pokończyły…

                                        • Proszę o radę

                                          Dostałam po poprzedniej opinii zalecenia jak ćwiczyć z Zuzią ćwiczymy pisanie szlaczków mała ma trudności z pisaniem krzyżyków,plusów koła zaczyna rysować nie od tej strony tak samo liczby np 1 pisze odwrotnie.Za namową znajomej nauczycielki zaczęliśmy zabawę z masą solną nawlekanie koralików pisanie na piasku palcem. Są momenty że mnie “starą” to wszystko zaczyna przerastać problemy związane z wychowaniem Zuzi z jej leczeniem które idzie opornie więc wiem jak czuje się moje dziecko.Zastanawiam się czy do tej samooceny mojej córci nie przyłożyła się po-trosze była pani przedszkolanka gdyż stwierdziła w obecności córki że Zuzia to rozpieszczony bachor tylko dlatego że zachowanie Zuzi uległo zmianie po wprowadzeniu leku który był lekiem od Epilepsji i antydepresantem w jednym. Tak czy inaczej pracujemy nad tym aby mała zmieniła zdanie na swój temat przestała się uważać za tą gorszą.

                                          Znasz odpowiedź na pytanie: Proszę o radę

                                          Dodaj komentarz

                                          Mozarella w ciąży

                                          Dzisiaj naszła mnie ochota na mozarellę. I tu mam wątpliwości – czy w ciąży można jeść mozzarellę?? Na opakowaniu nie ma ani słowa na temat pasteryzacji.

                                          Czytaj dalej →

                                          Ile kosztuje żłobek?

                                          Dziewczyny! Ile płacicie miesięcznie za żłobek? Ponoć ma być dofinansowany z gminy, a nam przyszło zapłacić 292 zł bodajże. Nie wiem tylko czy to z rytmiką i innymi. Czy tylko...

                                          Czytaj dalej →

                                          Dziewczyny po cc – dreny

                                          Dziewczyny, czy któraś z Was miała zakładany dren w czasie cesarki? Zazwyczaj dreny zdejmują na drugi dzień i ma on na celu oczyszczenie rany. Proszę dajcie znać, jeśli któraś miała...

                                          Czytaj dalej →

                                          Meskie imie miedzynarodowe.

                                          Kochane mamuśki lub oczekujące. Poszukuję imienia dla chłopca zdecydowanie męskiego. Sama zastanawiam się nad Wiktorem albo Stefanem, ale mój mąż jest jeszcze niezdecydowany. Może coś poradzicie? Dodam, ze musi to...

                                          Czytaj dalej →

                                          Wielotorbielowatość nerek

                                          W 28 tygodniu ciąży zdiagnozowano u mojej córeczki wielotorbielowatość nerek – zespół Pottera II. Mój ginekolog skierował mnie do szpitala. W białostockim szpitalu po usg powiedziano mi, że muszę jechać...

                                          Czytaj dalej →

                                          Ruchome kolano

                                          Zgłaszam się do was z zapytaniem o tytułowe ruchome kolano. Brzmi groźnie i tak też wygląda. dzieciak ma 11 miesięcy i czasami jego kolano wyskakuje z orbity wygląda to troche...

                                          Czytaj dalej →
                                          Rodzice.pl - ciąża, poród, dziecko - poradnik dla Rodziców
                                          Logo
                                          Enable registration in settings - general